Corvette C5 - Joris
- Riceaux
Re: Corvette C5 Joris Even voorstellen.
Nice! Zou de console in alcantara maken. Wielen vind ik iets te 'Europees' voor zo'n dikke Yank.
- Gert-jan
Ik zat al te wachten op een update hier
Ziet er goed uit kerel, je maakt er wederom weer een prachtproject van!

Ziet er goed uit kerel, je maakt er wederom weer een prachtproject van!
-
Thanks vriend!
Wielen te Europees, alleen maar goed hij mag van mij best wat minder Amerikaans...
Volledig chrome wielen is echt niet mijn ding.
Ik vind de Hre's echt super staan maar ik hou wel van wat afwisseling op velgen gebied, wellicht komt er nog eens iets anders moois voorbij.
setje Oz ultra's blijf ik ook super vinden.
Projecten voor nu :
- Raid 340mm airbagstuur monteren
- De Pioneer dubbel din pas maken
- Console bekleden
- Handrem herstofferen
- Ac unit lampjes vervangen en display solderen
- Bladveren +/- 2cm lager schroeven
- Porsche Brembo's rondom met grotere schijven
6- pots voor met 355mm schijven en 4- pots achter met 345mm
- Targa dak laten spuiten
Toekomst :
- TPE T2 brede achterschermen
- Schroefset KW
- Headers en x pipe
- Subtiele front splitter
- Euro achterlichten rood/wit
- Setje Recaro Sportsters of dergelijk.
Verre toekomst :
- Vortech compressor zodat we de 500 pk voorbij gaan.
http://www.westcoastcorvette.com/p-1779 ... 5-z06.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Wielen te Europees, alleen maar goed hij mag van mij best wat minder Amerikaans...
Volledig chrome wielen is echt niet mijn ding.
Ik vind de Hre's echt super staan maar ik hou wel van wat afwisseling op velgen gebied, wellicht komt er nog eens iets anders moois voorbij.

Projecten voor nu :
- Raid 340mm airbagstuur monteren
- De Pioneer dubbel din pas maken
- Console bekleden
- Handrem herstofferen
- Ac unit lampjes vervangen en display solderen
- Bladveren +/- 2cm lager schroeven
- Porsche Brembo's rondom met grotere schijven
6- pots voor met 355mm schijven en 4- pots achter met 345mm
- Targa dak laten spuiten
Toekomst :
- TPE T2 brede achterschermen
- Schroefset KW
- Headers en x pipe
- Subtiele front splitter
- Euro achterlichten rood/wit
- Setje Recaro Sportsters of dergelijk.
Verre toekomst :
- Vortech compressor zodat we de 500 pk voorbij gaan.
http://www.westcoastcorvette.com/p-1779 ... 5-z06.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gister een mooi dagje bij Fabian (Esperto-engineering) in zijn nieuwe pand gehad!
Na eerst een lekker bakkie koffie begonnen met demontage van het originele stuurhoepel in de Vette.
Gezien er geen kant en klare Raid stuur naaf te koop is voor de Vette heeft Fabian een naaf van een E36 Bmw compleet omgebouwd, een origineel stuur moest ervoor opgeofferd worden, maar dat is het dubbel en dwars waard!
Montage ging erg mooi, op de naaf heeft hij nog een extra "rok" gemaakt zodat er tussen naaf en stuurkolom geen lelijke spleet zit. Toetertje aangepast en omgelegd, perfect werk geleverd, alles past op de mm en ziet er super strak uit!
Airbag ga ik nog iets mee doen en de carbon bovenzijde is nog niet na wens dus wordt vervolgd.
Na het stuurproject zijn de toekomstige remklauwen gepast en bemeten, helaas is er maar weinig ruimte en dus veel maatwerk waaronder 2-delige schijven op maat en de klauwen worden naar radiaal omgebouwd.
De rit terug naar huis was één groot feest, alsof ik in een nieuwe auto reed. De feeling en directheid van het kleinere stuur (340mm tov 370mm) is echt fantastisch mooi!

Na eerst een lekker bakkie koffie begonnen met demontage van het originele stuurhoepel in de Vette.
Gezien er geen kant en klare Raid stuur naaf te koop is voor de Vette heeft Fabian een naaf van een E36 Bmw compleet omgebouwd, een origineel stuur moest ervoor opgeofferd worden, maar dat is het dubbel en dwars waard!

Montage ging erg mooi, op de naaf heeft hij nog een extra "rok" gemaakt zodat er tussen naaf en stuurkolom geen lelijke spleet zit. Toetertje aangepast en omgelegd, perfect werk geleverd, alles past op de mm en ziet er super strak uit!
Airbag ga ik nog iets mee doen en de carbon bovenzijde is nog niet na wens dus wordt vervolgd.
Na het stuurproject zijn de toekomstige remklauwen gepast en bemeten, helaas is er maar weinig ruimte en dus veel maatwerk waaronder 2-delige schijven op maat en de klauwen worden naar radiaal omgebouwd.
De rit terug naar huis was één groot feest, alsof ik in een nieuwe auto reed. De feeling en directheid van het kleinere stuur (340mm tov 370mm) is echt fantastisch mooi!
- GTRene
ziet er goed uit 

-
-
Gaaf! Volgens mij zijn de achterklauwen ook hetzelfde.
Wat is jou schijf diameter en dikte voor?
Wat is jou schijf diameter en dikte voor?
-
Welke klauwen heb je ... de Z18 zijn identiek als de Z17 qua buiten afmetingen, alleen de 18ers hebben andere zuigerdiameter en kunnen een grotere schijf huisvesten tot 360mm
De Z17 past maar een 330er in.
Achter heb ik 4 pots van een 911 turbo met 312mm en voor 334x32 met de Cayenne 6 pots
Achter heb ik 4 pots van een 911 turbo met 312mm en voor 334x32 met de Cayenne 6 pots
- dvh
Knappe vette 

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Gave Vette. Wat zijn eigenlijk de running costs van zo'n ding? Op of (ruim) onder Porsche niveau?
- MartijnGizmo
Erg gaaf, zo'n C5!
Zit het schakelpatroon op de versnellingspook nou scheef? Of is dat zodat ie vanuit de bestuurderspositie beter te lezen is?

-
Z18's idd voor word 355mm achter nog een stapje groter.Hoppa schreef:Welke klauwen heb je ... de Z18 zijn identiek als de Z17 qua buiten afmetingen, alleen de 18ers hebben andere zuigerdiameter en kunnen een grotere schijf huisvesten tot 360mm
Hoop binnenkort weer een stapje verder te komen.
-
Volgens mij zijn die een stuk lager als de gemiddelde Porsche, vrijwel alles is nog gewoon nieuw in Usa te koop en onderdelen prijzen vallen mee, maar ik heb geen Porsche ervaring.sitechris schreef:Gave Vette. Wat zijn eigenlijk de running costs van zo'n ding? Op of (ruim) onder Porsche niveau?
-
Thanks!MartijnGizmo schreef:Erg gaaf, zo'n C5!Zit het schakelpatroon op de versnellingspook nou scheef? Of is dat zodat ie vanuit de bestuurderspositie beter te lezen is?
Pookje is origineel C6 en het patroon staat idd scheef gericht op de bestuurder.
Ik zou nog wel graag een "shortshifter" willen zodat de pook en slag korter word.
- Downforce Hans
Ik heb nog wel een c6z06 remmen set liggen met nieuwe voorschijven........misschien past het wel.......
Grtz,Hanz06
(heb trouwens een hoop spullen nog liggen)
Grtz,Hanz06
- Sander-E46
Staat het pookje dan niet de verkeerde kant op gedraaid?
-
Je hebt een PbDownforce Hans schreef:Ik heb nog wel een c6z06 remmen set liggen met nieuwe voorschijven........misschien past het wel.......
Grtz,Hanz06

-
Nee het stuur zit links dus het pookje zit op de bestuurder gericht...Sander-E46 schreef:Staat het pookje dan niet de verkeerde kant op gedraaid?

- Niels
- Auto: Prius+
Mooie upgrade en erg mooie uitvoering met het interieur zeg 

-
Thanks! Iemand nog tips waar ik mijn console het best kan laten flocken midden Nederland?
- Roy RS
hmm, flocken, geen idee, maar zou je dat wel doen? Ik betwijfel of het daar mooier van wordt...hoewel dat natuurlijk smaak is!
- GTRene
hier op DF zit iemand die dat doet (dacht ik)joris065 schreef:Thanks! Iemand nog tips waar ik mijn console het best kan laten flocken midden Nederland?
-
yup,
Arnold Naber van trackdayparts kan dat doen zoals Rene al aangeeft is hij aanwezig hier op het forum....
Superkleuren combo by the way......
Arnold Naber van trackdayparts kan dat doen zoals Rene al aangeeft is hij aanwezig hier op het forum....
-
Ben er nog niet helemaal over uit, eerst de middenconsole maar eens zagen voor de dubbel din.Roy RS schreef:hmm, flocken, geen idee, maar zou je dat wel doen? Ik betwijfel of het daar mooier van wordt...hoewel dat natuurlijk smaak is!
Alcantara is ook nog steeds een optie maar een stuk prijziger en denk dat flocken ook heel mooi is wanneer je enkel details doet.
-
Thanks voor de tip!FDD schreef:yup,