Ik kwam een set velgen tegen die ik wel mooi vind, maar zijn dat nou echt lichtmetaal (alu) of stalen velgen die aluminiumkleurig gespoten zijn?
Foto:
SlowCo

Geen probleem!SlowCo schreef:Hartelijk dank weer!
Ik vermaak me wel vanavond...
Precies! Maar dan trekt ie wel ietsje vlotter op...Joop schreef:Smaller en lager? Dan klopt je rolomtrek niet meer...
Juist niet toch, minder afgelegde afstand per omwenteling. Lager gewicht helpt wel.SlowCo schreef:Precies! Maar dan trekt ie wel ietsje vlotter op...Joop schreef:Smaller en lager? Dan klopt je rolomtrek niet meer...![]()
Inderdaad minder afgelegde afstand per omwenteling dus lagere topsnelheid maar een iets vlottere (tussen)acceleratie. Eigenlijk net als een korter differentieel: kleiner pignon t.o.v. het kroonwiel = lagere topsnelheid maar vlottere acceleratie. Dus kleinere band t.o.v. de straat = zelfde effect. Correct me if i'm wrongEric Z schreef:Juist niet toch, minder afgelegde afstand per omwenteling. Lager gewicht helpt wel.SlowCo schreef:Precies! Maar dan trekt ie wel ietsje vlotter op...Joop schreef:Smaller en lager? Dan klopt je rolomtrek niet meer...![]()
Maar als het tegen het schuiven is kan je dan niet beter de uitlijning aanpassen.
En aangezien de massa(4x) een kleinere diameter heeft is dat ook gunstiger voor de acceleratie. De massa moet namelijk niet alleen horizontaal versnellen, maar ook de rotatie moet versneld worden en hoe verder de massa van het midden van het draaipunt af is hoe meer kracht dat kost(kwadratisch als ik het goed heb, google traagheidsmoment voor meer info). En bij een 2cm smallere en één stap lagere band zal dat niet veel zijn, maar het telt zeker mee. Het is dus zelfs effectiever dan spelen met je eindoverbrenging. Desondanks heb ik juist voor een één stap hogere band gekozen, vult de wielkasten duidelijk mooier(zonder aan te lopen).SlowCo schreef: Inderdaad minder afgelegde afstand per omwenteling dus lagere topsnelheid maar een iets vlottere (tussen)acceleratie. Eigenlijk net als een korter differentieel: kleiner pignon t.o.v. het kroonwiel = lagere topsnelheid maar vlottere acceleratie. Dus kleinere band t.o.v. de straat = zelfde effect. Correct me if i'm wrong
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Marcelvv, matthyssie, Semrush [Bot] en 5 gasten