Definitieve deelnemers Papenburg -> EVENEMENT AFGELAST

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 mei 2007, 16:11

Tomaz schreef:Voor een forum wat driving-fun heet vind ik het een beetje teleurstellend als het niet lukt om een goede trackday vol te krijgen. Aan het programma heeft het niet gelegen denk ik.

Als 10% van de 600(!) forumleden trackdayliefhebber is, praat je over een groep van 60 man. Laten we zeggen dat je een trackday plant waarbij maar de helft van die 10% kan komen om welke reden dan ook, heb je nog steeds 30 man over. Maar 30 man bij elkaar krijgen blijkt al teveel te zijn, dat vind ik serieus jammer.
Doe mij dan maar een forum waar maar weinig mensen op zitten, maar wel lui die elkaar kennen en naar circuits of meetings komen om er te rijden. Dank u :)
Driving-fun en trackdayliefhebbers zijn als appels en peren he. Ik heb een hoop lol in het autorijden, zal regelmatig meedoen aan dergelijke tochtjes of runs over de A31 etc. Maar je zult me no way een auto van anderhalve ton op het circuit zien neerzetten, met de grote kans schade op te lopen welke niet is verzekerd.

Wat jij zoekt zijn circuitmensen. Ik heb het gevoel dat hier voornamelijk autoliefhebbers zitten, waar ik zelf ook onder val.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 mei 2007, 16:18

Er zijn hier juist nog redelijk wat gasten die wel degelijk op het circuit rijden. Sommigen, zoals ik, hebben daar een aparte auto voor, anderen, doen het gewoon met hun dagelijkse sportieve vervoer.

Circuit rijden betekend niet gelijk schade rijden, verre van zelfs. Ik denk dat je op de A31 meer risico hebt gehad op schade dan op een circuit, héh Rico :wink:

Anyway, ieder zijn eigen keus.

Maurice, hoe zou je erover denken als je een e30-tje had van 2000 euro :wink: ?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 mei 2007, 16:56

Sander Spoolder schreef:Er zijn hier juist nog redelijk wat gasten die wel degelijk op het circuit rijden. Sommigen, zoals ik, hebben daar een aparte auto voor, anderen, doen het gewoon met hun dagelijkse sportieve vervoer.

Circuit rijden betekend niet gelijk schade rijden, verre van zelfs. Ik denk dat je op de A31 meer risico hebt gehad op schade dan op een circuit, héh Rico :wink:

Anyway, ieder zijn eigen keus.

Maurice, hoe zou je erover denken als je een e30-tje had van 2000 euro :wink: ?
Heel anders denk ik, maar die hebk niet :P

Letsel en andere zaken wordt je natuurlijk ook niet vrolijk van. En het probleem zit hem juist in het feit dat je afhankelijk bent van je "mede-weggebruikers", niet zozeer alleen van je eigen kunnen. Dat vind ik eng.

Maik

Bericht door Maik » 06 mei 2007, 17:09

Hmmmm, wat dat laatste betreft ben ik vaker "bang" op de openbare weg door beroerde akties van anderen dan op het circuit :wink:

(probeert circuitzieltjes te winnen :P )

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 mei 2007, 17:45

Mijn idee Maik.

Ik sta er soms gewoon nog steeds versteld van wat sommige mensen aan het doen zijn op de weg. Echt ongekend.

Laatst iets bizars. Ik reed op de rechterbaan omdat ik de eerst volgende afslag hebben moest. Daarvoor was echter nog een oprit. Een jong stel, in een groene Toyota Corolla sedan rijdt met +/- 90 á 100 kmpu op de oprit, zoekende naar een plek tussen twee vrachtwagens in. Aan het eind van de oprit doet de beste man zijn richtingaanwijzer naar links uit en stuurt doodleuk naar links, er van uitgaande dat de vrachtwagens wel plaats maken, maar omdat zij in een treintje van 10 reden, was dat voor hun onmogelijk. Man raakt vrachtwagen rechtsvoor met de linkerachterkant. Auto raakt gelijk in een slip en komt dwars voor de vrachtwagen te staan. Iedereen hard op de rem en de auto is gelukkig rechtop blijven staan. Linker zij-kant helemaal kapot en alle 4 de banden lek, ik denk dat dat zijn grootste mazzel was.

Ongelooflijk. Man heeft een kwartier zitten huilen op de vangrail.

allen

Bericht door allen » 06 mei 2007, 18:04

Maurice Graber schreef:Driving-fun en trackdayliefhebbers zijn als appels en peren he. Ik heb een hoop lol in het autorijden, zal regelmatig meedoen aan dergelijke tochtjes of runs over de A31 etc. Maar je zult me no way een auto van anderhalve ton op het circuit zien neerzetten, met de grote kans schade op te lopen welke niet is verzekerd.

Wat jij zoekt zijn circuitmensen. Ik heb het gevoel dat hier voornamelijk autoliefhebbers zitten, waar ik zelf ook onder val.
Hier kan ik me absoluut niet in vinden. Circuitmensen zouden geen autoliefhebbers zijn? Ik vind het fijn dat je een auto van anderhalve ton hebt, maar durf die dan ook te gebruiken waar die voor gemaakt is. Beetje het idee van een 911 kopen om die vervolgens voor de boulevard te gebruiken. Volgens mij ben je dan beter af met een golfkarretje... Mocht ik m'n auto in puin rijden doet dat goed zeer vanwege de persoonlijke waarde die ik er aan hecht en de tijd en moeite die ik er in heb gestoken. Echter ga ik geen wagen aanpassen om hem vervolgens op de stoep te parkeren.

Maik

Bericht door Maik » 06 mei 2007, 18:28

Ik denk niet dat Maurice het zo bedoelt. Hij zal ook niet ontkennen dat circuitrijders autoliefhebbers zijn, maar andersom bedoelt hij dat wel :wink: (denk ik).

En op het circuit ben je inderdaad niet verzekerd (uitzonderingen daargelaten) dat kan je ook niet ontkennen, dus ALS er wat gebeurt, dan ben je gewoon de sjaak, dat is gewoon zo.
maar ik neem dat risico wel 8) :P

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 mei 2007, 19:03

Thanks voor het verduidelijken maik, dat bedoel ik inderdaad. Natuurlijk zijn circuitrijders ook autoliefhebbers! Maar autoliefhebbers niet per se circuitmensen.

Ik moet overigens wel toegeven dat de snelweg ook regelmatig meer weg heeft van een eh.. circuit :) De cruise control staat standaard op 160, maar hoe vaak ik wel niet mee maak dat iemand hem er tussendrukt zonder een richtingaanwijzer te gebruiken (waar zou dat ding toch voor zijn!). Kan me werkelijk kapot ergeren aan het gemiddelde weggebruik.. links blijven hangen, geen richtingaanwijzer (bij inhalen en afslaan rotonde), fietsers voorrang geven waar ze dat niet hebben als je van de rotonde af komt en gaat zo maar door :] Maar das weer een andere discussie.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 06 mei 2007, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 06 mei 2007, 19:06

Ach ja, lezen is een vak apart als je nog wat prikkelbaar bent van het mislukken van de atp dag. Ik zie ook nu pas dat het om een A8 gaat. Hoe snel ook, dan lijkt het me inderdaad niet de persoon die staat te springen om een highspeed hoovercraft op een circuit los te laten. Net zoals ik niets te zoeken heb op een cbr waar ik zo met een kort diff en klein blok met geluk de 200 aantik. :lol:
Ik tracht mezelf wel ff af te koelen met een colaatje.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 mei 2007, 19:15

Nou ja punt is alleen dat je op een locatie als Papenburg wel heel gek moet doen wil je de boel aan puin rijden. Kijk maar naar die video van Rutger, ruimte zat.

Dus dan kan je je afvragen hoeveel extra risico je nou eigenlijk loopt. Ga je een potje scheuren op straat en je vliegt van de weg af kan je ook een boom, vangrail of sloot tegenkomen. Heb je het nog niet over andere verkeersdeelnemers.

Dat je niet verzekerd bent is een punt. Maarja vlieg je op papenburg van de baan sta je in de grindbak met een deuk in je ego, doe je zoiets op de weg sta je tegen een boom met een deuk in je schedel bij wijze van spreken.

Ga je het kleinschaliger doen op bijvoorbeeld Zandvoort is het misschien wel goedkoper, maar ook meer risico op schade als je er af vliegt doordat de vangrails dichterbij staan. Auto is een stuk blik wat vervangbaar is (al is het wel heel zuur als je het over anderhalve ton hebt natuurlijk :lol: ) maar je moet niet vergeten dat er qua gezondheid ook wel enig risico aan zit, zeker als er met auto's gereden word met 300, 400 of 500 PK enzovoort.

Heb je nog het punt overige deelnemers, als je veel beginners hebt moet je imho zorgen dat je meteen 'de gedragsregels' er goed inramt, de meesten die elkaar op een trackday aantikken is puur uit stommiteit. En buiten dat zijn denk ik meer als 90% van de ongelukken die er gebeuren sowieso eenzijdig.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 mei 2007, 19:58

Maurice Graber schreef:Thanks voor het verduidelijken maik, dat bedoel inderdaad. Natuurlijk zijn circuitrijders ook autoliefhebbers! Maar autoliefhebbers niet per se circuitmensen.

Ik moet overigens wel toegeven dat de snelweg ook regelmatig meer weg heeft van een eh.. circuit :) De cruise control staat standaard op 160, maar hoe vaak ik wel niet mee maak dat iemand hem er tussendrukt zonder een richtingaanwijzer te gebruiken (waar zou dat ding toch voor zijn!). Kan me werkelijk kapot ergeren aan het gemiddelde weggebruik.. links blijven hangen, geen richtingaanwijzer (bij inhalen en afslaan rotonde), fietsers voorrang geven waar ze dat niet hebben als je van de rotonde af komt en gaat zo maar door :] Maar das weer een andere discussie.
Das inderdaad levensgevaarlijk, van die sukkels die iemand voorrang geven terwijl die partij dat helemal niet heeft :? Als je daar niet alert op bent, klap je er achter op en tuurlijk krijg je dan weer de schuld :?

Plaats reactie