Autoambulance / Oprijwagen Gezocht

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Plaats reactie
L@urens

Re: Autoambulance / Oprijwagen Gezocht

Bericht door L@urens » 19 nov 2013, 22:25

steve smith schreef:2.5 Dci 136/145 pk. Mijne is 136.
Thanks. Inmiddels voorzien van een L1 met 115pk uit 2009. Lekker jong, jaartje dealergarantie en om de hoek. Ik heb proef gereden en op een vlakke weg viel me dat enorm mee (en ik kom van een 535d). Die paar keer in de bergen zie ik wel goedkomen.

Behalve dat hij er niet sneller van wordt, rijdt die bus véél lekkerder met de trailer dan de E61.

Kon geen 2.5 vinden met weinig km's, zonder robot-bak waar ik een goed gevoel bij kreeg.

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2013, 08:46

Maat van mij heeft een 115pk, gaat ook goed hoor.

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 03 dec 2013, 14:27

L@urens schreef:
steve smith schreef:
Luco schreef:Traffic is inderdaad een superbusje voor een aanhanger, en ook niet te duur.
Niet duur is een understatement! T4's zijn belachelijk duur voor zo'n oud hok, T5 prijzen slaan nergens op en kwalitatief niet bijzonder. Was zelf absoluut niet op zoek naar een Trafic (was bij de dealer voor een bijna nieuwe Kangoo 105pk) maar na een rondje rijden was ik om. Er stond 69k km op een bijna 7 jaar oude bus. Oud genoeg om zonder BPM bij te tellen ;) De keuze was heel snel gemaakt en geen seconde spijt gehad.

Wat het meest verbaast: Als ik met een trailer op pad moet (van rond de 2 ton, zwaarder moet de Sprinter ervoor) pak ik 9 van de 10 keer de Trafic. Ondanks dat er een E320cdi naast staat die 2100kg mag trekken en 470NM heeft. De bus rijdt gewoon fijner met een kar. Dat extra koppel van de Benz is wel grappig maar weegt niet op tegen de rust die er in die bus zit.
Even een oud topic omhoog pompen.
Welke motor van de Traffic moet je hebben om 1800-2000kg zonder gevaar naar Spa/de Ring te kunnen trekken?
Nog maar een keer dit topic beetje omhoog schoppen. Ik wil begin volgend jaar ook een busje gaan aanschaffen voor de rally en zit ook naar een Traffic/Vivaro te kijken. Zie alleen vaak als ik het kenteken van zo'n busje invul op de rdw site dat er bij Aanhangwagen geremd 0 kg staat.

Hoe zit dat? Kan je dat laten aanpassen, of is dat heel ingewikkeld? Zie het bij best veel van die busje, snap niet zo goed waarom dat is.

Deze bijvoorbeeld:
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=79-bl-jl" onclick="window.open(this.href);return false;

JWD

Bericht door JWD » 03 dec 2013, 15:24

Je ziet dat inderdaad vaker, bij ons staat dat er ook op maar eigenlijk nog nooit klachten gehad bij controles.

Als je echt een ideale combo zoekt ga dan voor een Vito 115 4X4 en een Ifor Williams trailer.
130 op de cruise control is een eitje en per ongeluk te hard een bergje af wordt niet afgestraft met een slinger, ook niet met een dikke M5 achterop :).
Die van ons heeft nu ongeveer 190pk en altijd genoeg reserve, je merkt bijna niet dat er iets achter hangt.
De 4x4 staat een stuk hoger dan de 2x4 dus je kogel staat ook lekker hoog.

Afbeelding

L@urens

Bericht door L@urens » 03 dec 2013, 17:24

Linc (Bas) schreef: Nog maar een keer dit topic beetje omhoog schoppen. Ik wil begin volgend jaar ook een busje gaan aanschaffen voor de rally en zit ook naar een Traffic/Vivaro te kijken. Zie alleen vaak als ik het kenteken van zo'n busje invul op de rdw site dat er bij Aanhangwagen geremd 0 kg staat.

Hoe zit dat? Kan je dat laten aanpassen, of is dat heel ingewikkeld? Zie het bij best veel van die busje, snap niet zo goed waarom dat is.

Deze bijvoorbeeld:
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=79-bl-jl" onclick="window.open(this.href);return false;
Apart die 0kg, en het fysieke kentekenbewijs?
Ik ken dat van US import of hybrides en dan mag je echt 0kg trekken.
Please laat de pre facelift Trafic/Vivaro staan als je geen bak wilt wisselen. Na 2006/7 dus. Prijsverschil is er niet voor niets.

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 03 dec 2013, 20:25

veel trafic's van voor 2006 is de bak al van gewisseld.. ik had een klein budget en heb er inmiddels een gevonden die al een bak en een blok wissel heeft gehad (onder garantie/ bij de dealer)

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 04 dec 2013, 16:24

Bedankt voor de tip in elk geval. Iets om op te letten!

Maar niemand die dus echt weet hoe dat zit met 0kg geremd op het kenteken bewijs? Binnekort maar eens een belletje naar de RDW doen dan.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 05 dec 2013, 01:14

RDW weet het zelf ook niet helemaal volgens mij. Bij amerikaanse pick-upjes is het voor de een zo geregeld om aan te passen en voor de ander weer een heel gezeur. Is naar wat ik gelezen heb, geen eigen ervaring.

Op de rdw site staat dat je contact op moet nemen met ze. klik Hopelijk krijg je dus iemand aan de lijn die er goed mee op de hoogte is.

S-J

Bericht door S-J » 05 dec 2013, 20:56

L@urens schreef:
Linc (Bas) schreef: Nog maar een keer dit topic beetje omhoog schoppen. Ik wil begin volgend jaar ook een busje gaan aanschaffen voor de rally en zit ook naar een Traffic/Vivaro te kijken. Zie alleen vaak als ik het kenteken van zo'n busje invul op de rdw site dat er bij Aanhangwagen geremd 0 kg staat.

Deze bijvoorbeeld:
Apart die 0kg, en het fysieke kentekenbewijs?
Ik ken dat van US import of hybrides en dan mag je echt 0kg trekken.
Please laat de pre facelift Trafic/Vivaro staan als je geen bak wilt wisselen. Na 2006/7 dus. Prijsverschil is er niet voor niets.

Ik heb een facelift (2008) gekocht nieuw, moest bij 90.000 ook een nieuwe bak onder (bij de dealer, geen garantie, volle mep afgetikt.. )

Q&A
Locatie: Amsterdam Porsche 997 GT3 Cup | 996 GT3 Cup | Volvo V70R

Bericht door Q&A » 26 jan 2014, 19:57

Heeft er iemand ervaring met amerikaanse vans als trek auto ?
Laatst gewijzigd door Q&A op 26 jan 2014, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 26 jan 2014, 20:01

Wat dacht je van een campertje :tooth:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 feb 2014, 19:26

-klik-
Wel even je C-rijbewijs halen.

Ik heb als trekauto een Freelander 2, flinke kogeldruk van 150kg maar slechts trekgewicht van 2000kg.
Auto bevalt goed, karren hangen er koersvast achter. Enige heikelpunt vindt ik de achteruit; de auto spurt stationair al op flinke snelheid achteruit. Niet zo bevorderlijk voor de koppelingsplaat... :(

RonV

Bericht door RonV » 25 feb 2014, 09:00

Q&A schreef:Heeft er iemand ervaring met amerikaanse vans als trek auto ?
Ja. We hebben een Ford Econoline camper van gehad. zat een V8 5.0 in - Stabiliteit was goed, maar het ding had echt koelingsproblemen in de Ardennen (!) bij de stijgingen op de snelweg richting Spa. Van alles aan gedaan, maar niet weg gekregen. Het zit wel comfortabel. Probleem met Amerikaanse Vans is dat ze op kenteken bijna nooit een goedkeuring hebben voor een geremde aanhanger - dan mag je 750kg meenemen (legaal).

Onze beste trekauto die we tot nu toe hebben gehad: een Landrover Discovery II met dieseltje, automaat en luchtvering. Stabiel ding. Wel veel reparatiekosten (en dat is zacht uitgedrukt). Misschien een Landcruiser of Patrol proberen>

BTW heb je nu nog geen BJ?

Q&A

Bericht door Q&A » 25 feb 2014, 21:54

Dank allemaal

@ RonV: Kijk dat zijn tips. Wel raar natuurlijk. Zou natuurlijk niet zo moeten zijn.
Staat er echt max 750 geremd trekgewicht kg op kenteken ? Indien dat zo is valt deze natuurlijk meteen af.
Zodra je een verkeersovertreding begaat met geladen trailer, ben je denk ik niet goed verzekerd.
Staat los van of dit in de praktijk goed rijdt of niet.

En ja, Ik heb inmiddels een bijna nieuwe A-Max BJ gekocht. Achter de Volvo V70 rijdt het eigenlijk prima.
Gewicht auto is laag (GT3 Cup / 1150 kg) en zit daarmee op 1600 kg totaal (1800 is max)

Maar kom ook laadruimte tekort. Vandaar de bus optie.

Voordat ik een Trafic, Vivaro of T5 aanschaf nog een laatste poging:

Iemand ooit met een Renault Grand Espace getrailerd ? (3.5 V6 met 240 PK heb je al voor 3000 euro)
eigenlijk ideaal. Zeer luxe van binnen. Stoelen te draaien tijdens event en goede laadruimte. Mag 2000 kg trekken.

Iemand ervaring ?

Luco

Bericht door Luco » 25 feb 2014, 22:29

Die zijn duur in het onderhoud en power houdt niet over.

Kan je beter een camper kopen als je hem alleen voor circuitweekenden gebruikt.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 25 feb 2014, 23:53

Eric Z schreef:RDW weet het zelf ook niet helemaal volgens mij. Bij amerikaanse pick-upjes is het voor de een zo geregeld om aan te passen en voor de ander weer een heel gezeur. Is naar wat ik gelezen heb, geen eigen ervaring.

Op de rdw site staat dat je contact op moet nemen met ze. klik Hopelijk krijg je dus iemand aan de lijn die er goed mee op de hoogte is.
De RDW maakt regelmatig een enorm zooitje van de kenteken gegevens bij import auto's. Kijk maar eens wat kenteken gegevens na van imports.
Wat voorbeelden die ik vaak heb gezien:
- Bij grotere (vaak US versie) motor het lagere vermogen van de kleinere NL motor versie op het kenteken
- Het vermogen in PK wordt als KW opgenomen, dan dus op kenteken weer veel te hoog
- Trekgewicht wordt exact door de RDW omgerekend van de buitenlandse opgave in LBS naar KG, wat dan inhoudt dat een vaak sterkere buitenlandse versie (veel) minder mag trekken dan de verder exact gelijke maar zwakkere NL uitvoering...

RonV

Bericht door RonV » 26 feb 2014, 10:00

Q&A schreef:Dank allemaal

@ RonV: Kijk dat zijn tips. Wel raar natuurlijk. Zou natuurlijk niet zo moeten zijn.
Staat er echt max 750 geremd trekgewicht kg op kenteken ? Indien dat zo is valt deze natuurlijk meteen af.
Zodra je een verkeersovertreding begaat met geladen trailer, ben je denk ik niet goed verzekerd.
Staat los van of dit in de praktijk goed rijdt of niet.

En ja, Ik heb inmiddels een bijna nieuwe A-Max BJ gekocht. Achter de Volvo V70 rijdt het eigenlijk prima.
Gewicht auto is laag (GT3 Cup / 1150 kg) en zit daarmee op 1600 kg totaal (1800 is max)

Maar kom ook laadruimte tekort. Vandaar de bus optie.

Voordat ik een Trafic, Vivaro of T5 aanschaf nog een laatste poging:

Iemand ooit met een Renault Grand Espace getrailerd ? (3.5 V6 met 240 PK heb je al voor 3000 euro)
eigenlijk ideaal. Zeer luxe van binnen. Stoelen te draaien tijdens event en goede laadruimte. Mag 2000 kg trekken.

Iemand ervaring ?
Er zijn wel Amerikaanse VANs die een goed trekgewicht op het kenteken hebben, maar toen we er een zochten bleek het niet eenduidig te zijn 750 geremd of niet geremd, 2000 kg geremd. Alles kwam voor.

Wel eens een Espace 2.0 gehad, maar dat was geen succes.

Een busje is handig voor extra banden, werkbank (!) onderdelen, etc. Die heb je met je Cup toch niet nodig zeker ;-))

Q&A

Bericht door Q&A » 26 feb 2014, 11:12

@ RonV: Waarom was de Espace geen succes ?

RonV

Bericht door RonV » 26 feb 2014, 13:57

Q&A schreef:@ RonV: Waarom was de Espace geen succes ?
Hey De Espace die we hadden was van de vorige generatie (is al een tijd geleden, rond 2001/2002) - kon dat niet echt aan met een trailer van 650 kg en een Porsche van 1250 kg. Was qua betrouwbaarheid best goed, trouwens. Met alles wat je bij je hebt voor een dagje rezen, of een trekday, is een lang en hoog busje echt niet slecht - doe je reparaties zelf, of besteed je die uit (eigenlijk zeg ik - hoe meer je zelf doet op een circuit, hoe meer een busje handig is)?

BTW Ivo toch he? We hebben wel een gesproken over die Engelse BJ trailer..
Laatst gewijzigd door RonV op 27 feb 2014, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Q&A

Bericht door Q&A » 27 feb 2014, 13:20

@ RonV: Ja Ivo.
Ik ga toch een keer een proefritje maken met een Grand Espace 3.5 V6. staan al voor 3 mile te koop.
Kan je geen buil aan vallen en erg goed te gebruiken als 2e family auto.

Ronnie

Bericht door Ronnie » 09 apr 2014, 11:33

Mijn schoonvader heeft een nieuwe Ford Transit gekocht, Trekhaak vanaf fabriek : 0 kg geremd en 750 kg ongeremd op de site van de RDW. Op het kentekenbewijs staat bij trekhaak geremd en ongeremd : NVT.

Ik weet uit ervaring dat als je een grote controle inrijdt met zo een vermelding op kenteken, onze vrienden bij de politie extreem lastig kunnen doen, zeker als ze daadwerkelijk gaan wegen en je zit op het randje. De politie moet namelijk wel weten wat het maximale gewicht is wat de betreffende combinatie mag trekken.
Ik ben het hiermee eerlijk gezegd ook wel eens, het moet gewoon correct op kenteken staan.

Het voorbeeld hierboven is bijv. een ifor Williams trailer van 850 kg, zet daar een e39 op van 1500 kg = 2350KG en je mag het dus niet trekken met je NON 4x4 90 pk vito die 2000KG mag trekken. Een 4x4 model mag dan weer 2500 KG trekken (denk ik) en dan kan het dus wel. Dit is daarom relevant voor onze blauwe vrienden.

Wij gaan nu ook terug naar de dealer om ervoor te zorgen dat er min. 2000KG geremd staat vermeld op het kenteken.

Overigens zie ik regelmatig combinaties rijden waar ik bang van wordt. Seat Leon met daarachter een trailer met 3 serie touring. dat soort grappen.....

dutchneon

Bericht door dutchneon » 14 aug 2014, 13:13

Hebben zelf een Defender 110 met 300tdi en een Range Rover td6 uit 2004.
De defender trekt nog het mooist maar gewoon niet comfortabel te noemen.
de Range is fantastisch en ook verassend weinig onderhoud in de afgelopen 2,5 jaar.

Motor 2,9td van bmw is een beul, kan volgens mij niet kapot, wel opletten met bak.
mijne was vervangen toen ik hem kocht, nu elke keer netjes spoelen na 60k km en prima.
wegenbelasting is niet leuk, maar gebruik hem ook veel met kinders erin dus prima.
Overweeg weleens om hem op grijs te zetten, ombouw heb je er in 1 jaar uit en dan is mrb niks meer.

Trekken doet ie perfect., niks snels maar verschillende boten er achter gehad rond 3500kg en gewoon
90-100km/h aan 1op8 dieselen. Hellinkje gaat ie zelf terug naar 3 of 4 en kun je wel gewoon 60-70 aanhouden zelfs met 3500kg erachter.
Slingeren doet ie absoluut niet, heel stabiel. ook bergje af aan 110 geen kik met veel gewicht.
luchtvering is ideaal!

Mijne gekocht voor 9500euro, nu meer als een ton meer gereden en ding is hardstikke comfortabel.
in die 2,5 jaar nog geen 2300 euro onderhoud (niet bij merkdealer uiteraard).

Echt aan te bevelen!

Plaats reactie