Energieleverancier.....welke is de beste??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Energieleverancier.....welke is de beste??

Bericht door GTRene » 24 jun 2015, 10:03

2500 per jaar :shock: dat was een goede overstap :)

ik had een paar jaar terug na overstap 600 per jaar meer op de bank waar ik al blij mee was, terwijl ik die van daarvoor al 'normaal' qua prijs vond.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2015, 10:03

2500 per jaar :shock: dat was een goede overstap :)

ik had een paar jaar terug na overstap 600 per jaar meer op de bank waar ik al blij mee was, terwijl ik die van daarvoor al 'normaal' qua prijs vond.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 jun 2015, 10:28

Was voor 2 auto's. Maar dan nog een giga verschil.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2015, 11:26

klopt, dan nog een groot verschil, vaak zeggen verzekeraars of banken ook niks tegen de klant, wel 'slim' en dus goed dat je zelf op onderzoek gaat af en toe.

Luco

Bericht door Luco » 24 jun 2015, 11:55

tomgtr schreef:Net even voor de gein gekeken. Kan dus 500 per jaar besparen. Maar blijft een gedoe. Staat standaard op 3 x 25A maar we hebben dus 3 x 35A. Moet je dat nog ergens invullen? Verhoogt de prijs neem ik aan. Ik ben al jaren zoals ze dat noemen een sleeper. Ik zou het moeten doen maar blijft gedoe. Weet niet eens wanneer m'n huidige abonnement afloopt. En dan moet ik natuurlijk abonnement op Toon nog apart zeggen. Zucht. Ben stom als ik het niet doe maar nog nooit gedaan.

3x35 is duurder in vastrecht en dat loopt behoorlijk op ja.
dus kijk uit
ij ons ging het al twee keer fout bij verplichte overstap ivm overname leverancier.
Ik brand me er niet meer aan.

JP

Bericht door JP » 24 jun 2015, 13:38

Klopt het dat je wel nog later een rekening krijgt voor het gebruik van het leidingnetwerk ? Mijn ouders hadden het daarover toen ze van Essent naar Oxxio overstapden. Toen kregen ze later een rekening van rond de €200 voor gebruik van het leidingnetwerk van Essent.
Blijkbaar is het leidingnetwerk (hier) van Essent en bij hun zit dit gebruik in de prijs inbegrepen...... :?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 jun 2015, 13:39

Heb ik nog nooit gehad. En ook wel bij Essent gezeten...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 jun 2015, 15:00

GTRene schreef:klopt, dan nog een groot verschil, vaak zeggen verzekeraars of banken ook niks tegen de klant, wel 'slim' en dus goed dat je zelf op onderzoek gaat af en toe.
Sterker nog, 1 van de 2 auto's bleef bij zelfde verzekeraar!!!!

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 25 jun 2015, 08:59

Ik ga ook overstappen, alleen ga ik terugleveren. Moet nog wel even uitzoeken wat dan het handigst is.

JP

Bericht door JP » 29 jun 2015, 18:35

JP schreef:Klopt het dat je wel nog later een rekening krijgt voor het gebruik van het leidingnetwerk ? Mijn ouders hadden het daarover toen ze van Essent naar Oxxio overstapden. Toen kregen ze later een rekening van rond de €200 voor gebruik van het leidingnetwerk van Essent.
Blijkbaar is het leidingnetwerk (hier) van Essent en bij hun zit dit gebruik in de prijs inbegrepen...... :?
Update: alhier is het netwerk niet van Essent, maar van Enexis......en toen mijn ouders overstapten naar Oxxio, kregen ze op de jaareindafrekening (ook afhankelijk van het gebruik) nog een extra rekening 'netwerkkosten Enexis' van €360.

Ga morgen eens bellen of dit ook bij E.on zo is. Alhoewel ik op internet lees;
Kosten netbeheerder
Naast de leveringstarieven van E.ON en de Energiebelastingen, bent u ook netwerkkosten verschuldigd. De
hoogte van de netwerkkosten is afhankelijk van de daadwerkelijke capaciteit van uw aansluitingen en uw
netbeheerder. De netwerkkosten kunnen door de netbeheerder aangepast worden. In het voorschotbedrag
dat u maandelijks aan E.ON betaalt zijn de netwerkkosten inbegrepen.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2015, 19:06

tegenwoordig moeten ze dat inbegrepen opgeven, zal dus nu wel all in zijn, althans ik ga wellicht ook over op EON, gas is daar goedkoop, wel jammer dat je dan weer moet :ongeveer als: overstappen, maja...

Kon ook via de nuon opnieuw aanmelden bij de nuon met korting...dus ik eens kijken, ja dat kan idd...
lees ik ff snel door de voorwaarden heen, lees ik...als u al klant bent bij nuon krijgt u die bv 150<>200,-eu niet aan het einde van het jaar....dus let op :D

tja, als ze dat niet doen, dan stap ik maar over naar een ander die het wel doet ivm met nwe klant, zo gaan klanten ook telkens over...als ze klanten binding willen zouden ze bestaande klanten juist dat moeten geven :D

Tim N

Bericht door Tim N » 01 jul 2015, 21:11

ErikS schreef:easyswitch.nl doe ik het elk jaar.

De beste is inderdaad de goedkoopste voor een looptijd van één jaar.
check :thumbup: was de goedkoopste voor ons

Plaats reactie