Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4

Bericht door romo » 20 sep 2014, 19:09

Hielke schreef:Heb je 'm door de wasstraat gehaald?

Schande!

Ja, wel eentje met lappen uiteraard, uitvoerig ge googled, en iedereen heeft wel een mening, hand wassen krast, wasstraat krast.......

Weet je; het is een kar, beter krassen in en op de kar dan ik op mijn knar...........rijden, genieten, inruilen...........en ik krijg d`r geen cent meer voor tzt

Steenslag, vogelstront, het is gewoon aftellen..........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 sep 2014, 19:17

De wielen heb ik niet laten behandelen met dat agressieve goedje om rem stof te verwijderen, het mooie van die PCCB`s is dat het;

1 fenomenaal remt
2 nauwelijks remstof produceert

Die velgen worden zo schoon in de wasstraat, met satijn grijze en of glans gepolijste velgen raadt het Porker boekje overigens af om door de wasstraat te gaan, voor mij was er geen waarschuwing...........dus gaan met het ding

Hielke

Bericht door Hielke » 20 sep 2014, 19:28

Die auto heeft ter compensatie liefde nodig.

Ik ben bereid 'm dat in grote porties op de lokale wegen alhier te geven. Bij voorbaat tussen de 6000 en 8000 rpm. :angel:

:lol:

Als je die verhalen over wasstraten versus 'het handje' moet geloven dan maakt het idd heel weinig uit.

En over die foto: Op m'n iPad staat ie netjes gedraaid (correct) afgebeeld, terwijl de Chrome browser op m'n pc niet doorheeft dat er iets niet klopt.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2014, 19:54

strange, ik downloade de foto en dacht, zal hem ff omfraaien, maar mijn pc zette die foto meteen goed...dus hoefde niks te doen :D
143jdvr.jpg
143jdvr.jpg (271.38 KiB) 2659 keer bekeken
nice ride bro :tooth:

romo

Bericht door romo » 22 sep 2014, 22:05

^ dat was dus zaterdag, kar blits blank........

Vandaag, lokaal noodweer, kar dus weer geheel onder de bagger....... :tooth:

Heb ik weer.........GVD

Dus maar even in de sport+ modus door de bebouwde kom met ietsje pietsie meer gas dan normaal, mooie roffels uiteraard bij een tikkie terug en gas los......bwappppppprohgggbwapppp zoiets, enfin u begrijpt het.
Kijken mensen 100m verder vooruit verschrikt op.........wat komt daar voor een debiel aan :tooth: ..........

Oeps, :oops: das dan weer duidelijk, sport+ is niet geheel bebouwde kom proof, to put it mildly................................. :tooth:

Met de staart tussen de benen d`r van tussen........... :df: :oops:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2014, 22:46

:mrgreen:

wel een beetje balen als ie net zo mooi gepoetst was, dat is wel wat een nadeel van een mooie auto.
als je sommige ziet met die vaak 'gewone' kleine auto's met bv gewone lak en verweerd door de zon en vogelpoep e.d. auto's die hebben schijt aan en op alles :) leeft wel makkelijker :tooth:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 sep 2014, 21:57

Hielke schreef:Als je die verhalen over wasstraten versus 'het handje' moet geloven dan maakt het idd heel weinig uit.
... door het gezegende :angel: concept van de Spyder, ben ik gedwongen tot de handwas. Welnu, de lak van de auto blijft daardoor veel mooier tov. mijn vorige stalen rossen die ik door de wasstraat haalde. Echt, een groot verschil(!) is mijn ervaring..

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 sep 2014, 22:13

Sperdy schreef:
Hielke schreef:Als je die verhalen over wasstraten versus 'het handje' moet geloven dan maakt het idd heel weinig uit.
... door het gezegende :angel: concept van de Spyder, ben ik gedwongen tot de handwas. Welnu, de lak van de auto blijft daardoor veel mooier tov. mijn vorige stalen rossen die ik door de wasstraat haalde. Echt, een groot verschil(!) is mijn ervaring..
Dat het qua netheid van de lak een groot verschil maakt ben ik gelijk met je eens, zeker als je het dan ook gelijk op de juiste manier doet.
Maar zal het uiteindelijk ook echt schelen op de inruilwaarde? Ik denk dat je er geen cent extra door krijgt eigenlijk

Tim N

Bericht door Tim N » 23 sep 2014, 22:18

Wel voor jezelf dat je een minder bekraste auto hebt staan die automatisch letter oogt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 sep 2014, 11:29

Hoe vaak ga je door de wasstraat, hoe snel gaat dat krassen? 1x in de zoveel jaar laten detailen, is ie weer in showroomstaat.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 sep 2014, 20:53

Arthur schreef:Hoe vaak ga je door de wasstraat, hoe snel gaat dat krassen? 1x in de zoveel jaar laten detailen, is ie weer in showroomstaat.
Zoiets inderdaad. I1x per jaar laten detailen net als 't voorjaar begin weer ofzo.
Ik haal 'm misschien 1x in de 2 mnd door de wasstraat, maar wel 1x in de max 2 weken even de velgen en de neus schoon. Dat is voor 't behoud en invreten van die remstof en insecten etc.

Maar hij wordt toch zomaar weer vies door wat gejakker en gedoe. En vind 't wel stoer eigenlijk:)

Nog meer foto's Romo, van 'n dit keer wat vieze Cayman?:)

romo

Bericht door romo » 24 sep 2014, 21:36

Ik ga eens in de 3 weken of zo door de wasstraat, idd meer vanwege remstof bij de 1M die nogal fors is. Cayman kan wel minder vaak, die keramische remmen houden de velgen lekker schoon, heerlijk, alleen daarvoor zou je ze al aanschaffen :tooth: :lol:

Voor de rest maakt het me niet zo veel uit, wat ik reeds zij; de eerste vette vogelkak, (Ja, ze hebben de kar reeds weten te vinden, dat vind ik toch wel weer buitengewoon knap :lol: ...........gewoon zo`n vette, dikke, druipende, uiteengespatte vieze vledder.............GVD........)

Dan, tuurlijk heb ik dat ook weer, Romo kart eens even lekker achterlangs over s Heerenwegen waar normaal geen hond komt, maar natuurlijk net de lokale teerboer weer een vers laagje heeft neergekakt met mooi wit grind..........want het subsidie potje moest weer leeg voor einde jaar, dus kakken we al die wegen even vol met vers grind, omdat het zo lekker klinkt in de wielkasten.................

TJEZUS HMOG nog aan toe.............

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2014, 22:09

ik zie het zo voor me :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 sep 2014, 08:36

BMW M modellen: sportieve bakken !

Cayman GTS: een echte sportwagen

That pretty much sums it up :love:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 sep 2014, 11:44

Gisteren Cayman GTS pdk gereden. Een rode met Spyder wielen. Mooie auto Robert! Goed geluid!!

Pluspunten:
- betere looks dan de vorige
- geweldige afwerking
- lekker geluid

Minpuntjes:
- onder de 5000 rpm. voelt het blok té tam
- electrieke sturen haalt veel beleving weg

romo

Bericht door romo » 27 sep 2014, 13:57

Gisteren even Ilija laten proeven......

Nou the sound is mega, zelfs al zonder sportauspuff, het enige wat die toevoegt is dat geklapper bij gas los..........doe je dat in de bebouwde kom dan verklaren ze je allemaal voor gek :tooth:

Leuk speeltje dat geklapper, maar niet nodig, je krijgt het er bij zo te zeggen.

Ik vind de auto niet echt tam, kracht heeft ie zat, door het mindere gewicht is het mindere koppel ook niet direct een issue, uiteraard geldt (net als voor alle atmo blokken) dat je toeren moet maken om het beste d`r uit te halen.

De directe en zeer snelle PDK draagt daar ook aan bij, geen verlies van trekkracht en het knalt best door, die 1e 6 verzetten zijn best weel kort dus dan nog meer sensatie, de 7 voegt niets toe behoudens brandstofbesparing.

Wat mij zelf nu het meest opvalt; ik vind de kar wat aan de softe kant, duiken met remmen, bij kort en krachtig sturen op snelheid (op de snelweg bv bij invoegen,inhalen) dan verwacht je meer kart-achtig gedrag, vervolgens zit er dan te veel rol beweging in de lengte/diagonaal as.......ik weet niet of de sportvering (X73) optie dat beter doet, als dat zo is dan had ik het absoluut anders gedaan. Allemaal niet storend, maar je verwacht het niet he :lol:

Kortom; dat veergedrag vind ik dan weer niet goed bij het karakter van een ras echte sportauto passen.....

Kan ik weer rekening mee houden bij een opvolger :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 sep 2014, 14:09

Waaat?! Geen sportvering???!!!!!111!!!

(X73)

:D

romo

Bericht door romo » 27 sep 2014, 14:11

Robin schreef:Waaat?! Geen sportvering???!!!!!111!!!

(X73)

:D

idd (S)PASM................. :tooth:

http://en.wikipedia.org/wiki/Spasm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 27 sep 2014, 15:48

M'n Z4 vond ik destijds echt een stuiterbak. Door België rijden was gewoon niet leuk meer. Eerste wat mij opviel bij de Porsche was de hoeveelheid comfort. Dat terwijl bochtsnelheden erg hoog liggen.. ook van die snelwegbochten met richels ertussen die een auto al snel in onbalans maken, zijn voor de Porsche geen probleem. Geeft heel veel vertrouwen. Vind dat ze op dat gebied echt een geweldige setup hebben geleverd qua veren/demping. Harder hoeft van mij niet. Maar viel mij destijds ook al op bij de Alpina met Femme met (echt) topkwaliteit onderstel. Onderstel hoeft niet hard te zijn om goed te presteren.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 sep 2014, 16:20

Ik rijd de Boxster ook meestal in de "normale" stand. Vervolgens vergeet ik het als het wat sportiever gaat en mis het dan niet. Ligt wss aan mijn rijkwaliteiten. Wel is het handig om voor een drempel de sportstand te activeren, dan ga je aanmerkelijk makkelijker eroverheen. Lees, zonder schrapen :)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2014, 20:00

dacht dat je het in kon in-stellen oid bij de gts die schokbrekers, bv als je hem op sport oid zet? of is die dan nog comfortabel.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 28 sep 2014, 12:35

Ik begrijp gewoon niet waarom in de Cayman 7800 rpm gedraaid moet worden voor max 340 pk, en in een basis 911 7400 rpm voor 350pk. Beiden (dezelfde?) 3.4 blokken. :( Koppel zijn van beiden nagenoeg gelijk, ook beiden bijna even zwaar. In een 911 heb ik het gevoel niet van te lange gearing, in een Cayman S/GTS wel...

En dat (beetje) duiken/rollen. Vond ik niet storend. Voor mij voelde de GTS als een geweldige GT, niet als een 'super sporter'. Lol De sportpoef, gaat inderdaad vooral over het ploffen :headbang: aan de sound veranderde er niets.

Ik vind vooral de vormgeving erg mooi!

RudyVineyard

Bericht door RudyVineyard » 28 sep 2014, 17:35

Sperdy schreef:Ik begrijp gewoon niet waarom in de Cayman 7800 rpm gedraaid moet worden voor max 340 pk, en in een basis 911 7400 rpm voor 350pk. Beiden (dezelfde?) 3.4 blokken. :( Koppel zijn van beiden nagenoeg gelijk, ook beiden bijna even zwaar. In een 911 heb ik het gevoel niet van te lange gearing, in een Cayman S/GTS wel...

En dat (beetje) duiken/rollen. Vond ik niet storend. Voor mij voelde de GTS als een geweldige GT, niet als een 'super sporter'. Lol De sportpoef, gaat inderdaad vooral over het ploffen :headbang: aan de sound veranderde er niets.

Ik vind vooral de vormgeving erg mooi!
Porsche houdt de Cayman artificieel onder de 911, met de Gts wel minder dan dat ze vroeger deden maar ze willen en durven geen Cayman te maken die de 911 aftroeft.

De cayman van room is een prachtige kar. Mocht het onderstel op den duur toch te soft zijn kan 'ie altijd bij manthey gaan kijken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 sep 2014, 20:39

Ja! Want plankharde auto's zijn sportief.

RudyVineyard

Bericht door RudyVineyard » 28 sep 2014, 21:10

Petrolhead Tom schreef:Ja! Want plankharde auto's zijn sportief.
Zeker volgens de 'experts' van autoweek :hmmm:

Plaats reactie