-Menrik- schreef:TijnGTi schreef:Bram schreef:Koop gewoon dat horloge joh

Mij gaat het nu vooral om het type band. Had op Hodinkee een 40'er jaren Patek Chrono gezien met zo'n band en was meteen verkocht. Patek Ref. 130 in staal:
Misschien dat ik vanmiddag eens even binnen loop bij House of Pertijs in Breda. Naar horen zeggen de enige 'echte' horlogewinkel in Breda. Maar eens lekker wat rond snuffelen.
Vette klok!
Is dat House of Pertijs nou wat? Een tijdje geleden ben ik er langs gelopen, ik ging een sandwich halen bij de Super Sandwich, maar vond die 2 klerenkasten bij de ingang niet bepaald uitnodigend om een kijkje binnen te gaan nemen...
Toevallig ben ik vanmiddag er eindelijk eens naartoe gereden gezien ik vrij had en alsnog niet de juiste kevlar/synt. band had weten te vinden. Bij aankomst werd mij door de aanwezige kleerkast vriendelijk de deur open gedaan, waarna ik de prachtige winkel binnen stapte. Deze is qua design en inrichting echt de moeite waard(ook enkele top stukken zoals de Flos geweerlamp etc). Ondanks het feit dat men zich regelmatig in mij vergist bij dit soort winkels in Nederland, en mij hier met de nek aankijkt, werd ik hier gewoon netjes ontvangen ondanks outfit(jas met flinke bontkraag, LV tas welke meer dan eens voor nep word aangezien in combinatie met mijn jonge persoon).
Na kort mijn verhaal uit de doeken te hebben gedaan werd ik doorverwezen naar een andere collega, welke mijn gegevens en wensen omtrent de band heeft genoteerd. Deze andere college heeft zich rustig de tijd genomen voor mij en heb nog even kort een praatje met hem gemaakt over de zaak zelf. In een aantal weken tijd krijg ik te horen of onderstaande Dark side of the moon band black on black met een staalkleurige sluiting te leveren is voor mijn Speedy
Al met al ga ik hier zeker nog eens een kijkje nemen en rond snuffelen tussen de horloges gezien ik vandaag daar de tijd niet voor genomen heb.
Edit: Nog een leuk geschreven stuk met wat plaatjes over vintage Speedy's:
http://www.hodinkee.com/blog/photo-repo ... t-together