Gulle miljonair Sinterklaas

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TLRS

Re: Gulle miljonair Sinterklaas

Bericht door TLRS » 27 nov 2013, 19:39

dvh schreef:Ik voel wat frustratie TLRS.
Geen cadeautje gehad van de Sint ?

:D
Dat is het probleem niet hoor, ik ben tevreden met wat ik heb. Maar frustraties? you bet!

De man heeft een twijfelachtig verleden, ok fair point. Maar een ton uitgeven voor andere mensen is toch een fantastisch gebaar? Altijd dat gezever over andere mensen, nooit iets goed.. dan ga ik me afvragen wat die mensen zelf voor levenservaring hebben. Naar mijn idee doet al dat gezanik NL echt geen goed.

En wat betreft die frustraties, er zijn dagen bij dat ik denk dat heel NL gefrustreerd is.
///Joost schreef:Het gaat hier toch niet om een vader-kind relatie of een andere intieme relatie, maar om een volstrekt onbekende (voor die kinderen dan) die eens een keer uitpakt (no pun intended). Dat zouden meer mensen moeten doen.
Daar gaan we weer met het maaiveld-principe van de Nederlanders. Altijd vindt men wel iets om over te zaniken.
Misschien een beetje onduidelijk maar het ging me om het punt dat 100k niet genoeg zou zijn omdat die man meer had gewonnen. Verder ben ik het helemaal met je eens hoor.

hanske

Bericht door hanske » 27 nov 2013, 21:24

Pablo Escobar was ook een weldoener voor het volk en dat maakte hem (way too) invloedrijk en onsterfelijk (dacht hij :nah: ).
Geef dit soort mannen toch geen podium maar de straf die ze verdienen voor het verzieken van deze (onze) maatschappij.

Ben zelf geen heilig boontje maar onze rechtstaat met zijn matig presterend justitieel apparaat word keihard uitgelachen door dit soort acties te tolereren!!!

dvh

Bericht door dvh » 27 nov 2013, 21:43

Geef dit soort mannen toch geen podium maar de straf die ze verdienen voor het verzieken van deze (onze) maatschappij.
Je bedoeld de ministers in ons kabinet ?

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2013, 21:55

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 27 nov 2013, 22:16

hanske schreef:Pablo Escobar was ook een weldoener voor het volk en dat maakte hem (way too) invloedrijk en onsterfelijk (dacht hij :nah: ).

Ben zelf geen heilig boontje maar onze rechtstaat met zijn matig presterend justitieel apparaat word keihard uitgelachen door dit soort acties te tolereren!!!

Hoezo, hij heeft zijn straf uitgezeten, en de vergelijking met pablo escobar is natuurlijk van de zotte, die heeft hele volksstammen uit laten moorden voor zijn handel.

Kijk, natuurlijk heeft deze man dingen gedaan die volgens de regels niet mochten, daar is die voor gestraft, klaar.
Hij had natuurlijk ook niks hoeven te doen, en hij doet het wel.
Ik zie al die hoge pieten van de banken die wij hebben gered niet hun miljoenenbonus (of zelfs maar een klein gedeelte daarvan) uitdelen aan de kinderen van hun klanten die door hun mooie praatjes nu geen sinterklaas kunnen vieren omdat diezelfde bank hun huis onder hun reet heeft verkocht en ze opscheept met een restschuld die ze nooit meer afgelost krijgen.

Jaja weet ook dat die mensen zelf hun handtekening hebben gezet en net zo verantwoordelijk zijn.

hanske

Bericht door hanske » 28 nov 2013, 01:18

dvh schreef:Je bedoeld de ministers in ons kabinet ?
Die net zo goed David. :wink:

@Luco, Ben altijd al geïnteresseerd geweest in de Internationale Onderwereld in al zijn facetten. Heb vele boeken gelezen hierover en volg verschillende site's op het internet (http://www.crimesite.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.camilleri.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.crimescene.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;, etc.) die niets anders gaan als daarover. De naam John J. kom ik al vele jaren tegen in verschillende zaken en geloof mij, deze meneer is vaak genoeg de dans ontsprongen wegens gebrek aan "juridisch bewijs" en "vormfouten". Hij heeft, zoals zo vele topcriminelen, veel meer op zijn kerfstok dan justitie ooit juridisch hard heeft kunnen maken. John J. gaat er nu in de media prat op dat hij ondanks (bank)overvallen, afpersingen en gijzelingen (waarbij afgesneden ledematen naar familieleden van de gegijzelde opgestuurd werden) zelf nooit iemand vermoord zou hebben. Het wijst er wel op dat hij daartoe wel degelijk opdracht gegeven zou hebben in het verleden, daar brandde hij zelf zijn vingers niet aan, daar heb je immers de Jougo's toch voor. Het afpersen gebeurde vaak bij andere (drugs)criminelen en die praten daar zoals je begrijpt niet graag over met justitie. Hij behoord(e) tot de club mensen die onze samenleving een groot gevoel van onveiligheid gegeven hebben en ons vele miljoenen gekost hebben, deze mensen verdienen geen helden status en geld aannemen van dat soort lui is daarmee in mijn ogen immoreel!!!

Escobar was inderdaad een ander verhaal maar kreeg van het volk wel de heldenstatus die hij niet verdiende.
Deze twijfelachtige eer mag John J. ook nooit te beurt vallen lijkt me!!!

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 nov 2013, 08:35

Hans, da's eigenlijk best wel een goed verhaal wat je daar afsteekt.

TLRS

Bericht door TLRS » 28 nov 2013, 22:22

Dat werpt een heel ander licht op de zaak.

Wat betreft het gevoel geven van onveiligheid, dat doet de media met een dagelijkse dosis. Hoe moeten we dat dan zien? Het is nou niet bepaald zo dat ik dagelijks mensen tegenkom waar ik bang van wordt. Hoogstens een paar keer in m'n leven..

Wel grappig dat er toch overeenkomsten zijn tussen de criminele onderwereld en de elite (geef t een naam).

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 nov 2013, 22:25

TLRS schreef: Wel grappig dat er toch overeenkomsten zijn tussen de criminele onderwereld en de elite (geef t een naam).
Ik ben nu toevallig aan het lezen in een boek over Endstra...Nou, dan valt de bek je soms ook open als het over de financiele wereld gaat. :bag:

dvh

Bericht door dvh » 28 nov 2013, 22:33

Er vanuit gaan dat alles wat je leest waar is.

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2013, 22:36

Is het waar dat die 2,5 miljoen heeft gewonnen in de loterij? Klinkt bijna te mooi.

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2013, 22:39

En niet alleen de financiële wereld is verrot, ook vastgoed, bouw, ict en noem het maar op.
Het is een illusie te denken dat het er allemaal eerlijk aan toegaat.

Aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat zonder deze mensen de economie ook niet zou blijven draaien want dan gaan louche handelaren en bankieren uit het buitenland ermee vandoor.

hanske

Bericht door hanske » 29 nov 2013, 01:04

Luco schreef:Aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat zonder deze mensen de economie ook niet zou blijven draaien.................
Klopt, je wilt niet weten hoeveel Panamera's en AMG's en meer van dat soort auto's of andere luxe goederen cash of via slimme constructie's afgerekend zijn. Over vastgoed nog maar te zwijgen!

De economie vaart er wel bij. :wink:

TLRS

Bericht door TLRS » 30 nov 2013, 00:02

hanske schreef:De economie vaart er wel bij. :wink:
In de meest ruime betekenis bestudeert deze wetenschap, hoe de mens met schaarse middelen handelt om zijn behoeften te bevredigen.

Met bovenstaande in gedachte denk ik niet dat dat per definitie waar is. Wat men ons wil doen geloven is dat de economie synoniem is aan 1 schaars middel. Verwissel dat ene schaarse middel eens met vrijheid, vrije tijd, lichamelijke/mentale energie, lichamelijke weerstand. Hoe vind eenieder van jullie dan hoe het met de economie gaat?

Even los van door marketing gecorrumpeerde ideeën van behoeftes.

Plaats reactie