Rebel schreef:En ja hoor....M wordt weer publiekelijk gestenigd...
Prutsers zijn het daar bij BMW MotorSport...
Schitterend hoe Andre jullie "bespeelt"
Tis jammer dat ik de tijd niet heb om eerdere posten van Rico en consorte erbij te halen omtrent "M"....... top off the bill...
En nu is de wind gedraait. Nieuwe 3-coupe was in 't begin een boot, en nu bij nader inzien is het weer een auto aan het worden. 335 was eerst een cruiseboot werd ons verteld, maar wat blijk... Hang er een sper onder, en geef hem een chiptuning en hij is opeens boot-af, en blijkt de ideale rijdersmachine...
Sorry dat ik het allemaal niet meer kan volgen. Mijn beperkte auto(BMW) kennis reikt niet zover blijkbaar.
Andre, weet jij al wat de kleur van deze winter gaat worden?
Dan kan ik links en rechts al mijn voordeel ermee doen...
Rob even voor alle duidelijkheid.. Dit schreef ik al een jaar geleden over de Z4 M coupe, mijn mening over die auto is nu ook geen spat anders. Maar even opgezocht omdat jij er geen tijd voor hebt.
Geplaatst: Wo Mei 31, 2006 15:02 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik vind het een mooie auto, maar na uitgebreide beoordeling van de Z4 roadster, vind ik dat BMW zich er wel een beetje makkelijk vanaf heeft gemaakt met deze auto.
De wagen heeft geen extra uitklopte wielkasten, en roosters in de voorspatborden, wat toch een M kenmerk is. Er is geen SMG leverbaar (minder een probleem), Het interieur is niet M waardig. er zijn .geenelectronische ondersteltechnieken verwerkt, zoals bij de overige M's dit lijkt een pluspunt voor de die hards, maar voor "average" bestuurders een minpunt. De kwaliteitsuitstraling die bij een auto van 80K hoort is er niet, meer 130i niveau. De tellers zijn ronduitslecht af te lezen, waar de overige M modellen uitblinken met uitmuntende teller lay outs, met shift lights, juiste metertjes op de juiste plekken is er bij deze auto alleen maar gerommeld. Tellers zijn zeer slecht af te lezen als je stil staat, laat staan als je rijd.
En als laatste de auto is wel heel erg klein, de roadster is al klein, en bijna claustrofobisch, de coupe die dicht is kan alleen maar erger zijn.
Ik heb sterk de indruk datr deze M een beetje een doekje voor het bloeden is na het verdwijnen van de E46 M3 uit het programma (is niet meer leverbaar) BMW heeft geen "kleine M" meer en de nieuwe V8 laat nog zeker een jaar tot 1,5 jaar op zich wachten. Om toch een M aan te kunnen bieden is deze auto gekomen.
De styling is 100% dat wel. Heb zelf geen hebbe hebbe gevoel nu ik zelf de E46 rij
Dan wat betreft 335i een boot, JA JA en nog eens JA al flikker je er 500pk in en 5 sperretjes eronder.
Maar de e92 M3 is ook een boot, en dan het punt een boot van 115K of een boot van 70K, wetende dat 85% van de onderdelen van die boten dezelfde onderdeelnummers hebben dan kies ik toch voor de goedkoopste boot omdat die je het minst neukt met de afschrijving.
En wat betreft M top of the bill, ja mijn M3 vind ik nog steeds tot of the bill, 335i of mijn M3 CS .. de laatste anytime anyplace..
Ik zal never nooit een 335i als funauto kopen en als familiecruiser slaat ie ook nergens op.
Ik heb in een M6 gereden en dat ding deed me niet zoveel qua M beleving. Allemaal erg snel, minder beleving.
Ik geniet nog dagelijks, iets anders van de e46 M3, dan maar oude meuk.. Maar een van de laatste der mohikanen IMHO en nee het is niet de beste auto die er is.. een 130i is nog steeds niet veel minder.
Even de hierarchie voor mij persoonlijk op een rijtje..
130i dre edition
E46 M3 CS
130i standaard
335i
335d
M6
En verder voorlopig niks.. over het rijden van de Z4 M coupe heb ik geen mening, vorm een beeld van Andre en Robin zijn ervaring. Maar ben neutraal tov het rijden, maar het concept klopte vanaf het begin niet, zie mijn post van 31 mei vorig jaar.