POLL: McLaren vs Porsche vs Ferrari

Dit is ons algemene autoforum.

Welke hypercar kies jij?

Porsche 918
14
23%
La Ferrari
22
35%
McLaren P1
26
42%

Totaal aantal stemmen: 62

Riceaux

Re: POLL: McLaren vs Porsche vs Ferrari

Bericht door Riceaux » 21 nov 2015, 14:56

MarkS schreef:Ik hoop niet dat de meningen over het uiterlijk van de 918 spyder zuiver gebaseerd zijn/worden op dit filmpje.

Spuit die Ferrari of McL wit en plak er wat rode stickers op en je hebt ook twee afzichtelijke auto's rondrijden. :wink:
Mijn mening niet. Heb meerdere keren zo'n ding in het echt gezien en vind het qua styling een mislukte Carrera GT. En ja de Weissach strepen maken het alleen maar erger. :tooth:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 nov 2015, 15:27

Machtig filmpje en knap geregeld door Chris Harris. Ook een helemaal eerlijk vergelijk zoals uit het begin blijkt.

Welke de beste is? Geneuzel in de marge voor ons allemaal, alledrie bloedje snel. De mooiste? Een kwestie van smaak.

Kortom, zoals uit het filmpje ook al blijkt. Ze hebben alledrie wel wat.

Mijn persoonlijke keuze ben ik nog niet uit. Ik vind de P1 steeds gaver worden, op de voet gevolgd door de Ferrari. De Porsche staat sowieso op de laatste plek bij mij, met name door zijn uiterlijk.

Maar ach, als je het geld hebt om één zo'n apparaat te kopen dan zijn de andere drie ook geen probleem meer, dat maakt de keuze wat makkelijker.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 nov 2015, 16:22

Of 't wel of niet doorgestoken kaart is, denk 't niet, ik heb nu de helft van Harris' film gekeken en ook onboard fastlap zie/voel je gewoon de idioterie en beweeglijkheid van de LaFerrari en P1. Daarna nog 't smoelwerk van Chris en als was de 918 > 5 sec sneller, hij doet me eigenlijk niks in dit gezelschap neem me niet kwalijk:)

Maar ok, ieder z'n ding.

WJ

Bericht door WJ » 21 nov 2015, 16:26

Je ben gek als je de Porsche kiest. :P
Ik neig na nog een keertje kijken eigenlijk nu weer iets meer naar de McLaren. :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 21 nov 2015, 16:27

Robin schreef:Of 't wel of niet doorgestoken kaart is, denk 't niet, ik heb nu de helft van Harris' film gekeken en ook onboard fastlap zie/voel je gewoon de idioterie en beweeglijkheid van de LaFerrari en P1. Daarna nog 't smoelwerk van Chris en als was de 918 > 5 sec sneller, hij doet me eigenlijk niks in dit gezelschap neem me niet kwalijk:)

Maar ok, ieder z'n ding.
+1.
En als je dit kan betalen is een goede daily ernaast prima bereikbaar. :bag:

P1 :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 nov 2015, 22:23

Lastig maar doe de Ferrari maar. :hot: Ik vind de Mc mooier dan verwacht in deze uitvoering aangezien ik de andere versies wat saai vind qua looks. Daarnaast indrukwekkend snel maar geeft de minste emotie zo van achter het toetsenbord :lol: De Ferrari is over the top maar dat mag voor het topmodel imho. Schitterende wagen en er moet een knop in dat je em 200pk kan knijpen om sneller te zijn waarschijnlijk. De 918, tja ook mooi vind ik. Vooral in die Top Gear aflevering kwam ie prachtig uit. Ik denk voor mij op nr. 2.

Forza

Bericht door Forza » 21 nov 2015, 22:34

Porsche voor door de week.

P1 voor trackdays.

Ferrari voor de zondagochtend.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 nov 2015, 07:15

Vanaf 32:15 weten we ook wie de hoofdsponsors zijn van dit event: Unilever en Coca Cola.

:D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 nov 2015, 11:48

Bizar moeilijke keus... ze hebben allemaal wel wat unieks.

In de McLaren waardeer ik de pure bruutheid, wat een monsterlijke auto is dat. Bij de Porsche is de techniek en vooral de pure V8 racemotor uniek. Bij de Ferrari spat het rijplezier eraf, in combinatie met de hemelse V12 is het pure emotie.

Gister had ik nog een andere volgorde maar ik denk als volgt:

1) De Ferrari
2) De McLaren
3) De Porsche

Nummer 1 vanwege de emotie. Een supercar kies je voor het kippenvel. Een bizar snelle RWD met die V12, dat moet een sensatie zijn. En een Ferrari is toch iets magisch, ook al ben ik geen mega Ferrari fan. Ik vind het overigens wel de minst mooie van het stel. Op nummer 2 de McLaren. Da's echt een intimiderend bruut monster, zo lijkt me. Ik vergeet nooit dat filmpje op het Yas Marina circuit met de P1 in het halfduister waar de vlammen uit de uitlaten kwamen. Op nummer 3 de Porsche. Qua ontwerp prachtig klassiek, de racemotor is werelds maar het is misschien iets teveel doorgeslagen naar pure prestaties en iets minder naar pure emotie. Maar ook dit is een wereldauto natuurlijk.

Tja, zoiets. Maar misschien denk ik er morgen weer anders over. :D :df:

Joop

Bericht door Joop » 22 nov 2015, 11:53

Geweldig filmpje :ongeveer als: heeft Chris en zijn team weer in elkaar gezet... Heerlijk uurtje vermaak, met mannen als Mario en Tiff die gewoon in alle 'schijnbare' rust hun verhaal doen terwijl 'Tiff's Ferrari' toch redelijk van zich af bijt...

...moeilijke keuze als je er eecht eentje zou moeten kiezen. De V12 van de LaFerrari klinkt wel het lekkerst, de McLaren is wellicht wel de meest heftige in zijn voorkomen en power-delivery en de Porsche lijkt in alles eigenlijk wel de meest doorontwikkelde auto te zijn die werkelijk geen krimp geeft hoe zeer je 'm, soort van, mishandeld.

Toch leuk als er nog iets te kiezen valt als iedere auto zijn eigen karakter heeft, zonder dat je teleurgesteld hoeft te zijn als je toch een verkeerde keuze zou hebben gemaakt als het gaat om allround performance. De auto's lijken erg aan elkaar gewaagd, zoals inmiddels ook wel uit meerdere filmpjes blijkt.

De LaFerrari zet ik denk ik toch op drie, de looks staan me niet aan... Al zal dat ook wel weer veranderen, net als bij de 458, waar ik niet aan kon wennen, maar als totaalplaatje wel klopt als je uit mag gaan van diverse tests...

...blijven de Macca en de Porsche over. De looks van de 918 Spyder staan me wel meer aan (zeker zonder het Weissach pakket) en daar zou je prima een daily drive aan hebben, waarbij je toch zo nu en dan even lekker mee los kan gaan. De McLaren is wel form-follows-function all over, wat mij ook erg aanspreekt en zo eigenlijk meer Duitse trekjes lijkt te hebben...

Op dit moment toch nipt de 918 voor mij.

Niels

Bericht door Niels » 22 nov 2015, 12:00

Mooi omschreven beide^^. Ik ga heel ver met Wouter mee, morgen kan alles weer anders zijn. :lol:

Overigens, wat een kanaal van CH. Gisteren gewoon nog even een paar afleveringen bekeken op TV vanaf YouTube. Als elk filmpje van dezelfde kwaliteit was als wat hij levert dan heb je geen andere zenders meer nodig. Top!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 nov 2015, 12:52

Chris Harris is geweldig ja, kan geweldig sturen, heeft humor en kan fantastisch uitleggen.

Check dit dan, wat een monster zo'n P1. :)

https://youtu.be/1t1L5ShVR8w" onclick="window.open(this.href);return false;

MarkS

Bericht door MarkS » 22 nov 2015, 13:36

Tussenstand poll even bekijken, goed nieuws voor mij, de 918 blijft lekker exclusief.
Iedereen rijdt straks in zo'n Ari of P1.

witje

Bericht door witje » 22 nov 2015, 16:17

Kijk wat een 959 doet. Paar jaar geleden kocht je er eentje voor 100.000 Euro. Nu kost een goed exemplaar
1 miljoen. De auto werd bij het verschijnen volkomen overschaduwd door de F40.

De 918 gaat denk ik dezelfde kant op.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 nov 2015, 16:20

denk het ook, als je aardig wat geld hebt, kun je je autohobby mooi blijven doen en er nog aan verdienen ook,
als je het verstandig speelt.

witje

Bericht door witje » 22 nov 2015, 16:22

Kijk naar Jay Leno, die heeft in de loop der jaren de helft van zijn vermogen aan auto's uitgegeven.
Ondertussen is alles dusdanig gestegen dat het geen bal uitmaakt. En die man heeft de grootste lol

Niels

Bericht door Niels » 22 nov 2015, 16:39

witje schreef:Kijk wat een 959 doet. Paar jaar geleden kocht je er eentje voor 100.000 Euro. Nu kost een goed exemplaar
Nou....imho niet helemaal :) Beide waren mega indrukwekkend alleen compleet verschillend qua insteek en karakter. Overigens herinner ik me geen prijzen van "slechts" een ton voor de 959, daar zaten ze altijd wel royaal boven zo ver ik me herinner.

Joy

Bericht door Joy » 22 nov 2015, 16:45

Op de Interclassics beurs stond ook een zilvergrijze 959. Ik heb er geloof ik 10 tellen naar gekeken. Doet me ergens weinig. Ik vind het geen mooie wagen. Te ronde vormen voor een supercar.

MarkS

Bericht door MarkS » 22 nov 2015, 16:48

Niels schreef:
witje schreef:Kijk wat een 959 doet. Paar jaar geleden kocht je er eentje voor 100.000 Euro. Nu kost een goed exemplaar
Nou....imho niet helemaal :) Beide waren mega indrukwekkend alleen compleet verschillend qua insteek en karakter. Overigens herinner ik me geen prijzen van "slechts" een ton voor de 959, daar zaten ze altijd wel royaal boven zo ver ik me herinner.
+1

witje

Bericht door witje » 22 nov 2015, 17:54

Niels schreef:
Tegen de twee ton aan zo te zien. Maar die prijs nu... :duh:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 22 nov 2015, 18:00

Joy schreef:Op de Interclassics beurs stond ook een zilvergrijze 959. Ik heb er geloof ik 10 tellen naar gekeken. Doet me ergens weinig. Ik vind het geen mooie wagen. Te ronde vormen voor een supercar.
me too, doet me niks en vind ze niet mooi.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 22 nov 2015, 18:04

MarkS schreef:Tussenstand poll even bekijken, goed nieuws voor mij, de 918 blijft lekker exclusief.
Scheelt dat ze alle 3 al lang en breed uitverkocht zijn. :tooth:
En met 918 exemplaren een stuk minder exclusief dan de Ari met 499 en de P1 met 375 exemplaren.

Jussi

Bericht door Jussi » 22 nov 2015, 18:32

De P1 by far.

Minder elektro techniek, rauwer en stukker mooier.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 nov 2015, 08:20

net het Harris filmpje pas bekeken, met de B&O op volle kracht...wat een sensatie joh, die LaFerrari is echt te cool gewoon, geweldige lijnen en dat geluid, dan nog niet te praten over hoe lekker zenuwachtig hij zich lijkt te bewegen... Waar ik eerst sterk naar de Porsche neeg na het eerste filmpje en de P1 op 2 kwam voor me, is de Ferrari nu dikke nr1 met de P1 op 2.

MarkS

Bericht door MarkS » 23 nov 2015, 11:40

Riceaux schreef:
MarkS schreef:Tussenstand poll even bekijken, goed nieuws voor mij, de 918 blijft lekker exclusief.
Scheelt dat ze alle 3 al lang en breed uitverkocht zijn. :tooth:
En met 918 exemplaren een stuk minder exclusief dan de Ari met 499 en de P1 met 375 exemplaren.
Ik moet ook overal een :wink: achter plakken hè?

Plaats reactie