Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Obbe
Auto: M2

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Obbe » 05 jan 2015, 11:05

Website van de Maratona bekeken. pittig tochtje :shock: Die van 138km neem ik aan?

C60 is ook wel één van mijn droomfietsen. Kunnen ze gelukkig op maat maken wat wel nodig is met mijn 203 cm. Als ik een 'normale' lengte had kocht ik sowieso wel een andere fiets. Iets Italiaans. Vind de Wilier Cento ontzettend mooi. Pas helaas niet op de meeste Italianen.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 05 jan 2015, 14:02

Obbe schreef:Website van de Maratona bekeken. pittig tochtje :shock: Die van 138km neem ik aan?

C60 is ook wel één van mijn droomfietsen. Kunnen ze gelukkig op maat maken wat wel nodig is met mijn 203 cm. Als ik een 'normale' lengte had kocht ik sowieso wel een andere fiets. Iets Italiaans. Vind de Wilier Cento ontzettend mooi. Pas helaas niet op de meeste Italianen.
Inderdaad, 138Km en 4230Hm... :goodnight:

Je zou ook kunnen kijken naar een "op maat" fiets zoals Van Nicolas of St Joris Cycles.

Obbe

Bericht door Obbe » 05 jan 2015, 14:34

Titanium koop ik wel na mijn 50ste :wink: Stalen fiets wil ik er nog wel een keertje bij. Dan liever iets Italiaanse fiets op maat als een Gios of Pegoretti. Heb inmiddels staal, alu en carbon fietsen gehad en ben over carbon toch het meest enthousiast. Veel comfort mogelijk en icm een extreem stijf bracket.

RVV

Bericht door RVV » 05 jan 2015, 16:38

Fitsplannen/sportplannen.

marathon lopen
Halve triathlon / 70.3
2 kwart triathlons of 1/8e
Aantal tijdritten
Monstertijdrit Almere
Aantal hardloop wedstrijden (tot 10 km)
Dit jaar ca 12000 km fietsen (vorig jaar was 10048)
Ca 2000.km hardlopen (vorig jaar 1544)
Zwem uren intensiveren

Pain in the ass zijn voor huidige KOM houders hiero in de regio :D (Dat gezegd hebbende ik heb genoeg KOM diefjes achter mijzelf aanzitten) :tooth:

DDX

Bericht door DDX » 05 jan 2015, 22:14

Ik ben niet zo van de plannen, gewoon lekker blijven fietsen.
Meer km's zal niet zo snel lukken.
Iig plan om wel wat vaker te gaan klimmen.

Voor 2014 had ik mij voorgenomen rondje IJselmeer te fietsen, heb ik 3 keer gedaan.
Dit jaar maar als plan een 500km rit te maken, is meer kwestie van planning en wat extra batterijen regelen voor m'n lamp.

Obbe

Bericht door Obbe » 06 jan 2015, 10:07

Iedere keer weer knap hoe je je weet te motiveren om zo vaak en zo lang op de fiets te gaan zitten Stephan. 500km klinkt voor mij als een nachtmerrie :) Wel een hele knappe prestatie. Met 30 gemiddeld zit je dan nog ruim 16 uur op de fiets. Best bizar.

Rico, ben benieuwd of je dit jaar een keer de 40 gem. kan halen in een uur.

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2015, 10:47

Obbe ik ga het proberen ;-) al zal het nog wel even duren (eind voorjaar/ begin zomer)

En inderdaad 500 km fietsen aan 1 stuk.. phfff ik vind de 200 a 300 km ritten van DDX al bizar knap.

DDX

Bericht door DDX » 06 jan 2015, 23:28

30 per uur gemiddeld is denk iets te snel voor 500km fietsen.
Misschien mogelijk als ik het in teamverband zou doen (zoals rondje Zuiderzee afgelopen jaar) maar er zijn weinig andere gekken te vinden die zo'n afstand willen fietsen ;)

Het is iig leuke uitdaging voor dit jaar en nu ik het gezegd heb moet ik het ook nog doen ook :shock:
Maar eigenlijk tov de 300km tochten is het gewoon nog langer onderweg.

stats van 2014 kwa lange tochten :
20 x 200-250km
9 x 250-300km
2x 300km
1x 414km

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2015, 14:49

Tim N schreef:12 uur sporten per week :duh: Waar haal je die tijd vandaan met een jong gezin en een eigen zaak
Sorry ik lees nu deze post pas, anders lijkt het net alsof ik je vraag negeer.

Veel kilometers en tijd zit in het woon-werk. Dat tikt gestaag door. Ik begin pas om 10 uur en werk tot 17:30 4 keer in de week heen en weer is al 8 uur fietsen. Werk en gezin "lijden" hier niet onder. Verder is er altijd wel een uurtje beschikbaar om te gaan hardlopen. Bijvoorbeeld als ik de kinderen naar korfbal training breng. Tussentijds ga ik even hardlopen. Verder loop ik ook vaak in de vroege ochtend op mijn vrije dagen. Lange fietstochten op zondagochtend vroeg. Na het eten even een uurtje zwemmen (kinderen gaan mee om vrij te zwemmen), eigenlijk pas ik het sporten naadloos in het gezinsleven/werk gebeuren. Zeg maar sporten op de momenten waar een ander in zijn nest blijft liggen of op de bank ligt te hangen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 09 jan 2015, 14:23

Obbe schreef:
Rico, ben benieuwd of je dit jaar een keer de 40 gem. kan halen in een uur.

40 in het uur was het niet, maar wel een gemiddelde snelheid van 41 km/h op weg naar het werk :-)

https://www.strava.com/activities/238673837" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
40,9.jpg
40,9.jpg (99.71 KiB) 3148 keer bekeken

Obbe

Bericht door Obbe » 09 jan 2015, 21:47

Haha, top Rico :D Je bent snel klaar dit seizoen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 09 jan 2015, 21:58

Fiets kan in het vet :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 13 jan 2015, 14:14

Ik zit er heel sterk aan te denken om eens te stoppen met Strava en lekker te fietsen wanneer ik wil...zijn er meer die met die gedachte hebben geworsteld? Het wordt een beetje obsessief allemaal.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2015, 14:28

Ik ken het fietsen van voor Strava eigenlijk niet. Ben gelijk gestart met Strava. Ik blijf er ook mee fietsen. Eigenlijk moet je het KOM gebeuren niet meer serieus nemen. (ik tenminste) Maar ik gebruik Strava daar ook niet voornamelijk voor (al lijkt het soms wel zo :mrgreen: )

Strava is voor mij een soort agenda die al mijn sportactiviteiten bijhoud. Zwemmen, Fietsen, hardlopen, maar ook bv fitness en krachttraining.

Mooie overzichten en motivatie schema's. Verder vind ik het gewoon leuk om activiteiten van mede Stravisten te volgen.

Wat ik van de week wel op Strava tegenkwam was een gebruiker die op een soort Tacx ritjes ging rijden (wahoo kick ofzo) en virtueel KOM's ging fietsen. Dus gewoon in de huiskamer :shock: het was voor hem even uitproberen hoe het allemaal werkte, want hij was er zelf ook verbaasd over. Hij heeft gelijk de ritten op stationary gezet want hij fietst buiten ook tienduizenden kilometers bij elkaar. Maar een KOM is ook niet meer veel waard als mensen ze gewoon in de woonkamer bij elkaar kunnen fietsen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 13 jan 2015, 15:38

Een KOM is sowieso niets waard als je je beseft dat tienduizenden fietshelden geen gebruik maken van Strava.

:tooth:

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2015, 15:50

Inderdaad, en van de week, met de woei in de rug 60 km/h plus fietsen.. elk segment van West naar Oost werd weer op scherp gezet hiero, beetje doortrappen, maar KOM's liggen dan helemaal voor het oprapen.

Maar goed de alles in één registratie vind ik toch het fijnst. Momenteel fiets ik ook niet zo veel. Ook niet veel aardigheid aan met dit weer. Hardlopen en fitnesstraining/zwemmen dan maar.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 13 jan 2015, 16:05

///Joost schreef:Ik zit er heel sterk aan te denken om eens te stoppen met Strava en lekker te fietsen wanneer ik wil...zijn er meer die met die gedachte hebben geworsteld? Het wordt een beetje obsessief allemaal.
Strava nooit gebruikt, maar sinds oktober gebruik ik de app RunKeeper ook niet echt meer tijdens het wielrenner, hardlopen of mountainbiken. Gewoon lekker fietsen en hardlopen, kun je tenminste écht jagen op iemand die voor je fietst! :thumbup:

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 13 jan 2015, 20:18

Ik vind het wel fijn dat ik mijn sporten bij kan houden, maar dan puur en alleen voor mezelf. analyse achteraf en het aantal kilometers e.d bijhouden. tijden vergelijken van vorige etc.
Ik hou alles bij via mijn sporthorloge, puur en alleen voor mezelf en deel dit ook niet met anderen.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 13 jan 2015, 22:38

Hier hetzelfde. Soms stel ik me ook doelen voor een week/maand. Bijvoorbeeld minimaal een x aantal km of x aantal hoogtemeters, dit kan ik mooi bijhouden met Strava.
Echt op gemiddeldes fietsen daar heb ik geen zin meer in en ligt mijn focus ook niet meer. Alleen soms een enkel ritje dat ik die rit boven een bepaald gemiddelde wil zitten.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 jan 2015, 22:46

Ik ben met strava begonnen toen ik de km teller op de fiets vaarwel gezegd heb.
Fietst veel relaxter zonder teller en naderhand en eind jaar kan ik toch zien hoeveel ik gefietst heb.
(ook handig om bij te houden hoelang ik met een cassette en kettingen doe b.v.b.)

Vooral de saaie ritjes na en van werk zit dan een uitdaging voor mijzelf in om die tijden bij te houden, onder het MTB-en geloof ik het wel, dan zijn er nog zoveel meer variabelen die rollen spelen dan enkel wind wat je met wegfietsen hebt.

Obbe

Bericht door Obbe » 15 jan 2015, 16:15

Vind Strava vooral leuk om terug te kunnen zien wat en waar ik gefietst heb. Ook het volgen van anderen spreekt me aan. kan natuurlijk ook wel frustrerend zijn om te zien hoeveel kms sommige mensen maken :wink:

De Koms etc vind ik niet echt belangrijk. Er zijn altijd mensen met meer talent, tijd, kms etc. Vond het wel weer leuk om mijn tijd op de Ventoux te kunnen vergelijken met mensen die ik ken op Strava.

Hier nog een afbeelding van mijn fiets in opbouw:
Afbeelding

En hier hoe het er ongeveer uit moet gaan zien:
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 15 jan 2015, 22:26

Cool! Obbe.

Ik had vorige week in het ritje hierboven met 41 gem. Mijn trapas compleet doormidden getrapt :-) de fietsemaker snapte niet dat ik er überhaupt nog mee kon fietsen :-). Fiets is nu in ieder geval weer spic en span.

Tim N

Bericht door Tim N » 16 jan 2015, 20:03

Heren van de kromme sturen :wink:

Wie van jullie is bekend met het merk Azzini, staat hier in de buurt te koop, echter via google vind ik dan ook enkel die fiets en rest helemaal nada noppes erover.

http://www.i-bike.nl/index.php/gebruikt ... -geel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wie kan zo zeggen welk type dura ace (jaar) hier gemonteerd zit

///Joost

Bericht door ///Joost » 16 jan 2015, 22:16

Tim, dit is Dura Ace 7800. De eerste 10 speed van Shimano en geleverd van 2004-2008.

Het merk zegt me niets, maar da's ook niet zo gek als je kijkt naar deze lijst van fietsenmerken. Het is dus blijkbaar een Italiaans merk uit Milaan.

Azzini was de eerste Italiaan die een TdF etappe won.

Heiligschennis dus om Shimano op die rasechte Italiaan te knopen. :tooth:

Tim N

Bericht door Tim N » 18 jan 2015, 00:43

Fietsje speekt mij wel aan. Volgende week eens kijken.

Plaats reactie