Feit dat je 'niet onverschillig bent' over Sportauto, en wel over anderen, laat zien dat je in het bijzonder te spreken bent over het resultaat van dat autoblaadjeRobin schreef:Je zogenaamde 'onverschilligheid' laat mij zien dat je niet zo te spreken bent over die Sportauto uitkomsten:)
Komop 't is 'n Elfer. Bulletproof. Al decennia 't zelfde laken 'n pak. Origineel of juist niet? Een poser, bored housewife, advocaat en 'n coureur, iedereen wil 'm. Technisch bestaat er beter en hij is nogal fors aan de prijs, maar hij trekt volle zalen. Knap hoor.
Porsche 991 carrera 2011
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
-
Robin
- Berichten: 56419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 carrera 2011
Dit wilde ik net schrijven:)romo schreef:Feit is dat de verschillen van weleer tussen goede en minder goede auto-godenmerken steeds minder is geworden, de slechten steeds minder slecht, de goeden kunnen niet meer beter. Het hele speelveld komt daarmee dichter tot elkaar, hence de tijden gemeten.
Choose your poison is dan nog louter en allen een persoonlijke zaak, niet zo zeer een tijden zaak, natuurlijk blijft centenkwestie altijd........![]()
Kijk hoe goed de rest is geworden.Kijk hoe 'remote' en meer GT de 991 is verworden....
*denkt terug aan de proefrit in de 997S en vraagt zich af hoe 'n 991S dan 'meer' sportwagen is...dacht het niet*
Cayman/Boxster zijn qua concept veel meer wat Porker bedoelt met sportwagen. Maar ja, de 911 historie moet koste wat het kost blijven. Beetje irritant. Ik zie Ferrari Lambo Maserati, Nissan, Mercedes BMW Audi Corvette etc niet met auto's komen die 't motorblok achter de achteras hebben omdat dat 't Ei van Columbus zou zijn.
Tuurlijk tractie en meer rembias naar achteren zijn voordelen, maar 'n goed middenmotor chassis hoe dan ook veegt die voordelen weer weg. Dat weten ze bij Porker ook.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 991 carrera 2011
Sperdy schreef:Feit dat je 'niet onverschillig bent' over Sportauto, en wel over anderen, laat zien dat je in het bijzonder te spreken bent over het resultaat van dat autoblaadjeRobin schreef:Je zogenaamde 'onverschilligheid' laat mij zien dat je niet zo te spreken bent over die Sportauto uitkomsten:)
Komop 't is 'n Elfer. Bulletproof. Al decennia 't zelfde laken 'n pak. Origineel of juist niet? Een poser, bored housewife, advocaat en 'n coureur, iedereen wil 'm. Technisch bestaat er beter en hij is nogal fors aan de prijs, maar hij trekt volle zalen. Knap hoor.'t Is maar weer met welke bril op jij iets leest. Alles is goed. Je mening en kijk op een 911 ook. Eens met Romo, het is een centenkwestie
Das een beetje uit de context gerukt;
Waar het om gaat; als alle merken qua build quality, ring tijden, performance, uiterlijk, noem het maar op, steeds dichter bij elkaar komen (wat blijkens het Autosport artikel het geval is), kan een merk als Porker, maar ook BMW,Audi, Mercedes zich blijven veroorloven om exorbitante prijzen voor hun producten te vragen door louter te teren op heritage en premium gezwam, als de rest van het speelveld binnen een tiende van een seconde er achter aan komt en ook nog 7 jaar garantie geeft met uitstekende service en coulance waar de dikke Duitsers dan hun arrogante neus voor optrekken?
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 991 carrera 2011
AutoBild Sportscars faceoff results - R8 V10 Plus vs BMW M6 F13 Comp Pack vs 911 Turbo S (991) vs Nissan GT-R Black Edition


100-300 km/h
R8 V10 - 36.3 sec
BMW M6 - 26.5 sec
NISSAN GTR - 32.6 sec
PORSCHE 911 TURBO S - 26.9 sec
-
Robin
- Berichten: 56419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 carrera 2011
Die M6 is ook snel!
Van dit clubje de Turbo S. No doubt. Dé Porsche!
Van dit clubje de Turbo S. No doubt. Dé Porsche!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
ik zat al te kijken, wat komt die M6 nog terug naar de 300 
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Porsche 991 carrera 2011
Ongelooflijk wat de Nissan GT-R presteert. Dit is toch de all-rond sportcar van het moment imho. Prijs is ook een lachertje vergeleken bij de rest. Bijzonder product.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Porsche 991 carrera 2011
^ Dit.
Prijsverschil tussen de Datsun en de drie badge-snob-mobieltjes is verreweg het meest in het oogspringende stat uit die test.
Prijsverschil tussen de Datsun en de drie badge-snob-mobieltjes is verreweg het meest in het oogspringende stat uit die test.
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 991 carrera 2011
Prijsverschil met de M6 vind ik anders best meevallen.tuurgtt schreef:^ Dit.
Prijsverschil tussen de Datsun en de drie badge-snob-mobieltjes is verreweg het meest in het oogspringende stat uit die test.
En die is dus behoorlijk sneller boven de 100.....
Overigens; No doubt hoor, dat ik de GTR zou nemen als ik last had van een centenkwestie.
Nu word het, net als Robin, absoluut de Porsche!!!
-
Robin
- Berichten: 56419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 carrera 2011
Nu ben ik egwel GTR liefhebber en als 't er praktisch toe deed(centenkwestie dus) werd het gewoon de GTR natuurlijk. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn.
Maar aangezien dit 'n forum is en geld er toch niet toe doet omdat 't toch nooit wat wordt irl, de Turbo S.
Maar dan wel op PSS ipv P Zero Corsas zodat je met dit kutweer 'n M135i X Drive toch nog 'n klein beetje af kan schudden:)
Maar aangezien dit 'n forum is en geld er toch niet toe doet omdat 't toch nooit wat wordt irl, de Turbo S.
Maar dan wel op PSS ipv P Zero Corsas zodat je met dit kutweer 'n M135i X Drive toch nog 'n klein beetje af kan schudden:)
-
Robin
- Berichten: 56419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 carrera 2011
Ok. 96k vs 132k (en 152 k Teswagenpreis) is inderdaad sigarettengeld, waar hebben we 't over:)ErikS schreef:[Prijsverschil met de M6 vind ik anders best meevallen.
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 991 carrera 2011
30 mille op een ton, valt alles mee ja.Robin schreef:Ok. 96k vs 132k (en 152 k Teswagenpreis) is inderdaad sigarettengeld, waar hebben we 't over:)ErikS schreef:[Prijsverschil met de M6 vind ik anders best meevallen.
Testmodel duur, jup... Kan je op een GTR geen opties aanvinken?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Porsche 991 carrera 2011
Een derder extra vind ik toch nog wel geld. Daar kun je een jaartje trackdays van rijden. Ook leuk.ErikS schreef:30 mille op een ton, valt alles mee ja.Robin schreef:Ok. 96k vs 132k (en 152 k Teswagenpreis) is inderdaad sigarettengeld, waar hebben we 't over:)ErikS schreef:[Prijsverschil met de M6 vind ik anders best meevallen.
Testmodel duur, jup... Kan je op een GTR geen opties aanvinken?
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 991 carrera 2011
Als je dat geld kan neertikken, kan je ook wel een leuke tracktool betalen incl een paar rondjes.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Porsche 991 carrera 2011
Eens! Heel erg gaaf! Wel een mega gemiste kans van Porsche om dat ding niet gewoon een stoffen dakje te geven en een paar honderd kilo besparing te realiseren.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Tom, je bedoelt, een SpyderPetrolhead Tom schreef:Eens! Heel erg gaaf! Wel een mega gemiste kans van Porsche om dat ding niet gewoon een stoffen dakje te geven en een paar honderd kilo besparing te realiseren.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 991 carrera 2011
Inderdaad
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Die Targa is wel dé Poser Porsj
Dit lijkt ook de California VS Porsie. En als de crisis een beetje voorbij is, ook uitermate geschikt als sjopping-car voor 't Gooi.
Dikke vette lol. Eén bonk show. Ding weegt verdorie bijna 1.600 kg. haha.
Maar O, wat doet deze Porsj heerlijk haar glazen rokje omhoog, om haar hoedje in haar botergeile kontje te laden glijden ...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
nice, die Carrera S zag er ook goed uit in de video 
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: Porsche 991 carrera 2011
Even een bump...
Dat Porsche in de toekomst de carrera modellen van de 911 gaat turbochargen was me wel bekend maar dat dit al bij de facelift van de 991 het geval is, is wel een verrassing. Ik hoop dat het mooie geluid van die atmo carrera niet compleet verdwijnt
Qua prestaties zal het wel goed zitten.


http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/ ... hout-camo/
Dat Porsche in de toekomst de carrera modellen van de 911 gaat turbochargen was me wel bekend maar dat dit al bij de facelift van de 991 het geval is, is wel een verrassing. Ik hoop dat het mooie geluid van die atmo carrera niet compleet verdwijnt
From launch there will be two models offered, both packing twin turbos: a 2.7-litre Carrera with 370bhp, and 3.0-litre Carrera S with 420bhp. Both will offer a big jump in torque and fuel economy savings tipped to be in double digits compared with their equivalent 991 forerunners. As for whether they’ll offer the same spine-tingling soundtrack and precise throttle response, we’ll have to wait and see.
This doesn’t mean total extinction for 911s without forced induction – the next-gen GT3 will stay naturally aspirated, initially using an evolution of its current 4.0-litre engine before being replaced by a lighter, more powerful MkII engine – which, crucially, is expected to remain without forced induction.
http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/ ... hout-camo/
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10930
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Porsche 991 carrera 2011
Maar uh, hoe gaan ze dan de Turbo noemen? De echte turbo? Turbo Turbo?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
