BMW 135i
- Arjan S.
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: BMW 135i
Jaloers op de mods! Tis nog de N54 toch? Zit aardig wat speelruimte in.
Durf het met de N55 in mijn 335i (nog) niet aan, ook i.v.m. garantie 
- Joy
- Berichten: 10901
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 135i
Ik reed vandaag achter een 335i en die walmde me een partij bij gas los. Turbo's een tikje gehad leek het. Is dat een gebruikelijk issue bij deze motoren?
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
Is idd een N54, de turbo druk is nog steeds niet erg hoog, rond de 1.3 bar. Binnenkort eens met wat e85 kijken wat er te halen valtArjan S. schreef:Jaloers op de mods! Tis nog de N54 toch? Zit aardig wat speelruimte in.Durf het met de N55 in mijn 335i (nog) niet aan, ook i.v.m. garantie
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 135i
Nee dat is alleen bij AudiJoy schreef:Ik reed vandaag achter een 335i en die walmde me een partij bij gas los. Turbo's een tikje gehad leek het. Is dat een gebruikelijk issue bij deze motoren?
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
Vandaag weer met de auto bezig geweest, kwam de laatste dagen niet meer op boost. Ik dacht dat een van de slangen van de intercooler niet goed zat, alles gecontroleerd steeds zelfde probleem.
Wel met behulp van de JB4 de wastegate ratel er voor 90% uitgekregen. Na wat logs gedaan te hebben blijkt dat de boost zwaar onder target blijft, fout code geeft boostlek aan, ik denk dat dit probleem in het vacuüm zit en hierdoor de waste gate open blijft staan. Ik heb dit in het verleden ook met een 535d gehad, ik denk dat de twin turbo motor hier toch gevoelig voor zijn, ben benieuwd of meerdere mensen hier problemen mee gehad hebben.
Binnenkort maar eens tijd vrijmaken en alle vacuüm leidingen vervangen / controleren
Wel met behulp van de JB4 de wastegate ratel er voor 90% uitgekregen. Na wat logs gedaan te hebben blijkt dat de boost zwaar onder target blijft, fout code geeft boostlek aan, ik denk dat dit probleem in het vacuüm zit en hierdoor de waste gate open blijft staan. Ik heb dit in het verleden ook met een 535d gehad, ik denk dat de twin turbo motor hier toch gevoelig voor zijn, ben benieuwd of meerdere mensen hier problemen mee gehad hebben.
Binnenkort maar eens tijd vrijmaken en alle vacuüm leidingen vervangen / controleren
- dannYZ
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 18 mar 2007, 00:12
- Locatie: Lekkerkerk
Re: BMW 135i
die lijkt wel heel veel op die van mij!
Leuke auto
Hoe heb je de JB4 besteld, wil er zelf ook graag een, maar heb totaal geen ervaring met kopen in het buitenland
Leuke auto
Hoe heb je de JB4 besteld, wil er zelf ook graag een, maar heb totaal geen ervaring met kopen in het buitenland
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
ik heb het via n54tuning.com gekocht, super service, verder kunnen ze een lagere invoice voor je maken voor de import. Je kan daar via paypal betalen en je hebt het ongeveer in een week in huis.dannYZ schreef:die lijkt wel heel veel op die van mij!
Leuke auto![]()
Hoe heb je de JB4 besteld, wil er zelf ook graag een, maar heb totaal geen ervaring met kopen in het buitenland
Ik zou ook gelijk downpipes en een intercooler bestellen, downpipes is wel een hoop werk om te installeren, intercooler met wat zagen niet meer dan een uurtje werk
- dannYZ
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 18 mar 2007, 00:12
- Locatie: Lekkerkerk
Re: BMW 135i
ik heb er al een forge intercooler opzitten, en de downpipes liggen al in de kast haha
- Arjan S.
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: BMW 135i
Je zou trouwens voor de tuning ook Cobb kunnen overwegen. Daar komen ook goede signalen uit de N54 community over naar voren.
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
Na lang zoeken en toch niks kunnen vinden van de week toch de auto naar Beek autoracing gebracht om de auto verder te onderzoeken. Daar kwam het vervelende nieuws dat het probleem niet in het vacuum zit maar in de wastegate van de turbo, het is precies de onderste turbo, waar je echt compleet niet bijkomt, het was al een drama om de downpipes te wisselen laat staan de complete turbo's.
Ook weet je pas wat de kosten van de turbo revisie als deze bij het revisie bedrijf is. De keuze is daarom nu gemaakt om de 1 uit te gaan rusten met een RB turbo uit Amerika. Dit is in principe een standaard turbo die wordt omgebouwd met een ander compressor wiel en verbeterde wastegate. Dit moet de 1 echt vleugels gaan geven
De ombouw wordt door Beek uitgevoerd en zij zullen ook de map gaan verzorgen, de JB4 komt compleet te vervallen
Ook weet je pas wat de kosten van de turbo revisie als deze bij het revisie bedrijf is. De keuze is daarom nu gemaakt om de 1 uit te gaan rusten met een RB turbo uit Amerika. Dit is in principe een standaard turbo die wordt omgebouwd met een ander compressor wiel en verbeterde wastegate. Dit moet de 1 echt vleugels gaan geven
De ombouw wordt door Beek uitgevoerd en zij zullen ook de map gaan verzorgen, de JB4 komt compleet te vervallen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 135i
wat balen, maar nu weet je wel wat het was en past goed in het 'probleem' wat je had met de motor qua lopen.
komt straks dus helemaal goed, zal wel wat kosten...
komt straks dus helemaal goed, zal wel wat kosten...
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
Kosten ben je snel vergeten als de nieuwe turbo weer goed blaast
Ik zit kwa kosten nog steeds ver onder wat een e92 M3 zou kosten
Ik zit kwa kosten nog steeds ver onder wat een e92 M3 zou kosten
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 135i
dat denk ik ook wel, heel benieuwd hoe die straks loopt als alles er op zit en goed is afgesteld 
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 135i
Heb nog een mooie clubsport rollbeugel te koop misschien is dat wat voor jou.
intresse mail even adevo @ iCloud.com


intresse mail even adevo @ iCloud.com
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
nee bedankt, het enige wat ik er nog in zou willen hebben zijn M performance stoelen alleen die dingen zijn zo belachelijk duur
- Arjan S.
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: BMW 135i
Wie, Rob Beck turbo's. Dat wordt Gallardos pesten...
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
Na hele lange tijd wachten was de auto eindelijk klaar, RB had een probleem met het maken van de turbo's en de levertijd liep aardig op, maar ik moet zeggen het was het wachten waard. De auto is bij Beek echt perfect afgesteld, de powerband is echt bizar. Voorheen met de JB4 kwam het vermogen heel abrupt vrij en waren de turbo's bij 6000 toeren buiten adem, nu komt het heel gedoseerd vrij waarbij het vanaf een 4500 toeren echt bizar is. Gisteren in de regen moest de tractie control met 190 in zijn 4 nog inschakelen.
De auto is nu op een veilige 1 bar druk afgesteld, er is nog veel meer mogelijk maar dan moet ik iets aan de koeling gaan doen om alles veilig te houden. Vandaag wat 102 getanked , dit zou ook weer wat meer moeten geven, helaas is het te nat om het te proberen, als het weer droog is ook maar eens wat e85 erbij gooien.
In de regen is het geen feest om te rijden, de auto heeft echt een sper nodig, wel is er genoeg koppel om de auto met 2000 toeren in zijn 3 dwars te krijgen, driften gaat wel lastig met een open diff, binnenkort maar eens een driftdag doen met de auto
De auto is nu op een veilige 1 bar druk afgesteld, er is nog veel meer mogelijk maar dan moet ik iets aan de koeling gaan doen om alles veilig te houden. Vandaag wat 102 getanked , dit zou ook weer wat meer moeten geven, helaas is het te nat om het te proberen, als het weer droog is ook maar eens wat e85 erbij gooien.
In de regen is het geen feest om te rijden, de auto heeft echt een sper nodig, wel is er genoeg koppel om de auto met 2000 toeren in zijn 3 dwars te krijgen, driften gaat wel lastig met een open diff, binnenkort maar eens een driftdag doen met de auto
- Bijlagen
-
- 135i beek.jpg (85.54 KiB) 3445 keer bekeken
- Godspeed
- Berichten: 2309
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: BMW 135i
450+ pk / 600+ nm is ook wel de moeite! 
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 135i
Schitterende auto die 135i.
Samen met de 1M de meest begerenswaardige BMW by far.
Wat zijn de zwakke punten van de 135i? Is die wastegate ratel verholpen zodra de turbo's vernieuwd zijn?
De markt voor 135i's is bedroevend. Tenzij je een verkopende partij bent natuurlijk
Als ik er eentje met een goede historie en redelijke kilometerstand tegenkom, dan zou ik wel eens gek kunnen doen.
Samen met de 1M de meest begerenswaardige BMW by far.
Wat zijn de zwakke punten van de 135i? Is die wastegate ratel verholpen zodra de turbo's vernieuwd zijn?
De markt voor 135i's is bedroevend. Tenzij je een verkopende partij bent natuurlijk
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
De wastegate ratel is nu weg, de auto had wel een ratel toen ik hem kocht, doordat de wastegate van de onderste turbo vast kwam te zitten heb ik voor, bij rb turbo wordt er een verbeterde wastegate gemonteerd en een groter compressor wiel. Ik geloof dat de turbo het enige zwakte punt is, verder is een lsd wel echt een must, zullen ze wel bewust niet gedaan hebben omdat het anders een veel te grote M3 concurrent is. De remmen en het onderstel vind ik standaard echt perfect. Ik kan het zeker aanraden, voor het geld kan je geen snellere auto kopenHielke schreef:Schitterende auto die 135i.
Samen met de 1M de meest begerenswaardige BMW by far.
Wat zijn de zwakke punten van de 135i? Is die wastegate ratel verholpen zodra de turbo's vernieuwd zijn?
De markt voor 135i's is bedroevend. Tenzij je een verkopende partij bent natuurlijkAls ik er eentje met een goede historie en redelijke kilometerstand tegenkom, dan zou ik wel eens gek kunnen doen.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 135i
Kan de wastegate van die 135i turbo's los vervangen worden of heb je om die ratel te verhelpen een nieuwe turbo nodig?
Ik meende gehoord te hebben dat de hele turbo vervangen moest worden.
Ik meende gehoord te hebben dat de hele turbo vervangen moest worden.
- Roderik_
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 17 nov 2010, 21:55
Re: BMW 135i
Misschien hele onbeschofte vraag, maar over wat voor bedragen praten we ongeveer wil je aan dit soort vermogens komen?
Dit aangezien ikzelf ook met het idee speel om een 135i te kopen/importeren.
Mag eventueel in pm.
Thanks!
Dit aangezien ikzelf ook met het idee speel om een 135i te kopen/importeren.
Mag eventueel in pm.
Thanks!
-
M3 Duif
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW 135i
RB Turbo is een van de weinige die dit wel kan, op de site kan je meer lezen wat hij doetHielke schreef:Kan de wastegate van die 135i turbo's los vervangen worden of heb je om die ratel te verhelpen een nieuwe turbo nodig?
Ik meende gehoord te hebben dat de hele turbo vervangen moest worden.
http://www.rbturbo.com/solutions" onclick="window.open(this.href);return false;
hij bouwt de originele turbo om, je moet dus ook de origineel turbo weer terug sturen en aangezien de originele turbo vaak stuk gaan heeft de beste man het giga druk
Ik hoop de auto binnenkort ook eens tegen wat snellere auto's te mogen testen!GTRene schreef:450pk? 600nmnice
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: RJK en 6 gasten
