Wellicht heeft eenieder in mijn vorige topic gezien dan mijn inmiddels ex Subaru Impreza plaats heeft gemaakt voor een opvolger. Ëén ding wat zeker is: het hoge verbruik van de Subaru wordt nu ruimschoots gecompenseerd door mijn nieuwe automobiel

Het is een auto die al tientallen jaren het straatbeeld in onder andere Nederland grotendeels bepaald, de Volkswagen Golf.
In verband met mijn buitendienst functie moest er een auto komen. Een tijd heb ik rondgereden in een Volvo V40 T3 Summum, maar hoe mooi of dik aangekleed deze auto ook was, hij raakte me niet. Daarnaast natuurlijk het bekende bijtellingsverhaal. De Volvo zou toch een stuk duurder uitvallen dan een aantal andere opties die de revue hebben gepasseerd. In samenspraak met mijn werkgever ben ik tot een geschikte auto gekomen, waar ik zeer tevreden mee ben. Een Volkswagen Golf 1.6 TDI 110 pk Bluemotion. Ontzettend zuinig en daardoor met 14% bijtelling onwijs aantrekkelijk voor de portemonnee.
Afgelopen vrijdag heb ik de auto in ontvangst mogen nemen. Ik was bang dat de auto traag aan zou voelen vanwege het hele Bluemotion aspect, maar Ik moet zeggen dat de auto heerlijk rijdt. Het is een Highline uitvoering voorzien van stoffen sportstoelen. Deze zetels zitten geweldig! Verder klopt alles gewoon in de "cockpit". Waar het bij de Volvo wat onlogisch in elkaar steekt en toch niet helemaal mijn smaak was, zit alles in de Golf op de juiste plek! Het gros van de functies wijst zichzelf en werkt gewoon super. Ik kan wel zeggen dat ik erg blij ben met deze nieuwe auto!
De auto is afgelopen vrijdag afgeleverd op 15" lichtmetalen wielen met winterbanden. De 17" Dijon velgen met zomerbanden stonden nog in backorder en zullen aankomende week klaar liggen om gemonteerd te worden. Ik had nog een week kunnen wachten en de auto direct op de juiste wielen kunnen ophalen, maar ik wilde natuurlijk niet wachten .

Eerste aanpassing die ik gedaan heb, is het verwijderen van de logo's aan de achterzijde. Dit geeft de auto toch een lekkere strakke look:
Volgend weekend staat de auto als het goed is op de nieuwe 17" velgen en zal ik eens erop uit trekken om wat mooie foto's van de auto te maken. Nog even geduld voor meer foto's dus, maar ondertussen ga ik natuurlijk gewoon genieten van de nieuwe bolide!
To be continued... Groet Bram