1.2tdi koffiemolen
- Reind
Re: 1.2tdi koffiemolen
Een Ibiza ST is voor hem ook the way to go. We gaan er vanavond eentje bekijken.
BTW, als je kijkt wat hij kost per kilometer kan je eigenlijk niet goedkoper rijden. Met mijn kilometers (55.000km) per jaar hou ik NETTO jaarlijks meer dan €9.000 over tov van de Seat Leon die ik nu lease. En de zaak is ook nog goedkoper uit.
BTW, als je kijkt wat hij kost per kilometer kan je eigenlijk niet goedkoper rijden. Met mijn kilometers (55.000km) per jaar hou ik NETTO jaarlijks meer dan €9.000 over tov van de Seat Leon die ik nu lease. En de zaak is ook nog goedkoper uit.
- Martin van der Zwaard
Hou wel de EGR in gedachte! Polo, Ibiza, Fabia etc hebben allemaal hetzelfde probleem met de EGR. Wellicht is ie al een keer vervangen. En check ff de modificatie op het brandstoffilter. Is een aanpassing geweest op de aansluitingen en de dealer vervangt gratis het filter en de aansluitingen.
Verder prima auto's alleen qua ruimte niet echt ideaal met een baby. Maxicosi neemt veel ruimte in en dan kan je eigenlijk niet meer voorin zitten. Optie is baby voorin (airbag uit!!!) en volwassene achterin.
Verder prima auto's alleen qua ruimte niet echt ideaal met een baby. Maxicosi neemt veel ruimte in en dan kan je eigenlijk niet meer voorin zitten. Optie is baby voorin (airbag uit!!!) en volwassene achterin.
- Reind
Bedankt voor de tips. We zullen het nagaan. Mbt de ruimte ben ik het met je eens dat hij zich niet echt kwalificeert als station. Maar het is wel te doen. Wij hebben ook 2 jaar een Clio 5 deurs gehad en daar paste ook alles in.
- Reind
Wat zijn de kosten van het vervangen van de EGR. En wat zijn de gevolgen als hij stuk gaat of niet goed meer functioneert.
- Roy RS
egr kun je voor 279 wegmappen...
http://chiptuning.vagtechniek.nl/page/1 ... grammeren/" onclick="window.open(this.href);return false;
beter nog is tunen op de rollenbank en dan is het gratis
http://chiptuning.vagtechniek.nl/seat/i ... i+cr+75pk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://chiptuning.vagtechniek.nl/page/1 ... grammeren/" onclick="window.open(this.href);return false;
beter nog is tunen op de rollenbank en dan is het gratis

http://chiptuning.vagtechniek.nl/seat/i ... i+cr+75pk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- WJ
Als dat ding stuk gaat zit je volgensmij zo aan de 750e.
- dvh
EGR is niet (!) weg te mappen bij een 1.2 bluemotion.
Anders had ik het zeker laten doen. Iedereen afgebeld. Is nog niks voor mogelijk.
Sommige bedrijven zijn wel bezig met bepaalde oplossingen. Maar tot op heden is er nog niks nada noppes.
Anders had ik het zeker laten doen. Iedereen afgebeld. Is nog niks voor mogelijk.
Sommige bedrijven zijn wel bezig met bepaalde oplossingen. Maar tot op heden is er nog niks nada noppes.
- Roy RS
Heb je vagtechniek gebeld? Ik ben aan die link gekomen door Ibiza en 1.2 tdi te klikken...dvh schreef:EGR is niet (!) weg te mappen bij een 1.2 bluemotion.
Mocht je ze bellen en het vragen, let me know, ik ben ook in de markt voor zo'n auto voor het vrouwtje
- dvh
Vagtechniek kan er ook niks mee.

-
Reind schreef:Een Prius is misschien ook wel een optie. Ik zal eens kijken of hij dat wat vind. Hij heeft de rijstijl van een 60+er dus het verbruik zal nog weleens mee kunnen vallen. En ik ga ervan uit dat het een stuk comfortabeler rijdt dan een Ibiza.fuseekogel schreef:Als ruimte van belang is.. Waarom niet een Toyota Prius? Het model uit/na 2010 is nu niet duur meer, voor 40 euro per jaar kan je bij de dealer een verlengde garantie afsluiten op het gehele hybride pakket. Zijn ongelooflijk betrouwbaar en je rijdt met 2 vingers in je neus ook 1 op 20/25. Wegenbelasting is 120 euro per kwartaal wat minimaal de helft is van een polo/ibiza en is een stuk ruimer.
Zakelijk hebben wij hier drie Polo's en moet zeggen dat er echt heel veel problemen mee zijn, zelfs zijn er bij 2 al nieuwe voorstoelen gemonteerd omdat ze doorgezakt waren. Eentje rijdt met een geheel andere motor de andere een halve...
Gezien de restwaarde die nu al extreem laag is bij de Polo en Ibiza zou ik wat anders uitzoeken. Bovendien rijdt het ook niet echt geweldig en als je doorrijdt ook niet extreem zuinig.
Heb je zelf een Prius? Ik dacht dat ze de 1:25 bij lange na niet halen. En de afschrijving zal toch ook veel hoger liggen denk ik. Helemaal straks met 200+K op de teller en hybride techniek.
Dat restwaarde verhaal snap ik niet zo. Ik verwacht dat deze auto's minimaal gaan afschrijven de komende jaren. Je koopt een Ibiza nu voor 6K met 125K op de teller. Die verkoop je over een paar jaar nog altijd voor 2 a 3 K. Het blijft een goedkope auto om te rijden dat betekend altijd weinig afschrijven.
Wij hebben er zakelijk eentje en als ik zelf ergens naar toe moet pak ik als het even kan de Prius. De auto is een stuk ruimer en niet zo rumoerig, maar bovenal de stoelen zijn een stuk beter. Ben geen kleine jongen, in zowel lengte als gewicht. Ik rij er zelf 1 op 20 mee en dan rij ik normaal, normaal zoals ik rij

Dit is het "nieuwere"model met de 1.8, die schijnt wel een stuk zuiniger te zijn dan de oudere 1.5 wellicht dat dat de verbruikcijfers zijn die je bij staan.
Wat niet geheel onbelangrijk is, is dat er geen distrubutieriemen, v snaren, startmotors, roetfilters egrs enz inzitten, de onderhoudskosten zijn enorm laag. Wij hebben alle drie de wagens gebruikt gekocht (recentelijk weer voor ons zelf begonnen) en de Prius is iets later gekomen als de Polo's maar kosten zien er een stuk lager uit. Wij hebben na aanschaf de auto een beurt laten geven en nu zit er mobilteits hulp op maar bovenal garantie op hybride pakket (zonder km beperking) en als er een lampje stuk is of lekke band maken ze dat gratis, zelfs olie en ruitensproeier vullen ze gratis bij.
Ik denk dat de waarde van de Polo's en Ibiza's nog veel verder weg gaan zakken, immers de particuliere markt was al helemaal weggezakt nadat er weer wegenbelasting betaald moest worden. Dus dat spul kwam vol op op de markt, nu komt de leasemarkt ook helemaal los. Wij hebben ook relatief niks betaald voor de twee Polo's, hadden keuze uit een stuk of 20! die daar stonden. Dus de kleine markt voor dit soort diesels is vrij vlot verzadigd als ook de export de Polo links laat liggen. Wat een kwestie van tijd is, als er geen bpm teruggave meer opzit, de houderschap van diesels ook anders belast wordt (o.a. Polen is daar mee bezig).
- Martin van der Zwaard
Wat WJ ook aangeeft, rond de 700,- kost dat wel.Reind schreef:Wat zijn de kosten van het vervangen van de EGR. En wat zijn de gevolgen als hij stuk gaat of niet goed meer functioneert.
Als ie kapot gaat dan gaat ie slecht lopen en in noodloop. Je kan het probleem dus niet negeren als het zover is.
- Reind
Weer nuttige informatie heren.
Mbt tot restwaarde. Indien je een 1.2tdi koffiemolen koopt (in welke verpakking dan ook) voor €6.000,- en je gaat er 3 jaartje in tuffen. Dan schrijf je toch nooit veel af.
Mbt tot restwaarde. Indien je een 1.2tdi koffiemolen koopt (in welke verpakking dan ook) voor €6.000,- en je gaat er 3 jaartje in tuffen. Dan schrijf je toch nooit veel af.
- dvh
Neuh.
Ik heb de mijne onlangs nog voor 8000-8500 gekocht. eind 2010 exemplaar met 105dkm op de teller.
Wel een keurige auto verder. Maar die schrijft nog wel wat af
Ik heb de mijne onlangs nog voor 8000-8500 gekocht. eind 2010 exemplaar met 105dkm op de teller.
Wel een keurige auto verder. Maar die schrijft nog wel wat af

- RutgerK
Hij is weg te mappen maar daar schijn je niet vrolijk van te worden.Roy RS schreef:Heb je vagtechniek gebeld? Ik ben aan die link gekomen door Ibiza en 1.2 tdi te klikken...dvh schreef:EGR is niet (!) weg te mappen bij een 1.2 bluemotion.
Mocht je ze bellen en het vragen, let me know, ik ben ook in de markt voor zo'n auto voor het vrouwtje

- Martin van der Zwaard
Als je er een hebt voor 6k. Zou wel proberen een te kopen met relatief lage km-stand. Weet niet hoe die dingen zich houden met dik 200k op de teller.Reind schreef:Weer nuttige informatie heren.
- Niels
- Auto: Prius+
Voor 6k koop je idd geen Prius3 maar daar heb je echt een goed ding aan. Per gereden kilometer prijs technisch onverslaanbaar, veilig, betrouwbaar en comfortabel. Nooit spijt van de onze gehad qua aanschaf ook al lag een E91 ook binnen bereik.