En betreffende cylinders, een 2002 turbo is kut, E30 M3 is kut.. .. hoop kut hier en daar, toch weer dat glimmende accu ding...
Tommy schreef:Ik maak me pas zorgen als er iets niet klopt....... ___,_/\__,_____________________________*ZAP*
Tommy schreef:Die achterkant hadden ze op de 2 serie coupe moeten zetten ipv die rare loensende achterlichten die er nu op zitten.
Over het algemeen ligt het voorwiel bij een auto met FWD veel dichter tegen het schutbord en de motor overdwars en ver naar voren. Dit o.a. om druk op de voorwielen te genereren. Bij RWD met de motor in lengterichting wil je juist de motor zover mogelijk naar achteren(en de voorwielen naar voren) voor de balans(en deels ook druk op de achterwielen). Bij een RWD met de motor midden- of achterin wordt het verhaal natuurlijk iets anders omdat daar de gewichtsverdeling anders is. Die zullen ook vaak de voorwielen wat dichter onder de voorruit hebben.Arthur schreef:Zie je dat daaraan? Kun je eens andere voorbeelden geven zodat ik FWD van RWD kan scheiden?Mari Oh Oh! schreef:Aan de positie van de voorwielen te zien is dit FWD. Maar minder lelijk dan ik zou denken, ziet er best leuk uit. Maar eigenlijk hadden voor het mooie de voorwielen een cm of 10 naar voren gemogen.
Volgens mij omdat een FWD auto in de basis goedkoper is/was om te produceren tov RWD.Macboy schreef:Tommy op het eerste gezicht een strak betoog, ware het niet dat je presumptie dat een RWD alleen bedoeld is om te driften op klaverbladen en dat 80% van DF dit niet doet natuurlijk onzin is zoals Tom ook al roept. Met een RWD kan je weliswaar driften, maar het rijgevoel is in de basis natuurlijk superieur tegenover een FWD. Om het rijplezier van een RWD te kunnen ervaren hoef je geen seconde te driften. De voorwielen houden zich alleen bezig met sturen en de achterwielen met de aandrijving. Een betere balans en rust in de aandrijving bestaat niet. FWD is enkel gekomen voor de veiligheid bij mindere weersomstandigheden. Helemaal niets mis met FWD. Hou er zelf wel van en zitten paar pareltjes tussen. Maar RWD is toch wel echt iets meer dan alleen driften. Jammer dat je het zo simplistisch afschildert.
En als we je pad over driften wel volgen, dan is het des te merkwaardiger dat onderin het BMW gamma RWD verdwijnt en bovenin het gamma niet want als er iets goed driftbaar is dan is het een 1-serie of 3-serie. Ik zie in elk geval weinig 7 series op Papenburg....
Klopt, ik vind dat ook niet om aan te zien. FWD rijdt niet alleen anders, het ziet er ook anders uit. En of je dat mooi vindt of niet is subjectief natuurlijk, maar ik weet wel wat ik vind.GTRene schreef:bij die voorbeeld foto's kan je mooi zien dat het randje van het voorspatbord waar ie de deur tegemoet komt, veel smaller is dan bij de RWD modellen.
Kleine correctie op mijzelf.. De M2 en de M3/M4 vind ik wel schitterende wagens.RVV schreef:Volgens mij omdat een FWD auto in de basis goedkoper is/was om te produceren tov RWD.Macboy schreef:Tommy op het eerste gezicht een strak betoog, ware het niet dat je presumptie dat een RWD alleen bedoeld is om te driften op klaverbladen en dat 80% van DF dit niet doet natuurlijk onzin is zoals Tom ook al roept. Met een RWD kan je weliswaar driften, maar het rijgevoel is in de basis natuurlijk superieur tegenover een FWD. Om het rijplezier van een RWD te kunnen ervaren hoef je geen seconde te driften. De voorwielen houden zich alleen bezig met sturen en de achterwielen met de aandrijving. Een betere balans en rust in de aandrijving bestaat niet. FWD is enkel gekomen voor de veiligheid bij mindere weersomstandigheden. Helemaal niets mis met FWD. Hou er zelf wel van en zitten paar pareltjes tussen. Maar RWD is toch wel echt iets meer dan alleen driften. Jammer dat je het zo simplistisch afschildert.
En als we je pad over driften wel volgen, dan is het des te merkwaardiger dat onderin het BMW gamma RWD verdwijnt en bovenin het gamma niet want als er iets goed driftbaar is dan is het een 1-serie of 3-serie. Ik zie in elk geval weinig 7 series op Papenburg....
Verder is dit ding natuurlijk 1 grote aanfluiting. BMW heeft wel een beetje afgedaan bij mij als liefhebber. Kan me ook niet meer heugen wanneer ik de BMW showroom ben binnen gelopen. Desalniettemin rij ik nog steeds met plezier in mijn 325i... maar het zal wel de laatste zijn want geen model meer na de e90 series en e87 series maakt mij de pis nog lauw.
Mari Oh Oh! schreef:Over het algemeen ligt het voorwiel bij een auto met FWD veel dichter tegen het schutbord en de motor overdwars en ver naar voren. Dit o.a. om druk op de voorwielen te genereren. Bij RWD met de motor in lengterichting wil je juist de motor zover mogelijk naar achteren(en de voorwielen naar voren) voor de balans(en deels ook druk op de achterwielen). Bij een RWD met de motor midden- of achterin wordt het verhaal natuurlijk iets anders omdat daar de gewichtsverdeling anders is. Die zullen ook vaak de voorwielen wat dichter onder de voorruit hebben.Arthur schreef:Zie je dat daaraan? Kun je eens andere voorbeelden geven zodat ik FWD van RWD kan scheiden?Mari Oh Oh! schreef:Aan de positie van de voorwielen te zien is dit FWD. Maar minder lelijk dan ik zou denken, ziet er best leuk uit. Maar eigenlijk hadden voor het mooie de voorwielen een cm of 10 naar voren gemogen.
Mooiste voorbeeld hier onder is de Brera(FWD) en Brera Concept(RWD) daar zie je redelijk goed wat FWD en RWD met de proporties van een auto doen.
FWD