Hopelijk maken ze niet weer de fout om op grote aantallen in te zetten.
De meeste mensen die ik ken vinden 't spuuglelijke auto's. Dus zullen ze zoiets nooit kopen. Gelukkig voor hen ken ik ook mensen die ze fantastisch vinden, dus er is hoop. Ik heb alleen 't idee dat ze destijds 't enthousiasme van een enkeling hebben gezien als een gat in de markt. Een groot gat. In plaats van een gaatje. Want dat is het, het blijft een niche. Zoals Joop Donkervoort altijd zegt: Ik concurreer niet met autosportfabrikanten, maar met jachtbouwers en aanbieders van wereldreizen.
Datzelfde geldt ook een beetje voor Wiesmann denk ik. Als die Wiesmann niet gekocht mag worden van moeder de vrouw, dan komt er een camper (of Tabbert) of een motorboot. Tenminste, dat zal best wel voor een aantal potentiële Wiesmann-kopers gelden. De vraag is of ze hun Dax-Cobra kunnen inruilen, of de Honda Shadow?
Veel van dit soort bedrijven besteden 0,0 tijd aan marktonderzoek. Dat nekt ze vroeg of laat altijd.
Ik heb nog nooit aardige Wiesmann-rijders ontmoet, alleen maar eikels, en ik heb nog weinig koffie op. Dus sorry dat ik de maandagmorgen zo chagrijnig begin.