Ik zou zeggen, ga voor de knapste. Maar sommige mensen liggen liever wat comfortabeler

RVV schreef:Typo; stortkar
Ik begrijp je wel Robert. Maar ik zie die vergelijking wat anders. Ik vind de dat 1m best wel sportauto, ok, 4 stoelen, tikkie zwaarder etc. maar de hele set-up - karakter etc. is gericht op sportiviteit zoals een Cayman dat ook is. Ik kijk in ieder geval op dezelfde manier naar die auto's qua sportiviteit. Voor mij zijn ze dus gelijkwaardig qua sportauto. Een 135i en ook de m135i vind ik dan weer duidelijk minder 'sportief' dan 1m en Cayman. Zo iets. Een 1M en Cayman op circuit, prima te doen. Een m135i en 135i zijn te veel onderstuurd, vering te slap, remmerij net niet, etc. word je niet blij van op Zandvoort. Zo iets.romo schreef:Ferdy, het gaat over vergelijking 1M -Cayman............dan is de Cayman de "rasechtere" stortkar, middenmotor, minder massa, uiterlijk, 2 seater, atmo, what ever.........meer "hardcore" dan een 1M
Tja, een 991-GT3 is dan über sportkar uiteraard...........
Mijn dochter had vandaag (eindelijk) tijd voor mijASW schreef:Ik heb hier filmpjes van en zal mijn dochter (ik niet handig) vragen wat te knippen en te plakken.
Inderdaad...ik zie dus wat auto's stuivertje wisselen op 'n stuk Autobahn, maar 't klopt. De 1M is eigenlijk de traagste van de drie zeg. Wow.Macboy schreef:Ja zon 1M is echt veeeeeel sneller Robin
Dat is ook inderdaad jouw mening en ik snap jou en ben het zelfs grotendeels met je eens, maar laten we wel zijn: Het lijdend voorwerp van dit draadje , de Cayman, mag ook geen tegenargumentatie krijgen. En dat krijgt ie wel, mede omdat 't ook geen godheid der auto's is. Geen BMW is dat. Maar zeker ook geen Porsche standaard.ASW schreef:Ik ben dat met je eens hoor Robin; alles is een compromis.
Het filmpje is even off-line want er ging iets mis waardoor het beeld zo schokkerig is geworden. Je ziet dus in die rechtuit sprints dat het elkaar allemaal niet ontloopt en min of meer even snel is. Dit zegt niks over driveability en.... on-topic: die van de 981 zal superieur zijn aan de BMW's.
Aangeven dat je minder enthousiast bent over de 1M dan vooraf gedacht/gehoopt en daarop teruglezen dat de 1M niet mag tegenvallen voor een echte DF-petrolhead is een wel erg eenzijdige en suggestieve belichting naar mijn mening.
Niet te vergelijken.Oh ja, als 'wij als echte petrolheads' 'n 550d vs een 1M vergelijken en de 1M in dit verhaal wat tegenvalt en blijkbaar de 550d niet(?), heb ik mijn twijfels over de definitie van petrolhead:)
Precies, we hebben geen definitie. Want elke definitie is anders.ErikS schreef:Niet te vergelijken.Oh ja, als 'wij als echte petrolheads' 'n 550d vs een 1M vergelijken en de 1M in dit verhaal wat tegenvalt en blijkbaar de 550d niet(?), heb ik mijn twijfels over de definitie van petrolhead:)
Jouw definitie is niet die van een ander, Robin.
Zijn oude Porker = petrolhead fun, dan is een 1M weer geen petrolheadcar etc etc.
Zo kunnen we wel doorgaan en de discussie is gelijk weer rond....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten