Wat gaat die kosten Robin?
Horloge / Horloges topic
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Horloge / Horloges topic
Ik heb die in Basel zien liggen en kan je gerust stellen Tom 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
1600,- euro
http://www.watching.nl/oris-duikt-terug ... ixty-five/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.watching.nl/oris-duikt-terug ... ixty-five/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineErikS
Oef, die is mooi.
-
Robin
Je moet voor dit soort 're-editions' in horlogeland (de 50/60/70 look komt de laatste jaren steeds meer in/terug, zie die Speedy, zie deze, zie JLC Vintage divers, Blancpain FF etc , IWC Flieger/Portugieser en natuurlijk Panerai) wel een retrosuele 'tic' hebben, maar ik zie dat ik niet de enige ben die 'm wel prachtig vind.
-
Robin
Breitling bijvoorbeeld. Transocean 1915. Ze hebben het befaamde eigen B01 chronocaliber ontdaan van het automatengedeelte (rotor etc) voor de 'originaliteit' plus mooie 50s look(zie 33 rubis op dial) en je hebt 'n skitterend B14 MONOPUSHER handopwindcaliber:

Bicompax dials zijn ook in (zie Speedy en IWC ook met hun eigen calibers)
Met milanaise staalband:
Of op leer?

Ook 'n toppertje:)
Bicompax dials zijn ook in (zie Speedy en IWC ook met hun eigen calibers)
Met milanaise staalband:
Of op leer?
Ook 'n toppertje:)
-
OnlineErikS
Hoe is zo'n horloge nou kwa restwaarde? Compleet ruk, zeker?Robin schreef:Je moet voor dit soort 're-editions' in horlogeland (de 50/60/70 look komt de laatste jaren steeds meer in/terug, zie die Speedy, zie deze, zie JLC Vintage divers, Blancpain FF etc , IWC Flieger/Portugieser en natuurlijk Panerai) wel een retrosuele 'tic' hebben, maar ik zie dat ik niet de enige ben die 'm wel prachtig vind.
Edit; breitling op leer niet mooi. Met die aparte band wel weer.
- RVV
Over retro gesproken
https://instagram.com/p/0vHMk_Jbas/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://instagram.com/p/0vHMk_Jbas/" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Je moet ervan houden denk ik... 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
WTF

Dus zo`n Panerai kan niet tegen een beetje ketchup, valt vies tegen
Dus zo`n Panerai kan niet tegen een beetje ketchup, valt vies tegen
-
Robin
Ja brons heeft die eigenschap inderdaad. Vanwege historisch 'besef' dat ze die bronzos(ook bij IWC) uitbrengen, maar mij niet gezien.
Bekend Bayern München oud speler/baas Karl HEINZ Rummenigge verzamelt (vintage) Rolexen en geen Panerai, nu snappen we 'm
Anyway , sinds 2001 heb ik één van de 2222 worldwide, ongedragen NOS. Een 'semitourbillion' Swatch:
http://grail-watch.com/2014/04/02/2001- ... ourbillon/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een klein jaar geleden werd er ééntje geveild. Zie link hierboven en in de infotekst staat 'n link want deze doet 't dacht ik niet:
https://auctionata.com/intl/o/55200/swa ... and-c-2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor 'n beetje minder wil ik de mijne ook wel kwijt.
Bekend Bayern München oud speler/baas Karl HEINZ Rummenigge verzamelt (vintage) Rolexen en geen Panerai, nu snappen we 'm
Anyway , sinds 2001 heb ik één van de 2222 worldwide, ongedragen NOS. Een 'semitourbillion' Swatch:
http://grail-watch.com/2014/04/02/2001- ... ourbillon/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een klein jaar geleden werd er ééntje geveild. Zie link hierboven en in de infotekst staat 'n link want deze doet 't dacht ik niet:
https://auctionata.com/intl/o/55200/swa ... and-c-2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor 'n beetje minder wil ik de mijne ook wel kwijt.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Vet, Steam Punk Panerai. 
Me Laco Fliegeruhr B is gisteren gearriveerd. Fraai klokje, ben er blij mee.
Me Laco Fliegeruhr B is gisteren gearriveerd. Fraai klokje, ben er blij mee.
-
Robin
Nou Hermann Göring showen dat ding bitte:)
Rubber the Rolex way:
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... bber-strap" onclick="window.open(this.href);return false;
Rubber the Rolex way:
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... bber-strap" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rubber is voor banden, kaplaarzen en hooguit nog condooms......................en verder niks...........

- Macboy
Dat zeg je wel, maar in Basel was het een van de meest imponerende horloges vond ik !
- Bijlagen
-
- image.jpg (767.38 KiB) 2282 keer bekeken
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Eens, die is in het echt bijzonder de moeite waard.
Jammer dat Ilija niet snapt hoe hij moet fotograferen, stond heel de tijd gedraaid met zijn camera in Basel.
Jammer dat Ilija niet snapt hoe hij moet fotograferen, stond heel de tijd gedraaid met zijn camera in Basel.
- dvh
Lol..
Mag ook wel voor 20k+
Dan verwacht ik ook dat het 'iets bijzonders' is..
Zijn leuke dingen hoor. Voor wanneer je zoveel geld over hebt dat het je in feiten geen reet meer kan schelen wat voor bandje er om de klok zit. Mensen die zo'n klok kopen maken zich niet meer zo druk neem ik dan maar even voor de goede orde aan
Mag ook wel voor 20k+
Dan verwacht ik ook dat het 'iets bijzonders' is..
Zijn leuke dingen hoor. Voor wanneer je zoveel geld over hebt dat het je in feiten geen reet meer kan schelen wat voor bandje er om de klok zit. Mensen die zo'n klok kopen maken zich niet meer zo druk neem ik dan maar even voor de goede orde aan
-
flieger
Waarom zou heel veel geld (over) hebben, invloed hebben op je smaak of voorkeur voor een bepaalde band? Ik denk dat er twee type horlogeliefhebbers zijn: zij die de techniek en het uiterlijk waarderen en zij die het om het uiterlijk doen. In beide gevallen is de band toch wel een wezenlijk onderdeel.
Over bandjes gesproken: wie heeft er ervaring met Perlon horlogebanden?

Over bandjes gesproken: wie heeft er ervaring met Perlon horlogebanden?
-
Robin
Perlon is vooral sterk duurzaam voor wat het is tov leer en zelfs wubbew.
En dit ziet er op de foto's best aardig uit.
Het rubberen Robbie Rolex verhaal en dat dat niet zou kunnen...
AP maakt de ROO op rubber en rubbercoated lunette al bijna 15 jaar in staal voor > dan de prijs van de YM Rubber. Hoe vind je die? En ze verkopen als 'n dolle in dat segment. Idem andere merken IWC/Panerai/JLC/Omega ook op rubber. Ik vind 't vaak erg mooi. Dit ook. Ik 'wacht' op de YM rubber in staal dan maar:)
Het rubberen Robbie Rolex verhaal en dat dat niet zou kunnen...
AP maakt de ROO op rubber en rubbercoated lunette al bijna 15 jaar in staal voor > dan de prijs van de YM Rubber. Hoe vind je die? En ze verkopen als 'n dolle in dat segment. Idem andere merken IWC/Panerai/JLC/Omega ook op rubber. Ik vind 't vaak erg mooi. Dit ook. Ik 'wacht' op de YM rubber in staal dan maar:)
-
flieger
Ik ken het alleen van foto's. In het echt vind je het dus niet mooi, begrijp ik? Het lijkt mij wel een leuke afwisseling voor de zomer. De straps zijn ook makkelijk te wisselen voor een ander kleurtje.Robin schreef:Perlon is vooral sterk duurzaam voor wat het is tov leer en zelfs wubbew.
-
Robin
Nee dit zit er goed uit op die foto's, prima. Mooi vlechtwerk ofzo.flieger schreef:Ik ken het alleen van foto's. In het echt vind je het dus niet mooi, begrijp ik? Het lijkt mij wel een leuke afwisseling voor de zomer. De straps zijn ook makkelijk te wisselen voor een ander kleurtje.Robin schreef:Perlon is vooral sterk duurzaam voor wat het is tov leer en zelfs wubbew.
Ik verkoop hier die nylon/ perlon bandjes aan werkhorloges in de bouw/agrarische sector.
Dit ziet er in 't echt betrekkelijk cheapo uit, dat is 't ook, maar wel duurzaam.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Neem aan dat de k in dit geval écht voor knopen staat.dvh schreef:Lol..
Mag ook wel voor 20k+
Dan verwacht ik ook dat het 'iets bijzonders' is.. ..
Serieus, ik ben geen horloge kenner, weet alleen dat ik horloges leuk vind, maar wat maakt deze anders dan de zoveelste variatie op het duikersklok thema? Zit er een complicatie in die voor mij onzichtbaar is?
-
Robin
Het bandje:)MParallel schreef:Neem aan dat de k in dit geval écht voor knopen staat.dvh schreef:Lol..
Mag ook wel voor 20k+
Dan verwacht ik ook dat het 'iets bijzonders' is.. ..
Serieus, ik ben geen horloge kenner, weet alleen dat ik horloges leuk vind, maar wat maakt deze anders dan de zoveelste variatie op het duikersklok thema? Zit er een complicatie in die voor mij onzichtbaar is?
- WJ
En het eerste wat ik daar mee zou doen is vervangen voor een Nato.
Vind hem wel leuk zo in het zwart.
Vind hem wel leuk zo in het zwart.
-
flieger
Het zijn in de basis de bandjes van de kluisjes in zwembaden, toch?Robin schreef: Nee dit zit er goed uit op die foto's, prima. Mooi vlechtwerk ofzo.
Ik verkoop hier die nylon/ perlon bandjes aan werkhorloges in de bouw/agrarische sector.