Energieleverancier.....welke is de beste??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martin van der Zwaard

Energieleverancier.....welke is de beste??

Bericht door Martin van der Zwaard » 22 jun 2015, 12:29

Met het oog op de aankomende verhuizing zit ik te dubben wat ik ga doen qua leverancier van gas & elektra.

Momenteel wonen we nog in Brabant en was toen de logische keuze Essent. Heb er geen klachten over en zou het over kunnen zetten naar het nieuwe huis in Rotterdam. Maar daar is de voor de hand liggende keuze Eneco.

Maar wellicht zijn er nog andere partijen waar je prima zaken mee kan doen.

Iemand ervaring met een andere partij en dan voornamelijk qua kosten. Leveren zullen ze allemaal wel doen.

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Energieleverancier.....welke is de beste??

Bericht door Arthur » 22 jun 2015, 12:45

De goedkoopste :)
Ik stap elk jaar over via gaslicht.com
Zal me worst zijn wie het levert. Je merkt er ook niets van, je krijgt niet ineens andere stroom via een andere kabel :P Alleen de rekening komt van een ander. Dus ff vergelijken en overstappen.

ErikS

Bericht door ErikS » 22 jun 2015, 12:46

easyswitch.nl doe ik het elk jaar.

De beste is inderdaad de goedkoopste voor een looptijd van één jaar.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 22 jun 2015, 15:45

Altijd de goedkoopste. De netleverancier levert de stroom, alle energiemaatschappijen zijn slechts tussenpartijtjes die er wat euro's op pakken.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jun 2015, 23:50

als je niet van switchen houd kan NUON wel leuk zijn, krijg je elk jaar dat je blijft klanten korting die na een paar jaar kan oplopen naar 25%

verkijk je niet op het bedrag wat je bij aanbieders aan het einde van het jaar krijgt, sommige zijn dan goedkoop omdat je daar bv 250,-eu krijgt aan einde looptijd maar al wel in de berekening zit...blijf je daar dan langer dan worden die ineens een stuk duurder.

magoed als je elk jaar switcht maakt het niet uit.

Arthur

Bericht door Arthur » 23 jun 2015, 02:28

Fixed.
GTRene schreef:*blabla*knip* magoed als je elk jaar switcht maakt het niet uit.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 jun 2015, 08:36

ik zit al jaren bij Greenchoice paar keer gecheckt en toen waren ze steeds de goedkoopste dus vind het wel prima :kikker:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 23 jun 2015, 08:52

Ik denk dat ik mijn huidige leverancier nog even mee verhuis en dan eind van het jaar de switch ga maken. Ik heb nu ook nog geen idee van het verbruik omdat we er nog niet wonen en er een kleintje bij komt in oktober.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 23 jun 2015, 09:17

Gebruik meestal deze link, https://www.consumentenbond.nl/energie/ ... e-energie/

Via deze vergelijker heb ik nu een prijs die in ieder geval lager ligt dan alle andere vergelijker sites aangeven.
Uiteindelijk collectief terecht gekomen bij de Nederlandse Energie Maatschappij.

Arthur

Bericht door Arthur » 23 jun 2015, 09:22

Meestal krijg je bij een overstap kadootjes in de vorm van geld, 100-250 euro bv. Ik check altijd wel ff de tarieven maar meestal is de bovenste idd de goedkoopste. Greenchoice staat daar ook vaak bij maar als je blijft houd je alleen de lage tarieven en krijg je niet de "bonus" :P Heb ik al eens aan ze voorgelegd, ik kon wel mee op de aanbiedingstarieven maar kreeg niet de "bonus". Oké, toen maar weer overgestapt naar een ander, vonden ze raar van mij :)
Martijn_bmw schreef:ik zit al jaren bij Greenchoice paar keer gecheckt en toen waren ze steeds de goedkoopste dus vind het wel prima :kikker:

Arthur

Bericht door Arthur » 23 jun 2015, 09:23

Ik zit, individueel, bij dezelfde via gaslicht.com :D
Erik K. schreef:Gebruik meestal deze link, https://www.consumentenbond.nl/energie/ ... e-energie/

Via deze vergelijker heb ik nu een prijs die in ieder geval lager ligt dan alle andere vergelijker sites aangeven.
Uiteindelijk collectief terecht gekomen bij de Nederlandse Energie Maatschappij.

Arthur

Bericht door Arthur » 23 jun 2015, 09:25

Waarom zou je dat doen, overstappen is zo simpel als wat. Let er wel ff op dat je contract niet opnieuw ingaat bij verhuizen. En hoe lang die duurt...
Martin van der Zwaard schreef:Ik denk dat ik mijn huidige leverancier nog even mee verhuis en dan eind van het jaar de switch ga maken. Ik heb nu ook nog geen idee van het verbruik omdat we er nog niet wonen en er een kleintje bij komt in oktober.

JP

Bericht door JP » 23 jun 2015, 11:13

Erik K. schreef:Gebruik meestal deze link, https://www.consumentenbond.nl/energie/ ... e-energie/

Heb die link eens geprobeerd, maar kan het dat er zoveel verschil zit in de prijzen? Als ik dit geloof, zouden we bij E-ON 25% besparen tov de huidige energieleverancier, Essent..... :duh:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 jun 2015, 11:45

Arthur schreef:Meestal krijg je bij een overstap kadootjes in de vorm van geld, 100-250 euro bv. Ik check altijd wel ff de tarieven maar meestal is de bovenste idd de goedkoopste. Greenchoice staat daar ook vaak bij maar als je blijft houd je alleen de lage tarieven en krijg je niet de "bonus" :P Heb ik al eens aan ze voorgelegd, ik kon wel mee op de aanbiedingstarieven maar kreeg niet de "bonus". Oké, toen maar weer overgestapt naar een ander, vonden ze raar van mij :)
Martijn_bmw schreef:ik zit al jaren bij Greenchoice paar keer gecheckt en toen waren ze steeds de goedkoopste dus vind het wel prima :kikker:
daar heb je inderdaad wel gelijk in! zal ook weer eens kijken als ik tijd heb :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 23 jun 2015, 13:45

JP schreef:

Heb die link eens geprobeerd, maar kan het dat er zoveel verschil zit in de prijzen? Als ik dit geloof, zouden we bij E-ON 25% besparen tov de huidige energieleverancier, Essent..... :duh:
Sorry, ik bedoelde deze:

https://www.consumentenbond.nl/energie/ ... ollectief/

Erik K.

Bericht door Erik K. » 23 jun 2015, 14:44

Als je je daarop inschrijft heb je grote kans dat je, net als ik, een aanbod krijgt die onder de prijzen liggen dan alle andere vergelijkers. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jun 2015, 15:38

owja, en je kan dacht ik het beste nog even wachten met overstappen, althans voor bv variabel gelden bij vele maatschappijen vanaf 1 Juli lagere prijzen zo schijnt.

voor Gas kan dat tussen de 5<>8 % liggen en voor Stroom tussen de 2<>4 % minder.

mijn contract loopt af op 30 juni...net wat lastig immers oude prijzen nog her en der...
dus ik ga 1 maand variabel en dan kijk ik wat de aanbieders hebben te melden :hmmm:

hoorde net van een telefonist van Nuon dat je ook via een website opnieuw een actie tarief kan nemen...
dacht nouja, kunnen jullie die lagere prijs niet geven dan?
nee dat kon niet want hun (die energie vergelijkers) kopen goedkoop in en verdienen ook nog wat...

ik zei, als hun dat kunnen bij jullie zouden jullie in theorie het nog voor een lagere prijs kunnen aanbieden, immers die tussenpersoon verdiend ook nog wat er aan...ja maar dat zat anders, tja.

maar ik kon via een vergelijker wel weer opnieuw voor het actie tarief...oke, ik dus kijken en ja dat kan...tot je de regels leest, het kan ja...maar dan krijg je niet die bv 150<>200,-euro die ze al wel in het voorbeeld verwerkt hebben bij de optelsom van bv 1 jaar :tooth:

magoed, dan is het gas nog wel goedkoper, bv via de vergelijking 0.5606 eu en zelfde op nuon zelf is 0.59nogwat

oooh, waarom al die tussengasten en niet gewoon 1 gas en 1 stroom iets in NL - al die tussengasten/directeuren/bedrijfjes e.d. dan kunnen ze het hele goedkoop aanbieden en geen gezeur/overgeschrijf/ellende/reclame/gebel/gemail :gek: zo, nu ff :coffee:

Gijzert

Bericht door Gijzert » 23 jun 2015, 19:04

Beste voor particulier is inderdaad een collectief als eigen huis of consumentenbond te kiezen.

Vriend van me werkt als zzp-er in de sector voor het midden en kleinbedrijf.
Als je ziet wat daar nog te besparen is voor veel bedrijven.

Even ongegeneerd reclame maken hieronder. Als het niet goed is dan verwijder maar.

http://energiebemiddeling.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

JP

Bericht door JP » 23 jun 2015, 19:27

Vandaag meteen bij gaslicht de aanvraag ingediend om te switchen naar E-ON. Besparen we rond de €30 per maand en in maand 10 krijg je die €120 korting nog verrekend. Volgend jaar zien we verder........ :D

Handig zo'n draadje hier op DF....... :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 23 jun 2015, 19:35

JP schreef:Vandaag meteen bij gaslicht de aanvraag ingediend om te switchen naar E-ON. Besparen we rond de €30 per maand en in maand 10 krijg je die €120 korting nog verrekend. Volgend jaar zien we verder........ :D

Handig zo'n draadje hier op DF....... :thumbup:
En dan de kunst om het elk jaar weer te doen. :-)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 23 jun 2015, 20:34

ErikS schreef:easyswitch.nl doe ik het elk jaar.

De beste is inderdaad de goedkoopste voor een looptijd van één jaar.
Vriendin van me sluit contracten van 3 jaar af zodat de maand prijs lager is en gaat vervolgens na een jaar opzoek naar een aanbieder die de 'boete' voor het vroegtijdig beëindigen van het contract betaald en nog goedkoper is. Weet alleen niet of dat zomaar kan of dat je daarvoor ieder jaar moet verhuizen. :tooth:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 23 jun 2015, 21:44

Kan zomaar, ik doe meestal 13 maanden to be sure, maar de boete wordt door de meeste gewoon betaald.
Let trouwens op met de leveringskosten, kilowattuurtarief kan best wel wat schelen tussen sommigen maar de leveringskosten of vaste kosten zijn vaak ook instinkers.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 jun 2015, 22:00

Net even voor de gein gekeken. Kan dus 500 per jaar besparen. Maar blijft een gedoe. Staat standaard op 3 x 25A maar we hebben dus 3 x 35A. Moet je dat nog ergens invullen? Verhoogt de prijs neem ik aan. Ik ben al jaren zoals ze dat noemen een sleeper. Ik zou het moeten doen maar blijft gedoe. Weet niet eens wanneer m'n huidige abonnement afloopt. En dan moet ik natuurlijk abonnement op Toon nog apart zeggen. Zucht. Ben stom als ik het niet doe maar nog nooit gedaan.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 24 jun 2015, 08:28

Zo ben ik ook Tom. Als het goed is dan is het goed.
Kijk er verder nooit naar eigenlijk. Enige waar ik een keer ben overgestapt is bij de zorgverzekering.

Maar ik ga me er van het weekend eens in verdiepen. Kijken wat het meest gunstig is.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 jun 2015, 08:58

Zorgverzekering wort grotendeels door m'n baas betaald dus daar ben ik nog nooit overgestapt. Wel pas door autoverzekeringen gegaan en daar 2500 per jaar mee bespaard. Maar ga nu toch eens naar energie kijken. 500 Eouo is toch echt geld! Geloof dat ik toen ik 2 jaar geleden sleutel kreeg 2 jaar eneco wind met Toon heb genomen. Mooi op tijd om over te stappen dus. Bedankt voor starten van topic.

Plaats reactie