Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 mei 2007, 19:26

Ik heb het draadje maar half gevolgd maar heb het wel met Rico besproken :wink: Bottom line is dat de manier waarop men (lees de Politie) te werk gaat in de gevallen die wij zien (accoord = subjectief) niets te maken heeft met het verbeteren van de situatie op de openbare weg. Voor 30km een M3 volgen is gewoon hopen te kunnen cashen. Simpel :wink:

Damir wil graag oplossingen zien en dat is prima concreet gedacht maar wat verander je aan een overheidsmentaliteit? Oplossing is om circuit te rijden maar dat is in NL praktisch niet zo haalbaar als bijvoorbeeld in Japan. Ik zou zeggen: maak je er hard voor! Van dit forum krijg je genoeg steun :D

Het is niet meer dan logisch dat men zich stoort dat je voor een paar kilometer te hard flink genaaid wordt omdat de nadruk met name op snelheid ligt in NL. Overige zaken zoals Macboy ze noemt daar komt men gewoon mee weg. Nederland is bezig zich te verdrinken in details, het gehele overzicht is kwijt en daarvan wordt je als autoliefhebber de dupe van maar alles heeft te maken met de (verkeerde) mentaliteit van de overheid :?

Voorbeeldje: Ik rij achter een Volvo S80 door een snelweg bocht met 130km/h. Twee auto´s achter me rijdt een motoragent. Bestuurder van de Volvo gaat van het gas waardoor ik moet remmen in de bocht want zo blijkt meneer neemt ff een telefoontje aan (niet handsfree..) Zelfs de agent moet hierdoor van het gas. Alle auto´s achter mij evenals de motoragent halen de Volvo in die nog een snelheid van 90km/h over heeft. De agent ziet de bestuurder bellen maar houdt hem niet aan.......tja waar gaat het dan nog om. Verkeersveiligheid?? Nee cashen op het moment dan men er zin in heeft daar gaat het om blijkbaar (het was ook al tegen vieren dus waarschijnlijk zat z´n dienst er bijna op :cry: )

DAT is de frustratie die we kunnen en mogen uiten op een forum. Denken in oplossingen is aardig hoor maar moet je dan je M3 inruilen om incognito gas te kunnen geven :wink:

Onverandwoorde rijders moeten bekeurd worden maar niet alle hardrijders zijn onverandwoord bezig..

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2007, 19:44

Damir Vukovic schreef:@GTRene en Macboy: dus wat is jullie punt nu? Niet meer controlleren op snelheid omdat ongelukken worden veroorzaakt door mongolen die niet kunnen rijden? Ik kan moeilijk beoordelen of Rico (of wie dan ook)nu wel of niet bovengemiddeld automobilist is. Hooguit dat iedereen op deze website zichzelf wel bovengemiddeld vindt (maar dat vindt geloof ik 90% van de mannelijke automobilisten).

Het praat makkelijker als iedereen denkt in termen van oplossingen. Ik ben er serieus in geinteresseerd. Zit namelijk niet op deze site omdat ik niet van autorijden houd.

Mijn oplossing is deelnemen aan het normale verkeer in een auto die het bij legale snelheden al spannend maakt en de snelle bolide gereserveerd voor het circuit. Waarschijnlijk ben ik in mijn oude corolla een groter gevaar dan Rico, maar aangehouden wordt ik nouwelijks en boetes zijn alleen theoretisch mogelijk. Probleem (voor mij) opgelost.

Liever zou ik een normale daily driver hebben waarmee ik na het werk snel even voor een tientje een rondje over een circuit kan. Zou ook een oplossing zijn.

Zeiken op een internet forum? Tja, ook een optie. Maar alleen als het probleem (kennelijk) nog niet zo groot is.
Het gaat niet alleen om aanhoudingen en boetes goede man, maar om aantasting van je vrijheid en vrijheidsgevoel, is het een oplossing om alles maar te verbieden?? zeggen we jou dat je niet harder mag?? als jij 80 of altijd 120 wilt rijden, graag rechts blijven rijden en hou de linkerbaan vrij :lol: het gaat hier niet om asosiaal scheuren maar af en toe sportief rijgedrag zo goed en kwaad? dat kan op sommige korte stukken, met beleid en rekening houden met..please read the post good my "friend" het gaat om aantasting van dus..en je niet meer vrij voelen en jij vind dat regels maar nog meer regels moeten zijn?? tot 1974 waren de regels net als in Duitsland en kon je nog scheuren als je zin had en rustig als je wou, maar je had keuze en nu niet als je van A naar B gaat, en na de nwe regels en weer nwe regels en weer nwe regels blijven het regels regels regels op een gegeven moment krijg je het benauwd van al die regels snappie dat ie??? en we hadden een klein beetje plezier soms en dat word je zo ook nog ontnomen, maar ach wat praat ik tegen wie?? jij jou zin doe je best maar gun ons de onze en don't Nanny us please we try to life and make live a bit more pleasant to make it a life to live with.

regels..haha, ik snap het wel..maar als je regels op regels op regels zet en telkens aanscherpt wat blijft er dan over en wat is dat waard, is dat leven? idioten hou je toch altijd ook al maak je nog meer regels maar je treft er zo velen mee, ook de goed willenden met sommige regels.

I rest my case...

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 12 mei 2007, 20:03

jij jou zin doe je best maar gun ons de onze en don't Nanny us please we try to life and make live a bit more pleasant to make it a life to live with.
IK sta niet met de multinova in de berm maat. Dus je doet maar, ik ga altijd braaf en ruim van te voren knipperend opzij.

Die regels die zijn er nou eenmaal. Dan heb je 2 opties: of je zoekt een oplossing die voor jou werkt binnen de regels. Of je zoekt zoveel medestanders dat je regels aangepast krijgt.

Succes met nummer 2, ook ik zou graag een snelheidslimietvrije snelweg zien. Ik geloof echter niet dat dat er ooit nog in het drukke Nederland van gaat komen en heb maatregelen genomen.

Michel P

Bericht door Michel P » 12 mei 2007, 20:06

Probleem is dat de verkeerspolitie in veel gevallen subjectief te werk gaat. Afgunst/opvallende auto betekend gewoon bovengemiddelde aandacht, wat niet zelden. Een S80 rijder word bijna per definitie als een veilige rijder gezien, dus die kunnen vast bovengemiddeld goed bellen in een rijdende auto zonder handsfree set. Super goed inzicht dus ;-)

Ik heb na de CBR07 nog meer dan voorheen enorm veel respect voor de duitse agenten, daar kan 95% van het NL graai keurkorps een voorbeeld aannemen. Het zelfde geld voor de kwaliteit van de politie in London. Dan ga je toch langzaam denken dat die 95% van het NL graai keurkorps droomt ooit KooSSpee op te volgen. Je zou ze bijna in de hilarische pindakaas reclame verwachten, wat wil je later worden, KooSSpee en uber bermgraaier! Nederlands op zijn smalst.

Wim, ik denk oprecht dat je in reallife een aardige vent bent, en waarschijnlijk tot de 5% van de verkeerspolite hoort die wel capabel is, maar het is toch logisch dat je als uitzondering over de zelfde kam word geschoren. Daarvoor zijn er te veel zwakke schakels met een bovengemiddeld NSB gehalte. Hoe bont moet je het wel niet maken om als verkeersagent daarmee te worden vergeleken.

Michel

Niels

Bericht door Niels » 12 mei 2007, 20:52

Michel Pol schreef:Probleem is dat de verkeerspolitie in veel gevallen subjectief te werk gaat. Afgunst/opvallende auto betekend gewoon bovengemiddelde aandacht, wat niet zelden. Een S80 rijder word bijna per definitie als een veilige rijder gezien, dus die kunnen vast bovengemiddeld goed bellen in een rijdende auto zonder handsfree set. Super goed inzicht dus ;-)
Idd Michel en mij en bij mijn achterliggers inclusief de motoragent ontbrak dat inzicht dus nu net :D Ik denk dat we de 2 seconden regel dan ook moet vervangen door een 5 seconden regel :evil:
Damir Vukovic schreef: Die regels die zijn er nou eenmaal. Dan heb je 2 opties: of je zoekt een oplossing die voor jou werkt binnen de regels. Of je zoekt zoveel medestanders dat je regels aangepast krijgt.
Of je gaat gewoon verder en je bent je bewust van de risico´s die je neemt :wink: Iedereen hier weet dat het zo werkt Damir :wink:

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 12 mei 2007, 21:19

Of je gaat gewoon verder en je bent je bewust van de risico´s die je neemt Wink Iedereen hier weet dat het zo werkt Damir Wink
Maar daar wordt je zo gefrustreerd van Niels :P Tot die conclusie kom ik iig als ik hier eens om me heen kijk. Zoveel paardjes maar nergens plek om ze te laten galloperen. Lijkt af en toe meer op driving-frustration of rijbewijskwijt.com. Dat kan toch niet leuk zijn? :?:

Niels

Bericht door Niels » 12 mei 2007, 22:39

Damir Vukovic schreef:
Of je gaat gewoon verder en je bent je bewust van de risico´s die je neemt :wink: Iedereen hier weet dat het zo werkt Damir :wink:
Maar daar wordt je zo gefrustreerd van Niels :P Tot die conclusie kom ik iig als ik hier eens om me heen kijk. Zoveel paardjes maar nergens plek om ze te laten galloperen. Lijkt af en toe meer op driving-frustration of rijbewijskwijt.com. Dat kan toch niet leuk zijn? :?:
Frustratie betekend dat je de situatie niet accepteerd zoals die is :wink:

Als je in een dure snelle auto hebt geinversteerd is het moeilijk om het huidige verkeersbeleid te accepteren. Helemaal omdat die onder valse voorwendselen tot stand komt. Men doet het namelijk niet voor de verkeersveiligheid en het milieu :cry:

Ik denk dat Rico dan ook binnenkort een auto op naam van de zaak zal nemen en de M3 af en toe eens uit gaat laten :wink: hij accepteert dan de situatie en gaat zijn financiele risico´s zo veel mogelijk minimaliseren. Jammer dat het zo moet maar het is niet anders. Je kunt dan zeggen dat Rico tot een oplossing is gekomen maar je kunt ook concluderen dat hij zich neerlegt bij de afpersing die plaatsvindt :wink:

Het is niet voor iedereen een optie om in het weekend op het circuit te zitten en het hoeft ook niet nodig te zijn. Kijk maar naar Duitsland.

Joop

Bericht door Joop » 12 mei 2007, 22:42

Niels schreef:...
Het is niet voor iedereen een optie om in het weekend op het circuit te zitten en het hoeft ook niet nodig te zijn. Kijk maar naar Duitsland.
Alleen de situatie zoals in Duitsland met limietloze autobahnen is hier in NL bijna overal onverantwoord... (nederlanders kijken immers niet in hun spiegels)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 12 mei 2007, 22:44

Joop schreef:Alleen de situatie zoals in Duitsland met limietloze autobahnen is hier in NL bijna overal onverantwoord... (nederlanders kijken immers niet in hun spiegels)
Maar misschien kijken de Duitsers juist meer in hun spiegels door het snelheidsverschil? Om er even een kip-ei-verhaal van te maken ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2007, 22:49

Joop schreef:
Alleen de situatie zoals in Duitsland met limietloze autobahnen is hier in NL bijna overal onverantwoord... (nederlanders kijken immers niet in hun spiegels)
Je weet toch wel waar NL op de nummerplaat voor staat...........................

NUR LINKSFAHREN.................................................... :lol: Althans zo denken die Duitsers over ons op hun Autobahnen..............................

Joop

Bericht door Joop » 12 mei 2007, 22:52

romo schreef:
Joop schreef:
Je weet toch wel waar NL op de nummerplaat voor staat...........................

NUR LINKSFAHREN.................................................... :lol: Althans zo denken die Duitsers over ons op hun Autobahnen..............................
IDD, maar zo denk ik er ook over: altijd die Hollanders op de linkerbaan met een gangetje van 120 in 't uur,

Een andere klopt dus ook: Nur Langsam... :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2007, 22:55

Ja, die is ook goed :lol:

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2007, 00:25

Damir Vukovic schreef:
Of je gaat gewoon verder en je bent je bewust van de risico´s die je neemt Wink Iedereen hier weet dat het zo werkt Damir Wink
Damir dat kan inderdaad wel eens de juiste conclussie zijn.

Verder heb ik geen probleem met de geldende verkeers en snelheidsregels, hoewel ik het bespottelijk blijf vinden dat bijna alle 80 zone's in buitengebieden omgezet zijn 60 zone's. Ik vraag me serieus af of de wettelijke basis niet met voeten getreden word. Het lijkt er op alsof iedere wegbeheerder/eigenaar zijn eigen snelheidsregels aan het vaststellen is. Toen ik mijn rijbewijs haalde bestond het zogenaamde 60 buiten de bebouwde kom niet eens!

Waarom ben ik het hier niet mee eens? omdat de meeste zoniet alle buiten de bebouwde kom wegen gewoon ingericht zijn op 80 km/h. Waar voorheen 20 te hard een lichte ovetreding was, is nu 40 te hard een hele zware overtreding, totaal scheve verhouding.

Rene slaat met zijn ervaring ook het meest de spijker op zijn kop, je vrijheidsgevoel staat onder druk als automobilist.

En niet omdat de politie me de hele tijd in de gaten houd, maar vooral omdat welwillende NSB burgers en nu gebruik ik die term dus wel oprecht! Jou gewoon verklikken, met als gevolg video achtervolgingen (zie pagina 4 van dit topic) omdat hun perceptie van te snel rijden door een ander als absolute waarheid word gezien.

Het feit dat die vent op dat brommertje mijn kenteken noteerde of in ieder geval heel goed in zich opnam frustreerd mij vele meer dan een terechte bekeuring van 30 te hard ofzo.

Ik zie het als een vorm van verraad om mijn vrijheid te beperken, dat is voor mij momenteel het grootste probleem om nog genieten van mijn auto en zin kunnen.

Elmar

Bericht door Elmar » 13 mei 2007, 00:51

Damir Vukovic schreef:Dus zodra je zelf financieel verantwoordelijk wordt voor je handelen is het risico ineens te groot?
Kunnen we die inlijsten of zetten we hem op de homepage.

Sinds ik af en toe wat circuits bezoek, hoeft het sporten met de auto op de Nederlandse openbare weg voor mij niet meer. OK, als ik ergens heen moet, gaat dat meestal gepaard met overschrijding van de maximum snelheid, maar dat zie ik niet als driving fun. Dat heb ik wel op een circuit, echter vandaag ben ik op Spa wezen rijden, in de ochtend was het nat en als je dan ziet hoeveel auto's er van de baan schieten...dan is het begrijpelijk dat sommige het (financiele) risico te groot vinden om daar te rijden.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 13 mei 2007, 00:55

ik heb er gewoon schijt aan
dat werkt het beste

volgens mij is er bij Rico wat anders aan de hand
is er gebeld met de horkenlijn meer dan een paar keer
tjah dat is ff lastig
wissel je wagen om met die van je vrouw bijv :oops:

okee ga nu pitte

mzzl

E

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2007, 00:58

Driving fun heeft voor mij ook niet zo heel veel te maken met overschrijden van de maximum snelheid. Het is vaak wel een gevolg van DF.

Was trouwens al genoemd dat er jaarlijks 2000 mensen doodgaan op hun werk ?

tegen 800 verkeersdoden ?

cijfers zeggen niet zo veel maar ik vind het wel leuk om dit doort perspectieven te plaatsen, vooral omdat je vanuit de overheid er ook niks over hoort dit in tegenstelling tot snelheidsovertredingen die zowat voor de volle 100 procent worden aangerekend voor de verkeersdoden.

Elmar

Bericht door Elmar » 13 mei 2007, 01:01

Ze gaan niet dood op het werk, iig niet allemaal, maar door het werk. Bv met chemische stoffen waar ze kanker van krijgen. Niet te min een erg hoog aantal.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 13 mei 2007, 06:34

Elmar schreef:Ze gaan niet dood op het werk, iig niet allemaal, maar door het werk. Bv met chemische stoffen waar ze kanker van krijgen. Niet te min een erg hoog aantal.
Zeker door gebruik van teveel witte poeders. :wink:

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 13 mei 2007, 11:25

@Rico: wat schiet jij nou precies op met dit soort perspectieven?

Snelheid handhaven is een win win situatie: de ongelukken op lagere snelheid produceren minder doden en gewonden dan die op hoge snelheid. Het verkeer wordt dus meetbaar veiliger (en dat vinden ze fijn). Daarnaast levert het goud geld op, zodat handhaving zichzelf terug verdient. Dit in tegenstelling tot ARBO controles etc, die alleen geld kosten. Is klote, maar de logica erachter is zo simpel dat ze voorlopig lekker door blijven graaien.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 13 mei 2007, 12:06

En dat graaien werkt alleen maar omdat iedereen hier in NL er aan meewerkt...

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2007, 12:50

Damir Vukovic schreef:@Rico: wat schiet jij nou precies op met dit soort perspectieven?

Snelheid handhaven is een win win situatie: de ongelukken op lagere snelheid produceren minder doden en gewonden dan die op hoge snelheid. Het verkeer wordt dus meetbaar veiliger (en dat vinden ze fijn). Daarnaast levert het goud geld op, zodat handhaving zichzelf terug verdient. Dit in tegenstelling tot ARBO controles etc, die alleen geld kosten. Is klote, maar de logica erachter is zo simpel dat ze voorlopig lekker door blijven graaien.
Dus een dubbele moraal, zolang de doden zichzelf blijven terug verdienen is het interessant.

Uiteindelijk is het hele verhaal van de doden allemaal flauwekul natuurlijk. Een dode kost geen geld meer en dood gaat iedereen toch een keer.

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2007, 12:54

Ik heb voor de grap eens uitgerekend wat een uur M3 rijden me kost, alles all in. (op jaarbasis alle autokosten teruggekoppeld naar 250 uur rijden = 15000 km)

Dan kost me elk uur rijden me 70 euro. Dubbel en dwars waard als je de auto kan benutten, maar als je dan een uur met de billen samengeknepen moet rijden :?

Maik

Bericht door Maik » 13 mei 2007, 13:03

Maar je hoeft niet persee dood te gaan door een ernstig ongeluk, maar bv zwaar gewond met als resultaat bv een zware handicap kan natuurlijk ook, en die cijfers liggen wel een stuk hoger lijkt mij? Dus... waar blijven de cijfers van de zwaargewonden? Om de discussie even helder te houden :idea:

Tom

Bericht door Tom » 13 mei 2007, 13:08

Rico, je hebt helemaal gelijk. Maar eigenlijk moet je bij autorijden niet gaan rekenen wat het kost. Daar word je letterlijk en figuurlijk ziek van. Pas dan word je met de neus op de feiten gedrukt wat een bak geld erin zit. Ik heb dat ook gedaan met m'n S2000 destijds, gekeken wat ie mij gekost had na reparaties/afschrijving/onderhoud/benzine/verzekering en dan per gereden kilometer. Ik meen dat het +/- een euro per km was. Als die cijfers in Excel sheet voor je staan schrik je gewoon en gaat de lol er gelijk vanaf. Daarom doe ik dat niet (teveel) meer. Autorijden vind ik belangrijk, is gewoon een uitlaatklep, alle dagelijkse dingen even vergeten.. dat is best wat geld waard. Je had laatst wat gepost over gezondheid.... je leeft maar één keer... als ik al m'n uitgaven 'goed' moest praten of ging narekenen dan zou ik ook een stuk minder uitgeven (niet alleen op autogebied) maarja... op de bank heb ik er ook niks aan.

allen

Bericht door allen » 13 mei 2007, 13:20

Rico, zat e46 m3's te koop. Dus als je na zoveel posts nog niet genezen bent van je angst (chicken!!! :twisted: ) verkoop hem dan maar. Ga je hem echt missen koop je volgend jaar gewoon weer een andere. Het is niet zo dat je wagen een 'Einzelstück' is.

Je kunt ook bijv. een e30m3 halen. Heeft een hele bak minder pk's maar denk dat het rijplezier minstens even groot is als met je huidige auto. In oude wagens hoef je iig niet zo snel te gaan om dezelfde fun eruit te halen.

Plaats reactie