Riceaux schreef:EvdP schreef:Ik vind het wel prima rijden, maar ieder zijn eigen natuurlijk.
Het rijdt prima hoor. M52 is duidelijk een stuk krachtiger dan een M50. Gaat moeiteloos een stuk harder. Maar ik wil juist door moeten trekken voor de power. Blijft een hobby auto natuurlijk.

Ik heb nu twee e36 touring's allebei M52 een 320i en een 328i.
De 320i voelt zich pas echt lekker boven de 4500rpm, de 328i is onderin veel sterker en trekt ook veel harder ondanks het onmogelijke lange 2,93 diff.
Toch voor dagelijks gebruik en de normale km's rij ik liever een 328i, de 320i rijd leuker met sportief rijden en klinkt ook mooier ( complete oem 325i uitlaat )
Als je toch voor een sperdiff gaat straks kan je ook een iets lichtere verhouding pakken, bijvoorbeeld een 3,45.
Dan trekt die wat makkelijker, al zijn die in e36 188 alleen te krijgen in omgebouwde vorm ( e30 188 verhouding in een e36 huis )
Net even gekeken, op de vroege 320i M50B20 is wel een enkelmassa vliegwiel geleverd.
Maar die is niet veel lichter dan die van een M50B25 dubbelmassa.
Het kan wel de moeite zijn om een e30 vliegwiel te pakken die is een stuk lichter.
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 80&t=35718" onclick="window.open(this.href);return false;