"Uh oh, you just lost your KOM..."
OT:
Hey Jesper, ziet er knap uit man!
Het stuur is een kwestie van preferentie. Afstand bovenkant zadel tot stuur hoef je niet naar te kijken. Hoe dieper je zit, dus hoe groter die afstand, hoe meer aero je bent, dus hoe minder luchtweerstand je hebt.
Je kunt het stuur hoger zetten door:
- de inbusboutjes op de stuurpen los te draaien
- vervolgens de topcap bovenop eraf te draaien. Binnenin de vorkbuis zie je dan een zogenaamde expander zitten. Deze dient voor stevigheid, maar vooral om de topcap vast te houden bij afstellen balhoofdlager. (Door de topcap strakker te draaien, trek je immers de vork naar boven, waardoor de balhoofdlagers worden aangespannen.) Je hoeft met deze expander echter niets te doen.
- Nu kun je de spacers op de vork eraf halen alsok het stuur zelf. De spacers kun je plaatsen waar je wil, en zo kun je het stuur in hoogte verstellen.
- Als je alles weer erop hebt zitten, kun je het stuur recht zetten en de inbusboutjes aandraaien (8 Nm indien de vorkbuis ook van carbon is, maar ik weet zo niet of dat bij dit model het geval is).
- Het afzagen van de vorkbuis kun je alleen doen, als je zeker weet dat je nooit meer het stuur hoger wilt zetten. Dit wordt vooral gedaan voor de looks (zo'n spacertoren bovenop je stuur is gewoon niet zo mooi).
- O ja, en 'Flip it!' voor zover dat nog niet gedaan is (kan ik op de foto niet zo goed zien). Je mag zelf even googlen wat ik daar mee bedoel.
Ik zou eerlijk gezegd het stuur zo even laten en proberen er aan te wennen. Lukt het niet, dan kun je altijd nog het een en ander verstellen omhoog of omlaag.
Have fun and ride safe!