Sperdy schreef:Foute grap @ gtrene
(maar ik moest wel een beetje lachen)
Robert, je moet met dat ding op Assen man, zal je eens merken wat een geweldig onderstel dat ding heeft!
Ik heb niet zo veel met circuit rijden, hoewel de Porker daar bij uitstek geschikt voor is, spreekt voor zich. Ik ga de Eifel wel in of zo rondje Frieslanh wil ik ook wel
Robert, circuit rijden is geweldig. Ik was er vroeger ook niet van maar ben helemaal om sinds een dagje Assen met de Spyder. Circuit rijden is extra leuk als je een auto hebt die daarvoor gemaakt is. Dan pas merk je hoe geweldig die produkten (Porsies in elkaar zitten. Gewoon plankgas jakkeren in zo'n auto, bocht na bocht is een sensatie. Daarnaast leer ook beter sturen. En over Assen: daar voel je je super veilig, door de opzet van de baan. Kortom, doen! Het kost je wel een setje banden
Robert, je moet met dat ding op Assen man, zal je eens merken wat een geweldig onderstel dat ding heeft!
Ik heb niet zo veel met circuit rijden, hoewel de Porker daar bij uitstek geschikt voor is, spreekt voor zich. Ik ga de Eifel wel in of zo rondje Frieslanh wil ik ook wel
Wanneer je in de buurt bent laat je het maar weten, laat ik je wat mooie wegen zien in het Friesche! Krijg alleen maar kwijlende appjes van Ilija binnen over die GTS van je, dus ben wel erg nieuwsgierig
Ik heb niet zo veel met circuit rijden, hoewel de Porker daar bij uitstek geschikt voor is, spreekt voor zich. Ik ga de Stelviopas wel op of zo rondje Frieslanh wil ik ook wel
Robin schreef:Zal mij benieuwen, Romo hoe hij zich houdt qua beleving/idioterie/slagkracht bij Henk Binnendijk, 'n paar maanden terug met ons roedel 1Ms
Je bent van harte uitgenodigd om een stuk te sturen als ik kom buurten, moet Andre nog even appen...
Robin schreef:Zal mij benieuwen, Romo hoe hij zich houdt qua beleving/idioterie/slagkracht bij Henk Binnendijk, 'n paar maanden terug met ons roedel 1Ms
Je bent van harte uitgenodigd om een stuk te sturen als ik kom buurten, moet Andre nog even appen...
Pracht kar die Ferrari, maar of ie "alltagstauglich" is?
De Cayman is het qua rijden met gemak, hij is zachter geveerd dan de 1M (die reeds op het een na zachste standje staat op de JRZ-RS1), het enige "nadeel" is toch wel de opvallendheid.........head turner hors categorie
Qua sturen ontlopen beide karren elkaar niet veel, balans Porker is fenomenaal, met het lage gewicht zijn onwaarschijnlijke bochtensnelheden mogelijk. Tuurlijk is de 1M zwaarder op de neus, toch vind ik dat niet altijd vervelend, het geeft een massief gevoel aan de kar, tevens veel grip op de voortrein, bij de Porker denk ik wel eens (lees; nog niet genoeg vertrouwen) dat ie dan gaat schuiven over de voortrein......wat natuurlijk niet zo is......maar voor het gevoel wel.........
Meest opvallend ten nadele 1M vind ik de remmen, ik dacht echt dat die niet slecht waren (zijn ze ook niet ) maar bij de Porker is vergeleken is dat wel zo..........dat ding remt niet normaal meer...........
dacht later ergens te lezen iets van een 3.6 motor, wellicht dat van de gewone nwe carrera (niet de 3,8S)
maar dan nog veel vermogen.
ow>>
I know for a fact (from a German relative who works at Porsche headquarters) that a Cayman GT4 is coming out with a detuned NA 3.8 making 385 PS on paper. In reality it will be the same 3.8 as in the current 911S. Price will be between the current 911 and 911S, likely closer to the base 911. Both 911 variants will receive a power bump of between 20 and 25 PS. All will be 2016 MY. And yes, there will be a 6MT.
"Fact" is a bold statement. From someone I consider to have solid intel and good access to folks within Porsche I've heard it will be the 3.6 motor and not the 3.8. I've also heard it will be 375hp, not 385. I did hear that there will be a MT as standard with the option of the GT3's PDK-S.
Nee, nooit een 3.6 of iets met turbo's. Ze gaan voor die auto nooit een speciaal blok ontwikkelen. Niet rendabel. Nee, ik gok een beetje de Cayman R of Spyder route: gewicht naar omlaag, beter onderstel en een standaard blok vd plank. Beetje zoals de 1M ook in elkaar gezet is.
Joop schreef:Geluid van de turbogeblazen flat-four is nog niet echt top, als je 'm tegen de atmosferische flat-six afzet:
Eens Joop, klinkt als een natte drol
Maar, toch zou dit wel eens dé Porsie kunnen zijn die je moet hebben:
Plus
- goedkoop (voor een Porsie dan .. )
- licht (rond 1200kg misschien?)
- door turbo, lekker koppelrijk!
- voor de rest de super middenmoter Porsie a la Cayman.
- geniaal sturend
Min
- klinkt als natte drol
- toch te weinig pk (denk max 250)
- imago: een 1.6je in een Porsie