Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door dvh » 14 jun 2014, 19:08

Booooh schreef:Mooiere combo zo vind ik, lekker klokkie :thumbup: ...
Thnx Ben.
Vind het zelf ook een leuk klokje zo :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jun 2014, 10:44

@Godspeed, een Portugieser 'kloon' zul je denk ik inderdaad in de Boss richting gaan.

Boss maakte voor Nazi Duitsland dee uniformen en de gevangenispakjes van(naar ik meen) ook de mensen in de kampen... IWC leverde z'n Fliegeruhren, alsmede Wempe, LaCo, Lange en nog één aan de Luftwaffe(Beobachtungsuhren) dus ze hebben 'n link met elkaar. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2014, 10:24

Dit is 'n leuk ding! Alhoewel 37mm wel wat klein heeft ie het Zenith El Primero 'motorblok'. Het gaat dus ook (in Haute Horlogerieland) om de techniek/beleving.
http://www.wwwatches.nl/index.php?optio ... &Itemid=17" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie grijpt z'n kans, anders had ik er wel zin in...

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 19 jun 2014, 18:26

Wow. Nice.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 22 jun 2014, 20:06

Nieuwe aanwinst vrijdag binnen gekregen! :D

Afbeelding

WJ

Bericht door WJ » 22 jun 2014, 20:23

Hij komt zo een stuk beter over dan op die andere foto van die website die je eerder had geplaatst. Leuk ding. :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 23 jun 2014, 09:30

Die Monza is gaaf!! :D

Robin

Bericht door Robin » 25 jun 2014, 14:19

Verkoop die dingen (G Shock/Gravity Master)als zoete broodjes dus maar weer voor mezelf een tweede G Shock, 'n Gravity Master. Met electronisch kompas(ik zou graag 'n stuk of wat leveren aan de gemeenteraad hier (PvdA) want die zijn compleet de weg kwijt), carbon wijzer, zender gestuurd, solar powered EN SAFFIERGLAS!

Weegt geen donder en al draagt 'n aap 'n gouden ring:)
Afbeelding

GW A -1100

Edit, filmpje.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jun 2014, 17:13

Robin schreef:Verkoop die dingen (G Shock/Gravity Master)als zoete broodjes dus maar weer voor mezelf een tweede G Shock, 'n Gravity Master. Met electronisch kompas(ik zou graag 'n stuk of wat leveren aan de gemeenteraad hier (PvdA) want die zijn compleet de weg kwijt), carbon wijzer, zender gestuurd, solar powered EN SAFFIERGLAS!

Weegt geen donder en al draagt 'n aap 'n gouden ring:)
Afbeelding

GW A -1100

Edit, filmpje.
Vindt hem wel leuk. Wat kost zo iets nou Robin? Echt geen idee!

Robin

Bericht door Robin » 25 jun 2014, 17:19

Deze lijn heeft een aantal van 249,- /299,-Maar dit is 't paradepaardje wv 549,- (in 't groen, zoqals een moderne HUD in 'n vliegtuig)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jun 2014, 17:21

Ok thanks. Leuk ding maar best een hoop knaken nog.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 jun 2014, 17:49

Doe mij deze dan maar, OLED scherm, draadloos laden, saffierglas, €249,-. Heel erg gaaf :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mark123

Bericht door mark123 » 25 jun 2014, 17:56

Waar te koop? Of is dit een artist impression?

dvh

Bericht door dvh » 25 jun 2014, 18:28

Wel lachen als je straks gewoon je eigen dail kan ontwerpen op zo'n ding :-)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jun 2014, 18:31

Erg leuk......!!

WJ

Bericht door WJ » 25 jun 2014, 18:32

Ja ziet er goed uit, had ik een tijdje terug al dit filmpje van geplaatst;

https://moto360.motorola.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Die GW A -1100 is wel erg gaaf, Robin!

Bram

Bericht door Bram » 25 jun 2014, 18:38

mark123 schreef:Waar te koop? Of is dit een artist impression?
Komt zeer spoedig op de markt.

https://moto360.motorola.com

Robin

Bericht door Robin » 25 jun 2014, 18:44

Mooi ding die ronde Motorola.

Hoe zit 't met batterijduur en hoe draadloos op te laden dan(moet je daar dus 'n smartphone/android bij hebben he), verder dus eigenlijk een 'celular phone' om de pols niet meer niet minder?

Bram

Bericht door Bram » 25 jun 2014, 18:56

Er bestaan Qi laders, daar leg je je smartphone (mits geschikt) op en zo kan er dan draadloos geladen worden.

http://www.bol.com/nl/p/nillkin-qi-draa ... 0021766525

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 08:15

Bram schreef:Er bestaan Qi laders, daar leg je je smartphone (mits geschikt) op en zo kan er dan draadloos geladen worden.

http://www.bol.com/nl/p/nillkin-qi-draa ... 0021766525
Ok, dus dat komt er nog bij?

Buiten of iets mooi is(in mijn ogen is een klok vooral en heren 'sieraad' ongeacht de prijs/merk, omdat mannen in 't algemeen weinig sieraden dragen) is een smartwatch een verlengstuk van je smartphone, die je dus altijd bij je moet hebben want anders functioneert de smartwatch niet(?)

Waardoor zo'n 'smartphone een instrument wordt. We weten allemaal hoe(te) vaak smartphones worden gebruikt om te internetten/gamen/facebooken in 't 'sociale leven' van alledag, overal en nergens, dat 't soms wel eens aso lijkt te worden. Hoe zou dat gaan met dragers van hun smartwatches? Om de minuut op hun klok kijken watskeburt? Dat lijkt me niet sociaal en handig tov de mensen etc met wie je bent. Wat nu ook al gebeurt vaak met de smartphone.

Aangezien volgens mij 't merendeel van de nogal dure smartphones via een abonnement loopt en je dus na 2 jaar ofzo lekker weer voor weinig de nieuwste versie 'krijgt', zou dat hier dan met deze smartwatches ook zo gaan? Of koopt men ze los en dan na 2-5 jaar weer?

Gemiddelde verkoopprijs bij mij van horloges ligt onder de 200,- euro. Dat is in NL een landelijk beeld.
men moet zich afvragen hoe de consument zich dit wil gaan laten verkopen voor deze prijs dan?

Verder vind ik 't opvallend dat horlogegiganten(fabrikanten) Citizen, Seiko en Swatchgroup(de 3 grootsten wereldwijd) nog met geen echte smartwacth op de proppen zijn gekomen?

Men verwacht dat er binnenkort miljoenen smartwatches worden verkocht. Dan verwacht ik ook dat de next gen smartwatch dat ook doet etc? Of is men, net als met Apple een beetje moet van de zoveelste iPad/iPhone?

En wordt de eerste de kaskraker?

In 't verre verleden(mid 70s) droeg ik als kind een Casio met calculator. Leuk. Ook iets van 'n smartwatch. Maar op den duur amper meer verkocht...

Tuurlijk wil ik wel 'n type smartwatch verkopen, maar dit zal (volgens mij nu) alleen gaan via telefoonwinkels etc?

:coffee:

dvh

Bericht door dvh » 26 jun 2014, 08:48

Daar heb je best kans op Robin.
Zeker gezien de gevestigde orde binnen de horlogerie het afstoot ipv aanneemt zal een andere grootaanbieder het voortouw nemen.

Je hebt straks de smartphone , smartglass , en een smartwatch. Google Glass wordt fanatiek door opticiens aangenomen en op voortouw genomen waardoor je hier toch de upperhand in krijgt en houdt. Hoe dat met de smartwatch zal aflopen ? .........

Als Apple straks met een hip product aan komt zetten is het hek van de dam en wil iedereen het en gaat iedereen het nabootsen. Verwacht ik.

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 10:22

dvh schreef:Daar heb je best kans op Robin.
Zeker gezien de gevestigde orde binnen de horlogerie het afstoot ipv aanneemt zal een andere grootaanbieder het voortouw nemen.

Je hebt straks de smartphone , smartglass , en een smartwatch. Google Glass wordt fanatiek door opticiens aangenomen en op voortouw genomen waardoor je hier toch de upperhand in krijgt en houdt. Hoe dat met de smartwatch zal aflopen ? .........

Als Apple straks met een hip product aan komt zetten is het hek van de dam en wil iedereen het en gaat iedereen het nabootsen. Verwacht ik.
Apple is/was hip/statussymbool beetje in iPhones en Pads/laptops. zou dat ook gebeuren met smartwatches? Ik zie Apple watch niet als hip a la ICE Watch , G Shock, DKNY, Diesel, Michael Kors of statussymbool, misschien heb ik 't mis?

Een klok is geen bril natuurlijk.

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 10:25

Geen wishful thinking, maar ik verwacht niet dat Aplle, Motorola, Samsung met hun smartwatches een marktaandaal krijgen waar Citizen, Seiko, Swatchgroup, Fossil Group etc 'wakker van ligt', ook totaal andere wereld.

Wie zou hier op dit forum/draadje een smartwach aanschaffen(naast/bij op ipv een andere modeklok eventueel)
?

edit: Ik denk dat 't een megagrote hype wordt. En dan langzaam afzwakt. Maar blijvend? Ik weet niet.

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 jun 2014, 10:33

Robin schreef: Wie zou hier op dit forum/draadje een smartwach aanschaffen(naast/bij op ipv een andere modeklok eventueel)
?
Ik niet, horloges zijn voor mij een sierraad en geen gadget. Een mooi horloge moet bij mijn kleding van die dag passen en volgens mij past een smartwatch niet bij de kleding die ik draag. :bag:

Daarnaast heeft een smartwatch voor mij geen toegevoegde waarde. Mijn iphone kan al veel meer dan waar ik hem voor gebruik.

Fanatici van het hogere segment zullen denk ik niet de doelgroep zijn voor dit product. Even generaliserend, ik zie iemand met een Panerai, Rolex of JLC niet zo snel instappen in de wereld van de smartwatches.

Je moet het meer zoeken bij de mensen die OF nooit een horloge (willen) dragen en nu wellicht een goede reden hebben om dat wel te doen OF bij de groep die horloges wel kunnen waarderen, maar daar max 500 euro voor over hebben.
Overigens zal dat wel het gros van de mensen zijn, dus er zal vast vraag naar zijn.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jun 2014, 10:41

Ik denk dat dat marktaandeel met name bij de jeugd vandaan komt. Die hebben nu een goedkoper "groot" horloge om of helemaal geen horloge en dadelijk een smartwatch om dat dat lekker hip is naast je Samsung/iPhone telefoon.

Of die horloges dan alleen bij telefoonwinkels verkocht worden durf ik niet te zeggen, maar waarom zou je daar als juwelier ook niet in stappen?

Plaats reactie