Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RVV » 28 aug 2014, 22:23

Zo, denk je een KOM van een snelle tijdrijder af te pakken, maakt hij er ook gelijk werk van :-) het allerlaatste stukje perst hij er net wat meer uit. Binnenkort maar weer eens op stuk bijten :-)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (235.41 KiB) 1549 keer bekeken

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 29 aug 2014, 09:06

Nog liefhebbers voor de Airbornetocht komende zondag? DDX en ik gaan hem rijden.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 29 aug 2014, 16:11

Aangezien mijn vorige Giant gejat is, maar ik wel graag wil fietsen, besloten om weer een Giant te bestellen.
Is gewoon een huis-tuin en keuken Giant, maar ik ben er blij mee.

Gekozen voor een Giant Talon 29-er.
Uit laten rusten met Schwalbe Big Apple banden en Shimano SPD combi pedalen.

http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 625/76050/

Morgenochtend ophalen :popcorn:

DDX

Bericht door DDX » 31 aug 2014, 16:47

Vandaag indobesar zien doodgaan, maar hij heeft de tocht volbracht :)
Helaas wel stukje afgesneden door missen van bordje, maar was leuke tocht. (alleen deel rond Oosterbeek was weer hoop troep op weg)

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2014, 21:09

Live meemaken hoe je KOM die je dezelfde ochtend bij elkaar hebt geharkt kwijt raakt . Ook dat is Strava :D
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (155.79 KiB) 1420 keer bekeken

indobesar

Bericht door indobesar » 31 aug 2014, 23:07

Leuk gereden vandaag met DDX. Man wat is hij sterk. Knap hoor. 1x dood op de Rijndijk om een groepje te achterhalen. Tweede keer omdat ze als hazen vertrokken en ik een gaatje liet vallen in laatste wiel. Derde keer wilde de kopmannen aanhaken bij een scooter. Lol. Man wat ging dat hard teven de wind in. Goede training, maar helemaal op. De brug bij Westervoort was ik dan ook gezien....

Verder leuke tocht met flinke hoosbuien tussendoor.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 31 aug 2014, 23:24

:thumbup:

jspr

Bericht door jspr » 01 sep 2014, 08:36

Gisteren een RVV'tje gedaan :ongeveer als:

==

Gisteren wilde ik een route starten langs de kust om zo via het binnenland weer naar huis te fietsen.
Eenmaal onderweg voelden de benen heel erg goed en zat het tempo er flink in en er stond een klein beetje wind.
A een tijdje wilde ik een segment verbeteren en dat heb ik gisteren uiteindelijk ook maar gedaan: http://app.strava.com/activities/187691869" onclick="window.open(this.href);return false;

De laatste keer dat ik het segment gefietst had was het met 28.6Km/u gem., gisteren heb ik dat gedaan met 36.1Km/u gem. (half uur sneller) -> http://app.strava.com/segments/6562280" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt vlak, maar het zijn 330hm over het hele stuk heen en weer met veel kleine korte klimmetjes van 5%, dus af en toe flink doorbijten om de snelheid er in te houden en bijkomen op de afdaling om vervolgens weer door te trappen.

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 sep 2014, 09:25

Netjes hoor. Ach, af en toe moeten we allemaal een keertje exploderen. :tooth:

Even een andere vraag...wat heeft jou doen besluiten een 510 te kopen over een 810?

jspr

Bericht door jspr » 01 sep 2014, 09:51

Ik had hiervoor een 500, die ik naar tevredenheid heb gebruikt, echter ging na heel veel gebruik de menu knop stuk en Garmin heeft deze onder garantie vervangen.
Gezien de 510 Bluetooth/touchscreen heeft heb ik deze genomen omdat ik tot op heden nog nooit de nood voor navigatie heb gehad. Een aantal vrienden van mijn hebben ook een 800/810 en die zie ik trouwens niet zo heel vaak puur op navigatie fietsen.
Ik plan mijn lange routes altijd voor ik weg ga en tijdens het rijden volg ik de route in de 500/510.

RVV

Bericht door RVV » 01 sep 2014, 12:34

:thumbup:

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 sep 2014, 15:01

jspr schreef:Ik had hiervoor een 500, die ik naar tevredenheid heb gebruikt, echter ging na heel veel gebruik de menu knop stuk en Garmin heeft deze onder garantie vervangen.
Gezien de 510 Bluetooth/touchscreen heeft heb ik deze genomen omdat ik tot op heden nog nooit de nood voor navigatie heb gehad. Een aantal vrienden van mijn hebben ook een 800/810 en die zie ik trouwens niet zo heel vaak puur op navigatie fietsen.
Ik plan mijn lange routes altijd voor ik weg ga en tijdens het rijden volg ik de route in de 500/510.
Duidelijk. Ik zit nog ernstig te twijfelen tussen een 800/810 of de 510. Ik zou zelf ook amper de navi gebruiken denk ik, maar wel de 'kruimeltjes volgen' route. Heeft de 510 ook een echte kaart? Kan deze openstreetmaps aan?

jspr

Bericht door jspr » 01 sep 2014, 15:29

De 500/510 hebben een kruimelspoor en de 510 geeft ook aan als je moet afslaan (al weet ik niet wat de trigger hiertoe is).
Ik teken mijn routes in Garmin Connect en fiets ze na met het kruimelspoor. Zeker voor afdalen in onbekend gebied is erg prettig gezien je de bochten die er aan komen op je schermpje ziet.

DDX

Bericht door DDX » 01 sep 2014, 18:55

@indobesar; nogmaals knap dat jij zo lang kan rijden met best hoge hartslag terwijl je aan het doodgaan bent, ook mooi te zien aan je gemiddelde hartslag van 168 (bij max van 188)

Ik heb zelf de garmin 500, lekker klein maar helaas wel irritante bug bij rijden van kruimelspoor dat lijntje soms wegvalt (en uiteraard op meest onhandige momenten)
Heb afgelopen weekend dus een 2e hands garmin 800 gekocht, vooral voor momenten dat ik in echt onbekend gebied fiets (zoals pas in frankrijk) en ik route wil volgen/kaart bij me wil hebben.
Andere irritatie van de 500 was dat je geen custom data velden op kruimelspoor pagina kan zetten.
Ik hoef niet te weten hoe lang rit nog duurt, maar hartslag in beeld is wel zo prettig.

Wilde eerst voor de 1000 gaan, maar reviews over batterijduur vielen me toch tegen.
En 810/1000 draadloze functies voegen voor mij weinig toe. (en hoop irritaties dat je tbt niet kan uitzetten)

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 01 sep 2014, 22:23

Ik ben de laatste tijd ook wat rond aan het neuzen voor een betere fietscomputer met hartslag en cadans sensor.
Iemand ervaring met de mio 315 hc? Mij spreekt de surprise functie wel erg aan, zodat je niet altijd dezelfde routes rijd. Gewoon een afstand ingeven en je krijgt 3 routes aangeboden met verschillende hoogteprofielen.

http://www.futurumshop.nl/mio-cyclo-315 ... ropa.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Of is dit troep voor de sportieve fietser en kun je beter voor iets anders gaan?

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 sep 2014, 12:27

DDX schreef:@indobesar; nogmaals knap dat jij zo lang kan rijden met best hoge hartslag terwijl je aan het doodgaan bent, ook mooi te zien aan je gemiddelde hartslag van 168 (bij max van 188)

Ik heb zelf de garmin 500, lekker klein maar helaas wel irritante bug bij rijden van kruimelspoor dat lijntje soms wegvalt (en uiteraard op meest onhandige momenten)
Heb afgelopen weekend dus een 2e hands garmin 800 gekocht, vooral voor momenten dat ik in echt onbekend gebied fiets (zoals pas in frankrijk) en ik route wil volgen/kaart bij me wil hebben.
Andere irritatie van de 500 was dat je geen custom data velden op kruimelspoor pagina kan zetten.
Ik hoef niet te weten hoe lang rit nog duurt, maar hartslag in beeld is wel zo prettig.

Wilde eerst voor de 1000 gaan, maar reviews over batterijduur vielen me toch tegen.
En 810/1000 draadloze functies voegen voor mij weinig toe. (en hoop irritaties dat je tbt niet kan uitzetten)
Gisteren een Edge 500 op de kop getikt. Het feest kan eindelijk beginnen. :tooth:

jspr

Bericht door jspr » 02 sep 2014, 12:49

Daar ga je plezier aan beleven :-)

DDX

Bericht door DDX » 02 sep 2014, 18:57

Ik had vandaag dagje vrij (want er was goed weer voorspeld) dus maar even de Alpen-Traum in a Day challenge van strava afgevinkt. (en meteen paar andere challenges)
Vanmorgen echt perfect fietsweer, maar vanmiddag toch erg pittig windje langs de kust terug naar Noord-Holland. (windkracht 5 volgens buienradar)

Route is wel aanrader, alleen rond Scheveningen wat lastig omdat je echt door centrum moet (al kan je daar niet echt veel anders doen volgens mij?)

http://www.strava.com/activities/188849009" onclick="window.open(this.href);return false;

Joop

Bericht door Joop » 02 sep 2014, 19:54

indobesar schreef:Leuk gereden vandaag met DDX. Man wat is hij sterk. Knap hoor. 1x dood op de Rijndijk om een groepje te achterhalen. Tweede keer omdat ze als hazen vertrokken en ik een gaatje liet vallen in laatste wiel. Derde keer wilde de kopmannen aanhaken bij een scooter. Lol. Man wat ging dat hard teven de wind in. Goede training, maar helemaal op. De brug bij Westervoort was ik dan ook gezien....

Verder leuke tocht met flinke hoosbuien tussendoor.
Top werk beiden!

Wel mooi meegenomen dat jullie de bulten rond Nijmegen, Elten en Beek niet ook hebben meegepakt, anders zou het nog zwaarder zijn geweest waarschijnlijk... :wink:

DDX schreef:Vandaag indobesar zien doodgaan, maar hij heeft de tocht volbracht :)
Helaas wel stukje afgesneden door missen van bordje, maar was leuke tocht. (alleen deel rond Oosterbeek was weer hoop troep op weg)
Het Italiaanse weggetje hebben jullie ook gepakt zie. Die had ik de week er voor nog even overgeslagen, onderaan begin je al door de drek en langs de rivier ook niet al te schoon idd.

Hoop niet dat jullie de fiets in nieuwstaat hebben schoongepoetst voor dat jullie het ritje zijn gaan rijden... :wink:

jspr

Bericht door jspr » 03 sep 2014, 08:07

DDX schreef:255Km http://www.strava.com/activities/188849009" onclick="window.open(this.href);return false;
:shocking:

Obbe
Auto: M2

Bericht door Obbe » 03 sep 2014, 11:40

@DDX, mooie afstand! Scheveningen is altijd waardeloos. Afeglopen 2 keer dat ik er fietste (binnen 1,5 maand) een aanrijding gehad, buiten mijn schuld. Tramrails is ook erg gevaarlijk daar. Er is teveel verschillend verkeer. Erg jammer want het stuk HvHolland omhoog is verder prachtig fietsen.

Heb overigens een nieuw frame gekocht. Begin volgend jaar opbouwen met Chorus of Record en een paar hoge carbon wielen. Het wordt mijn mooiweer fiets.
Het gaat om het Canyon ultimate cf sl frame zoals op onderstaande foto.
Afbeelding

indobesar

Bericht door indobesar » 03 sep 2014, 11:40

Hi Joop,

Eltense berg hebben we meegepakt. Daarna zijn we verkeerd gereden doordat een bordje mistte.

@Stephan, mooie rit zeg en wat een km's! :thumbup:

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 sep 2014, 14:04

Stefan, wat een afstand weer zeg! Netjes.

Obbe, schitterende fiets. Vanwaar de hoge wielen? Staar je niet blind op hoge velgen. De meesten doen het om de looks, terwijl lage (wel goede natuurlijk) velgen vaak in het voordeel zijn. Ik rijd nu met Fulcrum Racing 3, zoals zovelen, en ben uitermate tevreden. Hoge velgen vangen veel meer zijwind en zijn dus instabieler. Bovendien zijn ze meestal zwaarder dan lage velgen.

Obbe
Auto: M2

Bericht door Obbe » 03 sep 2014, 14:31

Joost, is inderdaad voor de looks :D Heb in mijn alu Canyon een set Eurus wielen (nagenoeg zelfde als racing 1). Die kan ik in de bergen of met veel wind monteren.

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2014, 15:33

Kun je sneller fietsen met hoge (plus 5 cm) wielen?

Plaats reactie