Mooie prestatie Rico, alleen die 8km in iemands wiel hangen zouden voor mij not done zijn, ongeacht de regels. Je wil tijdens zo'n wedstrijd toch een persoonlijke prestatie neerzetten en in dit geval heb je 8km gebruik gemaakt van degene voor je. In iemands wiel rijden scheelt bij mij zo'n 25 tot 30 hartslagen, het verschil tussen zwaar hijgen en rustig op adem komen. Ik denk dat het omgerekend naar vermogen zo'n 30% scheelt. De voorste rijder heeft inderdaad ook voordeel (mits je er dicht genoeg achter zit) maar dat is maar marginaal.RVV schreef:Tijden zijn bekend!
Overal 43e tijd van de 200 deelnemers
En 20e tijd van de 116 mannen recreanten!
De 2e wissel was mijn bottleneck! Maar liefst 3,31 minuten. Dit door de kramp in mijn kuiten, moest ik compleet van het "gas" af. Was zelfs bang dat ik niet meer kon hardlopen. Gelukkig kon ik dit toch oppakken. Al met al dik tevreden voor een eerste triathlon en slechts 3 keer oefenen op het zwemmen. Wissels KAN nog sneller. Je maakt snel de fout om hier wat rustiger aan te doen. Maar wat is dit toch supergaaf om te doen. Een triathlon ROCKS. Dit ga ik beslist vaker doen.
Mooiste moment! Toen een gast op een full Blown triathlon fiets mij inhaalde en ik aanhaakte in zijn wiel. Dik 8 km lang rond de 40 km/h plus gereden op mijn fitness fietsie!
Gr Rico
http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kortom, mooie prestatie, maar zonder de hulp van je voorganger had je deze prestatie nooit kunnen leveren.