Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TijnGTi

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door TijnGTi » 11 jan 2014, 11:05

Bram schreef:Koop gewoon dat horloge joh :mrgreen:
:tong:

Hoewel zo'n Dark side of the moon zeker zijn charmes heeft, vind ik 10k voor een Speedy wat gortig. Ondanks dat de volledige kast, sluiting en wijzerplaat keramisch zijn(een van de weinige met zelfs een keramische plaat)

Hier overigens nog een mooi stuk over de Dark side of the moon(sowieso awesome website):
http://www.hodinkee.com/blog/thoughts-o ... f-the-moon

Mij gaat het nu vooral om het type band. Had op Hodinkee een 40'er jaren Patek Chrono gezien met zo'n band en was meteen verkocht. Patek Ref. 130 in staal:

Afbeelding

Misschien dat ik vanmiddag eens even binnen loop bij House of Pertijs in Breda. Naar horen zeggen de enige 'echte' horlogewinkel in Breda. Maar eens lekker wat rond snuffelen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 jan 2014, 11:15

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 11 jan 2014, 11:29

Bram schreef:Klik

:mrgreen:
Als je zo door gaat het ik straks de grootst mogelijke ruzie met mijn wederhelft :blink:

Gelukkig realiseerde ik me dat er door de locatie bij die 6800 euro nog een dikke 1400 euro aan inklaringskosten komt. Dat kan ik zoiets alweer wat makkelijker negeren :tong:

Luco

Bericht door Luco » 11 jan 2014, 11:37

tuurlijk niet, je vliegt voor die 1400 er ff heen, geeft je vriendin daar een leuk weekend, je doet het horloge om je pols en gaat terug, welke inklaringskosten :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 jan 2014, 11:43

:roflol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 jan 2014, 15:11

Luco schreef:tuurlijk niet, je vliegt voor die 1400 er ff heen, laat je vriendin thuis, geef daar een slet een veeg en je doet het horloge om je pols en gaat terug, welke inklaringskosten :tooth:
Fixed.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 11 jan 2014, 16:28

Jij snapt 'm :roflol:

Zal het haar maar niet laten lezen :blink:

Is er vanmiddag helaas niet meer van gekomen langs die horlogetoko te gaan. Dus helaas ook niet meer naar van die canvas/nylon achtige straps kunnen vragen.

Gisae

Bericht door Gisae » 11 jan 2014, 20:39

TijnGTi schreef:Iemand een goed adres voor het type strap op onderstaande dark side of the moon speedy?

Afbeelding

Ikzelf kom namelijk niet verder dan crown and buckle en die hebben 'm in de verkeerde kleur.

Afbeelding
Bradystrap sailcloth straps.
http://www.bradystraps.com/Black_Sailcloth.php

Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 11 jan 2014, 22:30

Volgens mij had ik hier een paar postings geleden al verteld dat mijn Seamaster gemagnetiseerd was omdat ik hem niet had afgedaan terwijl ik in de weer was met een paar speakerdrivers met serieuze magneten.

Ik heb via ebay een demagnetiseerapparaatje gekocht, 12 euro incl verzendkosten, en hem daarmee gedemagnetiseerd. Hij loopt nu beter dan ooit. Hij liep altijd -8/dag, toen na magnestiseren +30/dag, en nu +1/dag, al 3 dagen lang. Toppertje.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 12 jan 2014, 13:30

@Gisae Thx voor de link! Ga eens uitzoeken of dit die look is waar ik voor ging, want op sommige plaatjes lijkt de sailcloth een stuk minder relief te hebben. Kan iemand mij vertellen waar die straps normaliter van gemaakt worden? Ik meen iets van Cordura stof namelijk.

@FrankV Best uitgegeven 12 euro van de afgelopen maand dus :D Dat is een behoorlijk verschil namelijk!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 jan 2014, 21:23

Thanks Godspeed voor het leggen van de aandacht op die Aeromeister, zag hem net voorbij komen voor een nog mooiere prijs dan jij hem bestelde. Gelijk maar besteld dus. :)

Afbeelding

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 14 jan 2014, 21:59

TijnGTi schreef:
Mij gaat het nu vooral om het type band. Had op Hodinkee een 40'er jaren Patek Chrono gezien met zo'n band en was meteen verkocht. Patek Ref. 130 in staal:

Afbeelding

Misschien dat ik vanmiddag eens even binnen loop bij House of Pertijs in Breda. Naar horen zeggen de enige 'echte' horlogewinkel in Breda. Maar eens lekker wat rond snuffelen.
Vette klok!
Is dat House of Pertijs nou wat? Een tijdje geleden ben ik er langs gelopen, ik ging een sandwich halen bij de Super Sandwich, maar vond die 2 klerenkasten bij de ingang niet bepaald uitnodigend om een kijkje binnen te gaan nemen...

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 14 jan 2014, 23:32

-Menrik- schreef:
TijnGTi schreef:

Afbeelding

Vette klok!
Is dat House of Pertijs nou wat? Een tijdje geleden ben ik er langs gelopen, ik ging een sandwich halen bij de Super Sandwich, maar vond die 2 klerenkasten bij de ingang niet bepaald uitnodigend om een kijkje binnen te gaan nemen...
Toevallig ben ik vanmiddag er eindelijk eens naartoe gereden gezien ik vrij had en alsnog niet de juiste kevlar/synt. band had weten te vinden. Bij aankomst werd mij door de aanwezige kleerkast vriendelijk de deur open gedaan, waarna ik de prachtige winkel binnen stapte. Deze is qua design en inrichting echt de moeite waard(ook enkele top stukken zoals de Flos geweerlamp etc). Ondanks het feit dat men zich regelmatig in mij vergist bij dit soort winkels in Nederland, en mij hier met de nek aankijkt, werd ik hier gewoon netjes ontvangen ondanks outfit(jas met flinke bontkraag, LV tas welke meer dan eens voor nep word aangezien in combinatie met mijn jonge persoon).

Na kort mijn verhaal uit de doeken te hebben gedaan werd ik doorverwezen naar een andere collega, welke mijn gegevens en wensen omtrent de band heeft genoteerd. Deze andere college heeft zich rustig de tijd genomen voor mij en heb nog even kort een praatje met hem gemaakt over de zaak zelf. In een aantal weken tijd krijg ik te horen of onderstaande Dark side of the moon band black on black met een staalkleurige sluiting te leveren is voor mijn Speedy :hot:

Afbeelding

Al met al ga ik hier zeker nog eens een kijkje nemen en rond snuffelen tussen de horloges gezien ik vandaag daar de tijd niet voor genomen heb.

Edit: Nog een leuk geschreven stuk met wat plaatjes over vintage Speedy's:
http://www.hodinkee.com/blog/photo-repo ... t-together

Mnrk

Bericht door Mnrk » 15 jan 2014, 08:20

Dank voor je terugkoppeling! Ik had mijn oordeel al klaar liggen voordat ik er überhaupt geweest was... Binnenkort ook maar eens binnenlopen daar, volgens mij is hun collectie redelijk uitgebreid.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 15 jan 2014, 09:51

-Menrik- schreef:Dank voor je terugkoppeling! Ik had mijn oordeel al klaar liggen voordat ik er überhaupt geweest was... Binnenkort ook maar eens binnenlopen daar, volgens mij is hun collectie redelijk uitgebreid.
Geen dank. Ikzelf had ook mijn oordeel over de zaak al klaar en bij binnenkomst dacht ik nog 'eens zien hoe snel iemand komt helpen'. Maar bij binnenkomst viel mij dat dus allemaal 100% mee. Vriendelijk en kundig personeel en zoals je aangeeft een zeer behoorlijke(op Rolex na) collectie. Zelf kom ik er ook zeer zekers nog terug, voor zowel de horloges als voor de collectie Montblanc spullen(o.a. de armbanden).

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 15 jan 2014, 11:22

Even een crosspost met een ander forumpje:

Ik ben op zoek naar een horloge. Ik zal het voornamelijk dragen bij kostuums. Ik heb nu een duiker, een vrijetijds knoepert, wat Seiko's en wat ander klein spul. Ik zal het horloge dus relatief vaak dragen, aangezien ik minimaal vier dagen per week in pak rondhuppel. Ik draag nu regelmatig de duiker onder het pak, maar ik vind eigenlijk een klassieker horloge mooier passen bij die kleding.

Budget is ongeveer 2.000 euro en ik zoek dus wat klassieks qua uiterlijk. Horloges die ik al kort heb overwogen en bekeken: Rolex 1601 uit de jaren 70, Longines Master Collection (moonphase), Airkings (ik denk wat te klein in diameter voor mij), Constellations, etc.

Maakt me niet zo veel uit of het een nieuw of tweedehands horloge is, of een mooie vintage. Ik wil wel een mechanisch uurwerk en idealiter met doos en papieren (in ieder geval iets van onderhoudshistorie is een vereiste). Verder gaat mijn voorkeur uit naar iets met een lichte wijzerplaat.

Hebben jullie suggesties?

dvh

Bericht door dvh » 15 jan 2014, 12:28

Dit vind ik ook mooi.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (115.49 KiB) 1359 keer bekeken

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 15 jan 2014, 12:46

Hmm, ben ik niet heel enthousiast over.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 15 jan 2014, 17:34

Aerschtuner schreef:Even een crosspost met een ander forumpje:

Ik ben op zoek naar een horloge. Ik zal het voornamelijk dragen bij kostuums. Ik heb nu een duiker, een vrijetijds knoepert, wat Seiko's en wat ander klein spul. Ik zal het horloge dus relatief vaak dragen, aangezien ik minimaal vier dagen per week in pak rondhuppel. Ik draag nu regelmatig de duiker onder het pak, maar ik vind eigenlijk een klassieker horloge mooier passen bij die kleding.

Budget is ongeveer 2.000 euro en ik zoek dus wat klassieks qua uiterlijk. Horloges die ik al kort heb overwogen en bekeken: Rolex 1601 uit de jaren 70, Longines Master Collection (moonphase), Airkings (ik denk wat te klein in diameter voor mij), Constellations, etc.

Maakt me niet zo veel uit of het een nieuw of tweedehands horloge is, of een mooie vintage. Ik wil wel een mechanisch uurwerk en idealiter met doos en papieren (in ieder geval iets van onderhoudshistorie is een vereiste). Verder gaat mijn voorkeur uit naar iets met een lichte wijzerplaat.

Hebben jullie suggesties?
Iets van Maurice Lacroix? Zijn verschillende varianten van de Pontos, Masterpiece en Les Classiques Chronographe op Chrono24 te krijgen voor een 1500 tot 1700 euro.

WJ

Bericht door WJ » 15 jan 2014, 17:43

Did vind ik een mooie van Maurice Lacroix, de Les Classiques Automatic Date ;
Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 15 jan 2014, 17:51

wat is een jumping hour uurwerk eigenlijk?

Afbeelding

http://www.christopherward.co.uk/men/vi ... r-mk2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mnrk

Bericht door Mnrk » 15 jan 2014, 18:04

TAG Heuer Carrera Heritage?

Afbeelding

http://www.chrono24.nl/tagheuer/carrera ... tchTypes=U" onclick="window.open(this.href);return false;

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 15 jan 2014, 18:11

Robin Hartog schreef:Thanks Godspeed voor het leggen van de aandacht op die Aeromeister, zag hem net voorbij komen voor een nog mooiere prijs dan jij hem bestelde. Gelijk maar besteld dus. :)

Afbeelding
Ik zag deze inderdaad voorbij zien komen! 79,- toch? Dit is overigens wel een andere klok dan ik heb.

Veel plezier ermee in ieder geval! :wink:
Laatst gewijzigd door Godspeed op 16 jan 2014, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 15 jan 2014, 20:07

Godspeed schreef:
Robin Hartog schreef:Thanks Godspeed voor het leggen van de aandacht op die Aeromeister, zag hem net voorbij komen voor een nog mooiere prijs dan jij hem bestelde. Gelijk maar besteld dus. :)

Afbeelding
Ik zag deze inderdaad voorbij komen! 79,- toch? Dit is overigens wel een andere klok dan ik heb.

Veel plezier ermee in ieder geval! :wink:
Haha klopt ja. Thanks. Ben benieuwd wanneer hij binnen komt. :)

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 15 jan 2014, 23:52

@Menrik mooie Tag, ben er normaal niet zo van.

Lekkere 5513 Sub voor best een leuk bedrag bij een niet buitenlands Chrono24 adres:

http://www.juwelierburger.com/NL/websho ... -5513.html

Wat zou jullie keuze zijn, zo'n vintage 5513 of een Sub van na 2004 voor +/- het zelfde bedrag?

Plaats reactie