BMW Z4M proefrit, Bruce Lee...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 06 jun 2007, 23:39

Robin schreef:Huh? Ontkennen? Man waar heb je 't over. Zit je aan de pillen? :twisted: Onnavolgbaar.Wat Kees al zegt. WIE had hier de eerste 120d?

Jouw inconsequentie betr jouw postings moet je niet op mij afschuiven. Ik post nog steeds wat ik post en waai niet met alle winden mee.

Andre's 130i is top(met DIE goodies) standaard is het het net niet.
Ja Robin diezelfde 120d die hemel op aarde was toen je hem kocht, maar na een week de grootste kutauto die je kon kopen/ruilen.

Ik ben niet negatief over die 120d geweest behalve dat ik geen dieselliefhebber ben. 130i zou de volgende worden, van jou verhalen dat het je tot hier zat met die 130i Adje en ik hemelden hem teveel op, je zou daarom nooit zo'n ding willen hebben, klein afwerking kut, op 88 punten was/is een e90 beter (qoutes van jou wil ik wel even uit de dode zee halen) e90 was het is het.. 306pk rokende wielen en strepen op de weg over 40 meter... LOL

En nu helemaal de kop weer gek van de dre edition.. want die heeft wel een sper en strak onderstel. Joh voor 95% turn jij een 335i ook om in een dre edtion..alleen is het even 7000 euro investeren. ik lees alleen elke keer dat je een sper op wilt.. 130i 3x is scheepsrecht ?

Robin jij bent net als ik out of the box moet het goed zijn, 130i is top altijd al geweest, ook in de net niet uitvoering volgens jou. M3 CS is top maar ouwe meuk volgens jou. 335i is rokend door Heerenveen heen.

Ik zal echt nooit een 335i kopen, er moet teveel aan gebeuren, om de auto echt leuk te maken, daar hik jij ook tegen aan.

Ik durf rustig toe te geven dat een 1 serie fantastisch is, altijd al gedaan. Jij vond het meestijds een kutdingetje.

Daniel

Bericht door Daniel » 06 jun 2007, 23:57

Femme schreef: Verder geloof ik best wel dat een 335i wat sneller aanvoelt vanwege het hogere koppel onderin, maar qua pure snelheid is een Z4-M gewoon beter. Ik heb wel eens een paar 120-200km/h sprintjes getrokken tegen een 335i en die kon ik makkelijk hebben met mijn ~310 en 6% kortere eindoverbrenging dan stock.
Joh, dat mag ook wel natuurlijk. Een e90 335i haal je nieuw vanaf 53 mille en wat kostte die Roadster van jou ook alweer af fabriek? dik 90 mille. Een Z4-M is ook over de 80k. De Z4-M zal van nature een veel sportievere rijbeleving bieden maar daar moet je dan ook wel grof geld voor over hebben. Als je dan perse een Z4 wilt rijden, haal dan lekker voor 25 mille minder een 3.0si, steekt een paar mille in verbetering van het onderstel en geniet ;)

Andre

Bericht door Andre » 07 jun 2007, 00:14

Wil je nix aan je auto doen en maximale fun moet je er duur aan.
Dat betekend een M kopen. En zelfs dan sluit je nog compromissen. Een drexler sper is vele malen beter dan een M sper. Een intrax onderstel die volledig instelbaar is van hard naar zacht is vele malen beter dan een M onderstel. Mijn recaro stoel zit voor mij vele malen beter dan welke M stoel ook. Maar als je geen mogelijkheid hebt dit allemaal zelf te verzorgen en in je auto te bouwen dan neem je a genoegen met een standaard bmw of b je koopt een dure M versie. Het heeft geen zin jezelf voor de gek te houden om je 325i in te ruilen voor 330i en te denken dat je dan weer tevreden bent. Als je een sper en andere goodies mist kan je beter je geld besteden voor die dingen dan weer geld bij de dealer te storten voor een nieuwe duurdere kar die weer die zaken niet voorelkaar heeft.

Het best bestede geld ooit voor mijn auto is toch mijn drexler diffje. Ik rij nu wel eens met de 130i van de vrouw die compleet standaard is. Dan geef je gas midbend en dan voel ik dat binnenwieltje weer doorspinnen. Nou dan ben ik al weer klaar mee. Je kan mij een 135i of voor mijn part een 180i geven met 600pk dat boeit me voor me geen meter. Een auto moet af zijn. En dat is een standaard bmw dus niet. Een M komt op 80 procent en ook daar moet je die laatse 20 procent zelf doen om hem perfect te krijgen. ( in mijn beleving)

Mijn 130i zit op 90 procent wat ik zoek in een auto. Ik mis nog een M spatbord verbreding een M motor met ca. 320pk hoogtoerig. Maar ik zou geen 30k euro meer over hebben boven op de prijs van 130i dre edition voor een M versie.
Laatst gewijzigd door Andre op 07 jun 2007, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel

Bericht door Rebel » 07 jun 2007, 00:26

Ojee.....die post gaat doordreunen Andre...

Ik zie al een Drexler-sper groepsaankoop op DF , aan de horizon verschijnen....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 jun 2007, 00:28

Rebel schreef:Ojee.....die post gaat doordreunen Andre...

Wij hebben toch geen BMWs, Rob?

Joop

Bericht door Joop » 07 jun 2007, 00:30

Wat moet ik met een sper?? Kom vermogen tekort om 'm echt dwars te gooien, dus een sper heb ik niet nodig (wellicht voor die paar keer dat je een korte haakse bocht snel wil nemen zonder dat het DSC zich er mee gaat bemoeien, maar dat kan uiteraard ook helemaal uit).

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 00:33

Rebel schreef:Ojee.....die post gaat doordreunen Andre...

LOL

gelukkig heb ik al eentje al gebruik ik hem nooit volgens Robin :twisted:

Andre

Bericht door Andre » 07 jun 2007, 00:42

joop dat komt, omdat jou driving fun een andere betekenis heeft dan die van mij en nog een paar andere hier.

Rebel

Bericht door Rebel » 07 jun 2007, 00:45

Ja joop ! 8)

Mijn driving fun begint altijd als ik de emmer laat vol lopen en de zeem ga zoeken...

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 00:45

Ik ben lang niet zo goed als Andre.. en Robin... maar met 343pk is een sper gewoon een must.. eigenlijk bij alles boven de 250pk en RWD

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 00:46

Rebel schreef:Ja joop ! 8)

Mijn driving fun begint altijd als ik de emmer laat vol lopen en de zeem ga zoeken...
50 in de 6 automaat modus was het toch :wink:

Joop

Bericht door Joop » 07 jun 2007, 00:49

Andre schreef:joop dat komt, omdat jou driving fun een andere betekenis heeft dan die van mij en nog een paar andere hier.
Dat klopt..., 'k hoef niet zo nodig dwars (op de 130i zie ik overigens het nut van zo'n aanvulling wel in)
Rebel schreef:Ja joop !

Dat wordt zaterdag ook voor mij weer eens de hoogste tijd :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 07 jun 2007, 00:50

Rico v Velzen schreef: 50 in de 6 automaat modus was het toch :wink:

Yep, ik hou me keurig aan de snelheden, met maximaal comfort :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 07 jun 2007, 00:52

Als de bedoeling was dat iedereen "dwars" ging rijden, hadden ze de wegen wel in de "breedte" gelegd ....in plaats van de in "lengte"...

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 00:57

:lol:

DF kan op alle manieren je hoeft niet op Andre zijn manier en wagenbeheersing te focussen om rijplezier te hebben.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jun 2007, 08:35

Ach een 1 serie heeft z'n makken tov de E90, qua ergonomie en afwerking.Blijf ik bij. Is een feit.Maar Andre's 130i is af. Jouw ex 130i is leuk, maar niet af. Een standaard BMW is niet af. Een LSD gaat wonderen doen in mijn auto en ik ben ermee bezig.

Dus bedenk eens wat anders Rico want op dit punt schoot je weer eens te kort in je reply.

Geef gewoon toe dat je de E46 M3 in de hete hei hebt gekocht, heb ik ook, daarom wil je 'm kwijt, afschrijving, oud model, jij wil ook 'wat nieuws'. IK moet 't je aangeven dat DAT de kern is, en niet dat 14 ofzo paginas tellende draadje dat de politie je op de korrel heeft bladiebla. We zijn hier geen mongolen ofzo.

DAAROM word ik er een beetje moe van Rico.

Femme. Dat geloof ik best.Je zult ook sneller zijn dan een E46 M3, want dat is de 335i ook, zij het marginaal.(100-230 etc) Nou is jouw Alpina als basis een veel lichtere Z4 3.0(s)I en geen dichte Z4M. En getuned. Dan voelt 't allemaal anders.

Jouw Alpina is als de B3 Biturbo op basis van de 335i zoiets.

Robin

Bericht door Robin » 07 jun 2007, 09:04

Ter illustratie:

Andre zegt:Gras is groen.
Rico's reply: Volkomen mee eens, ja helemaal waar.

OF

Robin zegt:Gras is groen.
Rico's reply: Tja, dat weet ik niet, zou kunnen, maar ik denk dat gras blauw is, maar groen komt in de buurt.

En daar val je door de mand Rico.
Laatst gewijzigd door Robin op 07 jun 2007, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn

Bericht door Martijn » 07 jun 2007, 09:04

Nu ja, Robin. Ik zou ook niet kunnen wat begrijpen wat een nieuwe 130i/135i (al dan niet Coupe) nu aan meerwaarde brengt wanneer je de 335i wat aanpassingen geeft (voornamelijk een sper), dus in die zin geef ik André wel gelijk > die paar k zijn goed besteed, bovendien kan het er allemaal weer onderuit wanneer je de auto inruilt tzt.

Of het echter zinvol is een instelbaar onderstel en semislicks onder een E90 te hangen vraag ik me af, in die zin ga je het resultaat van de Dre editie proberen te evenaren en dan zul je net wél het verschil tussen een 1 en 3 gaan merken denk ik.

Robin

Bericht door Robin » 07 jun 2007, 09:08

Martijn, ik wil alleen een lsd, geen toestanden. Maar Andre's 130i is af. MAAR het ding maakt kabaal qua banden, dus dat wil ik niet dagelijks. DUS is de 335i zo als ie er nu bij staat voor alledag de betere kar dan de 130i van Dre, wat mij betreft. Sper op de 335i wat mij betreft.

Mijn enthousiasme zegt:auto is af. Maar dat roep ik ook van een Donkervoort. :P

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 09:14

Robin ik loop niet te klagen dat ik het een oud model vind, ik loop niet te klagen over de afschrijving. Maakt ook geen flikker uit want ook een 335i schrijft 15k per jaar af, weet jij ook. Ik loop niet te klagen over de kosten van een M3 of over bijtelling die ik niet heb. Allemaal zaken die jij vind en op mij afschuift. En ik heb de M3 al helemaal niet in een opwelling gekocht. Kan niet echt over jou aankopen gezegd worden.

Martijn

Bericht door Martijn » 07 jun 2007, 09:21

Robin schreef:Martijn, ik wil alleen een lsd, geen toestanden. Maar Andre's 130i is af. MAAR het ding maakt kabaal qua banden, dus dat wil ik niet dagelijks. DUS is de 335i zo als ie er nu bij staat voor alledag de betere kar dan de 130i van Dre, wat mij betreft. Sper op de 335i wat mij betreft.

Mijn enthousiasme zegt:auto is af. Maar dat roep ik ook van een Donkervoort. :P
Snap alleen niet waarom je er zo lang mee wacht dan, optie van Drexler werkt perfect kennelijk op André's auto. Overige mogelijkheden (Hartge, optie achteraf van BMW/sper nieuwe M3 overbouwen) zullen echt niet goedkoper zijn lijkt mij. Difhuis kopen/bestellen bij de dealâh, opsturen naar Drexler, wachten, eronderklussen, haaks met die koets :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2007, 09:22

Prachtige draad dit, zowel met waardevolle bijdrage, als hopeloos geneuzel...

Andre is de enige die de ///Marketing zeepbel bij BMW heeft door geprikt. Door zijn verhalen heen lees je duidelijk dat vermogen niet heilig is, maar dat het om het totale plaatje gaat, die helaas niet af fabriek is te bestellen. De ilusie wil men bij BMW wekken met de M modellen, maar die zijn door alle veiligheidslobbies, en status symbool verkooppraat ook niet meer puur. Vooral optisch opsmuck, en autobahn prestige zijn de hoofd ingredienten. De naam Motorsport eigenlijk niet meer waardig. Die tak, is op de echte circuitauto's na slechts tot verkoop instrument verworden.

De FIA zou er goed aan doen de homologatie straat modelenen weer te verplichten.

En Andre, laat ze bij De Beier eens een Dre Edition Optie Pakket aanbieden, samen met een rijvaardigheidstraining onder jou leiding!!

Michel

Daniel

Bericht door Daniel » 07 jun 2007, 09:42

Ik begin sowieso een beetje moe te worden van het gehakketak op elkaars keuzes over en weer. Alsof iemand ook maar iets aan iemand anders hoeft te verantwoorden. We geven hier allemaal grote scheppen van onze eigen zuurverdiende euro's uit aan automobiel entertainment, mogen we dan ook alsjeblieft zelf weten wat we kopen en waarom?

Dat ver- en beoordelen van elkaars keuzes begint me mateloos de keel uit te hangen. Ik dacht dat we hier zaten vanwege een gezamelijke passie, en niet om tegen elkaar op te bieden wie het beste voldoet aan een abstract ideaalbeeld dat door een kleine prominente groep wordt bepaald. Genoemde groep doet dat zeer waarschijnlijk niet bewust, maar binnen elke community heb je nu eenmaal een groep 'opinion leaders' aan wiens mening door de rest meer waarde wordt toegekend dan eigenlijk de bedoeling is. Dan gaan bepaalde meningen een eigen leven leiden en krijgt iedereen het gevoel dat dat de norm is.

Martijn

Bericht door Martijn » 07 jun 2007, 09:55

Daniel schreef:Ik begin sowieso een beetje moe te worden van het gehakketak op elkaars keuzes over en weer. Alsof iemand ook maar iets aan iemand anders hoeft te verantwoorden. We geven hier allemaal grote scheppen van onze eigen zuurverdiende euro's uit aan automobiel entertainment, mogen we dan ook alsjeblieft zelf weten wat we kopen en waarom?

Dat ver- en beoordelen van elkaars keuzes begint me mateloos de keel uit te hangen. Ik dacht dat we hier zaten vanwege een gezamelijke passie, en niet om tegen elkaar op te bieden wie het beste voldoet aan een abstract ideaalbeeld dat door een kleine prominente groep wordt bepaald. Genoemde groep doet dat zeer waarschijnlijk niet bewust, maar binnen elke community heb je nu eenmaal een groep 'opinion leaders' aan wiens mening door de rest meer waarde wordt toegekend dan eigenlijk de bedoeling is. Dan gaan bepaalde meningen een eigen leven leiden en krijgt iedereen het gevoel dat dat de norm is.
Wat bedoel je Daniel?? Een 335i is toch gewoon een boot? En een 130i is toch maar 900 kilo? (Z4 bleek 1750 kg te zijn las ik laatst!!)

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2007, 10:03

@Daniel,

Goed punt, iedereen koopt zijn auto met zijn eigen wensen en eisenpakket. Verantwoording den je derhalve ook alleen maar aan jezelf af te leggen.

Een discussie waarbij een ieder in zijn waarde word gelaten moet echter kunnen.

Ter info, Robin en Rico kennen elkaar al heel lang, en mogen elkaar zo nu en dan wel eens prikkelen, zonder hard feelings naar elkaar te hebben overigens.

Michel

Plaats reactie