Forensen is daar uitgevonden, en Duitsland met de grootste auto industrie ter wereld een druppel op een gloeiende plaat noemen getuigd ook van weinig inzicht. Er woont ca. 80 miljoen man in Duitsland waarvan meer dan de helft werkt. NL is de druppel op de gloeiende plaat. Duitsland heeft buurland Frankrijk. Zelfde laken en pak. Daar wordt tesla nooit een relatief (!!) succes als in NL. Wij zijn immers een grote stad. Maar als je in Groningen woont en je moet even naar Maastricht......dan kun je dus continue aan de range stress.....gaaf hoor dat je een verbrandingsmotorconcept ouderwets vind na een kort ritje in een Tesla. Maar dan sta je niet met beide benen op de grond als je achter vrachtwagens moet hangen om het volgende laadpunt te halen, en daar 30 minuten moet wachten totdat de plug beschikbaar is omdat er al een paar andere auto's staan te "tanken".
Hamburg zelf zou een prima stad zijn voor een Tesla. Of Berlijn. Of Frankfurt. Duitsland is/wordt de grootste renewable energy provider van Europa. Maar ze moeten die Tesla niet. Want als men voor de zaak onderweg moet is het een kwestie van even 350km wegrijden. En als je dat met 180-200kmh doet met de tesla is hij binnen het uur (ver onder de 200km) al leeg. Of hij gaat binnen 10 minuten de snelheid eruit halen. Dat hoor ik zelf van tesla bezitters.......
Hij mag dan modern voelen, hij is het niet. Zoals ik zeg ga er maar eens een stiefkwartiertje hard mee rijden.
De looks zijn wel in orde, hoog Apple gehalte.
Elon Musk is een manetje die dat prima begrijpt, soort Steve Jobs.
En Tesla rijders trappen er prima in, netzoals de Apple sekte (ben zelf ook apple fan maar mijn god doe ff normaal het is niet perfect)
Maar elk jaar 4 dagen uittrekken voordat je op de camping in Zuid Frankrijk bent, of een auto huren, is ook zo wat. Maar goed dat willen die Tesla rijders allemaal niet horen. Net zoals Apple bezitters niet willen horen dat een Iphone achterhaalde techniek is, of dat het windows management van Microsoft Office voor de Mac een grote faal is.