Golf 7 - niet meer zo - Slow motion

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Golf 7 - niet meer zo - Slow motion

Bericht door Godspeed » 06 apr 2014, 21:16

Goedenavond,

Wellicht heeft eenieder in mijn vorige topic gezien dan mijn inmiddels ex Subaru Impreza plaats heeft gemaakt voor een opvolger. Ëén ding wat zeker is: het hoge verbruik van de Subaru wordt nu ruimschoots gecompenseerd door mijn nieuwe automobiel :lol:
Het is een auto die al tientallen jaren het straatbeeld in onder andere Nederland grotendeels bepaald, de Volkswagen Golf.

In verband met mijn buitendienst functie moest er een auto komen. Een tijd heb ik rondgereden in een Volvo V40 T3 Summum, maar hoe mooi of dik aangekleed deze auto ook was, hij raakte me niet. Daarnaast natuurlijk het bekende bijtellingsverhaal. De Volvo zou toch een stuk duurder uitvallen dan een aantal andere opties die de revue hebben gepasseerd. In samenspraak met mijn werkgever ben ik tot een geschikte auto gekomen, waar ik zeer tevreden mee ben. Een Volkswagen Golf 1.6 TDI 110 pk Bluemotion. Ontzettend zuinig en daardoor met 14% bijtelling onwijs aantrekkelijk voor de portemonnee.

Afgelopen vrijdag heb ik de auto in ontvangst mogen nemen. Ik was bang dat de auto traag aan zou voelen vanwege het hele Bluemotion aspect, maar Ik moet zeggen dat de auto heerlijk rijdt. Het is een Highline uitvoering voorzien van stoffen sportstoelen. Deze zetels zitten geweldig! Verder klopt alles gewoon in de "cockpit". Waar het bij de Volvo wat onlogisch in elkaar steekt en toch niet helemaal mijn smaak was, zit alles in de Golf op de juiste plek! Het gros van de functies wijst zichzelf en werkt gewoon super. Ik kan wel zeggen dat ik erg blij ben met deze nieuwe auto!

De auto is afgelopen vrijdag afgeleverd op 15" lichtmetalen wielen met winterbanden. De 17" Dijon velgen met zomerbanden stonden nog in backorder en zullen aankomende week klaar liggen om gemonteerd te worden. Ik had nog een week kunnen wachten en de auto direct op de juiste wielen kunnen ophalen, maar ik wilde natuurlijk niet wachten . :D

Eerste aanpassing die ik gedaan heb, is het verwijderen van de logo's aan de achterzijde. Dit geeft de auto toch een lekkere strakke look:

Afbeelding

Afbeelding

Volgend weekend staat de auto als het goed is op de nieuwe 17" velgen en zal ik eens erop uit trekken om wat mooie foto's van de auto te maken. Nog even geduld voor meer foto's dus, maar ondertussen ga ik natuurlijk gewoon genieten van de nieuwe bolide!

To be continued... Groet Bram
Laatst gewijzigd door Godspeed op 15 nov 2014, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Riceaux

Re: Volkswagen Golf 7

Bericht door Riceaux » 06 apr 2014, 21:54

Ziet er best dik uit zo van achteren in het zwart en zonder logo's!
Fijne km-vreter lijkt me zo! Veel plezier ermee! :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 07 apr 2014, 07:44

Van subaru naar golf 7.... :clap: :clap: :clap:

Nice. Blijven prima wagens!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 07 apr 2014, 09:33

Top wagen voor de daily km's! In highline uitvoering prima te pruimen, stoelen zijn inderdaad heerlijk

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 apr 2014, 09:34

Ziet er idd erg strak uit zonder al die logos! Mooie auto.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 07 apr 2014, 18:46

Dankjulliewel!

Die stoelen zitten inderdaad subliem! Ik ben erg blij met deze auto :D

Weet iemand toevallig of de Bluemotion logo's in de grill en op de zijschermen met pinnetjes vastzitten of alleen geplakt?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 apr 2014, 19:26

Net ding. Golf is altijd goed als Daily. Tenzij je een crisis uitvoering koopt dan liever een Seat of Skoda. :tooth:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 apr 2014, 21:00

Gefeliciteerd er mee :thumbup:

RudyVineyard

Bericht door RudyVineyard » 09 apr 2014, 18:03

Godspeed schreef:Dankjulliewel!

Weet iemand toevallig of de Bluemotion logo's in de grill en op de zijschermen met pinnetjes vastzitten of alleen geplakt?
De grill weet ik niet, maar die op de zijschermen zitten geplakt.

Thomas H

Bericht door Thomas H » 10 apr 2014, 10:06

RudyVineyard schreef:
Godspeed schreef:Dankjulliewel!

De grill weet ik niet, maar die op de zijschermen zitten geplakt.
Volgens onze VW dealer kan het logo in de grill er niet af, zit er echt in geïntegreerd (betreft wel een GTD, weet niet of dat nog verschil maakt). Logo's aan de zijkant zitten inderdaad geplakt, maar de ervaring van de dealer is dat wanneer je die eraf haalt de kans groot is dat je de lak mee trekt. Ik weet niet hoe goed zij het logo en rondom verwarmt hebben.

Mooie combo zwart + Dijon velgen! Veel plezier met de auto!

Steven N.

Bericht door Steven N. » 10 apr 2014, 10:13

Zij-logo is er prima af te krijgen net als de achterkant. Verwarmen en visdraad er achterlangs.

Grill is een gewone 'benzine' grill een optie? Bij mijn nieuwe Leon laat ik ook een FR grill monteren ipv de dichte ecobukkergrill.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 10 apr 2014, 18:42

Bedankt voor de reacties!

Ik zit nog even te twijfelen over de logootjes in de grill en op de zijschermen. Die storen me eigenlijk lang niet zo erg als die op de achterklep. Die waren er overigens zonder al te veel moeite af te halen. Even föhnen, draadje achterlangs, poetsen en klaar.

Ik moet zeggen dat de dichte hoogglans zwarte grill op een zwarte golf lang zo slecht niet staat. Oogt een stuk beter dan op een grijs/blauwe polo bijvoorbeeld.

Ik had gehoopt dat ik voor het weekend de Dijon wielen nog kon ophalen, maar helaas. Naar alle waarschijnlijk wordt het volgende week dinsdag. Ik vind het sterk dat er 1,5 week nodig is om een setje wielen af te leveren, maar a la. Ik ga er wel vanuit dat het een hele verbetering is ten opzichte van de 15" winterbanden waar ik nu op rijd. Je merkt toch wel dat dat met deze temperaturen niet helemaal je-van-het is.Ik ben overigens benieuwd hoe de 17" in de wielkasten vallen. Ik moet zeggen dat de huidige 15" echt te ver naar binnen vallen. Mocht het nou zo zijn dat de 17" een vergelijkbare ET waarde hebben en dus ook zo ver naar binnen vallen, dan is het misschien nog wel de moeite waard om een setje spacers er tussen te steken.

Aangezien ik de wielen nog niet heb dit weekend moet ik mijn geplande photoshoot ook even uitstellen. Ik had me verheugd op deze gelegenheid: Met mijn nieuwe camera m'n nieuwe auto fotograferen, maar helaas, ik zal nog een paar nachtjes moeten slapen voor het zover is. En jullie dus ook voor de foto's :P

Godspeed

Bericht door Godspeed » 16 apr 2014, 22:20

Vandaag even de auto snel gepoetst en wat foto's gaan maken. Helaas heb ik, uiterst onhandig als ik ben, de camera niet goed ingesteld voordat ik foto's ging schieten. Met het resultaat dat ik 95% van de foto's (+- 100 totaal) direct weg kon gooien. Binnenkort maar eens een leuke (industriële) omgeving opzoeken hier in de buurt en nog eens proberen. Één van de foto's die er nog wel aardig uit is gekomen is deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Godspeed op 05 mei 2014, 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 apr 2014, 22:23

:thumbup:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 17 apr 2014, 09:10

Fraai ding hoor!

Godspeed

Bericht door Godspeed » 18 apr 2014, 21:05

Bluemotion emblemen zijn inmiddels ook van de zijschermen verwijderd.

Zit nu te overwegen om spacers achter de nemen (10/12/15 mm per kant) en misschien een highline grill.

markk

Bericht door markk » 19 apr 2014, 07:27

Prachtig. En mooie foto's ook. Feli.
Mark

Godspeed

Bericht door Godspeed » 04 mei 2014, 18:32

Afbeelding

Weet iemand hoe deze zijspoilertjes bevestigd zitten? Ik zou ze graag eraf willen halen, maar ben niet zeker dat ze alleen geplakt zitten.

Joy

Re: Golf 7 Slowmotion

Bericht door Joy » 04 mei 2014, 19:20

Met tape als het goed is.

http://www.kunzmann.de/shop/en/exterieu ... f7-gti.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 04 mei 2014, 22:33

Steven N. schreef:Top wagen voor de daily km's! In highline uitvoering prima te pruimen, stoelen zijn inderdaad heerlijk
Ik zit er ook naar te kijken maar mij leek nu juist de Bluemotion edition 40 de beste keuze (3000 euro duurder dan de highline 40).

D20VT

Bericht door D20VT » 05 mei 2014, 13:26

Die bm edition is een aangeklede bluemotion highline

De 40 editions zijn volgens mij om van de pon voorraad modellen af te komen

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2014, 18:07

mooi ding, gefeliciteerd, al moet ik wel wat wennen aan de vormen van de verlichting, vooral voor.

heb je ook zo een foto dan die stoelen?

Godspeed

Bericht door Godspeed » 05 mei 2014, 19:20

Inmiddels zo'n 6.200 km op de teller staan (sinds 4 april '14) en ik ben uiterst tevreden. Hij mag wat meer power hebben, maar wellicht dat daar nog wat aan wordt gedaan ergens dit jaar. Verder eigenlijk niks te klagen :)

De stoelen:

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie eigenlijk nu pas dat ze behoorlijk in ligstand staan. Moet zeggen dat dat totaal niet opvalt als je erin zit.

Nog een plaatje van de zijkant zonder logo's:

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 mei 2014, 19:49

Jij?? :tooth:
Knot schreef:
Steven N. schreef:Top wagen voor de daily km's! In highline uitvoering prima te pruimen, stoelen zijn inderdaad heerlijk
Ik zit er ook naar te kijken maar mij leek nu juist de Bluemotion edition 40 de beste keuze (3000 euro duurder dan de highline 40).

Godspeed

Bericht door Godspeed » 05 mei 2014, 20:08

Om te driften is het inderdaad niks :lol:

Plaats reactie