Sorry voor topic vervuiling, succes met sleutelen

apart dat dubbelwandige, moet je ook maar net weten.944-20v schreef:Ik heb onlangs ook de carterventilatie vervangen van mijn E38 728i (zelfde motor). Paar tips:
1. haal even het kleppendeksel eraf. Bij mij zat er aan de binnenkant onwijs veel sludge, is wel lekker als je dat er even uit schraapt i.p.v. dat het meteen weer door je nieuwe olie zit. Wel voorzichtig zijn met het loshalen van het deksel, bij mij zat ie dusdanig vastgeplakt dat ik wat moest wrikken waarna de bevestigings-punten middenin het deksel afbraken....
2. haal ook de pijlstok even uit de motor. De pijp van de oliepijlstok is onderaan dubbelwandig, in het plaatje hieronder kan je dat wel zien (is dikker onderaan). Met 8 bar perslucht erop kwam het er niet uit. Nog geprobeerd met thinner uit te spoelen maar geen succes. Toen de brander erop gezet. Na flink de fik erin gezet te hebben (tien minuten uitgebrand, veel rookontwikkeling!) kreeg ik de prut er wel uit met perslucht. Daarna nog flink nagespoeld met thinner en de pijp opnieuw in de verf gezet. Lang verhaal kort, vervang ook de pijlstokpijp bij deze klus of brand hem uit zoals ik gedaan heb. Anders staat je verse afscheider en nieuwe slangen binnen de kortste keren weer vol met prut.
Ik heb er na deze klus eerst goedkope olie ingemikt en daar 100 km rustig mee gereden. Daarna weer filter + (nu goede) olie erin gedaan.
Kun je aangeven wat ik sowieso wél moet loshalen om er een beetje fatsoenlijk bij te kunnen? Ik heb nu de meest simpele dingen weggehaald: van luchtfilterhuis tot (dus niet inclusief) gasklephuis. Maar ja, dan ben je er nog niet. En ik ben nu al niet blij met de hoeveelheid werk dat hier bij komt kijkene30touring1990 schreef:dit is inderdaad een middag vloeken en tieren, heb hetzelfde gedaan bij mijn QP vorig jaar. Het is te doen zonder het inlaatspruitstuk eraf te halen alleen dan kom je overal erg lastig bij met (grote) handen.
Ik heb toevallig gisteren nogmaals hetzelfde klusje uitgevoerd en had nu (na een paar keer) binnen het uur alles los en het spruitstuk eruit (wat niet per sé nodig is). gasklephuis moet er inderdaad wel uit en de gaskabel even loskoppelen. Vergeet ook niet de ronde aansturingstekker van je gasklephuis. Je kunt me evt pm'en voor verdere vragen;)MarcH schreef:Kun je aangeven wat ik sowieso wél moet loshalen om er een beetje fatsoenlijk bij te kunnen? Ik heb nu de meest simpele dingen weggehaald: van luchtfilterhuis tot (dus niet inclusief) gasklephuis. Maar ja, dan ben je er nog niet. En ik ben nu al niet blij met de hoeveelheid werk dat hier bij komt kijkene30touring1990 schreef:dit is inderdaad een middag vloeken en tieren, heb hetzelfde gedaan bij mijn QP vorig jaar. Het is te doen zonder het inlaatspruitstuk eraf te halen alleen dan kom je overal erg lastig bij met (grote) handen..
Martin van der Zwaard schreef:Een bus remmenreiniger doet ook veel.
LOL.Joy schreef:Ondertussen bij Marc:
...
'Ik dacht dat alles goed terug op zijn plek zat tot ik de motorkap dicht sloeg...'
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten