indobesar schreef:GaaF ding zeg!
De Cayenne Turbo ingeruild? Kan je de verschillen beschrijven?
De Cayenne Turbo is er nog, staat te koop, is momenteel denk ik de meest lage KMstand Nederlandse 06/2005 Turbo aangeboden met maar 89K op de teller..
Even snel door de bocht verschillen:
Ik vind de ML er qua model beter uitzien, mooiere lijnen, wat stijlvoller... als je daar bij een SUV van kan spreken
Bouwkwaliteit vind ik bij de Cayenne beter.. als ik zie wat er voor (weliswaar kleine) dingen nu al aan de MB vervangen moesten worden (handremkabels verrot, achterklep slot niet meer goed werkend, bij 2 deurgrepen knopjes van keyless entry defect, en nog paar dingetjes, terwijl bij de Cayenne nog nooit iets kapot is geweest..
Wegligging doet nauwelijks voor elkaar onder (beide hebben luchtvering), alleen voelt de Cayenne "nerveuzer" aan, dribbelt meer op richels, de ML is relaxter, is een fijnere tour auto. Op de limiet kan de Cayenne vermoedelijk net iets meer, maar wanneer doe je dat..
Prestaties zijn vrijwel vergelijkbaar, ML 0-100 in 5,8 sec, de Cayenne in 5,6 sec.
Je voelt dat de ML in lage toeren iets meer puf heeft, de Cayenne in middengebied tot max toeren weer iets meer. Is logisch, de ML 5,5L atmosferisch met 7 bak, t.o.v. de Cayenne 4,5 L twin turbo met 6 bak
PK/gewicht verhouding is bijna gelijk ML 388 PK/2085 Kg 5,37Kg/Pk v.s. Cayenne 450 PK/2330 Kg 5,17 Kg/Pk