Golf 7 - niet meer zo - Slow motion

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Golf 7 - niet meer zo - Slow motion

Bericht door Godspeed » 26 aug 2015, 15:14

Afbeelding

Eibach Pro Spacers gekocht en gemonteerd! Had dit al veel eerder moeten doen, staat nu een stuk mooier op z'n wielen. Voor 15 mm per wiel, achter 20 mm per wiel.

Een dezer dagen ga ik nog even een paar mooie foto's maken als 'ie ook gewassen is.

Knot

Bericht door Knot » 26 aug 2015, 15:37

Je weet dat de wiellagers dat minder fijn vinden?

Godspeed

Bericht door Godspeed » 26 aug 2015, 15:58

Ik heb even rondgekeken op verschillende fora, maar niks schokkends gevonden betreft wiellagers bij een relatief kleine aanpassing als dit. Bovendien zou ik denken dat wielen met een andere ET waarde dan origineel ook gevolgen zouden moeten geven voor de wiellagers, maar daar heb ik nog nooit iets over gehoord.
Laatst gewijzigd door Godspeed op 26 aug 2015, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2015, 16:29

valt idd reuze mee, hoef je je geen zorgen over te maken, staat in elk geval goed :thumbup:

D20VT

Bericht door D20VT » 26 aug 2015, 21:31

Alleen oppassen dat je stuurstraal niet te veel veranderd, dit kan de rij eigenschappen wel negatief beoordelen

Godspeed

Bericht door Godspeed » 26 aug 2015, 22:52

D20VT schreef:Alleen oppassen dat je stuurstraal niet te veel veranderd, dit kan de rij eigenschappen wel negatief beoordelen
Ik kan me voorstellen dat deze straal dus groter wordt door toepassen van de spacer. Maar zolang het wiel niks raakt bij (maximale) uitslag, heeft dit toch weinig gevolgen?

Afbeelding

D20VT

Bericht door D20VT » 27 aug 2015, 19:12

Afhankelijk hoe de wielgeometrie van de auto bepaald is affabriek positief, negatief of neutraal.
Hoe verder je wiel naar buiten komt hoe negatiever je schuurstraal, dit kan de rechtuit stabiliteit van de auto beïnvloeden.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 23 nov 2015, 21:29

Afbeelding

Inmiddels bijna twee weken geleden mijn auto op 100.000 km gezet en rijd ik nog steeds naar alle tevredenheid rond. Alhoewel, sinds het wat vroeger donker is en ook wat slechter weer, valt me op dat de licht opbrengst van de koplampen niet heel vet is. Zijn er meer mensen die dit merken bij non-xenon koplampen van nieuwe VW's?

Iemand enig idee of hier simpelweg iets aan te upgraden is?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 23 nov 2015, 21:30

Ik heb in de up! Philips Nightvision lampjes gezet en dat scheelde al heel veel met de standaard lampjes.

ErikS

Bericht door ErikS » 24 nov 2015, 08:06

Ik vind 't prima in de Golf.

Knot

Bericht door Knot » 24 nov 2015, 09:07

Huh, je had toch ook een Edition 40? Die hebben standaard Xenon.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 24 nov 2015, 18:43

@ Rutger: Dat is misschien wel een idee, even kijken wat het internet schrijft.

@ Rody: Nope, ik denk dat je me verward met Golf7, die heeft zo'n witte met xenon en LED achterlichten.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 24 nov 2015, 18:51

In de Twingo van m'n vriendin deed ik op aanraden van de internets Osram Night Breaker. Waren vrij goedkoop op de Engelse Ebay en scheelde best een hoop qua lichtopbrengst, ook wat minder vlekkerig lichtbeeld.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 24 nov 2015, 22:45

Osram Night Breaker H7 zitten op 24 euro voor een set zie ik. Dat is zeker de moeite om te proberen!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 nov 2015, 10:09

Even in m'n mailbox gedoken: het is Osram Night Breaker Plus, in H4 voor GBP 15,99.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 25 nov 2015, 10:53

Plus de levensduur is een stuk beter van die dingen. :thumbup:

Godspeed

Bericht door Godspeed » 28 nov 2015, 22:50

Vanmiddag Philips Xtreme Vision H7 lampjes gekocht. Was eerlijk gezegd op zoek naar de Osram Night Breaker zoals Martijn hierboven aangeeft, maar zo 1, 2, 3 op de zaterdagmiddag nergens kunnen vinden. Vervelende eigenschap die ik heb, is dat als ik ergens mee aan de slag ga, het ook direct voor elkaar moest hebben. Ik had dus geen zin meer om ze alsnog op internet te bestellen en toen bij de plaatselijke automaterialen voor de Philips gegaan.

Vanmiddag erin geprutst. Wat een kutwerk, met m'n (niet eens zo dikke) klauwen kon ik nauwelijks tussen de accubak en achterzijde van de lamp komen, maar na wat wringen en draaien het toch voor elkaar gekregen. Lampen zijn wel een stuk helderder/witter en geven een beter lichtbeeld. Al moet ik zeggen dat het ook wel lijkt alsof de lampen vrij laag en naar rechts afgesteld staan. Maar vooralsnog is het beeld er in het donker op vooruit gegaan en dat was het doel :)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 29 nov 2015, 11:09

Die zijn ook niet leverbaar hier haha. Volgens mij was er iets net de importeur. Maar vanuit Engeland heb je ze binnen een week ook wel binnen. Maar goed! Ben benieuwd hoe ze bevallen en hoelang ze heel blijven. :) goed afstellen kan ook wel schelen trouwens!

Godspeed

Bericht door Godspeed » 29 nov 2015, 11:35

Op Conrad kun je ze wel bestellen, ze zijn daar ook op voorraad. Zou denken dat je ze dan ook met een dag of twee binnen moet hebben. Maar goed, ik doe het voorlopig met de Philips :)

Afstellen van de koplampen, buiten simpelweg het draaiwieltje in het dashboard, is dat eenvoudig zelf te doen?

Knot

Bericht door Knot » 29 nov 2015, 13:57

Als het goed is gaat xenon niet zo snel stuk maar als het zo'n k*tklus is breng ik hem wel lekker naar de VW ervoor en mag de lease lappen :)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 29 nov 2015, 19:32

Godspeed schreef:Op Conrad kun je ze wel bestellen, ze zijn daar ook op voorraad. Zou denken dat je ze dan ook met een dag of twee binnen moet hebben. Maar goed, ik doe het voorlopig met de Philips :)

Afstellen van de koplampen, buiten simpelweg het draaiwieltje in het dashboard, is dat eenvoudig zelf te doen?
Dat is puur hoogte voor eventuele belading, de vaste afstelling zit op 2 punten op de lamp. Een er direct achter voor horizontaal en 1 opzij voor verticaal. Dit kun je het beste met een lichtbak doen.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 29 nov 2015, 20:10

Godspeed schreef:Vanmiddag Philips Xtreme Vision H7 lampjes gekocht. Was eerlijk gezegd op zoek naar de Osram Night Breaker zoals Martijn hierboven aangeeft, maar zo 1, 2, 3 op de zaterdagmiddag nergens kunnen vinden. Vervelende eigenschap die ik heb, is dat als ik ergens mee aan de slag ga, het ook direct voor elkaar moest hebben. Ik had dus geen zin meer om ze alsnog op internet te bestellen en toen bij de plaatselijke automaterialen voor de Philips gegaan.

Vanmiddag erin geprutst. Wat een kutwerk, met m'n (niet eens zo dikke) klauwen kon ik nauwelijks tussen de accubak en achterzijde van de lamp komen, maar na wat wringen en draaien het toch voor elkaar gekregen. Lampen zijn wel een stuk helderder/witter en geven een beter lichtbeeld. Al moet ik zeggen dat het ook wel lijkt alsof de lampen vrij laag en naar rechts afgesteld staan. Maar vooralsnog is het beeld er in het donker op vooruit gegaan en dat was het doel :)
Ik heb dezelfde lampen in de S60 zitten.
Van Philips Nightguide naar deze gegaan en het is een kleine verbetering op al niet standaard lampen.

Naja wordt het echt donker heb ik wat anders onder de bumper hangen dat écht licht geeft :angel:

Godspeed

Bericht door Godspeed » 07 dec 2016, 22:03

Hele tijd niks meer van me laten horen hier. Inmiddels staat de Golf na 2 jaar en 8 maanden op ruim 160.000 km, zonder ook maar een enkel defect. Nog iedere dag een heerlijke auto om mee te rijden. Mijn werkgever echter vindt het wel mooi geweest vanwege de 'hoge' kilometerstand en zodoende mag er iets nieuws komen... Maar wat?

Voordat ik deze auto ging rijden, ging mijn voorkeur uit naar een BMW 1 serie. Een maatje van me rijdt een 116d waarin ik inmiddels de nodige uren heb doorgebracht, zowel op de passagiersstoel als achter het stuur. Dit zou als vervanger van de Golf een mogelijkheid kunnen zijn. Probleem echter wel is dat ik vind dat een BMW simpelweg power moet hebben. Een 116d heeft dat niet, een mogelijkheid zou dan een 118d of 120d zijn, maar met de nodige opties (iig navigatie ed.) loopt dit toch (te) hard in de papieren. Geen man overboord, ik ben afgelopen jaren, maar ook vandaag de dag nog, zeer tevreden geweest over de Golf. Echte alternatieve zie ik bovendien niet met mijn voorkeuren (5-deurs, > 150pk, Duits) en randvoorwaarden vanuit het bedrijf (diesel, < € 40k). Wel is een Seat Leon FR een serieuze overweging geweest. Geen Duitse auto, wel o.a. onderstel, versnellingsbak en motor gedeeld met de Golf. Mocht een leuke Golf financieel niet haalbaar zijn geweest, kon dit altijd nog.

Met wat duwen en trekken toch uitgekomen op opnieuw een Golf. Nog steeds de 7 i.p.v. de 7,5 die naar verwachting in maart of april aankomend jaar komt. De verschillen hiermee zijn mij te klein, en nog een paar extra maanden wachten zit er niet in op moment dat er iets nieuws moet komen. Het wordt een 2.0 TDI Highline met handbak in Limestone Grey, voorzien van nodige opties als Xenon plus, LED achterlichten, sportonderstel, DYN Audio enz. De auto wordt afgeleverd met de Rotary wielen in 18". Het geheel zal er ongeveer zo uit komen te zien:

Afbeelding

Natuurlijk kan ik niet wachten tot 'ie geleverd wordt, maar tot dat moment zal de huidige Golf nog perfect voldoen :D
Tegen die tijd komt er natuurlijk een nieuw draadje!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 dec 2016, 22:06

Mooi ding!

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2016, 22:30

mooie kleur

Plaats reactie