Alles over de 1 serie (part I)
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
meer camoflage eraf
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... 001.1L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini4L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini3L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini1L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini2L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini5L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... 001.1L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini4L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini3L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini1L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini2L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini5L.jpg[/img]
- filip Dehond
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
- Locatie: London
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
hahahahahaBrava schreef:Eigenlijk ziet hij er veel meer uit als een tweedeurs sedan dan als een coupé, net als de 2002.
dit is echt humor Brava

volgens mij moet je eens goed uitzoeken wat nu een echte coupé is ! Jij bent in de war met datgene wat tegenwoordig coupé wordt genoemd !
Een echte coupé is juist een 2-deurs sedan, dus met een kofferklep die naar boven open gaat.
Coupé is zijn eigen leven gaan leiden (zelfs 4-deurs auto's worden tegenwoordig coupé genoemd, zolang er maar geen ruimte is achterin

- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Het is een auto die veel doet denken aan de 2002. Voor zover ik weet is die nooit 'coupé' genoemd. Niet elke tweedeurs auto is een coupé maar een coupé is wel altijd tweedeurs (vergeet de BS die Mercedes je probeert te verkopen over de CLS).Macboy schreef:hahahahahaBrava schreef:Eigenlijk ziet hij er veel meer uit als een tweedeurs sedan dan als een coupé, net als de 2002.
dit is echt humor Brava![]()
volgens mij moet je eens goed uitzoeken wat nu een echte coupé is ! Jij bent in de war met datgene wat tegenwoordig coupé wordt genoemd !
Een echte coupé is juist een 2-deurs sedan, dus met een kofferklep die naar boven open gaat.
Coupé is zijn eigen leven gaan leiden (zelfs 4-deurs auto's worden tegenwoordig coupé genoemd, zolang er maar geen ruimte is achterin) maar BMW weet precies wat een coupé is, das dus de 1-serie sedan met 2 deuren.
Ik blijf bij mijn stelling dat hij er meer uitziet als een tweedeurs sedan (of saloon zo je wilt) dan een 'coupé'.
Volgens Van Dale dient een 'coupé' een tweezitter te zijn, de auto op de foto is dat niet, en volgens Chambers Dictionary is een 'coupé' "a two-door motorcar with a roof sloping towards the back". Webster's dictionary zegt: "a closed automobile, esp. a two-seater, with a body shorter than the corresponding sedan."
De Winkler Prins stelt, inter alia: "Tegenwoordig wordt de term coupé gebruikt voor een autotype met twee portieren en een naar achteren aflopend dak; hierdoor is er meestal geen of weinig ruimte voor passagiers op de achterbank."
De Encyclopædia Brittanica zegt: "In the 20th century the name was given to the closed, two-door, two-passenger automobile."
Niet geheel eenduidig geef ik toe maar de tendens is in ieder geval naar 'tweepersoons, tweedeurs' en in sommige gevallen een schuin aflopende achterkant.
Is dit een coupé of een tweedeurs sedan/saloon?
[img:650:358]http://leroux.andre.free.fr/hist17z.jpg[/img]
Of dit?
[img:950:526]http://www.autonp.ru/scripts/katalog/alvis4.jpg[/img]
En dan dit.
[img:1600:1200]http://img.netcarshow.com/BMW-2002_1968 ... per_01.jpg[/img]
*EDIT* BMW zelf noemde de 2002 een 2-türige Limousine.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De daklijn van de 1-serie coupé lijkt inderdaad vrij hoog te liggen voor een coupé (maar nog altijd lager dan bij de meeste sedans). De relatief hoge daklijn moet ook wel omdat anders zelfs een baby in zo'n opzetbare rallystoel zijn of haar hoofdje zou stoten aan de hemel, en dat zou zielig zijn. Of het dan een 2-deurs sedan of een coupé is boeit mij persoonlijk erg weinig.
Als de foto's hierboven bekijk kan het niet anders dan dat de 1-serie coupé een hit gaat worden. Eindelijk heeft BMW weer eens een compacte en relatief betaalbare auto die eruit ziet als een echte BMW. Niets ten nadele van de 1-serie hatchback, maar als je aan een BMW denkt dan is de conventionele sedan/coupévorm toch het eerste wat je te binnen schiet.
Ik ben in ieder geval al aan het twijfelen of de opvolger van mijn 330i niet een 1-serie coupé in plaats van een 3-serie moet worden. De E90 is een hele fijne auto. In Nederland heb je echter niet zoveel aan een grote auto als je rijplezier wilt beleven. De wegen zijn hier nogal kneuterig: het gaat rechtdoor, flauw door de bocht of haaks de hoek om. Slechts bij hoge uitzondering kom je een leuke (nog onbedrempelde) bochtenpartij tegen. Dit in tegenstelling tot de glooiende wegen in het buitenland (bijv. de Eiffel) waar grote auto's zich ook in hun element voelen.
Als de foto's hierboven bekijk kan het niet anders dan dat de 1-serie coupé een hit gaat worden. Eindelijk heeft BMW weer eens een compacte en relatief betaalbare auto die eruit ziet als een echte BMW. Niets ten nadele van de 1-serie hatchback, maar als je aan een BMW denkt dan is de conventionele sedan/coupévorm toch het eerste wat je te binnen schiet.
Ik ben in ieder geval al aan het twijfelen of de opvolger van mijn 330i niet een 1-serie coupé in plaats van een 3-serie moet worden. De E90 is een hele fijne auto. In Nederland heb je echter niet zoveel aan een grote auto als je rijplezier wilt beleven. De wegen zijn hier nogal kneuterig: het gaat rechtdoor, flauw door de bocht of haaks de hoek om. Slechts bij hoge uitzondering kom je een leuke (nog onbedrempelde) bochtenpartij tegen. Dit in tegenstelling tot de glooiende wegen in het buitenland (bijv. de Eiffel) waar grote auto's zich ook in hun element voelen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Grappig om te zien dat BMW elke week er een camouflage stickertje af trekt.Andre schreef:Een hele knappe kar. Dit is de coupe lijn die ik mooi vindt. Dit is een gedrongen coupe en zo hoort het.
Van mij krijgt een dikke 9 qua uiterlijk.
Even de motorjes afwachten die er in komen.
Ben ook erg benieuwd naar de prijsstelling.
Verder vind ik de opsommingen van Brava niet echt hout snijden, als er wel 1 auto een coupe is dan is het de e46 3 serie coupe, die uitstekend door 4 volwassen personen is te gebruiken. Dit even uit eigen ervaring.
Mijn ex 130i koste in 2005 met m paket, leer en xenon 18 inch 51K.
Deze gaat natuurlijk niet minder kosten. 4 a 5K duurder ?
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Het zal met een persoonlijke opvatting te maken hebben maar ik vind inderdaad de E46 nou niet echt het prototype van een coupé. Geldt voor mij ook voor de E36 en natuurlijk de E30. Ik moet wel zeggen dat ik de E36 het meest coupé-achtig vind.Rico v Velzen schreef:Grappig om te zien dat BMW elke week er een camouflage stickertje af trekt.Andre schreef:Een hele knappe kar. Dit is de coupe lijn die ik mooi vindt. Dit is een gedrongen coupe en zo hoort het.
Van mij krijgt een dikke 9 qua uiterlijk.
Even de motorjes afwachten die er in komen.
Ben ook erg benieuwd naar de prijsstelling.
Verder vind ik de opsommingen van Brava niet echt hout snijden, als er wel 1 auto een coupe is dan is het de e46 3 serie coupe, die uitstekend door 4 volwassen personen is te gebruiken. Dit even uit eigen ervaring.
Mijn ex 130i koste in 2005 met m paket, leer en xenon 18 inch 51K.
Deze gaat natuurlijk niet minder kosten. 4 a 5K duurder ?
Tot persistit.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
De E46 3er coupe is net zoveel coupe als de E36-3er coupe...
De ruimte achterin een E46-coupe is kleiner dan achterin een E46-sedan. vind zelf de E46-coupe meer een 2+2 dan een volwaardige 4/5-zitter; zeker voor de lange afstand.
Overigens is de daklijn van de E46 3er coupe ook 3 cm lager dan van de E46 3er-sedan...
De ruimte achterin een E46-coupe is kleiner dan achterin een E46-sedan. vind zelf de E46-coupe meer een 2+2 dan een volwaardige 4/5-zitter; zeker voor de lange afstand.
Overigens is de daklijn van de E46 3er coupe ook 3 cm lager dan van de E46 3er-sedan...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:800:599]http://www.ewanskelly.net/galleries/Pho ... _01-02.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.ewanskelly.net/galleries/Pho ... _02-02.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.ewanskelly.net/galleries/Pho ... _02-02.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ik kan dit verhaal over dat de coupe minder stijf zou zijn dan de hatchbacks ook niet helemaal rijmen.
De coupe is in feite niet meer dan een hatchback met kont. Bovendien kan bij de achterbank een verstijvingselement achter de leuning worden opgenomen die de hatchback nu ontbeert om torderen van de koets te minimaliseren.
De coupe is in feite niet meer dan een hatchback met kont. Bovendien kan bij de achterbank een verstijvingselement achter de leuning worden opgenomen die de hatchback nu ontbeert om torderen van de koets te minimaliseren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten