BMW Concept Compact Sedan revealed

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

BMW Concept Compact Sedan revealed

Bericht door romo » 20 nov 2015, 20:47

http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1197290" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Re: BMW Concept Compact Sedan revealed

Bericht door GTRene » 20 nov 2015, 22:56

vind de achterkant mooi geslaagd

Afbeelding

voorkant van opzij wat minder...

Afbeelding

WJ

Bericht door WJ » 21 nov 2015, 01:24

FWD?
En zit dit voor de 1, tussen de 1 en de 3? Is dit de nieuwe 1? Krijg een beetje een overkill aan BMW modellen..

Macboy

Re: BMW Concept Compact Sedan reveal

Bericht door Macboy » 21 nov 2015, 08:32

Niet overdrijven WJ. Dit is dus gewoon een 1 serie sedan aka 2 serie met 4 deuren. Dat ontbrak er altijd op de 1 serie dat je verplicht was óf een hatchback te nemen óf een coupe. Voor een sedan had je dus enkel 2 deuren tot je beschikking van de coupe.

Lijkt mij juist een goede markt voor te zijn, zie ook gewoon de Audi A3: een hatchback en sedan versie.

Dit is dus ook van die briljante fotoshops van de M2 met 4 deuren !!!

MarkS

Bericht door MarkS » 21 nov 2015, 09:12

Maar wel FWD idd en dan wordt het imho weer wat minder interessant ...

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 21 nov 2015, 16:16

Gebaseerd op het 2 serie Active Tourer platform dus FWD inderdaad.... Laat maar weer.

Het begint zo wel steeds meer op elkaar te lijken bij de Duitsers. Wat is dan nog het onderscheidende met een CLA of A3 Limousine?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 nov 2015, 21:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SCOTT26
At the moment it is officially for China. But I could see other markets eventually seeing this car especially when their compact segment prefers a boot rather than a hatch. It all comes down to acceptance but the car is being developed for a global response so it could be a possibility.
If it was to be introduced in say a market like North America it would be xDrive and eDrive only. But Europe would probably feature the full engine range from the entry three cylinder up to the M Performance 300+ PS 4 Cylinder.

Als ik goed begrijp is het mogelijk om dit platform ook RWD te geven, kortom, dit kan nog wel eens erg leuk gaan worden !

Ik vind het een heerlijk ontwerp, compact, krachtig, mooie lijnen, een strak en clean ontwerp met als toetje een beetje sharknose revival !!

Laat maar komen, RWD, coupe, 1100 kg en 4 cilinder met >300PK............

romo

Bericht door romo » 21 nov 2015, 21:14

Nog meer;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 21 nov 2015, 21:41

Erg mooie wagen. Dan kun je maar beter hopen dat het rwd wordt.
Fwd BMW is al een Fwd Land Rover. 3 x niks.

Peric

Bericht door Peric » 21 nov 2015, 21:57

Wat een fantastische kleur zit er op!!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 23 nov 2015, 11:55

Aan de positie van de voorwielen te zien is dit FWD. Maar minder lelijk dan ik zou denken, ziet er best leuk uit. Maar eigenlijk hadden voor het mooie de voorwielen een cm of 10 naar voren gemogen.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 nov 2015, 16:08

Voor de duidelijkheid: de 1 serie zou ook gewoon FWD gaan worden. Dat was al een tijdje duidelijk helaas.

Tom

Bericht door Tom » 23 nov 2015, 16:42

Ziet er mooi uit.. maar:

Afbeelding

Next.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 nov 2015, 16:53

Zie je dat daaraan? Kun je eens andere voorbeelden geven zodat ik FWD van RWD kan scheiden?
Mari Oh Oh! schreef:Aan de positie van de voorwielen te zien is dit FWD. Maar minder lelijk dan ik zou denken, ziet er best leuk uit. Maar eigenlijk hadden voor het mooie de voorwielen een cm of 10 naar voren gemogen.

S-J

Bericht door S-J » 23 nov 2015, 18:37

Arthur schreef:Zie je dat daaraan? Kun je eens andere voorbeelden geven zodat ik FWD van RWD kan scheiden?
Mari Oh Oh! schreef:Aan de positie van de voorwielen te zien is dit FWD. Maar minder lelijk dan ik zou denken, ziet er best leuk uit. Maar eigenlijk hadden voor het mooie de voorwielen een cm of 10 naar voren gemogen.
Zou dit ook graag willen weten.

Als dit een FWD wordt dan is het gelijk zo een CLA-mislukking.. wel de looks maar verder is het niks..

Hij vraagt toch gewoon om RWD?

GTRene

Bericht door GTRene » 23 nov 2015, 19:02

ik las elders iets in de geest van, voor China met FWD en de rest staat nog open...zoiets, toen dacht ik, hm...wellicht maken ze voor europa dan ook met RWD of AWD , tenminste ik dacht dat iemand schreef dat op die bodem zowel Front als RWD kan? don't know, dacht zoiets te hebben gelezen.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 nov 2015, 19:07

hier ook gedachten, maja dat zegt niet veel magoed.
So more than likely this car is your next 1 Series, but there’s a good chance it could be front- or all-wheel drive.
BMW has taken to using the new FWD Mini platform on some of their own cars, most notably the new X1 and the Europe-only 2 Series Active Tourer. This sedan could easily follow suit there, with FWD or AWD and turbo four-cylinder engines.
http://jalopnik.com/the-bmw-concept-com ... 1743733715" onclick="window.open(this.href);return false;
No mention is made of what theoretically powers the Concept Compact sedan, but don’t hold your breath for BMW’s silken turbocharged inline-six. When the 1-series eventually goes on sale, you can expect a range of turbocharged three- and four-cylinder engines. All-wheel drive will be optional, too. Inside, the Concept Compact resembles the new X1—a car with which it shares most of its dirty bits—which is a good thing, because we like the new X1’s interior. The front-drive BMW sedan will morph from concept to debut in production form soon, before going on sale in Europe. We’ll get the little guy sometime later next year, most likely as a 2017 model.
:hmmm:

Tommy

Bericht door Tommy » 23 nov 2015, 19:23

FWD maakt het nog geen slecht rijdende auto, een Mini stuurt ook ontzettend goed en BMW heeft net als Ford de monovolume FWD's goed sturend gekregen. Bij voorbaat afbranden dat het niks is obv FWD is redelijk kortzichtig. Na 11 maanden een R58 MCS gereden te hebben kan ik wel zeggen dat je wel driving fun hebt in zo'n ding en niet alles draait om johnny super hero full lock powerslides gedurende 3e tot 8e versnelling over alle klaverbladen. Degenen die wel die super hero zijn, zo te lezen 80% van DF, die hoeven de wagen niet te kopen. Die kunnen kiezen voor DF waardige auto's, minimaal achterwielaangedreven V12 met quadruple turbo en uitteraard DSC off automatisch geprogrammeerd.

Er zou dan ook gewoon geen bestaansrecht meer zijn voor Mercedes, Audi, VW, whatever het merk ook is. Een strakke compacte sedan die er sowieso beter geproportioneerd uitziet dan een CLA(die lijkt op Milo uit de film The Mask) en een concurrent voor de A3 sedan is, daar is gewoon markt voor. BMW kennende zorgen ze er ook voor dat hij goed stuurt.

Een FWD BMW gaat tegen m'n gevoel in, dus ik blijf wel bij 3-serie en hoger/Z modellen.

@ Rene, het UKL platform is inderdaad geschikt voor RWD, FWD en AWD. Het 35G-UP is RWD en AWD.

350 Z

Bericht door 350 Z » 23 nov 2015, 20:28

Mooie auto hoor, niks mis mee :df:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 nov 2015, 20:37

Tommy schreef:FWD maakt het nog geen slecht rijdende auto, een Mini stuurt ook ontzettend goed en BMW heeft net als Ford de monovolume FWD's goed sturend gekregen. Bij voorbaat afbranden dat het niks is obv FWD is redelijk kortzichtig. Na 11 maanden een R58 MCS gereden te hebben kan ik wel zeggen dat je wel driving fun hebt in zo'n ding en niet alles draait om johnny super hero full lock powerslides gedurende 3e tot 8e versnelling over alle klaverbladen. Degenen die wel die super hero zijn, zo te lezen 80% van DF, die hoeven de wagen niet te kopen. Die kunnen kiezen voor DF waardige auto's, minimaal achterwielaangedreven V12 met quadruple turbo en uitteraard DSC off automatisch geprogrammeerd.

Er zou dan ook gewoon geen bestaansrecht meer zijn voor Mercedes, Audi, VW, whatever het merk ook is. Een strakke compacte sedan die er sowieso beter geproportioneerd uitziet dan een CLA(die lijkt op Milo uit de film The Mask) en een concurrent voor de A3 sedan is, daar is gewoon markt voor. BMW kennende zorgen ze er ook voor dat hij goed stuurt.

Een FWD BMW gaat tegen m'n gevoel in, dus ik blijf wel bij 3-serie en hoger/Z modellen.

@ Rene, het UKL platform is inderdaad geschikt voor RWD, FWD en AWD. Het 35G-UP is RWD en AWD.

Ik zou het niet beter onder woorden gebracht kunnen hebben! Dikke +1

MarkS

Bericht door MarkS » 23 nov 2015, 20:42

Tommy schreef:FWD maakt het nog geen slecht rijdende auto, een Mini stuurt ook ontzettend goed en BMW heeft net als Ford de monovolume FWD's goed sturend gekregen. Bij voorbaat afbranden dat het niks is obv FWD is redelijk kortzichtig. Na 11 maanden een R58 MCS gereden te hebben kan ik wel zeggen dat je wel driving fun hebt in zo'n ding en niet alles draait om johnny super hero full lock powerslides gedurende 3e tot 8e versnelling over alle klaverbladen. Degenen die wel die super hero zijn, zo te lezen 80% van DF, die hoeven de wagen niet te kopen. Die kunnen kiezen voor DF waardige auto's, minimaal achterwielaangedreven V12 met quadruple turbo en uitteraard DSC off automatisch geprogrammeerd.

Genuanceerd stukje proza. Zeker voor iemand die z'n betoog vervolgens afsluit met een uitspraak waar het eigenlijk om te doen was, namelijk dat de meesten hier niet zitten te wachten op een FWD BMW. :thumbup:

Heeft niks te maken met FWD "afbranden" of powerslides maken. Maar kennelijk snapte je dat al want het gaat om het gevoel, toch? :wink:

Tom

Bericht door Tom » 23 nov 2015, 20:50

Natuurlijk kan BMW goede fwd's maken... daar twijfel ik niet aan. Maar dat kunnen andere merken ook. Het enige wat ze bij BMW kunnen wat andere merken minder onder de knie hebben is motoren bouwen. Dat is geen kennis die je zomaar in huis haalt. En ook op dat gebied is het gat steeds kleiner aan het worden. Onderstel afstellen kan elk serieus merk inmiddels wel als ze echt willen.. zie Alfa die uit het niets (van dat merk was weinig meer over) met de Giula een knappe tijd op de Ring neerzet. De rest onder de carrosserie (veren/dempers, versnellingsbak, etc.) is inkoop.

Ik heb graag de keus. Als je ziet wat er uit de VAG stal komt is het allemaal eenheidsworst met een ander merkje erop dat de prijs bepaalt. Deze BMW is ook gewoon eenheidsworst in die klasse. Of je nou een CLA of A3 sedan gaat rijden, dat zijn gewoon gelijkwaardige auto's (waar niks mis mee is..). Alleen had BMW daar pluspunten kunnen scoren als ze er een achterwielaangedreven auto tegenover konden zetten.

BMW had twee USP's en dat was achterwielaandrijving en de 6-in-lijn. Zonder die zaken verliest het mijn interesse.
Als je vroeger een BMW had dan kon je datzelfde gevoel, namelijk: sportief rijgedrag, stuurgevoel dankzij rwd (heeft helemaal niets met driften te maken), rustige loop van de 6-in-lijn, premium interieur.. bij geen enkel ander merk vinden. Mercedes had dat sportieve niet maar heeft de afgelopen jaren die achterstand ingehaald en Audi had nooit zo'n verfijnde motoren en was niet premium. Die merken hebben niet stilgestaan.
En een strak sturende fwd met premium interieur: de keuze is reuze, hooguit in deze carrosserievorm nog niet (die een beetje terug van weggeweest is). Zo'n beetje elk merk kan goede voorwielaangedreven auto's maken en qua interieur is het gat tussen de premiummerken (die al een CLA en A3 hebben in deze klasse) en niet-premiummerken ook steeds kleiner aan het worden.

Voor de consument erg fijn dat er meer keuze is. Twijfel ook niet aan de verkoopaantallen, dat zal wel goed zitten als ze dit op de markt brengen. Maar voor de purist jammer als er zaken verdwijnen die voorheen uniek waren. Het zal BMW ook niet weerhouden om een 3 serie op een fwd onderstel te zetten, stuk goedkoper en mensen boeit het klaarblijkelijk niet. Paar elektromotoren vanuit de i-serie (t.z.t. genoeg kennis mee opgedaan) op de achterwielen en ze hebben een M model, want die hoogtoerige motoren hebben ze ook gedumpt.

Tommy

Bericht door Tommy » 23 nov 2015, 21:17

Maar Tom, je hebt de keus. Namelijk niet een 2 serie sedan kopen.

BMW heeft daar de Z modellen en de 35guppies voor, vanaf de 3 serie dus, wat al klassiek de instap BMW was. Alles eronder, UKL, is puur omdat de markt er gewoon naar vraagt, daarnaast maakt het maken van die eco verantwoorde auto's waar nog wat winst op de te halen valt(in het marktaandeel waar het aandrijfconcept minder telt, maar premium wel) het mogelijk om ook nog leuke auto's te bouwen en als merk in het geheel nog binnen de milieu normen te vallen. 6 cylinders, prachtig en helaas wordt dat een stukje nostalgie. (ik hou nog even m'n geblazen 6 in lijn erbij voor de fun).

Zelfs Porsche gaat eraan, boxster, cayenne, macan, gayman, binnenkort zelfs met 4 cylinder boxer turbomotor, tja blasphemy, het zal vast, maar uiteindelijk rijden we allemaal in een glimmend gestroomlijnd tril ding met een accu erin, daarmee bedoel ik uitteraard een EV, geen vibrator.

That said, gelukkig is er de keuze, elk merk bouwt auto's waar je liefhebbers hart een acute hartverzakking van krijgt. Gelukkig weet ik weer waarom ik de keuze maakte om cardioloog te worden. Ik had die trend in de autowereld al vroeg ingezien ;-)

allen

Bericht door allen » 23 nov 2015, 21:36

Niets mis met een 4 cilinder boxermotor in de Porsche. De dag dat ze overstappen op fwd zal ik toch wel even achter m'n oren gaan krabben. :tooth:

Overigens Tom nr. 1, die 6 cilinder van BMW heb ik nooit echt als iets gezien dat persé in een BMW moet zitten. Wellicht omdat ik nog die hele gave 2002 wagens in m'n hoofd heb.

romo

Bericht door romo » 23 nov 2015, 21:47

Tommy schreef:

That said, gelukkig is er de keuze, elk merk bouwt auto's waar je liefhebbers hart een acute hartverzakking van krijgt. Gelukkig weet ik weer waarom ik de keuze maakte om cardioloog te worden. Ik had die trend in de autowereld al vroeg ingezien ;-)

Als je elektrische kar "ritmestoornissen" vertoont, kan je ter plekke ableren :lol: :wink:

Mooi vak, respect !

Plaats reactie