wie mag dat zijn?dat de grootste aandeelhouder van Wiesmann GmbH zich over het Duitse merk zal gaan ontfermen.
We zoeken naar een oplossing voor Wiesmann
laten we hopen dat het allemaal spoedig weer goed komt daaro.Maar ondanks dat het merk nu al enige tijd van de markt is verdwenen, wordt er achter de schermen druk gezocht naar een oplossing.
Investeerders
"Er zijn geregeld verschillende meetings met potentiële investeerders", vertelt Friedhelm. "Het kan zijn dat we binnen enkele weken een oplossing hebben. Maar ik wil echt benadrukken dat we daar mogelijk niet in zullen slagen."
"Alles van Wiesmann is nu nog in handen van curator Dr. Norbert Kuepper. Denk hierbij aan zaken als het merk Wiesmann, de gekkovormige productiefaciliteit en al het gereedschap. Ik kan geen namen noemen van potentiële investeerders. Die houden we geheim. Ik hoop in ieder geval dat we het hele proces de komende vier tot zes weken kunnen afronden. Maar met zekerheid is dat niet te zeggen. Niets is op dit moment zeker", aldus Friedhelm.
meer>>Wiesmann leeft! Britten kopen merkrechten
De Duitse sportwagenbouwer Wiesmann keert terug op de markt! Britse investeerders hebben het bijzondere automerk uit Dülmen overgenomen.
De Britten Berry en Anita Tatalovic hebben de merkrechten gekocht en Wiesmann Automotive GmbH opgericht, samen met Wiesmann Immobilien GmbH en Wiesmann International GmbH. Friedhelm Wiesmann kan de overname bevestigen aan Autovisie. "De contracten zijn getekend!", vertelt Friedhelm enthousiast.
Het doel van Wiesmann Automotive GmbH is het ontwerpen, produceren en distribueren van sportwagens, zo valt te lezen in de officiële registratiepapieren. Het echtpaar Tatalovic zal naar eigen zeggen ook de geckovormige fabriek in Dülmen opnieuw openen. Welke modellen de twee willen uitbrengen is nog niet bekend. Wiesmann had net voor het faillissement in ieder geval een kant-en-klaar plan klaarliggen voor een nieuwe MF3 Roadster. De productie van de MF3 werd begin 2013 gestaakt. De opvolger zou met een vanafprijs van 100.000 euro een stuk goedkoper moeten worden dan de eerste MF3 die 160.000 euro moest kosten. Het modellengamma bestond voor de sluiting in 2014 alleen uit de aanzienlijk duurdere MF4 en MF5-modellen (200.000 tot 300.000 euro).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast