Zag al wat van Apex arc8 voorbij komen op een e36 m3 hier. Ik vond 17 altijd wel een mooie maat met een beetje "meaty" banden en natuurlijk weer wat lichter dan 18 of 19.
Z3 coupe S65 motorconversie 'stopt' ivm wijziging basis auto
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Wat zijn dat voor velgen René? Ik zit ook al een tijdje te loeren naar andere velgen voor de QP maar ik ben niet tevreden over de pasvorm van vele velgen. Helaas passen de nieuwe remmen die ik heb liggen niet meer in 17 inch styling 32 die ik nu heb
Zag al wat van Apex arc8 voorbij komen op een e36 m3 hier. Ik vond 17 altijd wel een mooie maat met een beetje "meaty" banden en natuurlijk weer wat lichter dan 18 of 19.
Zag al wat van Apex arc8 voorbij komen op een e36 m3 hier. Ik vond 17 altijd wel een mooie maat met een beetje "meaty" banden en natuurlijk weer wat lichter dan 18 of 19.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Heb daar (die velgen) nog een lange uitleg van op mijn PC staan, ik zal ff zoeken en het wat aanpassen en hier droppen.e30touring1990 schreef:Wat zijn dat voor velgen René? Ik zit ook al een tijdje te loeren naar andere velgen voor de QP maar ik ben niet tevreden over de pasvorm van vele velgen. Helaas passen de nieuwe remmen die ik heb liggen niet meer in 17 inch styling 32 die ik nu heb![]()
Zag al wat van Apex arc8 voorbij komen op een e36 m3 hier. Ik vond 17 altijd wel een mooie maat met een beetje "meaty" banden en natuurlijk weer wat lichter dan 18 of 19.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Ik had dit verhaal eens ergens geplaatst nadat sommige members op PH mij vroegen wat voor velgen e.d.
misschien ook handig voor lezers hier, legt ook het verhaal uit van het BMW naafmaat 72.6 ( of 5) mm naar de velg maat 73.1 mm
en hoe dat het beste te overbruggen, vanwege dat er geen 0.25 mm (per side ring) dikke spigot rings zijn.
Het kan heel goed met CV aluminium afdichtplak spul, maar dan moet je zo’n 3? (vergeten) laagjes plakken (naad tot naad en niet 3 rondjes zeg maar)
maar later bedacht ik me, je kan aluminium plaatwerk kopen van 0.25 mm dik, dan hoef je alleen een strip van zeg 8<>10 mm breed te knippen en
een rondje rond de naaf drukken om zo een soort spigot ring te maken.
afijn, hier het verhaal ff wat ingekort ahum>>
I wanted some change for a while, and I also wanted smaller diameter (outline) tire then was possible with the 19 inch fronts (rear no problems)
specially at the front were the M coupe is 10mm closer to the front mudguard then all other (non M) Z3's (10mm longer wheelbase)
I choose for 18" with other tires, so now the diameter (outline) from the tire is almost the same as the original 17"wheels/tire combo,
so some more space to the mudguard, especially when lowered and when turn in (outside end of tire going forward) on some uneven road.
That way I can put lower (outline) tires a bit like the original M coupe set-up with 17 inch, then those would be perfect.
http://thumbsnap.com/3vJ5huCz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://thumbsnap.com/S3NYzTiK" onclick="window.open(this.href);return false;
XXR 527 wheels in black-chrome, see my order>
Type velg: XXR 527 Black Chrome
2 x 18x8.75/ET35/114.3+120x5/BLK CHROME
2 x 18x9.75/ET20/114.3+120x5/BLK CHROME
But keep in mind, those wheels have a 73.1 mm center hole instead of the BMW 72.6(5) mm center hole
that means 0.5 mm difference total, so 0.25mm per side (around) so to say.
There are no spigot? rings that size/small/thin, so I had to think of something, I wanted that filled up, even if it was that small, I don’t like movements/vibrations in the wheels.
I used good Alu tape which they use for central heating venting pipe (heat) and made then in size, say 8<>10mm wide and ? as long for one round around the centre
(do not overlap) so stick on say 3 layers till it is a tight fit for the wheel or spacer (not overlap the ends) rub that very flat, and then you have your very thin spigot 'ring' which works perfect.
Later I thought maybe even better buy some aluminium sheet that is 0.25 mm thick, than cut strips from 8<>10 mm wide and 1 lenght around the baering axle or spacer.
edit to say, with those wheels you need Tuner Bolts, those are more slim and handy, you don't scrape the bolt holes with them (normal bolts wont fit)
tuner bolts like this>> they also can be used as some sort of wheel lock-bolt.
http://i1005.photobucket.com/albums/af1 ... g~original" onclick="window.open(this.href);return false;
The front wheels in the size and ET I ordered, needs no spacers, the rear does with a M coupe, you can go for 20mm per side as 'original' on my Hartge M coupe,
but I found that just a tiny bit to wide because of the wider wheels
and my car also has it there a bit wider, so for a normal M coupe 20 mm is asking for possible rubbing I guess,
so ordered after those 20 mm the 15mm per side, and those are good for the rear, I don't like scraping in the wheel arches. (also depends how wide your tires are)
when going over uneven or bad roads
Also ordered new coilover-set with adjustable camber plates and adjustable shock height, so you can make the chocks shorter,
especially at the rear were the wheels drop to far for my liking when you lift the car, so now I can adjust that, without moving/touching the springs/load.
And to ad something I forgot to tell about the wheels, those XXR 527 are lighter as well,
here my measurements.
Hartge Velg 8J en ET40 in 19" = 12 kg (used with 10 mm Hartge spacer)
Hartge Velg 9.5J en ET22 in 19" = 12.8kg (used with 20 mm Hartge spacer)
XXR 527 Velg 8.75J en ET35 in 18"= 9.5kg
XXR 527 Velg 9.75J en ET20 in 18"= 10kg (used with 15 mm H&R spacer)
Hartge velgen = 49.6kg & XXR 527 velgen = 39kg so I saved on the wheels alone 10.6kg
so thats 2.65 kg per wheel/side for a better unsprung weight.
On the tire combo I saved also a bit, all in all (wheel/tire) precise 3kg per side unsprung weight,
so I was quit pleased with the result all in all, also the Nokian zLine are really good,
especially for the money, they are also pretty wide,
say their 225 wide is the same as say 235 wide from Dunlop Sport/Michellin Sport/Falken Sport/Continental sport 5P I had,
and some others perhaps who are 225 in the real world, those Nokian are what they say,
instead of calling/naming it the 235 tires I mentioned above, what stands on the tire and what they sell those for,
when you measure them they (most) are 225mm and not the promised 235mm.
I have from those ‘wide’ tires on those XXR wheels
front Nokian zLine 225/40 ZR18 92Y XL (So)
rear Nokian zLine 265/35 ZR18 97Y XL (So)
Also very good grip those Nokia zLine, so would I buy those again when needed, sure.
of-course when going from 19 to 18 the side walls are a bit higher, but ad a bit more air
and then they are very good to live with me thinks.
I guess those tires will also be very good on 19"giving also still a bit comfort, so when
the conti sport 5P on my Hartge wheels are worn, I also put Nokian zLine on those.
edit, excuse om velgen te posten en owja, omdat de spaken naar buiten gaan kunnen er dikke remmen achter zonder extra spacer ruimte oid>
de voorkant in dit voorbeeld heeft bv 345x28 CSL schijven en Brembo 4-pots
misschien ook handig voor lezers hier, legt ook het verhaal uit van het BMW naafmaat 72.6 ( of 5) mm naar de velg maat 73.1 mm
en hoe dat het beste te overbruggen, vanwege dat er geen 0.25 mm (per side ring) dikke spigot rings zijn.
Het kan heel goed met CV aluminium afdichtplak spul, maar dan moet je zo’n 3? (vergeten) laagjes plakken (naad tot naad en niet 3 rondjes zeg maar)
maar later bedacht ik me, je kan aluminium plaatwerk kopen van 0.25 mm dik, dan hoef je alleen een strip van zeg 8<>10 mm breed te knippen en
een rondje rond de naaf drukken om zo een soort spigot ring te maken.
afijn, hier het verhaal ff wat ingekort ahum>>
I wanted some change for a while, and I also wanted smaller diameter (outline) tire then was possible with the 19 inch fronts (rear no problems)
specially at the front were the M coupe is 10mm closer to the front mudguard then all other (non M) Z3's (10mm longer wheelbase)
I choose for 18" with other tires, so now the diameter (outline) from the tire is almost the same as the original 17"wheels/tire combo,
so some more space to the mudguard, especially when lowered and when turn in (outside end of tire going forward) on some uneven road.
That way I can put lower (outline) tires a bit like the original M coupe set-up with 17 inch, then those would be perfect.
http://thumbsnap.com/3vJ5huCz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://thumbsnap.com/S3NYzTiK" onclick="window.open(this.href);return false;
XXR 527 wheels in black-chrome, see my order>
Type velg: XXR 527 Black Chrome
2 x 18x8.75/ET35/114.3+120x5/BLK CHROME
2 x 18x9.75/ET20/114.3+120x5/BLK CHROME
But keep in mind, those wheels have a 73.1 mm center hole instead of the BMW 72.6(5) mm center hole
that means 0.5 mm difference total, so 0.25mm per side (around) so to say.
There are no spigot? rings that size/small/thin, so I had to think of something, I wanted that filled up, even if it was that small, I don’t like movements/vibrations in the wheels.
I used good Alu tape which they use for central heating venting pipe (heat) and made then in size, say 8<>10mm wide and ? as long for one round around the centre
(do not overlap) so stick on say 3 layers till it is a tight fit for the wheel or spacer (not overlap the ends) rub that very flat, and then you have your very thin spigot 'ring' which works perfect.
Later I thought maybe even better buy some aluminium sheet that is 0.25 mm thick, than cut strips from 8<>10 mm wide and 1 lenght around the baering axle or spacer.
edit to say, with those wheels you need Tuner Bolts, those are more slim and handy, you don't scrape the bolt holes with them (normal bolts wont fit)
tuner bolts like this>> they also can be used as some sort of wheel lock-bolt.
http://i1005.photobucket.com/albums/af1 ... g~original" onclick="window.open(this.href);return false;
The front wheels in the size and ET I ordered, needs no spacers, the rear does with a M coupe, you can go for 20mm per side as 'original' on my Hartge M coupe,
but I found that just a tiny bit to wide because of the wider wheels
so ordered after those 20 mm the 15mm per side, and those are good for the rear, I don't like scraping in the wheel arches. (also depends how wide your tires are)
when going over uneven or bad roads
Also ordered new coilover-set with adjustable camber plates and adjustable shock height, so you can make the chocks shorter,
especially at the rear were the wheels drop to far for my liking when you lift the car, so now I can adjust that, without moving/touching the springs/load.
And to ad something I forgot to tell about the wheels, those XXR 527 are lighter as well,
here my measurements.
Hartge Velg 8J en ET40 in 19" = 12 kg (used with 10 mm Hartge spacer)
Hartge Velg 9.5J en ET22 in 19" = 12.8kg (used with 20 mm Hartge spacer)
XXR 527 Velg 8.75J en ET35 in 18"= 9.5kg
XXR 527 Velg 9.75J en ET20 in 18"= 10kg (used with 15 mm H&R spacer)
Hartge velgen = 49.6kg & XXR 527 velgen = 39kg so I saved on the wheels alone 10.6kg
so thats 2.65 kg per wheel/side for a better unsprung weight.
On the tire combo I saved also a bit, all in all (wheel/tire) precise 3kg per side unsprung weight,
so I was quit pleased with the result all in all, also the Nokian zLine are really good,
especially for the money, they are also pretty wide,
say their 225 wide is the same as say 235 wide from Dunlop Sport/Michellin Sport/Falken Sport/Continental sport 5P I had,
and some others perhaps who are 225 in the real world, those Nokian are what they say,
instead of calling/naming it the 235 tires I mentioned above, what stands on the tire and what they sell those for,
when you measure them they (most) are 225mm and not the promised 235mm.
I have from those ‘wide’ tires on those XXR wheels
front Nokian zLine 225/40 ZR18 92Y XL (So)
rear Nokian zLine 265/35 ZR18 97Y XL (So)
Also very good grip those Nokia zLine, so would I buy those again when needed, sure.
of-course when going from 19 to 18 the side walls are a bit higher, but ad a bit more air
and then they are very good to live with me thinks.
I guess those tires will also be very good on 19"giving also still a bit comfort, so when
the conti sport 5P on my Hartge wheels are worn, I also put Nokian zLine on those.
edit, excuse om velgen te posten en owja, omdat de spaken naar buiten gaan kunnen er dikke remmen achter zonder extra spacer ruimte oid>
de voorkant in dit voorbeeld heeft bv 345x28 CSL schijven en Brembo 4-pots
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Mooi uitgebreid verhaal. Ik heb alleen niet gezien hoe je 114.3 steek nu hebt pasgemaakt? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een gelijk perfecte fitment zonder bijv alu tape oid.
Wel mooi van deze velgen dat je geen spacers nodig hebt aan de voorkant voor de remmen. Ik heb precies diezelfde remmen hier klaarliggen voor mijn Z en wilde dus die Apex Arc8 kopen (17x9j et30) wat net zou moeten passen mits deze velg past zonder spacers. Helaas kan ik daar geen uitsluitsel over krijgen dus durf ze niet te kopen haha.
Enige wat ik persoonlijk jammer vind aan dit soort velgen is dat ze geen velgbed (of lip, hoe ze het ook noemen) meer hebt. dat accentueert normaal wel wat extra breedte van de body van de Z3 coupe. de styling 32 en OEM M coupe velgen hebben dit ook
Wel mooi van deze velgen dat je geen spacers nodig hebt aan de voorkant voor de remmen. Ik heb precies diezelfde remmen hier klaarliggen voor mijn Z en wilde dus die Apex Arc8 kopen (17x9j et30) wat net zou moeten passen mits deze velg past zonder spacers. Helaas kan ik daar geen uitsluitsel over krijgen dus durf ze niet te kopen haha.
Enige wat ik persoonlijk jammer vind aan dit soort velgen is dat ze geen velgbed (of lip, hoe ze het ook noemen) meer hebt. dat accentueert normaal wel wat extra breedte van de body van de Z3 coupe. de styling 32 en OEM M coupe velgen hebben dit ook
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Is gewoon 5 x 120e30touring1990 schreef:Mooi uitgebreid verhaal. Ik heb alleen niet gezien hoe je 114.3 steek nu hebt pasgemaakt? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een gelijk perfecte fitment zonder bijv alu tape oid.
Wel mooi van deze velgen dat je geen spacers nodig hebt aan de voorkant voor de remmen. Ik heb precies diezelfde remmen hier klaarliggen voor mijn Z en wilde dus die Apex Arc8 kopen (17x9j et30) wat net zou moeten passen mits deze velg past zonder spacers. Helaas kan ik daar geen uitsluitsel over krijgen dus durf ze niet te kopen haha.
Enige wat ik persoonlijk jammer vind aan dit soort velgen is dat ze geen velgbed (of lip, hoe ze het ook noemen) meer hebt. dat accentueert normaal wel wat extra breedte van de body van de Z3 coupe. de styling 32 en OEM M coupe velgen hebben dit ook
het is dubbel uitgevoerd, die 114.3? gaten heb ik een bmw rubber afdekdopje in gedrukt, paste perfect (moest er wel ff voor zoeken maar blijven nog zitten ook)
en het lijkt best breed vooral achter, zal kijken of ik nog een foto heb waar je dat wat op kan zien, oke beetje kleine foto, maar het loopt vanaf de naaf naar buiten wat een best dikke uitstraling geeft, tis niet plat/vlak zeg maar.
en ja...als je kijkt naar die 345 mm schijven en de 18 inch velgen...met nog zoveel ruimte, zou je bijna denken dat sommige 17 inch misschien zouden passen...
maar dan nog, dan belemmer je wel wat de koeling zeg maar (lijkt me) ik heb geen 17 inch liggen om het te proberen en ow, die auto ook niet meer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
kijk, bij deze zit ook op FB maar ik heb gewoon via zijn zaak besteld na eerst Internet te hebben afgespeurd en die velgen tegenkwam, toen NL leverancier opgezocht en hij kon ze wel regelen>>
De Hartge staat er ook tussen bij de foto's en ook wat gegevens, ff scrollen tussen foto's 2013
https://www.facebook.com/maicos.nl/photos_stream" onclick="window.open(this.href);return false;
staat trouwens ook wel in mijn verhaal hierboven
De Hartge staat er ook tussen bij de foto's en ook wat gegevens, ff scrollen tussen foto's 2013
https://www.facebook.com/maicos.nl/photos_stream" onclick="window.open(this.href);return false;
staat trouwens ook wel in mijn verhaal hierboven
2 x 18x8.75/ET35/114.3+120x5/BLK CHROME
2 x 18x9.75/ET20/114.3+120x5/BLK CHROME
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
hier nog foto met bmw nummers voor die dopjes in de 114.3 gaten
en hier kun je een beetje het diepte verschil zien van mijn velgen destijds
en hier kun je een beetje het diepte verschil zien van mijn velgen destijds
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Thanks! Zo zie je inderdaad dat ze duidelijk naar binnen lopen (het hart van de velg). Beetje het concave idee zoals op bijv m359 styling etc. Die Apex velgen die ik had gezien hebben wel een barrelclearance van 355mm bbk's met 17 inch velgen dus dat zou heel mooi "vol" moeten staan met 345mm remmen op de vooras. Daarnaast zijn die velgen dacht ik +- 8 kg voor de 17x9J wat natuurlijk erg netjes is. Ik rij enkel op straat waarbij het minder goed merkbaar is maar ik vind het ook gewoon mooi vanuit performance oogpunt gezien om een mooi product te hebben 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
ah idd concave meer, was me weer ontschoten.
dit soort oid?
vind ik ook mooi en als ze ook nog zo licht zijn een dikke plus

zag zulk soort een tijd terug op FB bij de M coupe club, ook mooie foto, maar voor het idee

of dit type

dit soort oid?
vind ik ook mooi en als ze ook nog zo licht zijn een dikke plus
zag zulk soort een tijd terug op FB bij de M coupe club, ook mooie foto, maar voor het idee

of dit type

- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Waarom geen set Style 32 in 18 inch?e30touring1990 schreef:Mooi uitgebreid verhaal. Ik heb alleen niet gezien hoe je 114.3 steek nu hebt pasgemaakt? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een gelijk perfecte fitment zonder bijv alu tape oid.
Wel mooi van deze velgen dat je geen spacers nodig hebt aan de voorkant voor de remmen. Ik heb precies diezelfde remmen hier klaarliggen voor mijn Z en wilde dus die Apex Arc8 kopen (17x9j et30) wat net zou moeten passen mits deze velg past zonder spacers. Helaas kan ik daar geen uitsluitsel over krijgen dus durf ze niet te kopen haha.
Enige wat ik persoonlijk jammer vind aan dit soort velgen is dat ze geen velgbed (of lip, hoe ze het ook noemen) meer hebt. dat accentueert normaal wel wat extra breedte van de body van de Z3 coupe. de styling 32 en OEM M coupe velgen hebben dit ook
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Heb ik idd ook naar gekeken in 18" voor een mooie OEM look. Echter zijn deze in 18" alleen geleverd voor de e39 en e38 als ik het goed heb en hebben deze ET waardes van respectievelijk 20 en 22 in breedset vorm. voor de achterkant zou je hier nog wel mee wegkomen maar ET20 aan de voorzijde van een Z3 met 8,5J velgbreedte is een no-go tenzij je -3 camber gaat aan de voorkant en de plastic modderkuipen weghaalt.
Tenzij iemand natuurlijk een bevestiging heeft dat dit wel gewoon past maar dat betwijfel ik. If so, meld je graag dan weet ik dat dit ook nog een optie is!
Ik zal je topic niet te veel vervuilen René
Tenzij iemand natuurlijk een bevestiging heeft dat dit wel gewoon past maar dat betwijfel ik. If so, meld je graag dan weet ik dat dit ook nog een optie is!
Ik zal je topic niet te veel vervuilen René
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
laatste vervuiling
Style 32 in 8x18 en 8,5x18 van E46 kan prima met ET47/ ET50 (eventueel met spacers)
Style 32 in 8x18 en 8,5x18 van E46 kan prima met ET47/ ET50 (eventueel met spacers)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
ow, een beetje over een onderwerp uitweiden op een leuke manier vind ik niet zo'n probleem.
opzich trouwens leuke BMW velgen die styling 32, ik heb ze nu ook nog onder de Z3 zitten, is 17 inch met Michelin banden, 18 is wel leuker
die spaken lopen meer recht waardoor je voor eventueel wel wat in de problemen kan komen met dikke klauwen zonder spacers te gebruiken, achter is dat geen probleem over het algemeen.
aftermarket zijn ze vast wel in een andere ET waarde te verkrijgen toch?
opzich trouwens leuke BMW velgen die styling 32, ik heb ze nu ook nog onder de Z3 zitten, is 17 inch met Michelin banden, 18 is wel leuker
die spaken lopen meer recht waardoor je voor eventueel wel wat in de problemen kan komen met dikke klauwen zonder spacers te gebruiken, achter is dat geen probleem over het algemeen.
aftermarket zijn ze vast wel in een andere ET waarde te verkrijgen toch?
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Idd Tim, Rico had me ook al een pb'tje gestuurd. enige nadeel is die ET waarde die nog hoger is dan wat ik nu heb en er zitten al 20mm spacers op de achterkant per wiel. Daarnaast hebben die wielen door de hoge ET waarde bijna geen velgbed en dat vind ik nou juist het mooie aan die velg. dat velgbed hebben de styling 32 18 inch met et22 en et20 echt extreem
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Heren,
Waarom het allemaal zo moeilijk maken?
http://www.modbargains.com/Velocity-Mot ... nmetal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom het allemaal zo moeilijk maken?
http://www.modbargains.com/Velocity-Mot ... nmetal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Die staan imho niet onder een Coupe, zijn te nieuw wat styling betreft.
Z3 vraagt om iets meer hoekiger model wielen
Z3 vraagt om iets meer hoekiger model wielen
- Hitz
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Ik vind CSL's toppers, maar niet onder een Z3 Coupé..
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Thanks voor de link Jussi. Heb die idd wel eens voorbij zien komen, zou mijn keus niet zijn voor een Z3. Ik zit nu wat te onderzoeken of ik toch nog een 17 inch velg kan vinden die om de 345mm remmen gaat passen.
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Gefeliciteerd met de verkoop van de Hartge René... Hoop dat de volgende eigenaar er net zo veel van kan gaan genieten...
...en succes met dit projectje
Ben benieuwd!
...en succes met dit projectje
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Die 17 inch wat ik heb zat ik eens na te kijken, vandaag kreeg ik de Z3 binnen.e30touring1990 schreef:Thanks voor de link Jussi. Heb die idd wel eens voorbij zien komen, zou mijn keus niet zijn voor een Z3. Ik zit nu wat te onderzoeken of ik toch nog een 17 inch velg kan vinden die om de 345mm remmen gaat passen.
had rond 12 u de Ka te koop gezet op MP, dacht morgen nog ff meenemen vanwege extra ruimte wat ophalen.
belt er al iemand op...had hem net staan, die mensen kwamen van ver hadden al wat auto's gezien e.d. ze zochten een auto voor hun dochter.
Is die auto er nog? ik zei, u bent de eerste die belt, kunnen we nu langskomen, we zitten nu nog zo'n 30km van Almelo, ik zei das goed...
Na testrit met z'n 4-ren
Vroeger ook wel eens rap een auto verkocht, maar dit was een record
Owja, de 17 inch was het onderwerp
Bij de Hartge heb ik brede 225x40x18 (net zo breed als die contis in 19 in 235) dus hoe ze erbij kwamen om rondom 245x40 te zetten?
Heb ook nog ff wat kiekjes gemaakt met men foon, niet zo goed dus magoed, mooi ook achterin, moet alleen nog een korte schroevendraaier bestellen, had wel 2 van die dingen maar net iets te lang
maar mooi compleet, zelfs een set lampjes van bmw en zo'n castrol etui wat op de vloer blijft zitten, zit klitteband onder, zelfs een bmw lakstift setje enz enz, alles kompleet op die schroevendraaier na
zit ook een compleet Harmann Kardon systeem in, niet dat ik zoiets echt gebruik magoed.
dat leer is ook mooi gedaan, zelfs het dash e.d. met sticksels
owja die 17 icnh heb ik
- WJ
- Berichten: 12045
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Wow, nette kar zeg.
Lijkt wel nieuw.
Lijkt wel nieuw.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
foto's met die foon helpen niet echt en is nog niet gewassen, maar hij ziet er heel goed uit, onder de motorkap ook en de M54 3.0 loopt mooi moet ik zeggen, en gaat er straks nog beter uitzien
zitten wel een aantal kleine parkeerdeukjes in, die wil ik er uit laten halen en 2 roestplekjes onder aan het voorscherm randje, nog niet slim, komt door steenslag daar tegen aan, afijn, ga ik ook aanpakken natuurlijk.
heb ook al wat remdelen binnen
lekker nieuw allemaal, ook remschoenen en veertjes en stellers en nog wat zaken achterkant.
die remmen zijn tenminste groot voor achter, nu zit er standaard 272 x 10 mm op
en die wat ik nu heb liggen 324 x 20 mm van Brembo
en de nwe M spiegel is ook binnen, mmm
owja, weet er iemand wat het betekent (had ik ook in het e46 m3 occasion draadje gezet maar nog niks) als je een RHD mph klok hebt van e46 M3 kan je ze ook zonder code krijgen, wat betekent dat?
dacht eerst dat die nummers niet voor M3 e46 waren, maar voer je ze in, is het een dash zonder code?
verder precies hetzelfde, betekent dat dan dat je er makkelijker inkomt met uitlees spul of om te regelen oid?
of moet je zoiets niet kopen?
zitten wel een aantal kleine parkeerdeukjes in, die wil ik er uit laten halen en 2 roestplekjes onder aan het voorscherm randje, nog niet slim, komt door steenslag daar tegen aan, afijn, ga ik ook aanpakken natuurlijk.
heb ook al wat remdelen binnen
lekker nieuw allemaal, ook remschoenen en veertjes en stellers en nog wat zaken achterkant.
die remmen zijn tenminste groot voor achter, nu zit er standaard 272 x 10 mm op
en die wat ik nu heb liggen 324 x 20 mm van Brembo
en de nwe M spiegel is ook binnen, mmm
owja, weet er iemand wat het betekent (had ik ook in het e46 m3 occasion draadje gezet maar nog niks) als je een RHD mph klok hebt van e46 M3 kan je ze ook zonder code krijgen, wat betekent dat?
dacht eerst dat die nummers niet voor M3 e46 waren, maar voer je ze in, is het een dash zonder code?
verder precies hetzelfde, betekent dat dan dat je er makkelijker inkomt met uitlees spul of om te regelen oid?
of moet je zoiets niet kopen?
Laatst gewijzigd door GTRene op 26 sep 2015, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Will F.
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Mooi ding hoor, wat heeft ie gelopen? Zo'n stuur heb ik nog nooit gezien in een z3 coupe.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
ik heb hem nog niet gepoetst ofzo, stuur wil ik ook nog met zo'n sponsje diep reinigen, ja natuurlijk voorzichtig.Will F. schreef:Mooi ding hoor, wat heeft ie gelopen? Zo'n stuur heb ik nog nooit gezien in een z3 coupe.
Er zit een heel omvangrijk pakket op die auto, om een par te noemen,
-ASC
-Airco
-Cruiscontrol
-Harmann Kardon
-Alarm klasse 3
-M set oid das pook en stuur en onderstel en en?
-Dat uitgebreide leer wellicht iets van indivudial ik kom niet uit dat woord en google fix heeft ook niet wat
ah, deze zit er op
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/Z3 ... ve_covers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sportstuurwiel airbag met sierafdekkings
BMW Z3 3.0i Z3 coupe Europa M54
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Feli Rene!
En dit wordt een mooi project, zeker weet'n
En dit wordt een mooi project, zeker weet'n
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 9 gasten
