POLL: McLaren vs Porsche vs Ferrari
- Joy
POLL: McLaren vs Porsche vs Ferrari
Chris Harris komt binnenkort met eenzelfde vergelijkingstest evenals Jeremy Clarkson.
Voorlopig hebben we in ieder geval deze 'Murica' test:
Poll toegevoegd op verzoek Macboy.
Voorlopig hebben we in ieder geval deze 'Murica' test:
Poll toegevoegd op verzoek Macboy.
Laatst gewijzigd door Joy op 21 nov 2015, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: M3P, 130i
Re: De hypercars van nu tegen elkaar
De video van CH is al online. WOW, just wow!
Wat een auto's...!

Wat een auto's...!

- Joy
Damn, wat gaaf.
- GTRene
ik zou ook niet kunnen kiezen als ik voor de keuze stond, wellicht als je er mee mocht rijden en dan 1 vind die het meest bij je smaak valt van wat jij in de auto ziet/voelt voor jou persoonlijk.
de Porsche lijkt wel heel beheerst alles te doen, terwijl de Ferrari ruw/woest lijkt wat wel weer veel sensaties geeft en de Mac lijkt er wat tussenin te zitten, hm, misschien die dan
de Porsche lijkt wel heel beheerst alles te doen, terwijl de Ferrari ruw/woest lijkt wat wel weer veel sensaties geeft en de Mac lijkt er wat tussenin te zitten, hm, misschien die dan

- Roy RS
nou ik kan hier wel uit kiezen hoor! Die mclaren, veelste veel techniek, Ferrari heeft natuurlijk de goeie uitstraling/passie/woestheid in zich, maar de Porsche doet me ook erg veel...mclaren is natuurlijk wel hele mooie techniek...ok, ik kan ook niet kiezen...
doe mij maar een Mclaren F1, dan hoef ik nooit meer iets, of als die op zijn vind ik een Enzo of F50 ook tha bomb en als die ook op zijn, dan graag een Carrera GT, mogen jullie deze alledrie wel houden
doe mij maar een Mclaren F1, dan hoef ik nooit meer iets, of als die op zijn vind ik een Enzo of F50 ook tha bomb en als die ook op zijn, dan graag een Carrera GT, mogen jullie deze alledrie wel houden
-
- Auto: Fun Damn Mentally
"Moeilijk kiezen.." zei m'n tandarts altijd.
- witje
Porsche GT. Dan maar een uitloopmodel, die sound maakt elk gemis aan vermogen en downforce goed.
- GTRene
sound vd porsche carrera gt is idd magistraal
- Macboy
Joy start anders even een poll op !
Porsche heb ik niets mee. Doe maar een GT3 of een Boxster GTS of gewoon de nieuwe Carrera S.
Ferrari is ook niet mijn merk maar absoluut een 458 Italia of een Scuderia.
McLaren heeft geen modellen die er niet uit zien als een supercar dus dan is de keuze simpel.
De McLaren.
Porsche heb ik niets mee. Doe maar een GT3 of een Boxster GTS of gewoon de nieuwe Carrera S.
Ferrari is ook niet mijn merk maar absoluut een 458 Italia of een Scuderia.
McLaren heeft geen modellen die er niet uit zien als een supercar dus dan is de keuze simpel.
De McLaren.
- MarkS
Mc Laren heb ik nou net niks mee. Althans qua modellen. Die laatste McL supercars lijken allemaal op elkaar.
Doe mij maar de 918 spyder. Ferrari is een goede 2e.
Doe mij maar de 918 spyder. Ferrari is een goede 2e.
- Macboy
Heb net het hele filmpje bekeken mijn god !!!
Diepe buiging voor een van de mooiste autofilmpjes ooit. Vooral waar ze alle drie op de baan met elkaar aan het spelen zijn, wat moet dat intens en onwerkelijk genieten zijn !
Tiff Needell die op die leeftijd in elk geval driftend nog zijn mannetje staat op een baan die hij niet kent in een auto die hij niet kent.
Wat een geweldige film
Diepe buiging voor een van de mooiste autofilmpjes ooit. Vooral waar ze alle drie op de baan met elkaar aan het spelen zijn, wat moet dat intens en onwerkelijk genieten zijn !
Tiff Needell die op die leeftijd in elk geval driftend nog zijn mannetje staat op een baan die hij niet kent in een auto die hij niet kent.
Wat een geweldige film

-
Re: POLL: McLaren vs Porsche vs Ferrari
P1. Punt.
Wat een pracht van een automobiel.
Waar de 918 lelijker is dan z'n voorganger, en de La een van de lelijkste ooit.
Ik denk dat je verder kwa performance weinig te zeuren hebt. Snel zijn ze allemaal.
Wat een pracht van een automobiel.
Waar de 918 lelijker is dan z'n voorganger, en de La een van de lelijkste ooit.
Ik denk dat je verder kwa performance weinig te zeuren hebt. Snel zijn ze allemaal.
-
Ik heb niets met Ferrari. Althans, dat dacht ik...
Beetje een stomme naam, maar het is de wagen vergeven.
Beetje een stomme naam, maar het is de wagen vergeven.
-
Ik heb met alledrie niet zoveel(eigenlijk niks) als met 'n F1, F40, 288GTO, Zagato, Xj220, 959, CGT etc.
Dit buitenaardse semi-electrische milieugedoe en er eigenlijk hondsberoerd uitzien:)
Ik denk dat als je alles compleet per onderdeel en 'het kunnen' bekijkt, de P1 de 'beste' keus is relatief. Maar dan mis ik de V12 van de LaF.
Dus ik zou de P1 kiezen want als 't tóch idioot raar moet, de P1.
Maar wil wel eens in de LaF rijden om mijn mening te herzien misschien:)
Dit buitenaardse semi-electrische milieugedoe en er eigenlijk hondsberoerd uitzien:)
Ik denk dat als je alles compleet per onderdeel en 'het kunnen' bekijkt, de P1 de 'beste' keus is relatief. Maar dan mis ik de V12 van de LaF.
Dus ik zou de P1 kiezen want als 't tóch idioot raar moet, de P1.
Maar wil wel eens in de LaF rijden om mijn mening te herzien misschien:)
- Riceaux
P1. Klein, krachtig en te gebruiken op de Nederlandse wegen op dagelijkse basis. LaFerrari op de 2de plek. Puur en alleen vanwege de V12 en de vaste stoel wat gewoon cool is. 918 op de 3de plek ergens op verre afstand van nummer 1 en 2. Lelijk, 4wd, zwaar en lelijk.
- WJ
Heb Ferrari gekozen, maar had net zo goed de McLaren kunnen zijn.
Porsche no thanks. (vergeleken met deze twee).
Porsche no thanks. (vergeleken met deze twee).
- Tristan
Porsche.
Meest bruikbare en tevens de snelste 'straatauto' van de 3 (bevestigd tijdens test in EVO tegen de P1). Tevens ook de mooiste van de 3.
Meest bruikbare en tevens de snelste 'straatauto' van de 3 (bevestigd tijdens test in EVO tegen de P1). Tevens ook de mooiste van de 3.
- Joy
Eigenlijk kan ik het wel eens zijn met Mario Franchitti. Ze hebben allemaal wel iets wat je zou kunnen waarderen.
De Porsche lijkt het meest geschikt voor alledag zoals Tristan terecht aangeeft. Het ding kan z'n vermogen kwijt en is in al zijn rijeigenschappen wat rustiger afgesteld. Zelfs de looks zijn gladder, minder uitgesproken.
De Ferrari is een hotrod. Het ding ziet er ontzettend nerveus uit en op alles wat geen vlak warm asfalt is heb je met die wagen waarschijnlijk weinig te zoeken. Maakt het wel een epic ervaring samen met die fantastisch gillende V12. En dan dat frontshot als de deuren open staan, fuck me.
De P1 is een beetje de Lotus Elise van de 3. Zeer goed op het circuit en McLaren lijkt daar het meest aandacht aan te hebben gegeven. Ik heb niet zoveel met de gebruikte krachtbron, zowel de vermogensafgifte als het geluid. Om te rijden lijkt me dit de beste van de 3.
Als het er 1 moet worden kies ik de Ferrari vanwege het drama en spectakel wat dat ding met zich meebrengt.
Heerlijk filmpje overigens, super in elkaar gezet. Het is een ode aan de term 'Joie de vivre'.
De Porsche lijkt het meest geschikt voor alledag zoals Tristan terecht aangeeft. Het ding kan z'n vermogen kwijt en is in al zijn rijeigenschappen wat rustiger afgesteld. Zelfs de looks zijn gladder, minder uitgesproken.
De Ferrari is een hotrod. Het ding ziet er ontzettend nerveus uit en op alles wat geen vlak warm asfalt is heb je met die wagen waarschijnlijk weinig te zoeken. Maakt het wel een epic ervaring samen met die fantastisch gillende V12. En dan dat frontshot als de deuren open staan, fuck me.

De P1 is een beetje de Lotus Elise van de 3. Zeer goed op het circuit en McLaren lijkt daar het meest aandacht aan te hebben gegeven. Ik heb niet zoveel met de gebruikte krachtbron, zowel de vermogensafgifte als het geluid. Om te rijden lijkt me dit de beste van de 3.
Als het er 1 moet worden kies ik de Ferrari vanwege het drama en spectakel wat dat ding met zich meebrengt.
Heerlijk filmpje overigens, super in elkaar gezet. Het is een ode aan de term 'Joie de vivre'.

-
Tot 160kmh is de 918 king. Maar je moet ervan houden, stoplichtsprintjes:)
Ik vind die 4 led pitten per unit icm de vorm van de koplamp 'ouderwets' aandoen tov de achterkant en 'n 10 jaar oude CGT.
Ik vind die 4 led pitten per unit icm de vorm van de koplamp 'ouderwets' aandoen tov de achterkant en 'n 10 jaar oude CGT.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Ook qua tractie en op bochtige wegen. De P1 kon het tempo in Wales niet volgen van de 918. Voor alleen trackdays de P1 maar de auto is te snel voor een trackday tov andere verkeer. Dus dan maar een auto die op de weg de meeste op z'n plek is en af en toe een trackday.Robin schreef:Tot 160kmh is de 918 king. Maar je moet ervan houden, stoplichtsprintjes:)
- GTRene
ik vind de 918 mooier dan gedacht, ik dacht vrij lang e.d. maar in het eggie mooi qua proporties, toevallig een maand of wat terug zo'n ding eens van dichtbij bekeken bij Firstgear in Almelo
-
Lat ik 't zo zeggen dat ik 'n Delta S4 prefereer boven 'n 918 op bochtige weggetjes, Tristan.
Ik prefereer ook 'n 991 Turbo S of 'n NIssan GTR tov de 918 gewoon omdat ik 'm niet mooi vind.
Maar die 3 stonden er niet tussen:)
Ik prefereer ook 'n 991 Turbo S of 'n NIssan GTR tov de 918 gewoon omdat ik 'm niet mooi vind.
Maar die 3 stonden er niet tussen:)
- MarkS
Ik hoop niet dat de meningen over het uiterlijk van de 918 spyder zuiver gebaseerd zijn/worden op dit filmpje.
Spuit die Ferrari of McL wit en plak er wat rode stickers op en je hebt ook twee afzichtelijke auto's rondrijden.
Spuit die Ferrari of McL wit en plak er wat rode stickers op en je hebt ook twee afzichtelijke auto's rondrijden.

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.