Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
DDX

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door DDX » 21 aug 2014, 22:14

Bram schreef:Knap man, klinkt als een mooie tocht :thumbup:
Was erg leuke vakantie, heb me 2 weken goed vermaakt en erg mooie omgeving de Vercors.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle routes bij elkaar die ik in 2 weken heb gefietst :
Afbeelding

1623km en 20849hm, maar nu alweer weekje aan het afkicken in Nederland.

Afgelopen week m'n slechtweer fiets upgrade afgerond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jspr

Bericht door jspr » 22 aug 2014, 08:43

///Joost schreef:Ziet er prima uit. Ik heb dit jaar ook Jagwire binnen- en buitenkabels gemonteerd en ben er uitermate tevreden over. :thumbup:
Gisteren voor het eerst gereden na installatie, en de remmen gaan nu super lekker. Bijna lijkt het alsof er geen kabels inzitten zo soepel :lol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 aug 2014, 09:07

Mooi werk hier mannen!

Ik ga dit weekend weer de op de singlespeed weg. Ik blijf even met mijn tengels van mijn Trek ik heb het plaatje onder mijn linkerschoen echt helemaal niet goed staan. Zondag weer 42 kilometer gefietst en de hele week last van mijn knie en heup. :( Maar eerst eens experimenteren met de afstelling dus.

///Joost

Bericht door ///Joost » 22 aug 2014, 09:12

Petrolhead Tom schreef:Mooi werk hier mannen!

Ik ga dit weekend weer de op de singlespeed weg. Ik blijf even met mijn tengels van mijn Trek ik heb het plaatje onder mijn linkerschoen echt helemaal niet goed staan. Zondag weer 42 kilometer gefietst en de hele week last van mijn knie en heup. :( Maar eerst eens experimenteren met de afstelling dus.
Succes, er zijn genoeg websites hierover te vinden. Al is het geen rocket science, wat sommige mensen je wel willen doen geloven.
Ik zie op strava dat je best nog wel wat fietst de laatste tijd. Goed bezig! :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 aug 2014, 09:26

Thanks Joost! De afstanden zijn nog niet echt indrukwekkend maar daar moet het wel naartoe. Ik wil volgend jaar echt afstanden gaan fietsen. Het hoeft niet per se super hard in het begin maar ik wil gewoon 100 of 400 kilometer op eigen kracht af kunnen leggen. Magisch! :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 aug 2014, 21:44

Gefeliciteerd Joost en Rob! Knappe prestatie.

Ik heb vanmiddag 53 kilometer op de singlespeed gedaan. Genieten! Morgen proberen om 130 kilometer te fietsen. Geen idee of het gaat lukken.

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 aug 2014, 14:05

Petrolhead Tom schreef:Gefeliciteerd Joost en Rob! Knappe prestatie.

Ik heb vanmiddag 53 kilometer op de singlespeed gedaan. Genieten! Morgen proberen om 130 kilometer te fietsen. Geen idee of het gaat lukken.
Thanks Tom, het was inderdaad een pittige rit. Zeker met een paar fikse buien op het laatst. Maar net zoals met elke afstand (en jouw 130 km), goed eten en drinken is het devies!

http://www.strava.com/activities/184190279

RVV

Bericht door RVV » 24 aug 2014, 22:52

Mijn 2e triathlon. De OD afstand in Klazienaveen. Zwaar, ging het goed? Ja en nee. Of eigenlijk nee en ja :-)

Op tijd aangekomen in Klazienaveen kon ik mooi het een en ander verkennen zoals de wisselzone. Een strenge controle en ook toch wel een strenge organisatie was professioneel aan het werk.

Mijn fiets opengehangen,de spulletjes klaargezet. En op weg naar de bus. De bus zou namelijk alle deelnemers naar de zwemstart brengen. Verdorie vergat ik mijn badmuts :-( de buschauffeur gevraagd om even te wachten terug rennen naar de wisselzone om snel mijn badmuts te halen. 1,5 km verder de bus uitgestapt en in het water gesprongen. Nou vergeet alle ice challenges op Facebook maar even. Dit was pas koud. 18 graden was het water. Brrr bijna de neiging om er gelijk uit te stappen :-) ik begin nu het principe van de wet suites (neopreen pakken) ook beter te begrijpen want idd mensen klaagden niet over de kou. Na een paar minuten volgde een knal. En in een kolkende drukte had ik het gevoel dat de helft over mij heen zwom. Maar de rappe zwemmers met de neopreen pakken (veel drijfvermogen) waren snel weg. De kou was te verdragen en ik zat lekker in mijn borstcrawl ritme. Maar wat was het water een smerige drab. bah af een toe een slok binnen krijgen in de drukte hielp ook niet echt mee. Ik ben geen snelle zwemmer maar kan het wel constant volhouden. Maar 1500 meter aan stuk in open water zwemmen is toch van een iets andere orde dan 1500 meter (60 baantjes) in een verwarm zwembad. Geen rustmoment en er lijkt maar geen eind aan te komen. Pphff totdat BAM ik op circa 1000 meter kramp kreeg in beide kuiten. Mijn benen sloegen op slot en krabbelend zocht ik de kant op van het kanaal. Mensen van de organisatie kwamen er bij en gaven tips tegen de kramp. Maar die hielpen niks. Even rust. En verder zwemmen, na 50 meter weer kramp weer aan de kant. En de organisatie wilde mij uit het water halen. opgeven? No Way.. Niet 400 meter voor de zwemfinish. Dit zou niet mijn einde worden. Ik ben meer dan 7 minuten op de kant blijven zitten en toen ben ik weer gaan borstcrawl zwemmen. Het ging goed.. Ik kon doorzwemmen. Langzaam aan bang voor nieuwe kramp. Ik kwam zo'n beetje als het laatste uit het water. :-( zwemmen is toch wel een dingetje. Rennend naar de wisselzone zo smerig als een varken die een modderbad had afgewerkt. Begon ik me klaar te voor het fietsen. Fietsen? Er stonden nog en paar de rest was al lang en breed weg.

Ronde 2 fietsen is echt mijn ding. Dus trappen, hard trappen.. En ja hoor daar zag ik fietsers voor mij in het vizier.. Doortrappen de ene naar de andere deelnemer hengelde ik binnen. Snelheden liepen op sommige stukken richting de 50 km/h.. Hele plukken fietsers liet ik achter mij.. Zwemmen was dan prut maar fietsen.. Haha mijn revanche.. De bocht om aanzetten.. En ineens BAM dezelfde kramp weer in mijn kuiten als bij het zwemmen.. Arghhhhhh ik moest stoppen.. De ene na de andere fietser kwam weer voorbij. Opstappen.. Ging niet nog steeds niet.. Ik heb 5 minuten met de fiets aan de kant gestaan. Ik ging het bijltje er bij neergooien. Ik dacht ik stap op de fiets en ga stapvoets terug.. Maar opgeven? No Way! Ik trapte door in een lichter verzet...voerde de snelheid op en binnen no. time zat ik weer op snelheden tussen de 35 en 40 km/h.. En weer begon het van voren af aan.. Fietsers binnen hengelen.. Hard nog harder.. Alles wat mij voorbij was gegaan ging ik in de kilometers die volgde weer voorbij. Noodweer werd het, slagregens zelfs hagel.. Een kou vergelijkbaar met het water. De andere deelnemers kregen het zwaar en het gas ging er op. Hele plukken fietsers haalde ik weer in.. De laatste kilometers volgde en ik had minstens 30 tot 35 fietsers achter me gelaten. Aangekomen in de wisselzone snel de fiets opgehangen.

Ronde 3 hardlopen, ooit mee begonnen in mijn jonge sport carrière (een jaar geleden) in het algemeen op een wat lager pitje, maar de kracht en snelheid is er niet minder om. Maar de schoenen waren kletsnat. Nouja het was niet anders. Maar het hardlopen na het fietsen en de 2 kramp "avonturen" ging niet super lekker. Maar desondanks hengelde ik wel de nodige hardlopers binnen. De sfeer in het dorp Klazienaveen was super en het werd ineens heel mooi weer. heel veel mensen die de deelnemers aanmoedigen en dat geeft toch wat extra vleugels, nog even een speciale dank voor mijn moeder en mijn schoonzus en dochters die aanwezig waren om mij aan te moedigen! Doordat ons zoontje ziek is konden Miranda en de kinderen niet aanwezig zijn, extra support maakt toch veel goed. De kramp in mijn kuiten zat toch wat in de weg, bang voor een nieuwe kramp aanslag toch het zekere voor het onzekere genomen en iets gas terug. De laatste kilometers toch een versnelling om nog een paar voorliggende hardlopers in te halen.. De bocht om langs de wisselzone. Door het centrum van Klazienaveen. Een eindspurt werd ingezet. In de finish ging ik voorbij. Afgeklokt in 2 uur 56 minuten en 44 seconden. 48e deelnemer van de 85 die gestart waren. En dat na bijna al laatste uit het water te zijn gekomen.

Totaaltijd 2.56,44
Zwemtijd 1,5 km 41.49
1e wissel. 3.56
Fietstijd 44 km 1.16 55 (34,6 km/h Inc. 5 minuten stilstaan)
2e wissel 2.30
Hardlooptijd 10 km 51.36

Tevreden? Ja ondanks de tegenvallers. Ik kon er niets tegen doen, behalve rusten. Desondanks mijn klassering van bijna het laatste uit het water op weten te krikken naar de 48e plaats.

Al met al een mooie ervaring. Voorlopig geen triathlon. Maar 28 september mijn volgend uitdaging de monstertijdrit van Almere. Een tijdrit over 122 km in de Flevopolder.

Al met al was deze triathlon veel zwaarder dan mijn vorige de Feanster40. 1000 meter in het verwarmde zwembad is andere koek 1500 meter in 18 graden open water. Bovendien erg smerig water. Bijna een uur in bad moeten boenen om alle smeer te verwijderen. :-)

Gr Rico
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (250.11 KiB) 1295 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (117.66 KiB) 1295 keer bekeken

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 24 aug 2014, 22:56

Respect Rico. Je hebt het toch maar weer even gedaan, met of zonder tegenslagen. Top man. :thumbup: :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 25 aug 2014, 09:06

Dank je!

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 aug 2014, 09:20

Petrolhead Tom schreef: Morgen proberen om 130 kilometer te fietsen. Geen idee of het gaat lukken.
En? :D

WJ

Bericht door WJ » 25 aug 2014, 09:25

Hij is nog onderweg. :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 aug 2014, 10:12

WJ schreef:Hij is nog onderweg. :mrgreen:
:lollerdelol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 aug 2014, 16:27

///Joost schreef:
Petrolhead Tom schreef: Morgen proberen om 130 kilometer te fietsen. Geen idee of het gaat lukken.
En? :D
Hahaha nee helaas liep het anders. Gisteren heb ik me hopeloos verslapen daardoor had ik geen tijd meer door verplichtingen in de middag. Vandaag had ik al plannen dus morgen gaat het gebeuren! Wordt vervolgd!

Knappe prestatie RVV :D

RVV

Bericht door RVV » 25 aug 2014, 18:12

Dankje Tom :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 aug 2014, 19:54

Nou vanmiddag moest het gebeuren. De 130 kilometer Grand Fondo 8 van Strava. Ik had er zin in maar om eerlijk te zijn had ik er ook niet bijzonder veel vertrouwen in, tot nu toe had ik dit seizoen niet meer dan 53 kilometer in één rit gefiets dus om dan bijna het drievoudige te gaan rijden is wel ambitieus.

Vanmiddag om 1300 uur maar gewoon van huis vertrokken en gekeken hoe het ging. Het eerste stuk ging helemaal niet lekker. Het schoot niet op, de pedalen gingen niet lekker rond en het voelde niet prettig. Uiteindelijk na iets meer dan een uur was ik Weerselo al even voorbij en heb ik even gepauzeerd en wat gegeten. Daarna ging het een stuk beter ondanks de felle wind. Ik was dan ook zo in Nordhorn. Na Nordhorn heb ik koers gezet richting Bad Bentheim. De wegwijzers waren een beetje apart want soms stonden er ineens hele andere plaatsen op en soms werd de afstand tot aan Bad Bentheim ineens meer. Ook was de gehele route niet helemaal geasfalteerd en fietste ik opeens midden in het bos. Na een tijdje door het bos gereden te hebben kwam ik aan de rand van Bad Bentheim aan en kon ik vrij snel weer op een voor mij bekende route uitkomen. Vanaf Bad Bentheim tot aan de Lutte is het bergaf dus het ging allemaal erg makkelijk. Totdat ik tussen Gildehaus en de Lutte een lekke band kreeg. Ik had wel een reserve band bij me maar ik had in de gauwigheid de verkeerde gereedschap bidon gepakt en dus geen sleutel om mijn wiel los te maken (mijn kona heeft geen snelspanners) daar sta je dan!

Ik ben toen maar even gaan lopen en kwam op een gegeven moment een bordje tegen waarom stond: "gratis koffie, vrije gift". Ik zag dat daar ook wat boerderijen waren dus het idee was om daar een steeksleutel te lenen. Kom ik bij de koffie plek, wat denk je? Een bandenplak setje aanwezig! Mijn band was binnen tien minuten geplakt dus uiteindelijk toch naar huis kunnen fietsen. De laatste kilometers waren een hel! Wat afzien! Ik was helemaal leeg! Ik had geen eten en drinken meer bij me en kon de pedalen amper rond krijgen.

Totale afstand 80.3 kilometer. Ik denk dat de Grand Fondo 8 gewoon iets te vroeg komt voor mij. Al met al een geslaagde poging al merk ik wel dat ik nog het nodige moet trainen voordat ik 100+ kilometer afstanden makkelijk aankan.

Strava link: http://www.strava.com/activities/185581380

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 aug 2014, 20:49

Wat een verhaal Tom. Wel goed geprobeerd en zo kom je steeds een stapje verder. Ik ga je nu meteen kudo's geven, want die heb je sowieso verdiend. Top!

:thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 26 aug 2014, 21:26

Toch goed hoor Tom. Ik ben ook niet zo'n afstandvreter. Ja ik heb nu een keer die 130 km gefietst. Maar om nou te zeggen dat ga ik binnenkort weer doen. Nee. Mij liggen de afstanden tussen de 35 en 65 km ook het beste. Dan is 80 km gewoon ook al te veel. Fietsen gaat niet alleen om kwantiteit maar vooral om kwaliteit. Ik heb me net een ritje naar huis gemaakt. Slechts 25 km maar de kwaliteit zat hem in de de gem. Snelheid van 38.8 km/h. Daar "kick" ik meer op dan een zondagritje met de buurmannen op 27 km/h gem. Wat ik bedoel te zeggen, ongeacht de afstand, de rit moet voldoening geven. :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 aug 2014, 17:39

Ik vind het afstanden vreten juist het mooiste wat er is. Het gemiddelde tempo ligt dan wel wat lager maar het is wel genieten om zoveel te zien in zo'n relatief korte tijd.

Vandaag toch wel wat last van de linkerknie. Net even naar mijn nieuwe werkgever geweest om mijn contract te tekenen. Dat wordt dus dagelijks 23 kilometers fietsen zolang ik niet met de auto hoef. :hungry:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 aug 2014, 17:53

Netjes Tom :thumbup: En ook zeker Rico, dat zwemmen lijkt me niet flauw zeg, pfoehee

Tim N

Bericht door Tim N » 27 aug 2014, 23:38

Gefeli Tom (met je contract dan he niet met je zelfoverschatting :wink: komt vanzelf goed, met pijn klachten altijd voorzichtig aan doen in elk geval)

DDX

Bericht door DDX » 28 aug 2014, 00:20

Ik blijf mij steeds verbazen over de snelheden van je Rico.
Na 20km ben ik net beetje opgewarmd.

Scheelt waarschijnlijk wel dat je redelijk kan doorrijden, afremmen is wel killing voor gemiddelde snelheid.

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 aug 2014, 07:53

Petrolhead Tom schreef:Ik vind het afstanden vreten juist het mooiste wat er is. Het gemiddelde tempo ligt dan wel wat lager maar het is wel genieten om zoveel te zien in zo'n relatief korte tijd.
Volledig mee eens. Tijdens ons clubkampioenschap zit er ook een verplicht onderdeel tijdrijden. 1 Rondje van een paar km voluit gaan. Verschrikkelijk vind ik dat, zo half :kotsen: over de streep en 3 kwartier daarna je nog steeds beroerd voelen.
Vandaag toch wel wat last van de linkerknie. Net even naar mijn nieuwe werkgever geweest om mijn contract te tekenen. Dat wordt dus dagelijks 23 kilometers fietsen zolang ik niet met de auto hoef. :hungry:
Gefeliciteerd man! Doe inderdaad rustig aan met die knie. Vooral beenblessures kunnen lang duren, niets overhaasten dus.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 aug 2014, 08:00

Die knie is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Dit incidentje legt ook direct het grootste nadeel van een singlespeed bloot. Als het even niet lekker gaat en er komt een heuvel in zicht heb je niet de mogelijkheid om er op het koffiemolentje tegenaan te trappen maar moet je in je (relatief) zware verzet naar boven knallen. Maarja het is niet anders.

Wellicht dat ik er een trekkingfiets bij ga kopen en die uit ga rusten als randonneur, dus wat bredere banden, dropbars en een paar metalen velo orange spatborden. Dragertje voor, achter niets en gaan met die banaan. De houding op de Paddy Wagon is wel erg sportief en als je een tas bij je hebt vind ik dat niet ideaal.

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2014, 08:57

DDX schreef:Ik blijf mij steeds verbazen over de snelheden van je Rico.
Na 20km ben ik net beetje opgewarmd.

Scheelt waarschijnlijk wel dat je redelijk kan doorrijden, afremmen is wel killing voor gemiddelde snelheid.

Hier in het Noorden heb je domweg geen stoplichten. Dat scheelt een hoop, bovendien kies ik de fietsroutes zo uit dat het voor mij bekend terrein is (in de zin van dat ik weet dat ik er kan doorfietsen). Fietspaden mijd ik indien mogelijk. Met piekgemiddelden van plus 40 km/h heb ik daar ook niets te zoeken. Domweg te gevaarlijk voor mij en andere fietsers en wandelaars (met soms loslopende honden). Ik fiets dus vooral in de buitengebieden op de weg (waar geen fietspaden zijn). In combinatie met hard doortrappen krijg je dan wat makkelijker een hoger gemiddelde. Joost zo zie je maar weer, iedereen geeft een eigen invulling aan het fietsen. Dat knallen vind ik nou wel weer supergaaf.

Plaats reactie