Tesla Model S

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Erik
Auto: BMW ///M

Re: Tesla Model S

Bericht door Erik » 20 jun 2015, 11:33

Uhm......heren........ In Duitsland woont men bijv in Berlijn en werkt in Hamburg.......even de oogkleppen af :)

Forensen is daar uitgevonden, en Duitsland met de grootste auto industrie ter wereld een druppel op een gloeiende plaat noemen getuigd ook van weinig inzicht. Er woont ca. 80 miljoen man in Duitsland waarvan meer dan de helft werkt. NL is de druppel op de gloeiende plaat. Duitsland heeft buurland Frankrijk. Zelfde laken en pak. Daar wordt tesla nooit een relatief (!!) succes als in NL. Wij zijn immers een grote stad. Maar als je in Groningen woont en je moet even naar Maastricht......dan kun je dus continue aan de range stress.....gaaf hoor dat je een verbrandingsmotorconcept ouderwets vind na een kort ritje in een Tesla. Maar dan sta je niet met beide benen op de grond als je achter vrachtwagens moet hangen om het volgende laadpunt te halen, en daar 30 minuten moet wachten totdat de plug beschikbaar is omdat er al een paar andere auto's staan te "tanken".

Hamburg zelf zou een prima stad zijn voor een Tesla. Of Berlijn. Of Frankfurt. Duitsland is/wordt de grootste renewable energy provider van Europa. Maar ze moeten die Tesla niet. Want als men voor de zaak onderweg moet is het een kwestie van even 350km wegrijden. En als je dat met 180-200kmh doet met de tesla is hij binnen het uur (ver onder de 200km) al leeg. Of hij gaat binnen 10 minuten de snelheid eruit halen. Dat hoor ik zelf van tesla bezitters.......

Hij mag dan modern voelen, hij is het niet. Zoals ik zeg ga er maar eens een stiefkwartiertje hard mee rijden.
De looks zijn wel in orde, hoog Apple gehalte.
Elon Musk is een manetje die dat prima begrijpt, soort Steve Jobs.
En Tesla rijders trappen er prima in, netzoals de Apple sekte (ben zelf ook apple fan maar mijn god doe ff normaal het is niet perfect)

Maar elk jaar 4 dagen uittrekken voordat je op de camping in Zuid Frankrijk bent, of een auto huren, is ook zo wat. Maar goed dat willen die Tesla rijders allemaal niet horen. Net zoals Apple bezitters niet willen horen dat een Iphone achterhaalde techniek is, of dat het windows management van Microsoft Office voor de Mac een grote faal is.

:mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 20 jun 2015, 11:48

Het zal allemaal wel Erik.
Gas jij lekker door met wat je hebt want je bent er helemaal gelukkig mee zo te lezen :-)

't zal mij m'n reet roesten hoeveel mensen er in Duitsland wonen werken en of Tesla daar wel of geen succes wordt. Ik vind het een leuk ding. Topic gaat over Tesla. Niet over Duitsland , vuurspugende Audi's of compensatiedrang op 't circuit of in het echte leven. Dat zijn sowieso allemaal dingen die langs mij heen gaan. Ik ben namelijk al zo cool van mezelf. Dat heb ik allemaal niet nodig.

Doe mij maar zo'n fijne Apple Tesla voor een rondje rond de kerk met m'n geiten wollen sokken aan.. :tooth:

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jun 2015, 12:01

Ik ben namelijk al zo cool van mezelf.

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :thumbup: :roflol: :roflol: :roflol:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 jun 2015, 12:33

Voelt toch wel altijd alsof 1 iemand heeeeel erg veel te compenseren heeft zeg, pffffff

allen

Bericht door allen » 20 jun 2015, 13:23

Bart, welke hadden ze bij AMS liever? Voor en nadelen van beiden?

Joost H.

Bericht door Joost H. » 20 jun 2015, 13:30

http://youtu.be/ABic0vQtgwc rs7 vs p85d.

Wat ik merk is dat ze meestal op de rechterbaan achter een vrachtwagen hangen. Als er dan eentje op de linkerbaan zit met 150, houden ze dat nooit lang tot dit weer gebeurt :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jun 2015, 14:19

Robin schreef:Veel Nederlanders wonen en werken er inderdaad niet in Duitsland.
Veel Duitsers weer wel, maarja der Heimat is maar 'n druppeltje op de wereldkaart en dat land staat alleen maar bekend om bier en nazis en niet om auto-industrie als zodanig:)
Hey Erik dit was natuurlijk sarcasme tot en met tov dvh. :)

wel mooi draadje dit zo :D

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2015, 14:21

Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2015, 14:35

Hoe zit 't met onderhoud/levensduur accu's van zo'n type auto? Is misschien al hier in dit draadje gevraagd.
Ik sprak gister met 'n kennis van me met een naar totaal electrisch(?) omgebouwde Fisker Karma, ivm bijtelling ofzo. Maar dat verhaal is me nog steeds niet duidelijk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 jun 2015, 14:50

Wat Erik IMHO terecht aangeeft;

Als in landen waar je een beetje afstand moet rijden van A naar B, en het ding heeft die actie radius niet danwel geen laad mogelijkheden, dat het commercieel natuurlijk een doodgeboren kindje is, wel een leuk kindje c.q. speeltje, maar niet bepaald economisch levensvatbaar..........

En hier, vanaf 2017, betaal je dus ook 22% bijtelling vanaf 50K aanschafwaarde..............nou, dan is het klaar lijkt me

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2015, 14:54

als ze er nou een kleine nucleaire motor oid bij in stoppen die bijna continu bij-laad als je rijd, kan je door en door en door.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 jun 2015, 15:03

Deze, gaat door en door, waar anderen stoppen;

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2015, 15:28

Ik wou wat zeggen maar laadt maar.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2015, 15:28

Auto op waterstof was, is en zal altijd de toekomst zijn. Komt fucking water uit de uitlaat als restproduct.
Maar goed daar is de olieindustrie niet zo blij mee.

Tot die tijd is een Tesla juist summum van vooruitstrevendheid. De eerste auto die echt alleen elektrisch is en zo bezien goed voor het milieu (productie accu discussie daargelaten). En waar je 400+ km mee kan rijden. Waar voorheen 30km de max was. Hoe kan je daar negatief over doen ? Dat het in een individueel geval niet handig is lijkt me duidelijk. Maar je gaat een 911 GT3 toch ook niet afzeiken omdat je niemand achterin mee kan nemen ? Dan kies je wel een Panamera of Cayenne.

Nee ik vind het helemaal niks die accu onzin maar de Tesla is op dat vlak echt wel uniek en bijzonder goed in elkaar gestoken. Statig en succesvol voorkomen en mooie techniek.

Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2015, 15:34

Wat Erik ook aanhaalde was dat waarom Tesla 'n 700pk ding uitbrengt terwijl ze 'niets' aan de actieradius hebben gedaan. Beter 400pk en 'n range van 800km (mocht dat mogelijk zijn), lijkt mij dat de zakelijke rijder daar meer aan heeft?

dvh

Bericht door dvh » 20 jun 2015, 15:40

En toch is het een beleving Robin..
Zit je in zo'n ding. Het idee dat er geen druppel olie in zit. Alles zwart. Groot display. Geen geluid. Gigantisch koppel. Voelt als een attractie :-)

Als je hem naast een snelle (super) auto zet zie je op de YouTube filmpjes ook dat die vrijwel allemaal gehakt maken van de Tesla. Zeker wanneer ze op toeren raken kakt de Tesla wat in terwijl de verbrandingsmotor rustig door gaat.

Maar dat eerste stukje schiet ie echt als een malle vooruit.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uki71gN7 ... e=youtu.be[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r4CnSS4O ... e=youtu.be[/youtube]

De range is gewoon een dingetje. Binnen Nederland kom je ermee weg. En voor om de deur is het schitterend. Als je echt serieuze afstanden rijdt dan is dit gewoon geen alternatief.

Maar wie weet wat ze in de toekomst voor elkaar krijgen.. Ik was in ieder geval positief verast. Had het anders voorgesteld. Had ook niet verwacht dat de wagen zo goed aanvoelde qua rijgedrag. Het is gewoon een auto. Maar dan zonder brandstof .. :-)

Tom

Bericht door Tom » 20 jun 2015, 15:43

Erik schreef: En Tesla rijders trappen er prima in
Dat komt omdat de overheid ze stimuleert. Directeur bij ons was er ook voor aan het kijken en heeft alles uit zitten rekenen (toen je ze nog met tig voordeeltjes kon kopen). Netto kost zo'n kar dan ineens niet zoveel meer. In ieder geval een stuk minder dan een (qua uitrusting) vergelijkbare A6 of 5 serie.

Ik vind Tesla wel een mooi merk. Uit het niets zo'n auto op de markt brengen is een hele prestatie. Ze zien er ook goed uit.
Als je zakelijk woonwerk doet en af en toe een bezoekje van klanten hier in Nederland (dus niet als een vertegenwoordiger heel de dag op de weg zit) dan is het natuurlijk prima. Feit is wel dat die auto nadelen heeft waar je mee moet leven. Die range is niet ideaal en het aantal oplaadpunten en de tijd die het duurt zijn irritant. Zelfs zo'n snellader van 20 minuten zou ik al te lang vinden... je moet je trip echt gaan plannen qua stops met een laadpunt en er qua tijd rekening mee houden.
Acceleratie van dat ding zou mij trouwens weinig interesseren, leuk eerste drie weken maar het blijft een auto van 2 ton en heeft natuurlijk niets met een sportauto te maken.

Vallen de belastingvoordelen weg en kost zo'n kar hetzelfde als een Audi/BMW/Mercedes dan denk ik dat veel kopers geen Tesla meer halen.

Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2015, 16:14

dvh schreef: Ik was in ieder geval positief verast
Wat dan? Kortsluiting in de accu's?:)

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 20 jun 2015, 17:11

Macboy schreef:Auto op waterstof was, is en zal altijd de toekomst zijn. Komt fucking water uit de uitlaat als restproduct.
Maar goed daar is de olieindustrie niet zo blij mee.
De hoeveelheid elektriciteit die nodig is om waterstof te produceren negeer je dan wel heel makkelijk... Loopt een Tesla ook niet op electriciteit?

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2015, 19:06

:lol: @sommige funny reacties.

de EV auto's van tegenwoordig zijn opzich best goed en voor velen toepasbaar voor wat ze dagelijks gebruikt worden.

Ik kom er natuurlijk veels te weinig uit, maar stel, ik zou dagelijks een kilometer of 60<>180 oid moeten rijden en een grote dubbele garage hebben, dan zou ik zo een leuke EV kar kopen en dan bv een sportieve/klassieke brandstof slurper er naast hebben. :df:

savonds in je garage die EV kar aan het stroom en de volgende dag weer paraat om in te zetten.

Erik

Bericht door Erik » 21 jun 2015, 02:16

Hoi FaF
Waterstof kan tegenwoordig groen opgewekt worden met offshore windmolens die stroom produceren in de daluren.
Shell is in vergevorderd stadium om waterstof fabrieken in de offshore windparken te leggen.

Momenteel rijden die hybride plugin dingen vooral op kolen, dat klopt ;)

Erik

Bericht door Erik » 21 jun 2015, 02:21

Hoi Macboy
Ik ga een Tesla pas afzeiken als hij als de holy grail wordt gepresenteerd.
Dat is hij niet, en wordt hij waarschijnlijk ook niet.
Daarbij ligt de focus volledig verkeerd, op de performance.
Terwijl de focus op duurzaamheid zou moeten liggen, dus langer batterij leven.
Maar dat verkoopt niet.
Die filmpjes is exact wat ze willen.
:mrgreen:

Zelfde verhaal met die powerwall
Dat hebben Tesla rijders helemaal niet nodig
Oplossingen om je huis te voeden vanuit je Tesla zijn er al voldoende.
Maar denk maar niet wat Tesla die oplossing biedt, dat brengt immers geen revenue.
Dat is de Apple denkwijze.
En daar houd ik niet van.
:bag:
Laatst gewijzigd door Erik op 21 jun 2015, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 21 jun 2015, 09:35

Duidelijk verhaal Erik.

En ik vind Tesla an sich ook zeer interessant qua marketing/denkwijze, de analogie met Apple was me al eerder duidelijk.

Maar verbrandingsmotoren zijn nog lang niet aan 't eind van hun Latijn. Of zou Bernie in 2025(want die man wordt natuurlijk 200 jaar oud) electromotoren in de F1 willen? Want 'de toekomst' en 'high tech'?

En nu begreep ik dat David/dvh wel 'n man is van dikke(US) V8en en mooie mechanische klokken.:)
Dan moet er inside die Tesla toen je proefreed wel 'n enorme brainwash manipulatie met electroden op de slapen/voorhoofd zijn geweest, dat je hier de melding maakte dat de verbrandingsmotor met geronk en roodgloeiende uitlaten achterhaald is. :beer:

No offence David hoor:)

Erik

Bericht door Erik » 21 jun 2015, 11:58

Natuurlijk is zo'n Tesla indrukwekkend, ik vond de "normale" al out of this world.
Maar het is maar de 0-100 sprint.
Soort van kermis attractie alleen de suikerspin ontbreekt na afloop :mrgreen:
En ik zou het heel graag als alternatief voor de M5 willen overwegen.
Maar dat is hij niet, sterker nog, Tesla is momenteel irrelevant voor al diegene die er voor in aanmerking zouden moeten kunnen komen.
Politieker kan ik het niet maken :beer:

dvh

Bericht door dvh » 21 jun 2015, 18:35

En nu begreep ik dat David/dvh wel 'n man is van dikke(US) V8en en mooie mechanische klokken.:)
Dan moet er inside die Tesla toen je proefreed wel 'n enorme brainwash manipulatie met electroden op de slapen/voorhoofd zijn geweest, dat je hier de melding maakte dat de verbrandingsmotor met geronk en roodgloeiende uitlaten achterhaald is. :beer:

No offence David hoor:)
Echter.. Vlammende uitlaatpijpen, ronkende motors.. Het voelt allemaal maar ouderwets aan nadat je uit zo'n ding gestapt komt. Als dit de toekomst is. I like it.
Zeg nergens dat ronkende vuurspugende uitlaten achterhaald zijn.
Ik geef aan dat wanneer je uit een muisstille supersnelle ( want dat is ie ) Tesla stapt met een bigass control display op 't dash en je stapt in zo'n schuddende gorgelende weet ik 't wat. Dat dat maar ouderwets aanvoelt...
En dat is ook zo.
Gewoon ouderwets. Niet achterhaald. Zijn 2 verschillende dingen, of opvatingen

:coffee:

Plaats reactie