Volvo 850R => Megane RS op komst
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
- Martijn M
- Berichten: 3668
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
21 rondjes
Dat is aardig wat, netjes!

- Paskal
- Berichten: 3810
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Zie hier het bewijs dat je er nog echt wel dagen zijn waarbij je zoveel rondjes kunt rijden als je zelf will. De kunst is om de goede dagen uit te kiezen 

- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Allemachtig zeg...keurig!! 

- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Klopt, ik heb er 21 gedaan en ik was al klaar rond 17.30 , ik kon er wellicht meer als 30 gedaan hebben maar op de duur voel je het het wel wat in de armen en de geldbuidel, toch een serieuze gewichtsbesparing in die laatstePaskal schreef:Zie hier het bewijs dat je er nog echt wel dagen zijn waarbij je zoveel rondjes kunt rijden als je zelf will. De kunst is om de goede dagen uit te kiezen

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
als je dit aantal ronden rijdt wordt het hoog tijd voor een jaarkaart dacht ik zo!
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Het omslagpunt ligt op 75 rondjes, dat haal ik (en mijn geldbuidelRoy RS schreef:als je dit aantal ronden rijdt wordt het hoog tijd voor een jaarkaart dacht ik zo!

- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Het " seizoen" komt er weer aan, met het oog op de nodige trapsessies op de Nordschleife maar een beetje aan de slag gegaan.
oliewissel, check
draagarmen nieuw, check
Speedline felgen met semi's er terug op , check
uitlaatbeugel onder rotte uitlaat gehangen zodat de uitlaat daarop valt i.p.v op de baan als hij terug afscheurt aan de katalysator
, check
Een quasi nieuwe frisse remuslijn vanaf de collecteur ligt wel reeds klaar voor montage
De brug in de sleutelschuur die ik daarvoor wil gebruiken ligt nog in gedemonteerde toestand klaar, van zodra die er staat hang ik die remus eronder.
Ik heb al zeer lang een probleem met de koelfans, deze draaien constant vanaf dat het contact opstaat.
Een kenner vertelde me gisteren met grote zekerheid dat het een massaprobleem is. Ook nog effe rap aanpakken dus. Dan nog zien dat ik -2 graden camber vanvoor heb en nulspoor en we kunnen weer gaan knallen
oliewissel, check
draagarmen nieuw, check
Speedline felgen met semi's er terug op , check
uitlaatbeugel onder rotte uitlaat gehangen zodat de uitlaat daarop valt i.p.v op de baan als hij terug afscheurt aan de katalysator

Een quasi nieuwe frisse remuslijn vanaf de collecteur ligt wel reeds klaar voor montage

De brug in de sleutelschuur die ik daarvoor wil gebruiken ligt nog in gedemonteerde toestand klaar, van zodra die er staat hang ik die remus eronder.
Ik heb al zeer lang een probleem met de koelfans, deze draaien constant vanaf dat het contact opstaat.
Een kenner vertelde me gisteren met grote zekerheid dat het een massaprobleem is. Ook nog effe rap aanpakken dus. Dan nog zien dat ik -2 graden camber vanvoor heb en nulspoor en we kunnen weer gaan knallen

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Fans die continu draaien lijkt me op de ring toch niet echt een probleem. 

- Martijn M
- Berichten: 3668
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Monteer ze op de kofferbak voor meer power op KesselchenPetrolhead Tom schreef:Fans die continu draaien lijkt me op de ring toch niet echt een probleem.

- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Petrolhead Tom schreef:Fans die continu draaien lijkt me op de ring toch niet echt een probleem.
Neen , zeker niet, daarom dat ik er tot nu toe ook niet bijster veel, geen eigenlijk, aandacht aan heb besteed

Deze week ook nog gelijk mijn achterbank eruit halen, in eerste instantie deed ik dat als gewichtsbesparing en because racecar maar eigenlijk is er nog een bovengeschikt nut.
Als de achterbank eruit is kunnen de voorste stoelen helemaal plat, wat ideaal is voor een dutje te doen, en dat heb ik op vele ringtrips wel even nodig op de terugweg.

- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Martijn M schreef:Monteer ze op de kofferbak voor meer power op KesselchenPetrolhead Tom schreef:Fans die continu draaien lijkt me op de ring toch niet echt een probleem.
Goed idee, meer thrust op Kesselchen ,Heppik noowdug !
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Epic ringtrip
Om nog even terug te komen op het probleem met die koelfan: als ik de zekering van de fan uittrek dan blijft hij ( met het contact op) gewoon draaien
Zelfde als ik de zekering van de sturingseenheid van de fan uittrek. Dus ergens moet dat boeltje kortsluiten denk ik dan.
Ik heb de batterij eruit gehaald om de massapunten eronder te inspecteren, niets te zien, alles maar netjes opgeschuurd, want daar kom je niet vaak. Alle bekabeling ziet er correct uit , iemand tips hoe ik als leek kortsluitingen kan opsporen ?
Mijn lastig transponderprobleem steekt ook weer vaker de kop op, op het net lees ik dat de "leesring" meestal kapot gaat en dan met name het contact met de regeleenheid, dus daar ga ik ook nog eens wat aan prutsen. Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met transponderpoblemen ( op een Golf 3) ?

Ik heb de batterij eruit gehaald om de massapunten eronder te inspecteren, niets te zien, alles maar netjes opgeschuurd, want daar kom je niet vaak. Alle bekabeling ziet er correct uit , iemand tips hoe ik als leek kortsluitingen kan opsporen ?

Mijn lastig transponderprobleem steekt ook weer vaker de kop op, op het net lees ik dat de "leesring" meestal kapot gaat en dan met name het contact met de regeleenheid, dus daar ga ik ook nog eens wat aan prutsen. Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met transponderpoblemen ( op een Golf 3) ?
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Golf 3 GTI 16V, Elektrische mysteries
Zoek is naar Coolant Fan Control (FC) Control Module J293.
deze regelt de aansturing van je koelfan, haal deze is open grote kans dat hier inwendig kortsluiting in zit.
wat voor probleem heb je precies met de startblokkering?
deze regelt de aansturing van je koelfan, haal deze is open grote kans dat hier inwendig kortsluiting in zit.
wat voor probleem heb je precies met de startblokkering?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Golf 3 GTI 16V, Elektrische mysteries
Bij de Golf 2 vind ik de aansturing van de fan ook zeer apart, niet zoals ik zou denken met zekeringen iig.
Zoek eens een schema op (mocht je dat nog niet gedaan hebben) dan kun je wat gerichter zoeken
Zoek eens een schema op (mocht je dat nog niet gedaan hebben) dan kun je wat gerichter zoeken

- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Elektrische mysteries
Die j923 heb ik al integraal vervangen.erwin20vt schreef:Zoek is naar Coolant Fan Control (FC) Control Module J293.
deze regelt de aansturing van je koelfan, haal deze is open grote kans dat hier inwendig kortsluiting in zit.
wat voor probleem heb je precies met de startblokkering?

Soms als ik start slaagt hij aan en valt dan direct terug uit en dat kan soms heeeeeeeeeeeeeel lang duren eer hij dan terug wilt aanslaan.
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Elektrische mysteries

- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Golf 3 GTI 16V, Game over
Ach onder blok erin, weekendje sleutelen en weer rijden.
Hoe komt het? Lange tijd hoge snelheid, misgeschakeld?

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Golf 3 GTI 16V, Game over
Hubo olie..


- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 3 GTI 16V, Game over
Michel Huisman schreef:Hubo olie..
Haha, die gaat me tot in de eeuwigheid blijven achtervolgen. Ik heb wel serieus gas gegeven en voor lange duur , maar dat deed ik al jaren. Het kwam zo snel, 10 seconden na vaststelling van een lichte ratel had de drijfstang zich al bevrijd. Part of the game.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Golf 3 GTI 16V, Game over
Michel Huisman schreef:Hubo olie..

Maar ja, wel duidelijk waar je probleem zich bevind zeg maar.

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Golf 3 GTI 16V, Game over
Ach hij heeft 't toch nog aardig lang vol gehouden. Shit happens..
En nu ? Want ik las dat een onderblok geen optie was ?
En nu ? Want ik las dat een onderblok geen optie was ?
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Golf 3 GTI 16V, Game over
D'r zijn toch genoeg van die blokken te koop?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Golf 3 GTI 16V, Game over
kiekeboe...
maar euh das wel balen
hoe gaat zoiets dan, een ratel en dan een harde knal en olie en rook e.d.?
maar euh das wel balen

hoe gaat zoiets dan, een ratel en dan een harde knal en olie en rook e.d.?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Enrico, Semrush [Bot], sitechris, Ti-Tourist (Erik), Wout309t en 11 gasten