0-100 in 3 seconden zonder drama sounds ( hooguit ik die wat begin te gillen ) lijkt me wel een ervaring ...
Tesla Model S
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model S
Vanavond gaat 't gebeuren
0-100 in 3 seconden zonder drama sounds ( hooguit ik die wat begin te gillen ) lijkt me wel een ervaring ...
0-100 in 3 seconden zonder drama sounds ( hooguit ik die wat begin te gillen ) lijkt me wel een ervaring ...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Model S
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model S
Walibi heeft 'n achtbaan, die je ook afschiet als 'n malle, het enige geluid is 't gekrijs van die paniekzaaiers in je rit:)dvh schreef:Vanavond gaat 't gebeuren![]()
0-100 in 3 seconden zonder drama sounds ( hooguit ik die wat begin te gillen ) lijkt me wel een ervaring ...
27,50 entree dacht ik
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model S
Vroeger was alles beter. REPOST, vanaf 1:58:)
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model S
Ik biets gewoon een ritje mee.. Is goedkoper ^___^Robin schreef:Walibi heeft 'n achtbaan, die je ook afschiet als 'n malle, het enige geluid is 't gekrijs van die paniekzaaiers in je rit:)dvh schreef:Vanavond gaat 't gebeuren![]()
0-100 in 3 seconden zonder drama sounds ( hooguit ik die wat begin te gillen ) lijkt me wel een ervaring ...
27,50 entree dacht ik
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model S
Wat een grote ipad!
Serieus gave auto. Veel mooier interieur dan dat ik bedacht had...
En snel.... Bizar gewoon.
En waar ik wellicht nog meer onder de indruk van was was het totale gebrek aan drama.
Superstil... Heerlijk comfortabel onderstel.. Wegligging als blok beton.... En supersnel...
Heel erg gaaf..
Doe mij ook maar zo'n ding!...
(130k....)
Serieus gave auto. Veel mooier interieur dan dat ik bedacht had...
En snel.... Bizar gewoon.
En waar ik wellicht nog meer onder de indruk van was was het totale gebrek aan drama.
Superstil... Heerlijk comfortabel onderstel.. Wegligging als blok beton.... En supersnel...
Heel erg gaaf..
Doe mij ook maar zo'n ding!...
(130k....)
- Bijlagen
-
- image.jpg (223.27 KiB) 2160 keer bekeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Model S
jeuj, daar kan je met de familie als op TV gaan kijken zo groot
snel ohne drama, very impressive dus
altijd koppel voorhanden vanaf dat je het pedaal intrapt, apart.
snel ohne drama, very impressive dus
altijd koppel voorhanden vanaf dat je het pedaal intrapt, apart.
- sitechris
- Berichten: 5029
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Tesla Model S
130k voor 700 pk (en geen brandstofkosten) is helemaal niet zo slecht.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Tesla Model S
Kan ik alleen maar beamendvh schreef:Wat een grote ipad!
Serieus gave auto. Veel mooier interieur dan dat ik bedacht had...
En snel.... Bizar gewoon.
En waar ik wellicht nog meer onder de indruk van was was het totale gebrek aan drama.
Superstil... Heerlijk comfortabel onderstel.. Wegligging als blok beton.... En supersnel...
Heel erg gaaf..
Doe mij ook maar zo'n ding!...
(130k....)
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Model S
niet normaal
je zit aan een lang elastiek als het ware, een continu push
vooral als het de eerste keer in zo'n kar is lijkt me dat een leuke ervaring, niet schakelen oid.
die Elise EV waar ik toen bij in zat had nog een normale schakelbak, maar dat ding voelde al leuk/apart/stil.
je zit aan een lang elastiek als het ware, een continu push
vooral als het de eerste keer in zo'n kar is lijkt me dat een leuke ervaring, niet schakelen oid.
die Elise EV waar ik toen bij in zat had nog een normale schakelbak, maar dat ding voelde al leuk/apart/stil.
- Booooh
- Berichten: 3545
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Tesla Model S
Heb begrepen dat het tot 120-130 als een raket gaat, daarna schijnt het koppel toch wel wat in te kakken (zie het ook een beetje in het filmpje), nogmaals geen eigen ervaring maar van horen zeggen, wel bizar dat het allemaal zonder een centje pijn kan, grip ohne ende ...
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model S
Ja naar de 100 etc is zeer snel. Naar de 200 valt dan weer mee/tegen relatief.
OK wie kiest dit ding tov een GT4?:)
Voor 130k haal ik dit niet ook al heeft ie 900pk.
OK wie kiest dit ding tov een GT4?:)
Voor 130k haal ik dit niet ook al heeft ie 900pk.
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model S
Even stukje info gelezen over dat ding hoe en wat, indrukwekkend.
http://autovandaag.nl/autotest/11403/te ... aanzinnig/" onclick="window.open(this.href);return false;
2162kg? Dit is gewoon 'n luxe TGV zonder conducteur.
Hoe ligt zo'n ding op 'n klaverblad of Silverstone.
Actieradius is wel zeer groot toch?
Waarom kan Tesla dit wel en 'de rest' niet?
-Zeer snel.
-Best mooi ding
-Electrisch
-Grote actieradius
Ik snap degene wel die zo'n ding kiest daar niet van.
Hoe lang duurt vol opladen eigenlijk?
http://autovandaag.nl/autotest/11403/te ... aanzinnig/" onclick="window.open(this.href);return false;
2162kg? Dit is gewoon 'n luxe TGV zonder conducteur.
Hoe ligt zo'n ding op 'n klaverblad of Silverstone.
Actieradius is wel zeer groot toch?
Waarom kan Tesla dit wel en 'de rest' niet?
-Zeer snel.
-Best mooi ding
-Electrisch
-Grote actieradius
Ik snap degene wel die zo'n ding kiest daar niet van.
Hoe lang duurt vol opladen eigenlijk?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model S
Ligt eraan Robin. Je hebt snelladers, dan zou deze in 20minuten helemaal vol moeten zijn.
Maar zonder een snellader duurt het een uur of 3.
Stel dat je onderweg bent en je hangt hem 5 minuten aan de snellader dan rij je gewoon weer naar huis zeg maar van waar dan ook binnen Nederland. En thuis plug je hem weer aan.
Maar 120-200 kakt ie wat in. Het is vooral van stilstand tot 100.. Een gigantische lineaire duw in je rug.. Je voelt je buik letterlijk naar achter gedrukt worden. Erg gaaf. Alsof je in een attractie zit
Juist ook omdat je vrijwel niks hoort. Geen drama , geen wind , geen onderstelgebokt.. Niks .. Een vreemde ervaring. Maar wel gaaf.
130k is een hele hoop geld. Ik was eigenlijk gematigd positief van te voren. Mijn zwager heeft altijd wel gave auto's gereden. Porsches , M3's , S3's , altijd nieuw. Nu dan een Tesla. Je ziet ze wel vaker en ook vaak genoeg wanneer de kleurstelling wat minder is dacht ik van mwa.. Zeker voor dat geld.
Maar ik was positief verrast. Mooie afwerking. Kwaliteitsbeleving van het interieur was (veel) hoger dan ik gedacht had. Die grote gekke iPad ziet er op de foto vreemd uit. Maar in het eggie toch wel een gaaf indrukwerkend iets. Het voelt allemaal lekker aan. Mooi leer. Kuipstoelen achterin. Zwarte hemel. Gewoon zoals je het zou willen , zo is het. Top.
Als je veel kilometers maakt is dit gewoon een heerlijke reisauto. Als je hart in de keel wil scheuren is deze Tesla wat saai.. Hij bied op dat gebied namelijk weinig beleving.


Verzonken klinken. Komen naar buiten wanneer je ervoor staat..


Dubbele happers



Maar zonder een snellader duurt het een uur of 3.
Stel dat je onderweg bent en je hangt hem 5 minuten aan de snellader dan rij je gewoon weer naar huis zeg maar van waar dan ook binnen Nederland. En thuis plug je hem weer aan.
Maar 120-200 kakt ie wat in. Het is vooral van stilstand tot 100.. Een gigantische lineaire duw in je rug.. Je voelt je buik letterlijk naar achter gedrukt worden. Erg gaaf. Alsof je in een attractie zit
130k is een hele hoop geld. Ik was eigenlijk gematigd positief van te voren. Mijn zwager heeft altijd wel gave auto's gereden. Porsches , M3's , S3's , altijd nieuw. Nu dan een Tesla. Je ziet ze wel vaker en ook vaak genoeg wanneer de kleurstelling wat minder is dacht ik van mwa.. Zeker voor dat geld.
Maar ik was positief verrast. Mooie afwerking. Kwaliteitsbeleving van het interieur was (veel) hoger dan ik gedacht had. Die grote gekke iPad ziet er op de foto vreemd uit. Maar in het eggie toch wel een gaaf indrukwerkend iets. Het voelt allemaal lekker aan. Mooi leer. Kuipstoelen achterin. Zwarte hemel. Gewoon zoals je het zou willen , zo is het. Top.
Als je veel kilometers maakt is dit gewoon een heerlijke reisauto. Als je hart in de keel wil scheuren is deze Tesla wat saai.. Hij bied op dat gebied namelijk weinig beleving.
Verzonken klinken. Komen naar buiten wanneer je ervoor staat..
Dubbele happers
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model S
700pk zag er nog nooit zo burgerlijk uit:)
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Tesla Model S
Voor 130k heb je ook een CLS Shooting brake met een lekkere V8 erin. En eigenlijk kun je dan wellicht gelijk die laatste euro's neergooien voor een AMG versie. Dan maar wat minder pk's en wat meer bijtelling dan een Tesla.

Denk verder dat Tesla de enige serieuze elektrische wagen op de markt is. De rest is alleen goed voor een ritje naar de supermarkt...
Denk verder dat Tesla de enige serieuze elektrische wagen op de markt is. De rest is alleen goed voor een ritje naar de supermarkt...
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Tesla Model S
Ook dat kan opgelost worden.allen schreef:Voor 130k heb je ook een CLS Shooting brake met een lekkere V8 erin. En eigenlijk kun je dan wellicht gelijk die laatste euro's neergooien voor een AMG versie. Dan maar wat minder pk's en wat meer bijtelling dan een Tesla.![]()
Denk verder dat Tesla de enige serieuze elektrische wagen op de markt is. De rest is alleen goed voor een ritje naar de supermarkt...
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model S
Wat kost 'n C63 AMG, en 'n M3 F80 en 'n RS4/6?
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Tesla Model S
Geen idee wat die andere kosten, maar een C63 zit op een ton. Paar opties erbij (moet dat?) en dan zit je nog onder die 130k. Maar eerlijk is eerlijk, als we die bijtelling in de autokosten moeten meetellen... 
- Kasteel
- Berichten: 5465
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Tesla Model S
Grappig, de test in AMS was ook tussen de P85d en CLS AMG shooting brakeallen schreef:Voor 130k heb je ook een CLS Shooting brake met een lekkere V8 erin. En eigenlijk kun je dan wellicht gelijk die laatste euro's neergooien voor een AMG versie. Dan maar wat minder pk's en wat meer bijtelling dan een Tesla.![]()
Denk verder dat Tesla de enige serieuze elektrische wagen op de markt is. De rest is alleen goed voor een ritje naar de supermarkt...
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Tesla Model S
https://www.youtube.com/watch?v=j6XmWZELG14" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is waar het om draait. Kabaal. Veel kmh. En geen lege batterijen.
(collega rijdt in mijn ///M ik rijd in de tot kleine 400pk getunede A6 alroad biturbo-di, prachtig blauwe vlammen bij skoakln van de ///M en dat hok gaat er vandoor vooral boven de 200kmh mega stappen)
Ik werk in Hamburg en rijd zondagavond mijn 456km meestal wel binnen de 3 uur.
Met de Tesla moet ik dan makkie aan doen, bij Bremen aan de Supercharger, in Hamburg verplicht in het Lindtner hotel om daar ook te chargen. Ik denk dat ik er 6uur over doe als ik het al red en er geen wachtenden zijn. Terugweg wordt meer billen knijpen. Ik rijd dus veel maar kan geen Tesla rijden. Want geen laad netwerk. In Duitsland wordt er hardop gelachen om de Tesla, gaat daar ook nooit werken zolang ze focussen op verdubbeling motorcapaciteit ipv batterij capaciteit. Rondje om de kerk voor de platte plasser in het gezin is hij goed voor
Zal even zoeken, ik moet nog ergens dash materiaal hebben van een Tesla die aanhaakt. Die wordt nog veel erger gekilled dan deze audi.
Maar goed, dat is allemaal puberaal weggedrag.
Dat laden is killing. En 10 minuten volgas en hij gaat in storing.
Of 2 rondjes CPZ toen was het ook even afkoelen. Sorry hoor.

Dat is waar het om draait. Kabaal. Veel kmh. En geen lege batterijen.
(collega rijdt in mijn ///M ik rijd in de tot kleine 400pk getunede A6 alroad biturbo-di, prachtig blauwe vlammen bij skoakln van de ///M en dat hok gaat er vandoor vooral boven de 200kmh mega stappen)
Ik werk in Hamburg en rijd zondagavond mijn 456km meestal wel binnen de 3 uur.
Met de Tesla moet ik dan makkie aan doen, bij Bremen aan de Supercharger, in Hamburg verplicht in het Lindtner hotel om daar ook te chargen. Ik denk dat ik er 6uur over doe als ik het al red en er geen wachtenden zijn. Terugweg wordt meer billen knijpen. Ik rijd dus veel maar kan geen Tesla rijden. Want geen laad netwerk. In Duitsland wordt er hardop gelachen om de Tesla, gaat daar ook nooit werken zolang ze focussen op verdubbeling motorcapaciteit ipv batterij capaciteit. Rondje om de kerk voor de platte plasser in het gezin is hij goed voor
Zal even zoeken, ik moet nog ergens dash materiaal hebben van een Tesla die aanhaakt. Die wordt nog veel erger gekilled dan deze audi.
Maar goed, dat is allemaal puberaal weggedrag.
Dat laden is killing. En 10 minuten volgas en hij gaat in storing.
Of 2 rondjes CPZ toen was het ook even afkoelen. Sorry hoor.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model S
Het laden is een dingetje natuurlijk. Zijn ritje woon werk is 70km heen / 70km terug. We werken of wonen niet allemaal in Duitsland ... 
Begrijp heel goed dat wanneer je veel kilometers maakt dit gewoon een no-go is.
Echter.. Vlammende uitlaatpijpen, ronkende motors.. Het voelt allemaal maar ouderwets aan nadat je uit zo'n ding gestapt komt. Als dit de toekomst is. I like it.
Begrijp heel goed dat wanneer je veel kilometers maakt dit gewoon een no-go is.
Echter.. Vlammende uitlaatpijpen, ronkende motors.. Het voelt allemaal maar ouderwets aan nadat je uit zo'n ding gestapt komt. Als dit de toekomst is. I like it.
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model S
Veel Nederlanders wonen en werken er inderdaad niet in Duitsland.
Veel Duitsers weer wel, maarja der Heimat is maar 'n druppeltje op de wereldkaart en dat land staat alleen maar bekend om bier en nazis en niet om auto-industrie als zodanig:)
Veel Duitsers weer wel, maarja der Heimat is maar 'n druppeltje op de wereldkaart en dat land staat alleen maar bekend om bier en nazis en niet om auto-industrie als zodanig:)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 3 gasten
