Q&A schreef:Dank allemaal
@ RonV: Kijk dat zijn tips. Wel raar natuurlijk. Zou natuurlijk niet zo moeten zijn.
Staat er echt max 750 geremd trekgewicht kg op kenteken ? Indien dat zo is valt deze natuurlijk meteen af.
Zodra je een verkeersovertreding begaat met geladen trailer, ben je denk ik niet goed verzekerd.
Staat los van of dit in de praktijk goed rijdt of niet.
En ja, Ik heb inmiddels een bijna nieuwe A-Max BJ gekocht. Achter de Volvo V70 rijdt het eigenlijk prima.
Gewicht auto is laag (GT3 Cup / 1150 kg) en zit daarmee op 1600 kg totaal (1800 is max)
Maar kom ook laadruimte tekort. Vandaar de bus optie.
Voordat ik een Trafic, Vivaro of T5 aanschaf nog een laatste poging:
Iemand ooit met een Renault Grand Espace getrailerd ? (3.5 V6 met 240 PK heb je al voor 3000 euro)
eigenlijk ideaal. Zeer luxe van binnen. Stoelen te draaien tijdens event en goede laadruimte. Mag 2000 kg trekken.
Iemand ervaring ?
Er zijn wel Amerikaanse VANs die een goed trekgewicht op het kenteken hebben, maar toen we er een zochten bleek het niet eenduidig te zijn 750 geremd of niet geremd, 2000 kg geremd. Alles kwam voor.
Wel eens een Espace 2.0 gehad, maar dat was geen succes.
Een busje is handig voor extra banden, werkbank (!) onderdelen, etc. Die heb je met je Cup toch niet nodig zeker

)