Joop schreef:Tomaz schreef:Robin schreef:jaar of 2 geleden ringweg Grunn, stuk of 6/7 Wiesmann's achter mekaar, Duitsers, clubje ofzo. Mooi hoor. Duitse TVR denk ik. Afwerking/Bauqualität moet excellent zijn, wat ik begreep.
Goed begrepen. Wiesmann gebruikt veel onderdelen van de BMW E46 M3, men zegt dat het onderhuids een M3 is. In diverse tracktests komt ie ook goed uit de bus. En voor onderhoud breng je hem naar de BMW-dealer, goed voor elkaar dus.
Geen goedkope auto, maar het is een auto met 2 gezichten. Lekker touren is even toegankelijk als circuitrijden. Bijnaam; Feuersalamander (voor uitleg zie logo & tracktimes)
De roadster deelt idd veel onderdelen met de E46 M3, echter twee varianten leverbaar: 1 met M3 motorblok en 1 met het blok uit de 330i
De GT is op basis van het V8 4.4L blok, weet overigens niet welke aandrijflijn hiervoor gebruikt is, maar waarschijnlijk niet die van de M3.
Misschien weet René dit wel...???
Wiesmann is echt een serieus product. Heb hier een prijs- en optielijst liggen. Zo heb je de volgende opties:
1) korte , variabel gesperde, achteras in verhouding 3.62 (5-bak)
2) korte, variabel gesperde, achteras in verhouding 3.91 (6-bak)
3) korte, variabel gesperde, achteras in verhouding 4.10 (6-bak)
Ook SMG II is leverbaar.
Ergo, my type of car 8)