Definitieve deelnemers Papenburg -> EVENEMENT AFGELAST

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
RVV

Definitieve deelnemers Papenburg -> EVENEMENT AFGELAST

Bericht door RVV » 07 mar 2007, 14:43

*****************************************************************************************************************************

In overleg met Dick Hoekendijk is besloten om deze dag af te lasten. Dick moet 10 Mei de baanhuur overmaken en de kans dat er alsnog 13 deelnemers bij komen is te klein. De aankondiging loopt al sinds Februari en binnen 5 dagen komen de nog "fictieve" 13 ontbrekende mensen zich echt niet aanmelden, we gaan in ieder geval die gok niet nemen.

Dat betekend dat er een gat is van een paar duizend euro, om te voorkomen dat iemand daar voor moet opdraaien is het helaas nodig om de dag af te zeggen.

Bij deze willen we Dick Hoekendijk hartelijk danken voor de genomen moeite.

Jammer dat een een hele mooie dag zoals deze niet door zal gaan. Iedereen die zijn geld heeft overgemaakt krijgt het ASAP terug geboekt.

Draadje in het kalender forum is verplaatst om te voorkomen dat nieuwe mensen zich aanmelden terwijl het evenement is afgelast.
**************************************************************************************************************************************************************

Nieuwsbrief Driving Fun circuitdag 10 juni ATP circuit Papenburg

Beste DF'er,

Afgelopen zondag was de CBR07; een supergezellige dag op de parking aan de Autobahn. Sfeer, lol en gezellig samen zijn waren de sleutelwoorden voor een echte Driving Fun dag.

Binnenkort, op 10 juni, hebben we weer zo'n dag, en wederom in Duitsland, namelijk op het ATP testcircuit van Daimler-Chrysler! Op een veilig circuit (een kopie van de kleine Kurs van Hockenheim) kun je (eventueel onder begeleiding van deskundigen, waaronder onze eigen Andre de Vries, 130i cup en DSC rijder) verantwoord op een circuit rijden.

We hebben dan ook een echte superdag in samenwerking met Dick Hoekendijk georganiseerd. Dick heeft een respectabele reputatie als het aankomt op het organiseren en begeleiden van circuitdagen, driftdagen, Nürburgring trainingen en dergelijke.

Veiligheid en de boel heel houden staan hoog in het vaandel. Alle deelnemers zijn uitsluitend Driving Fun leden en er worden geen "vreemde" deelnemers toegelaten. Het grote voordeel is dat mensen die dag dan ook weten wat ze aan elkaar hebben. Wel zo prettig natuurlijk. We rijden die dag allemaal met dezelfde insteek. Het mooie is dat iedereen mee kan doen. Heb je dus geen instructies nodig en weet je alles van lijnen rijden, dan kan je zelf genieten. Vind je het een keer leuk om tips te krijgen of ben je nieuw op de baan, dan kun je hier dus ook op een veilige manier terecht. Kortom, voor ieder wat wils.

Het dagprogramma zal bestaan uit:

09.00-09.30 uur: ontvangst
10.00-12.00 uur: rijden op een natte handlingscourse
10.00-12.00 uur: rijden op de hockenheimbaan
12.00-13.00 uur: verzorgde warme lunch (uitsluitend als je dit van te voren hebt opgegeven en betaald hebt, het is niet mogelijk om ter plekke te beslissen en te betalen)
13.00-14.00 uur na de lunch rijden op de high speed oval (unieke gebeurtenis)
14.00-17.00 uur: rijden op de hockenheimbaan

Driften is deze dag niet toegestaan op straffe van uitsluiting van deelname. Het is juist de bedoeling om deze keer een andere doelgroep aan te spreken. Dit omdat iedereen die meedoet er 100% van op aan moet kunnen dat hij veilig over de baan kan rijden. Dat geldt voor RWD rijders, voor AWD rijders maar ook voor FWD rijders. Voor mensen die wel willen driften worden er driftdagen georganiseerd. Deze keer willen we ook andere mensen een kans geven om verantwoord te genieten op een circuit, zonder dat er onderling geraced wordt en gevaar bestaat om iets te beschadigen.

Het ATP circuit is een streng beveiligd complex waar diverse autofabrikanten hun auto's onder de meest extreme omstandigheden kunnen testen. Iemand die er niks te zoeken heeft komt er dan ook niet binnen. Vanwege allerlei geheimhoudingsverplichtingen is het niet mogelijk om die dag te fotograferen of te filmen. Foto- en videocamera's maar ook GSM's met een camerafunctie moeten allemaal ingeleverd worden bij de ingang. Indien je denkt 'och het zal wel': je moet er voor aanvang van de dag voor tekenen en als je de regels toch overtreedt kun je een boete verwachten die richting de 20.000 euro gaat. De financiële belangen die de autoindustrie heeft zijn zo immens dat deze boete ook gerechtvaardigd is.

We proberen nog wel deze dag onze vaste fotograaf Dexter foto's te laten maken, maar hier zijn wel kosten aan verbonden, namelijk 55 euro per uur, omdat er uitsluitend onder begeleiding van een ATP medewerker mag worden gefotografeerd. Deze kosten zullen dan door de deelnemers gedeeld moeten worden.

Alleen al het feit dat het mogelijk is dat we op deze locatie een circuitdag mogen houden is uniek. Dick Hoekendijk zijn reputatie staat op het spel, dus iedereen dient zich deze dag aan zijn of de aanwijzingen van het ATP personeel te houden. Uiteraard rij je zoals altijd op eigen risico op een circuit, de organisatie is dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor veroorzaakte schade of ongelukken. Je zult hier dan ook vooraf voor moeten tekenen. Maar zoals eerder vermeld, Papenburg is erg veilig, er zijn geen obstakels en de kans op schade is echt minimaal (veel ruimte naast de baan) zolang je binnen de grenzen van je eigen kunnen blijft.

Ondertussen zijn er 18 deelnemers die zich definitief hebben opgegeven en er is nog voor 16 tot 18 deelnemers plaats. Wees er dus snel bij! Het is wel noodzakelijk dat er minimaal 33 betalende deelnemers zijn anders zal het hele evenement niet kunnen doorgaan. Het is natuurlijk niet zo dat de organisatie uit eigen zak geld gaat bijleggen.

De kosten van deze dag:

- EUR 250 voor deelname
- EUR 15 voor de lunch- van te voren aangeven en betalen samen met deelnamebedrag)
- EUR 2,00 per liter (!) tanken dus zorg voor een volle tank voordat je het terrein op rijdt

Betaling dient 4 weken van te voren gedaan te worden aan Dick Hoekendijk op rekeningnummer 52.47.85.244 t.n.v. Modiho te Spijkenisse onder vermelding van je nickname op het forum (of je eigen naam als je geen nick gebruikt). Mocht het evenement onverhoopt niet doorgaan, dan krijg je uiteraard je geld gewoon weer teruggestort.

Dit zou erg jammer zijn, want gezien de gezelligheid en onderlinge sfeer heeft een dag als deze alle ingrediënten om heel veel plezier te bieden.

Elke deelnemers mag overigens één bijrijder meenemen, maar deze moet van te voren aan Dick Hoekendijk bekend worden gemaakt, anders komt die het terrein niet op. Neem die dag een rijbewijs, autopapieren/groene kaart en je paspoort/indenteitskaart mee. Ook een helm is verplicht. Tijdens de lunchpauze krijg je de mogelijkheid om buiten het terrein bij een pomp te tanken. Nadere informatie voor de deelnemers zal nog volgen.

Wil je zeker meedoen of heb je nog vragen dan kun je me die stellen via PB of een mailtje sturen naar rico@driving-fun.com

Het driving-fun team.

LET OP AANMELDEN KAN ALLEEN VIA PB OF VIA EMAIL rico@driving-fun. com. Een aanmelding is in principe ook defintief. Denk dus even goed na of je ook echt mee gaat.

Als je op deze lijst staat is je deelname 100% definitief. Peter Tunissen zal alle deelnemers rechten geven om op dit gedeelte te kunnen posten/lezen.

1- Allen
2- Tommy
3- Joy
4- Rico
5- Michel Pol
6- Jan Visser
7- Tomaz
8- Elmar
9- René
10- DDX
11- Erik Kramer
12- Peter Tunissen
13- René Hazze
14- Chuck
15- Cor Dame
16- Bart-Kasteel
17-Sander Spoolder
18-.........................(vaste bekende forumbezoeker die gaarne anoniem wil blijven)
19-Bert ///M3
20-964RS
21-Dick
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
Laatst gewijzigd door RVV op 07 mei 2007, 23:46, 7 keer totaal gewijzigd.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 16 apr 2007, 23:52

Blijft de teller op 15 staan?

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2007, 00:06

250,-euro...is niet niks en je bent niet verzekerd...lijkt me wel leuk maar euhm ? en papenburg zag ik dat nu boven aan de A31 staan?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 17 apr 2007, 00:11

Jan Visser schreef:Blijft de teller op 15 staan?
Nee, maar je ziet nu dat alleen de echte diehards (die Papenburg misschien al van een eerdere meeting kennen) zich opgeven.
We hebben gisteren even met Dick overlegd en Dick en Rico gaan gewoon een erg mooi programma in elkaar draaien.

Het is alleen nog bijna twee maanden en je zult zien dat zodra er meer bekend is qua mogelijkheden en dagindeling meer mensen zich op zullen geven.

RVV

Bericht door RVV » 17 apr 2007, 00:12

Jan we hebben gisteren een mod meet gehad waar Dick ook aanwezig was, en we gaan een superdag programma in elkaar draaien waar het niet alleen gaat om rondjes rijden maar waar we ook echt wat kunnen leren.

Er zijn diverse faciliteiten beschikbaar zoals de hockenheimbaan zelf, een natte handlingscourse, een grote vlakke plaat waar wagenbeheersing kan worden aangeleerd. De kombaan uiteraard. Kortom genoeg om echt waar voor je geld te krijgen. Deze dag zal een gewone circuitdag ver overstijgen.

Een compleet programma zal binnenkort worden gepresenteerd en zal bij potentiële deelnemers ook een stukje onzekerheid wegnemen.

Het zal geen reacecursus worden maar ook geen rijvaardigheidstraining, maar een dag waar je echt de kans krijgt om de grenzen van je kunnen en je auto te verkennen. Alles binnen veilige marges.

En voor alle duidelijkheid nog een keer er zal die dag niet gedrift worden op de baan.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 17 apr 2007, 00:16

Rico v Velzen schreef: een natte handlingscourse
Rico v Velzen schreef: En voor alle duidelijkheid nog een keer er zal die dag niet gedrift worden op de baan.
Alsjeblieft?!

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 17 apr 2007, 00:18

Ik ben juist nog nooit op Papenburg geweest, en daarom lijkt het mij een mooie gelegenheid om daar een beetje bekend te raken. Plus dat het dit keer niet een driftdag word, want daar heb ik met mijn fwd natuurlijk niks aan :lol:

En ik ben blij dat het nog 2 maanden duurt want ik heb net een nieuw onderstel besteld, en daar zit 2 weken tot een maand levertijd op. Mooie kans om het daar aan de tand te voelen :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 apr 2007, 01:37

Rico v Velzen schreef:Jan we hebben gisteren een mod meet gehad waar Dick ook aanwezig was, en we gaan een superdag programma in elkaar draaien waar het niet alleen gaat om rondjes rijden maar waar we ook echt wat kunnen leren.

Er zijn diverse faciliteiten beschikbaar zoals de hockenheimbaan zelf, een natte handlingscourse, een grote vlakke plaat waar wagenbeheersing kan worden aangeleerd. De kombaan uiteraard. Kortom genoeg om echt waar voor je geld te krijgen. Deze dag zal een gewone circuitdag ver overstijgen.

Een compleet programma zal binnenkort worden gepresenteerd en zal bij potentiële deelnemers ook een stukje onzekerheid wegnemen.

Het zal geen reacecursus worden maar ook geen rijvaardigheidstraining, maar een dag waar je echt de kans krijgt om de grenzen van je kunnen en je auto te verkennen. Alles binnen veilige marges.

En voor alle duidelijkheid nog een keer er zal die dag niet gedrift worden op de baan.
Hm.... klinkt als een grote speeltuin voor autoliefhebbers :)

allen

Bericht door allen » 18 apr 2007, 09:13

@Jan: Dan zul je niet de enige zijn die voorzichtig nieuw speelgoed wil uitproberen. Net een nieuw schroefsetje eronder en nog voor ik die had kunnen uitlijnen is de auto naar Bas Roos gegaan voor het een en ander. Straks weer richting Frankfurt voor een eindafstelling en dan hopen we dat traag minder traag is geworden. :wink:

10 Juni komt voor dus ook mooi uit want op het tempo dat sommige Duitse bedrijven hun onderdelen leveren... :?

15 Man uiteindelijk valt me ook ligt tegen maar het zal de prijs wellicht zijn?

René

Bericht door René » 19 apr 2007, 20:39

Jan Visser schreef: ....ik heb net een nieuw onderstel besteld, en daar zit 2 weken tot een maand levertijd op. Mooie kans om het daar aan de tand te voelen :wink:
Hèhè eindelijk besteld, zou ook een keer tijd worden!! :D

Tommy

Bericht door Tommy » 22 apr 2007, 12:20

ben benieuwd naar die dag.
Ook benieuwd of m'n ferodo'tjes het volhouden of dat ik op papenburg bij dick gelijk wat moet regelen :P
Misschien nog een setje andere banden voor op die dag op extra velgen. 17 inch met plakkerig 225 rondom oid. (225 en 255 op 18 inch poetser edition is denk ik niet zo ideaal/niet zo goedkoop :))

Joop

Bericht door Joop » 22 apr 2007, 12:50

@Rico: Heb je al een overzicht van het programma, want dit lijkt me wel wat, wanneer er vnl. niet gedrift wordt.
Is er ook nog een sluitingsdatum voor reageren?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 22 apr 2007, 14:03

Zet mij maar op de lijst erbij:
1- Allen
2- Tommy
3- Joy
4- Rico
5- Michel Pol
6- Jan Visser
7- Tomaz
8- Elmar
9- René
10- DDX
11- Erik Kramer
12- Peter Tunissen
13- René Hazze
14- Chuck
15- Cor Dame
16- Bart

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 22 apr 2007, 17:57

Programma is in de maak. Remmen en banden krijgen het natuurlijk zoals op elke circuit dag wat zwaarder dan de gemiddelde rit naar kantoor. Belangrijk om te weten is dat bij een eventuele afsluitende ronde op de kombaan er echt goede banden onder de auto moeten liggen.

René130i

Bericht door René130i » 23 apr 2007, 13:04

Ik heb er zin in.

Hoeveel "begeleiding" is er? Dit wordt mijn eerste keer nl. Wil graag leren over lijnen etc.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 23 apr 2007, 13:23

1- Allen
2- Tommy
3- Joy
4- Rico
5- Michel Pol
6- Jan Visser
7- Tomaz
8- Elmar
9- René
10- DDX
11- Erik Kramer
12- Peter Tunissen
13- René Hazze
14- Chuck
15- Cor Dame
16- Bart
17- Sander Spoolder

Ik ben er ook bij. E30 of E36.

Tommy

Bericht door Tommy » 23 apr 2007, 14:33

idd goede vraag over begeleiding. Kom ook aanzetten met een simpel 4 pittertje, dus ja.. racen wordt het niet :)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 24 apr 2007, 22:16

Welke eisen worden er gesteld aan de wagens ?

De auto's waar ik eventueel mee zal gaan produceren allebei nogal veel geluid :roll:

Elmar

Bericht door Elmar » 24 apr 2007, 22:23

Ik geloof niet dat dat daar een probleem is.

Dickh.

Bericht door Dickh. » 25 apr 2007, 06:11

Tot nu toe geen problemen gehad met geluid. De enige auto die we tot nu toe het hele baantje rond hebben kunnen horen was mijn eigen M5.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 apr 2007, 08:13

Dick Hoekendijk schreef:Tot nu toe geen problemen gehad met geluid. De enige auto die we tot nu toe het hele baantje rond hebben kunnen horen was mijn eigen M5.
Dat was iets wat mij ook bezig hield, goed te horen ;-) Die van mij is ook goed te horen :-)

Michel

Knot

Bericht door Knot » 25 apr 2007, 08:56

Komop, we zijn nog niet op de 30 auto's.. leuk baantje, veilig rijden, geen vangrail zoals op de Nordschleife, puur relaxed rijden met grintbak als marge mocht het toch nog fout gaan.

allen

Bericht door allen » 25 apr 2007, 11:04

Is er nog een minimum aantal auto's dat mee moet doen of is dit definitief? Wil eigenlijk een zaterdag al vertrekken en wat rondhobbelen in de buurt. Heb alleen ook geen zin om daar straks een hotel geboekt te hebben terwijl het niet door gaat. Dan had ik beter de andere kant van Duitsland op kunnen zoeken. 8)

Dickh.

Bericht door Dickh. » 25 apr 2007, 14:38

Nog even geduld Allen. We hebben zeker niet het minimum aantal deelnemers bereikt. Hotel heb ik prima adressen voor in de regio. Ben er natuurlijk al minimaal 3 keer per jaar voor driften. Overnachting met meerdere boeken heeft zin. Ik had vorige keer 14 kamers en circa 15% korting.

allen

Bericht door allen » 26 apr 2007, 12:55

Nou kom op dan heren! :lol:

Gewoon een dagje gezellig spelen met alleen maar mensen die voorzichtig zijn met de auto's. Een keertje rijden op Zandvoort zie ik namelijk niet zitten als ik al die kamikazepilotenvideo's op Youtube zie. Ben zuinig op m'n 'to be' klassieker. :wink:

Plaats reactie