Mijn naam is Joris, mijn voorliefde voor auto's komt niet van een vreemde maar werd er thuis met de paplepel ingegoten.
Van alles en nog wat de revu gepasseerd, Alpine A310 V6, Bmw Coupe, Mini 81'er maar de laatste jaren verknocht geraakt aan de 916 van Alfa.
Na 9 jaar verschillende Alfa's te hebben gereden was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Mijn laatste Spider een 3.0 V6 heb ik 4 jaar gereden, en is in die tijd van voor tot achter uit elkaar geweest, grote 4-pots Brembo's voor en achter met dito schijven, schroefset, Compleet rvs Eps uitlaatsysteem, Een stuurwiel op maat laten bouwen (carsdream) 3-delige Oz's etc etc etc je kunt het zo gek niet bedenken de auto was af.
En dat is dan ook mijn probleem zodra ik uit ''geknutseld'' ben dan komt de drang naar een nieuw project, heb tientallen velgen gewisseld maar op een gegeven moment ben je gewoon klaar en krijg je geen voldoening meer uit je project wellicht voor vele van jullie wel herkenbaar.
Afgelopen vakantie naar Amerika geweest voor een roadtrip met een Mustang V8 en daar verliefd geworden op het koppel, rwd en de lijnen van nee niet de mustang maar een C5 Corvette.
Eenmaal thuis is de zoektocht eigelijk meteen begonnen, enkele maanden later kwam ik een blauwe c5 met handgeschakelde (must) 6-bak tegen die wat liefde nodig had wat aan mij wel is besteed.
De deal was snel rond, en om eerlijk te zijn heb ik tot op de dag van vandaag de Alfa nog niet gemist.
Inmiddels zijn er al een aantal zaken vervangen : 19'' en 20'' HRE 3 delige velgen opnieuw laten spuiten in Argentum (hyper silver), setje Koni FSD schokbrekers, Borla rvs einddempers, Heads up display en nog wat andere goodies.
Momenteel liggen dashboard, deurpanelen, middenconsole en de stoelen bij de spuiter om wat contrast in het interieur te krijgen zwart is ook maar zo zwart…
Een naaf word op maat gemaakt voor een Raid 340mm airbag stuur en we zijn begonnen met een nieuw Brembo remmerij project (hier later meer over).
Voor nu even wat fotomateriaal (tevens een 2de hobby van me) van de Spider en nieuwe aanwinst, de Vette.
Groetjes Joris.