Ondertussen met die bussen aan de gang gegaan, wilde ook nog de rij hoogte wat meer omhoog brengen achter, zodat ie meer gelijk staat, beter (mooier) dan bv achter wat lager staat dan voor qua look,
zoals je vaker ziet bij dit soort auto’s, ik houd wel van gelijk voor en achter of achter een tikkie hoger.
Afijn, dat kon ik dan meteen meepakken, wat ook meteen de camber rap minder maakt, zo werkt dat vaak bij BMW.
Ik wilde eerst 1 bus gebruiken, met de verstelbare bussen kun je +- 1 graad verstellen welke kant je ook maar op wil. (dat bleek dus met 2 bussen te gelden)
Best een heel gedoe in de garage zonder niet al te veel los te draaien en dat de boel wat ondersteuning heeft e.d.
Ik durfde niet meteen beide bussen te doen want was bang dat ik dan misschien te veel zou verstellen en dacht, als het met 1 kan dan heb ik mooi wat reserve (kon alleen per set van 4 bestellen) , na veel geploeter en gedoe (niet veel ruimte) kreeg ik de schommel-arm
genoeg los/omhoog om de bus er uit te halen, was niet al te makkelijk zo met het meeste nog aan de auto en de ruimte, maar het ging.
Gelukkig had ik al powerflex er in zitten wat het makkelijker maakt om eruit te halen dan de standaard bv oude BMW originele.
Alles mooi wat ingevet e.d. en de bussen A en B er in, dan de stainless verstelpen er in, maar ging niet met veel plezier, drukte dan de 2de (binnenkant) bus er net een paar mm uit...grrr dus nogmaals klemmen en nogmaals, en eindelijk was het genoeg om hem net
tussen de houders te drukken, dan nog de bouten er weer in (lastig aandraaien daar) en alles weer aansluiten/aandraaien
en de veer (naast schokdemper zeg maar) weer op de juiste instelling zetten, job done.
De volgende dag stukje rijden om veren te laten settelen en dan de controle, de rijd hoogte was nu mooi verdeeld en de look
LA (die te veel negatief camber had) was veel beter, meer gelijk aan RA qua look.
Maar metingen brachten naar voren waar ik al een beetje rekening mee hield, het was niet genoeg als je het echt meetbaar gelijk wilde hebben,
die max 1 graad verstelling + of - krijg je pas als je beide verstel bussen gebruikt per schommelarm, logish achteraf maja, vandaaro.
Om het perfect te krijgen heb ik dat laatste beetje net nodig om hem gelijk te maken als RA
en dus binnenkort toch maar weer los halen (zucht en pijn in men botten ;—)) en ook die andere bus van de verstelbare powerflex voorzien,
dan pak ik net die zeg 5mm minder negatief camber wat die meer naar binnen staat.
Werkt in elk geval goed dat systeem, kost wat, maar dan kan je ook wat, zonder laswerk en of alles er onder uit te hoeven schroeven.

- Z3M verstelbaar powerflex e30 ala Z3.jpg (23.69 KiB) 2924 keer bekeken
Die andere kant van de schommelarm heb ik de volgende dag, maar meteen er bij gepakt, kon dat uit mijn hoofd.
Wat aanvankelijk redelijk makkelijk leek te gaan, zat natuurlijk toch wat tegen,
dus weer de boel los en schuiven en drukken (1 kant van de schommelarm wilde moeilijk mooi er in) en nog wat profosorische hand
grepen later, ging het eindelijk goed, pfff :—)
RA heb ik de veerverstelling toch maar een paar mm omlaag gedaan omdat LA altijd wat meer in trekt vanwege het aan de linker-
kant gepositioneerde differentieel ophangoog...en je zit ook nog eens links dus echt 100% zoals je zou willen kan het niet, wel as good as it gets ;—)
Na ff een testritje zodat de veren en rubbers zich gezet hebben, weer ff alles na meten hoe het in de praktijk is met Camber en hoogte e.d.
Nu is het nagenoeg perfect, heel wat mooier qua camber dan voorheen en dus ook beter voor je binnenkant band, niet dat ik daar veel last van had maar mooi meegenomen en prettiger tussen de oren.

- WP_20140518_004.jpg (107.93 KiB) 2924 keer bekeken
Verder mooier qua look L + R nu dat meer gelijkwaardig is hoe je het ook bekijkt.
Ook had ik het gevoel dat door de nwe afstelling van het camber en de hoogte achter e.d. de auto heel iets fijner/stabieler aanvoelde op snelheid dan
voorheen, maar dat kan tussen de oren zitten
dus all in happy dat alles werkte zoals ik gehoopt had en peace in mind