BMW M4 Concept

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M4 Concept

Hebben-hebben-hebben!
6
16%
Jammer, maar die varkensneus sla ik over!
14
37%
Een 435i met M Performance-pk's is wel genoeg
0
Geen stemmen
Die M's kennen we wel, het wordt tijd voor een 911
8
21%
Bel maar terug als ze met een M2 komen
4
11%
Beter dan de 1 M wordt het niet
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 11:32

Geef mij 'n TAMA drumstel en een Fender Stratocaster ofzo en ik word ook niet opeens Keith Moon, Dave Grohl, Hendrix of Clapton:)

Heb wel 2 jaar op blokfluitles gezeten overigens. Skitterend, alles van Iron Maiden doen enzo. Vond de leraar ook prachtig not.


André zat jaren op dwarsfluitles vandaar zijn rijstijl :tooth:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M4 Concept

Bericht door RVV » 12 jul 2014, 12:02

Ja dat zegt David toch ook? Voor de mooi en daarnaast lekker rijden er mee. Ringtijden zijn vooral van academische waarde. Dat neem je toch niet serieus mee bij aanschaf? Hooguit ter bevestiging dat je een goede snelle auto hebt gekocht!? Een paar seconden sneller of langzamer op die dik 20 km is niet te vertalen in een betere of mindere auto. 7.53 of 7.54 who cares. Desalniettemin blijven Ringtijden een bron van vermaak :df:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 12 jul 2014, 12:05

Dit is weer typisch een discussie dood redeneren..............

Het gaat niet om borrelpraat, het gaat erom wat een kar in de handen van een Pro-driver op de ring laat zien.........kortom; wat is de max potentie van een gegeven kar, niet meer niet minder.......

Daarom worden er ook leuke lijstjes gemaakt en wordt er wereldwijd vergeleken

Daar gaat het over !

Niet of een willekeurige eigenaar geen deuk in een pakje boter rijdt, nooit op de Ring komt, of geen techneut is......dat doet helemaal niet ter zake.


Een GTS doet dus 7,53, een S weet ik zo niet.


Dat ik daar niet op let bij aanschaf mag duidelijk zijn, wat ieder ander aan aanschaf overweging heeft mag ie zelf bepalen

Kortom; haal DF off line als dit niet meer kan, het is de enige bestaansreden van een forum als dit.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door GTRene » 12 jul 2014, 12:10

95. Porsche Cayman S 7:55.00 156 '13 325 / 1320 Walter Rohrl
140. Porsche Cayman S 8:06.00 153 '08 320 / 1375
142. Porsche Cayman R 8:06.00 153 '10 330 / 1320 Horst von Saurma
let wel, de eerste is de nieuwere uitvoering, wel wat 'raar' maar kan aan bestuurder en of condities e.d. liggen, die R en S tijd van die oudere modellen.

http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 12:14

@ Rico, dvh maakt er op 'n beetje sarcastisch aanvallende manier van dat Ringtijden juist onbelangrijk zijn en dat 'rijders van dure snelle bolides' kortweg niet kunnen rijden. Althans zó lees ik 't. Dan kun je zeggen:Da's jouw peobleem. Dat kan. Maar zijn schrijfwijze op dat moment is nogal zwartwit. Ook al is 't geinig bedoeld dat snap ik. Ik ben 't daarom ook niet echt met hem eens: Ringtijden zijn uitermate belangrijk en niet alleen voor 'borrelpraat'. Kijk wat auofabrikanten van heinde en verre doen/investeren in hun auto's omwille van de Ringtijden...

Ik kan ook wel de knuppel in 't hoenderhok gooien en gaan zeggen dat dat lijstje van dvh met die rijders en auto's op de eerstkomende Ringmeeting, niks zegt over hun capaciteiten, misschien staan ze allemaal wel de hele dag op de Parkplatz te showen en als ze dan 'n rondje gaan rijden gaat 't nog te traag. Ergo ik zie er geen exoot qua auto tussen, dus echt extreem snel kan 't ook niet gaan. Etc blablabla.

Mooi verhaal toch? Iets met kaatsen en ballen:)

[/sarcasm]

:coffee:

Dus wat romo zegt, totaal mee eens.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Andre » 12 jul 2014, 12:24

Ik zit binnenkort weer een paar dagen in Finland paar dagen rally rijden in een 300pk rally subaru. Afgelopen week nog een raceje gedaan op Assen. En met de 1M ben ik graag op pad. Mijn Focus ligt momenteel meer op Rallyrijden. Een circuit dagje op een natte baan wil ik mij nog wel eens voor inschrijven maar dan ben ik vaak ook klaar in een uurtje of zo.

Nurburgring ben ik compleet klaar mee. Als je daar brokken maakt krijg je toch een pak ellende om je oren. Daar valt de schade van je eigen spullen nog bij in het niet. Vaak zijn Circuit dagen op Nurburgring meteen inschrijven voor een hele middag of dag. Vaak ben ik klaar na 4 rondjes. Ga geen 300 a 400 euro betalen voor 4 rondjes. Plus als je schade rijdt op een nurburgring trackday is je eigen verzekering zeker niet thuis. Stuiter je dan van vangrail naar vangrail ben je helemaal gaar bij de Nurburgring Gastapo.

En daarbij komt dat ik al zoveel circuit rondjes achter de kiezen heb wat bied het nog voor extras om weer een trackday te doen en weer het zelfde rondje met dezelfde auto. Ik weet wat voor tijd de 1M kan rijden dus dat is wel klaar.

Leuke dagen zijn Driftdagen bij Papenburg. Dat is voor mij een hele mooie mix van zelf rijden en rijders bijstaan die willen bijleren.

Dus ik denk dat ik met mijn BMW genoeg plezier maak. Dus die Cockring geef ik door aan de mensen die op een Driving Fun forum liever een paar sport schoenen kopen of op een Fiets zitten en een radijs vreten en roepen dat ze dat liever hebben dan een Jagerschnitzel incl. een dikke duitse bmw bratwurst!
Laatst gewijzigd door Andre op 12 jul 2014, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door GTRene » 12 jul 2014, 12:29

:mrgreen:

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 12:30

LOL @ laatste alinea. :lol:

Dat kwartje van Kok wat we hoedanook nog eens terug zullen moeten krijgen. Als we dat dan allemaal bijelkaar schrapen kunnen we er wel 'n nieuw circuit in/rond Den Haag van maken. De naam heb ik al: de Wim Kokring.

:coffee:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door dvh » 12 jul 2014, 12:34

dvh maakt er op 'n beetje sarcastisch aanvallende manier van dat Ringtijden juist onbelangrijk zijn en dat 'rijders van dure snelle bolides' kortweg niet kunnen rijden.
Bedoel het zeker niet aanvallend. Maar voor de rest heb je gelijk :-)
Het komt bij mij juist zo over alsof je een auto zou moeten verdedigen met rondetijden. Alsof het dan op een hoger voetstuk geplaatst kan worden.

En ja. Autofabrikanten steken veel centen in het bereiken van een snelle rondetijd om de ring. Waarom ? Om marketing ermee te kunnen bedrijven en om er centen mee te verdienen omdat er wereldwijd gekeken wordt naar cijfertjes die gewoon totaal niet belangrijk zijn en door nagenoeg helemaal niemand nageleefd worden.

Je hoeft het niet met me eens te zijn. En ik bedoeld het ook niet aanvallend. Gewoon een beetje prikken maakt weer wat tongen los ( borrelpraat? :*-) ) Beetje leven in de brouwerij is niks mis mee.

Nog even terugkomen op je drumstel en je blokfluit. Als je dat aanschaft ben je niet gelijk Jimi Hendrix.
Maar als ik graag zou drummen en ik wil beter leren drummen dan wil ik ook weten welke drumstick het lichtste is en ik het beste mijn hobby mee kan uitoefenen.

Als ik een specialistenauto koop waarbij kleine details belangrijk gevonden worden. Secondes. Rondetijden ect. Dan neem ik aan dat je , net als wanneer je goed wilt leren drummen , beter wilt worden in wat je doet ? Waarom anders een peperduur drumstel kopen als je toch niet de intentie hebt om er kundiger mee te worden ?

Dus zeg ik. Bij een mooie auto als een Cayman / M4. Je koopt zo'n ding omdat ie mooi is. Lekker zit. Snel aanvoelt. De kick en mogelijk ook de pats of het imago. Maar die rondetijden. Boeiend ?!

Ik zet de radio aan en geniet van mooie muziek. Maar hoe die muziek tot stand komt en hoe goed je ervoor moet drummen? Boeiend ?!

En André behoord tot een van de weinige wie een auto koopt om te gebruiken. Als die over rondetijden begint begrijp ik hem. Maar ik kan niet begrijpen waarom het voor andere ( buiten de borrelpraat en de eventuele pikvergelijkingen ) belangrijk zou moeten zijn. :-)

Noooooo offence.. :beer:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Snipe » 12 jul 2014, 12:39

Andre schreef:op een Fiets zitten en een radijs vreten
Zouden daar eigenlijk ook forums voor zijn?

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 12:45

DVH ik snap je verhaal en redelijk mee eens daar niet van:)

De ring is niet zomaar 'n baantje en/dus kan 'n fabrikant z'n auot's daar uitermate goed testen/setups veranderen, wat de koper/rijder dan ten goede komt. Hockenheimtijden vind ik 'leuk om te weten' in hoeverre de ene auto van 'n andere verschilt. Dus als autorijliefhebber vind ik beide tijden zeer zeker wél boeiend ja, om the big picture te zien van zo een auto. Ook type banden/ slalom leeg/beladen/G krachten/aerodynamica/remweg wedelen/eekhoorntest weetikveel is toch wel 'boeiend' als je de ene(sportieve) auto met de andere vergelijkt en/of nieuwe generaties betere cijfers hebben dan vorige etc.

Ik vind dat dus boeiend dat 'n lichtere atmo Cayman GTS een M4 turbokoppel lompe boer mooi ding bij kan houden op de ring.
Want 'ik ben autorijliefhebber' in de ruimste zin van 't woord. Daarom zit ik hier en niet bij de viva/burda/cosmopolitan/Greenpeace/groenlinksjihad/pannenkoekenbakf/peppi en kokki audiosonic forum ofzo.

Jij/jullie toch ook? Of is dat veranderd sinds je/jullie in bushokjes met hamsteraandrijving rondkarren?
:ongeveer als: :D

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Hielke » 12 jul 2014, 12:48

Snipe schreef:
Andre schreef:op een Fiets zitten en een radijs vreten
Zouden daar eigenlijk ook forums voor zijn?
Denk het niet. Anders zaten ze daar wel.

En over die Ringtijden. Natuurlijk zijn die tijden relevant. Als dat al niet meer zo is, wat dan nog wel? De navigatie? De stiksels van het leer? De aanschafprijs?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door dvh » 12 jul 2014, 12:53

Ja dat is absoluut belangrijker :)

Ik zie bij de dealer de ringtijden nog niet op het verkoopbordje staan jij wel?

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 12:56

Hielke schreef:
Snipe schreef:
Andre schreef:op een Fiets zitten en een radijs vreten
Zouden daar eigenlijk ook forums voor zijn?
Denk het niet. Anders zaten ze daar wel.

En over die Ringtijden. Natuurlijk zijn die tijden relevant. Als dat al niet meer zo is, wat dan nog wel? De navigatie? De stiksels van het leer? De aanschafprijs?
:lol:

Bij 'n auto kijk ik(als liefhebbert) als eerste naar de layout en het model, de pk's, wil ie vlotjes en geinig de bocht om(in de tests die ik lees) , stoelen/zitpositie /sound/remmen/feeling.Massa/pk verhouding etc.

....daarin heb ik wel eens fouten qua aanschaf gemaakt ja:)

Dan komt er nog iets als aanschafprijs natuurlijk(niet onbelangrijk lol) kostenplaatje, tankinhoud icm verbruik, want ik houd niet van tanken. Goeie stereo.

En dan heel veel later navigatie/stiksel/kofferruimte etc.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 12:57

dvh schreef:Ja dat is absoluut belangrijker :)

Ik zie bij de dealer de ringtijden nog niet op het verkoopbordje staan jij wel?
Volgens mij bij Porsche /Ferrari/BMW M etc kun je in de showroom wel info daaromtrent vinden dvh:)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Snipe » 12 jul 2014, 13:03

Hielke schreef:
Snipe schreef:
Andre schreef:op een Fiets zitten en een radijs vreten
Zouden daar eigenlijk ook forums voor zijn?
Denk het niet. Anders zaten ze daar wel.
Misschien zitten ze daar ook wel.

Lekker patsen over de pk-/gewichtsverhouding van de nieuwe Verso of Mii en zo.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door dvh » 12 jul 2014, 13:06

Autoliefhebberij heb je in zóveel vormen.

Iemand die zo'n E30 320 elke week met de hand wast. Netjes maakt en houdt. Er zuinig op is en wat toerritjes ermee maakt.
Iemand met een klassieker die wat rondjes rond de kerk ermee maakt als het boven de 20graden is.
Iemand met een hypercar die zijn droom heeft kunnen waarmaken en ermee naar liefhebbersclubjes rijdt en een keer gas geeft op de snelweg.
Iemand die simpelweg geniet van autorijden. Ongeacht welke auto er onder zijn kont zit.
Iemand die graag speelt met zijn auto op circuit/drift-dagen

Maar iemand die een auto koopt om een rondetijd te zetten. Of die een rondetijd oprecht dermate belangrijk vindt om een autokeuze te overwegen. Ben je dan een autoliefhebber of een prestatieliefhebber ?

@Robin :-) Ow..... Wist ik niet.. Maar kom er ook nooit.. :tooth:

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 13:11

dvh schreef: Maar iemand die een auto koopt om een rondetijd te zetten. Of die een rondetijd oprecht dermate belangrijk vindt om een autokeuze te overwegen. Ben je dan een autoliefhebber of een prestatieliefhebber ?
Een autoliefhebber doh. Hoe simpel is het. Je noemt zelf al poetsers en toerders als autoliefhebber(mee eens) en 'n ringtijdliefhebber is dan geen autoliefhebber? Iets met twee maten?

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 13:14

Ergens op Bimmerpost stond 'n filmpje van de nieuwe topklinkende RS3 Audi als tegenhanger van de M2 straks. Ding zie je nogal ondersturen. Dus zei Andre daar iets van: boring understeering Audis. Zoiets.
Kreeg ie 'n paar reacties op:)

Je kon dat duidelijk zien in dat Ringfilmpje dat ie niet zo 'mooi' de bocht doorging.

Vind ik dat belangrijk? Ja, als ex Audi rijder weet ik dan dat ik niet terugmoet naar dat merk qua rijden.:)

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 13:17

Ik koop al sinds jaar en dag het blad Sportauto. Bij ELKE supertest die erin staat(of 't nou 'n Polo/Corsa GTI/GSI is of 'n GT3/458/Lambo) blader ik EERST naar de Ring en Hockenheimtijden. Altijd. En daarna lees ik 't pas.

Ben ik dus geen autorijliefhebber. Ben ik de enige?
:hmmm:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door dvh » 12 jul 2014, 13:18

Nee hoor. Iedereen kan en mag zich tot zelfbenoemde autoliefhebber benoemen. Het is mij te doen om het nut van rondetijden waar ik gewoon weinig voor voel en weinig van begrijp. Ik begrijp het wel. Aan de fabrikant zijn kant en voor de fun.. Gewoon om wat te hebben om over te lullen ( marketing ?! ). Maar vanuit de autoliefhebberskant begrijp ik het wat minder. Het is geen race zeg maar. Het is een tijdelijke prestatie van een auto onder de meest ideale omstandigheden. Leuk om te weten. Maar waarom wordt het als argument aangedragen als we een Cayman of een M4 vergelijken. Wat maakt die rondetijd dan uit? De koopmotieven gaan toch om heel andere zaken dan dat ? Dus waarom een rondetijd erbij mikken ? Dat heeft weinig met liefhebberij te maken imho. Dat is status, imago, pats. Ook goed. Daar is niks mis mee en het hoort er ook bij. Maar zeg het dan gewoon :-)

Ja, de Nürburgring, laten we het daar nog eens over hebben. Tegenwoordig moet schijnbaar elke fabrikant bewijzen dat ze zich kunnen meten met de concurrent. En aangezien de concurrenten hun auto’s ook beproeven op de Ring komt het wel goed uit als men net iets sneller is. De marketingmachines van merken als Porsche, Nissan, Corvette spinnen er garen bij. Maar ook de huis, tuin en keukenmerken als Renault, Opel, Volkswagen, Mitsubishi en vele anderen rijden er met regelmaat hun rondjes. Maar is de Nürburgring wel zo’n goede graadmeter? Of worden de Ringtijden gewoon harder gehyped dan de iPod?

Eerst maar een stukje geschiedenis. De Nürburgring vergaarde oorspronkelijk haar roem als Formule 1 circuit. Het toen bijna 23 kilometer lange circuit was echter zeer gevaarlijk, wat pijnlijk duidelijk werd toen Niki Lauda er in 1976 bijna verongelukte. De beelden kennen we allemaal, de uitkomst ook. Niki Lauda zat al snel weer in zijn wagen maar in “De Groene Hel” werd geen wedstrijd meer gereden voor het Formule 1 kampioenschap. Overigens waren er voor het ongeluk van Lauda al meerdere coureurs om het leven gekomen op het circuit, waaronder in 1964 de Nederlander Carel Godin de Beaufort. Midden jaren ’80 werd er een modern en veilig circuit gerealiseerd vlak naast de Ring en keerde Formule 1 er terug.

De vele slachtoffers die het circuit heeft opgeëist illustreren al hoe zwaar een rondje op de Ring kan zijn. De vele bochten en belachelijk snelle rechte stukken wisselen elkaar in hoog tempo af, waarbij de remmen heftig belast worden.

Kortom: als je je auto optimaal wil belasten dan koop je een paar tickets á 21 euro. BMW stelt dat een auto na 600 rondjes Ring eigenlijk volledig opnieuw opgebouwd zou moeten worden. Dat is dus na pak hem beet 13.000 kilometer. En dan hebben we het nog niet gehad over bandenslijtage en dergelijke. Voor ruim 25 autofabrikanten is dit dan ook de aanleiding om er met regelmaat hun snellere modellen te testen. En naast die autofabrikanten zijn ook bijna alle grote bandenleveranciers vertegenwoordigd in de regio, alsmede vele fabrikanten van aftermarket performance spul.

Maar doet die rondetijd er toe als men een auto gaat kopen? Is een potentiële leaserijder bereid om zijn keus te baseren op basis van een paar seconden verschil met de concurrent? Ik geloof er niet zo in, eerlijk gezegd. Volgens mij is de leaserijder meer geïnteresseerd in bijtelling, uitstraling, een gratis paraplu en een bos bloemen voor de vrouw bij de aflevering. Natuurlijk kan een merk haar imago wel sportiever doen lijken door te roepen dat men uitgebreid haar rondes doet op de Ring, maar dat doen tegenwoordig bijna alle merken. Ook Land Rover wordt regelmatig op de baan gesignaleerd, niet bepaald een merk dat het moet hebben van de snelle rondetijden ten opzichte van de concurrentie. Dus kunnen we ons beter richten op de merken die ook echt hard gaan: Porsche, Ferrari, Maserati, Aston Martin, kortom: de exoten. En eerlijk gezegd denk ik dat daar weer een heel ander dilemma de kop opsteekt, namelijk “wat vind ik mooi” en “welke auto heeft de juiste uitstraling”. Ook hier geldt mijns inziens dat de ringtijd slechts een leuke bonus kan zijn. Vergeet niet dat veel van deze auto’s slechts voor een zonnige zondag dan wel voor dagelijks gebruik worden gekocht. Slechts een klein aantal mensen laat deze wagens ook echt los op het circuit. En de meeste circuits zijn weer niet vergelijkbaar met de Ring omdat ze zo glad zijn als een biljartlaken en lang niet zo uitdagend.

Nee, tijden van een rondje Nordschleiffe zijn maar relevant voor een zeer select publiek. En dat publiek koopt helemaal de auto’s niet. Dat publiek reageert op websites als autoblog.nl en laat de gemoederen regelmatig hoog oplopen tussen de fanboys van de verschillende merken. Neem de recente Porsche / Nissan rel maar eens als voorbeeld. Reeds goed voor honderden reacties en het einde lijkt nog niet in zicht, maar er is natuurlijk bijna niemand tussen die überhaupt ooit in staat gaat zijn een Porsche of GTR aan te schaffen. Daarnaast is het natuurlijk een enorme onzindiscussie, die Porsche waarschijnlijk meer gaat schaden dan helpen. Porsche krijgt hierdoor slechts het imago van zeurkous, of het nu terecht is of niet.

Hebben ringtijden relevantie? Natuurlijk. Een snelle tijd is een goed visitekaartje. Echter, twee seconden sneller zijn dan de concurrent gaat mijns inziens niemand over de streep trekken om toch maar die andere auto te kopen. Die keuze hangt veel meer samen met prijs, uitrusting, image, enzovoorts. Wel wordt er met door middel van de snelle tijden een enorme fanbase opgebouwd. De vele reacties op artikelen die hierover gaan bewijzen dat. En die mensen die misschien nu nog jong zijn maar later wellicht wel het geld hebben worden nu alvast beïnvloed. Die zien nu dat de GT-R het allersnelst is en daarom wordt het een droomauto. Ze willen hem later hebben, of in ieder geval iets dat erop lijkt. Autofabrikanten bouwen daarmee wellicht aan de toekomst, maar niet aan de recente verkoopcijfers. Ondertussen is het voor ons natuurlijk puur vermaak. Dus ik wil ze zeker niet ontmoedigen daar in Stuttgart of Japan. Nee, blijf maar lekker ontwikkelen en hard gaan daar op de Ring, dan koop ik later jullie auto’s wel. Beloofd.
Ergens op Bimmerpost stond 'n filmpje van de nieuwe topklinkende RS3 Audi als tegenhanger van de M2 straks. Ding zie je nogal ondersturen. Dus zei Andre daar iets van: boring understeering Audis. Zoiets.
Kreeg ie 'n paar reacties op:)

Je kon dat duidelijk zien in dat Ringfilmpje dat ie niet zo 'mooi' de bocht doorging.

Vind ik dat belangrijk? Ja, als ex Audi rijder weet ik dan dat ik niet terugmoet naar dat merk qua rijden
Dat is harstikke belangrijk. En zo'n ringfilmpje is schitterend en leuk. Maar stel. Die vooruit glijdende Audi weet het dankzij een knappe coureur en wat andere gekke aanpassingen toch tot een betere tijd te schoppen dan een veel leuker rijdende M2 ?! Die rondetijd zegt toch niks. Hetzelfde als met die Renault RS destijds die zo snel over de ring vloog. Iedereen had commentaar op de auto. Saai, weggedrag ect. Die tijd zegt toch helemaal niks over zaken die jou als liefhebber aanspreken ? Behalve dan de prestatie.
Laatst gewijzigd door dvh op 12 jul 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 13:21

Nu zit ik in 't vak van tijd verkopen en tijdmeting:)

Dus 't zal mijn fetish zijn te weten wat voor circuittijden auto's rijden?

Dacht van niet. In de racerij/auto/motorsport is het rijden tegen de competitie EN tegen de klok.
Nik meer niks minder. In andere sporten trouwens ook vaak.

Kijk bij een rally. Daar race je tegen de klok.Klaar.

Anders kun je net zo goed gaan koekhappen of mensergerjenieten ofzo.


ergo: Het hele dagelijks leven heeft te maken met tijd.
Ja 'we' gaan een weekje naar de Costa Brava. (voorbeeld)
Wanner gaat 't vliegtuig? Geen flauw idee. Boeie toch?

Dus (Ring)tijden zijn voor mij belangrijk. :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door dvh » 12 jul 2014, 13:25

Ok :-) Fair enough.
Voor mij niet :kikker:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door GTRene » 12 jul 2014, 13:25

ik begrijp beide wel en jullie elkaar ook wel lees ik :mrgreen:

een goede ringtijd voor een auto kan een leuke plus zijn tussen de oren/fora/borrel, dus ja een plus, maar geen hoofdzaak in aanschaffen van een bepaald soort auto.
het gaat om zoveel andere zaken bij elkaar die zoiets doen besluiten, of course. :D

bv een DF auto (voor ieder wat wils) hoeft geen ronde tijd knakker te zijn :df:

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 jul 2014, 13:30

DVH totaal mee oneens met wat je hierboven schrijft. Neem me niet kwalijk.:)

Al was die Megane sneller(dan 'n M3) is dat zeer zeker belnagrijk. Het 'boring' komt bijv uit de fwd tov een ander type layout, maar de Megane is mede door die Ringtijd een respectabele auto.

dat 'n M5 F10 een dagelijks zeer snelle kar is, maar met 'n 7:55 Ringtijd laat zien dat 'massa' niet te verbloemen valt met 560pk tov karern met 430-360pk die lichter zijn zegt dat iets van die auto.

Zoals ik 'jullie' hier zie met de andere draadjes vind ik mezelf juist 'meer' autoliefhebber met m'n Sportautoringtijden dan 'jullie' de laatste maanden. En daar zit geen dubbele bodem in ben ik bang.
En je kunt 't zien als offence en zo bedoel ik 't op een 'milde'manier ook. Serieus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, frankie, Google [Bot], Kadett, L5S1, Mark 320iS, tim1981, wjt en 15 gasten