Je volgende auto...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Je volgende auto...

Bericht door Wouter81 » 02 apr 2008, 11:28

Dit herkennen jullie vast wel. Je hebt een leuke auto maar je bent ook alweer aan het nadenken wat je hierna wilt. :) 8) (m'n vriendin verklaart me al voor gek maar goed). Ik heb m'n Grande Punto T-JET Sport nu een goed half jaar en het ding bevalt me erg goed, moet er ook nog 2,5 jaar in rijden (tenzij ik hem doorschuif naar een medewerker van ons) maar ben toch alweer aan het nadenken wat ik hierna wil. :)

Sowieso meer vermogen, toch wel minstens 200 PK straks. De 120 PK die ik nu heb zijn feitelijk genoeg maar ben er al zo aan gewend dat ik m'n auto nu gewoon traag vind worden, terwijl het ding toch in 9 sec. naar de 100 wil en over de 200 op de teller loopt. Niet wereldschokkend maar ook niet sloom ofzo. Ik moet er ook zakelijk mee langs kunnen komen bij klanten. De 'duurheid' moet er niet vanaf stralen. Een E46 M3 wordt in dat geval al lastig. Prachtige auto en begint 2e hands betaalbaar te worden maar vanwege het imago/uitstraling staat deze niet in de lijst.

Mijn verlanglijstje verandert nog wel eens maar momenteel heb ik het volgende rijtje van 5 kandidaten in m'n hoofd zitten, alleen jong gebruikt. Denk niet meer dat ik een nieuwe auto koop (ivm. afschrijving, bpm/slurptax bullshit etc.). Wil de overheid niet onnodig meer spekken.

1) Golf V GTI (met DSG bak, in het zwart metallic, xenon, bumpers laten spuiten, laten chippen naar +/- 240 PK, 18" R32 velgen eronder en ander onderstel). Toch niet een heel opvallende uitbundige auto en gelijk ruimte voor privé (kind achterin). Nadeel: weer een FWD, zou best eens wat anders willen (AWD of RWD).

2) Golf V R32 DSG (mits geschikt geprijsd, nadeel is dat een GTI leuker schijnt te rijden en het zuipt ook wel erg denk ik, zo'n 6 cilinder, is aan de zware kant voor echt sportief gebruik zegt men). Vind 'em wel erg mooi. Vierwielaandrijving is ook een pluspunt, tenminste veel tractie. Wel mooi geluid, zo'n VR6 motor.

3) Mini Cooper S. Deze met een sperdiff en getuned naar zo'n 200 PK. Vind het fantastisch leuke auto's om te zien en om in te rijden. Voordeel is dat een Mini sociaal overal geaccepteerd is :) en het rijdt geweldig. Heb in alle versies gereden (van One tot Works). Echt een super scheurijzertje, vriendin is ook helemaal weg van Mini's. Nadeel is dat er absoluut geen ruimte in zit, dan zou ik privé ook nog een ruimere auto bij moeten hebben.

4) BMW 1 Coupé 135i Voordeel: RWD, megaveel power, freude am fahren. Nadeel: BMW imago :) en 2e hands straks waarschijnlijk nog steeds heel erg duur. Lijkt me super zo'n ding maar weet niet of het een optie is.

5) Mitsubishi Lancer Ralliart: de nieuwe. Super ding, 240 PK standaard, AWD, gemakkelijk hogere vermogens mogelijk en ongetwijfeld een super wegligging. Nadeel: nog niet eens nieuw leverbaar dus straks 2e hands waarsch. amper beschikbaar/duur. De EVO vind ik sowieso veel te duur.

Hebben jullie ook een dergelijk lijstje in je hoofd zitten? Wat zijn de mogelijke kandidaten als opvolger?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 02 apr 2008, 11:29

Waarom een 135i en dan een Lancer Ralliart? Waarom geen Evo dan? Kosten toch ongeveer hetzelfde?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 02 apr 2008, 11:36

Mijn mogelijke volgende auto:

Niet in volgorde van belangrijkheid:

1-Golf VI R36
2-Audi RS6 Plus '03
3-Audi A6 3.0TDI '05
4-BMW 535D Station
5-Mercedes E55 AMG '03

Dit zijn zo wel de kanshebbers die in me hoofd opkomen maar voeg er meteen aan toe dat op moment geen haar op mijn hoofd weet welke en wanneer dat zou moeten zijn van dit rijtje.

Ik denk niet dat ik zomaar een andere ga halen mede omdat er erg vel geld in mijn huidige auto zit en nagenoeg de hele motor nieuw is door de delen die ik preventief heb vervangen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43066
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 02 apr 2008, 11:37

Momenteel eens niet... en da's erg apart :wink:
Wat zou er, als auto erbij, voor de 130i in de plaats moeten komen?
Voorlopig nog geen id :D
Misschien een gebruikte 130i iets voor je?
:lol:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 apr 2008, 11:37

Waarom niet een klein stapje omhoog, toch zuinig blijven rijden, kleine moet mee kunnen dus toch rustig rijden, waardevast etc..

Golf V 2.0 FSI 150pk....?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43066
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 02 apr 2008, 11:38

Neem dan de TSI 170pk sportline bv.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 02 apr 2008, 11:39

Moet waarschijnlijk bij volgende auto zakelijk diesel gaan rijden dus er is al gesproken over eventueel een Audi A5 3.0 TDI.

Prive gezien heb ik geen shortlist.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 02 apr 2008, 11:40

Een Mini Clubman! scheurijzer en toch nog genoeg ruimte..

Klaar! :wink:

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 apr 2008, 11:41

Volgens mij is de Ralliart voor degenen die toch wel wat minder te besteden hebben. hij mist misschien wel een aantal technieken, maar zoveel maakt dat toch niet uit. 240 pk is wel lekker hoor!

Artikeltje van AUTOCAR
The new Mitsubishi Evo X, as driven by Autocar this week, will be priced from £27,499 when it goes on sale in Spring 2008.

Mitsubishi UK has just released the first official information on pricing of the fast 4x4 saloon, which confirms that it will be available in two trim levels and three different states of engine tune.

The cheapest model will be the Lancer Evolution X FQ-300 GS, which gets a five-speed manual gearbox, Super All Wheel Control four-wheel drive, 18in alloys and a CD tuner as standard.

Power comes from Mitsubishi’s all-aluminium ‘4B11’ 2.0-litre four-pot and, according to Mitsubishi UK, there will be 290bhp of it, and 300 lb ft of torque, as standard.

If you want more power, Mitsubishi UK will be glad to provide it via engineering specialists HKS, who have developed two engine upgrade packs for the Evo X.

The first is the £30,499 FQ-330, which gets a Drager exhaust, a hybrid filter, a new downpipe and intercooler pipe, a racing suction pipe, an upgraded catalyst and a reprogrammed ECU. The second is the £35,499 FQ-360, which gets another different ECU, a new fuel pump assembly and additional standard items of equipment such as a carbon lip spoiler, a vortex downforce generator, a sports meter kit and premium leather seats with suede inserts. Headline power and torque figures on the faster models will be confirmed nearer to their February launch.

All Evo X models come with a five speed manual gearbox, with the exception of the £31,999 FQ-300 GSR SST, which features Mitsubishi’s new six-speed, paddleshift, twin clutch sports shift transmission.


Mitsubishi takes on the Focus

The new Evo X sits at the top of Mitsubishi’s all-new Lancer model family, which itself stretches all the way down to the 1.5-litre, £12,499 Lancer GS1 model. Thanks to an injection of improved build quality and style, a broader range of engines and a proper hatchback option, Mitsubishi claims, the car can now be taken seriously as a proper Focus-class contender.

The new Lancer will be available in both four-door saloon and five-door ‘sportback’ body styles by September next year, the latter being the more conventional hatchback model.

The standard range will feature three engines and four trim levels, ranging up to the six-speed 2.0-litre Di-D GS4 model, which gets pan-European sat nav, a 30GB music system, heated leather seats, and VW’s 138bhp 2.0-litre turbodiesel engine. 108bhp 1.5-litre petrol and 142bhp 1.8-litre petrol engines will also be available.


Evo’s new calmer sibling: Lancer Ralliart Sportback

While the Evo X will only be available as a saloon, there also an all-new sporting model at the top of the five-door range that promises to compete head-to-head with hot hatches like the VW Golf GTi, Ford Focus ST and Renault Megane R26; it’s called the Lancer Ralliart.

Named after the firm’s works WRC outfit, this new hot five-door will have a more lightly blown version of the Evo’s 2.0-litre petrol engine generating just under 240bhp. It will also have a six-speed SST paddleshift gearbox and full-time four-wheel drive, and the Evo’s Active Yaw Control and Active Centre Differential.

Mitsubishi UK has yet to announce a UK price for it, but according to a company source, it will be “competitive with the current market.” That should translate as a price tag starting at around £21,000.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 02 apr 2008, 12:02

Mijn eventuele volgende hobby auto kan alleen een Porsche 964 Turbo worden in zeer goede staat.

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Bericht door Mack » 02 apr 2008, 12:08

Ik zou weer een Mustang willen... Vind 'm goed bij me passen... Maar dan eentje met een V8 8) 8) 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 apr 2008, 12:10

@Wouter; er zit nogal wat prijs verschil in :wink: In dit genre zou ik een 130i nemen :oops: Mooier, praktischer en goedkoper dan de 135i, lekkerder dan een Golf GTI. Een M3 in een "correct" jasje. Tot 30K zou ik een GTI nemen, tot 40K een 130i. Een mini is leuk en zal zeker fun geven maar ik vind ze relatief toch erg duur. Ooit in een 1.6 One gereden, leuk en sympathiek maar toch liever wat meer auto in de vorm van ruimte. R32 is erg gaaf en ik heb er nog nooit in gereden vandaar mijn keuze voor de 130. De Mitsu ken ik niet maar spreekt me persoonlijk niet zo aan.

@Marc: diesels en benzine kanonnen door elkaar heen :? Hangt van verschillend factoren af zeker? Geen verkeerde keuzes mogelijk 8)
Tristan schreef:Moet waarschijnlijk bij volgende auto zakelijk diesel gaan rijden dus er is al gesproken over eventueel een Audi A5 3.0 TDI.

Prive gezien heb ik geen shortlist.
Nice! Super wagen 8)

Momenteel ben ik ook aan het rondkijken maar een keuze hangt meer af van wat ik tref en wat het kost. Ik heb wel een lichte voorkeur maar de prijs/kwaliteit verhoudin is doorslaggevend. Shortlist (willekeurig):

Audi A4 Avant TDI 115pk (B5, de 130pk B6 is me te duur)
Audi A6 TDI 110pk
BMW 320D Touring
Saab 9-5 Estate G3
Skoda Octavia Combi 20VT G3 (niet te krijgen :wink: )
Volkswagen Variant 115pk of 130pk TDI, eventueel een Passat sedan.
Volvo V70 G3

Iets in deze trant, nog iemand suggesties? Iemand ervaring met een 156 JTD sportwagon :?:
Laatst gewijzigd door Niels op 02 apr 2008, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 02 apr 2008, 12:15

@Niels,

Benzine of Diesel maakt voor mij niet zoveel uit.

Duur is het toch al.... :wink:

Wilde eigenlijk alleen aangeven dat ik de huidige diesels snel genoeg vind.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 02 apr 2008, 12:23

In 2008 verwacht ik niets te kopen eigenlijk. Maar ik heb wel altijd een shortlist in mijn kop. Ik rij niet zoveel km's meer, dus mag best leuk zijn. Nu rijd ik dagelijks in de Daf of Lada. Maar ik wil wel iets 'zakelijkers' dat ook leuk/bijzonder moet zijn. Beetje wisselvallig lijstje dus:

Als dagelijkse auto, afhankelijk van financien en vooruitzichten:
- Full options Saab 9000 turbo/Saab 9-5 Estate 2.3 turbo op lpg/Saab 900 3drs Turbo 16v/Aero)
- Audi S8 eerste type
- Nissan Skyline R32 GTS-t

Erbij:
- Klassieker (Bijv. Datsun 240 Z/Alfa Bertone/bijzondere Fiat/Porsche, of een Engelse Coupé)
- Toyota AE86 Trueno
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 02 apr 2008, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 apr 2008, 12:24

Huidige diesels zijn zeker snel genoeg 8)

Mocht in mijn geval de Z3 verkocht worden dan krijgt de vrouw een Lupo 3L en komt er iets van een E36 M3 in de schuur met wat onderstel aanpassingen. Moet alleen mijn geliefde VR6 wel weer het veld ruimen :cry: Of er moet een grotere garage komen :D

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 02 apr 2008, 12:28

Als zakelijke uitstraling één van de criteria is dan zou ik de lancer, mini en golfjes direct afstrepen. Niets ten nadele van de goede eigenschappen van die auto's, maar zakelijk komt een dergelijke auto gewoon niet over.

Ik zou het meer zoeken in een nette A4/S60/9-5 op diesel; auto's zien er volwassen uit zonder direct te pretentieus te worden. Daarbij heb je ruimte zat. DF komt dan wel een beetje op het tweede plan tov. jouw lijstje. Maar wie profi wil overkomen moet ergens wat inleveren :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 02 apr 2008, 12:44

Er worden anders nog pittig zakelijke golfjes verkocht hoor...

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 02 apr 2008, 12:44

Niels schreef:
Momenteel ben ik ook aan het rondkijken maar een keuze hangt meer af van wat ik tref en wat het kost. Ik heb wel een lichte voorkeur maar de prijs/kwaliteit verhoudin is doorslaggevend. Shortlist (willekeurig):

Audi A4 Avant TDI 115pk (B5, de 130pk B6 is me te duur)
Die van mij komt misschien over 3 maanden beschikbaar. Net nog laten nakijken bij Audi specialist Nienhuis in Midwolde, ding is in een uitstekende staat. Is een Advance facelift uitvoering met o.a. uitgebreid lichtpakket, elektrische lendensteunverstelling, alarm, uitgebreide FIS etc. nieuwprijs in 1999: 39485 euro. (Zelfs de aankoopbon zit er nog bij..) Pon/Abt getuned naar +- 140 pk, is ietsje sneller dan pre-facelift e46 320d. :wink:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 02 apr 2008, 13:02

Voor de 323ti weet ik het voorlopig niet. Wil voorlopig geen geld in een privé-auto steken omdat we bezig zijn een huis te laten bouwen. Als dat alles weer een beetje achter de rug is dan toch misschien eens aan een echte e39 M5. Echter, ben ook altijd nog groot liefhebber van de 850CSI, Porsche 964, Honda NSX en de M Coupé, kan dus moeilijk worden :roll:

Aan de andere kant wordt het er in de toekomst niet makkelijker op om een benzineslurper voor de deur te hebben staan. In dat geval toch iets leuks gaan rijden wat lichter, sportief en een klein beetje zuinig is...MINI Cooper Works GP, Lotus Elise, Opel Speedster of een S2000.

M'n E60 525dA die er dit jaar uit moet wordt nog even afwachten, misschien langer doorrijden en dan begin volgend jaar een nieuwe E60 525i, of anders de straks leverbare nieuwe face-lift Audi A6 2.8 FSI.

Girlfriend is nu ook met haar leaseauto bezig...wordt een 118d of een Cooper D.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 02 apr 2008, 13:29

misschien gaat de R8 ook op mijn nog te doen lijst staan(2d hands hoor)

wat sowieso op mijn lijst staat en er gaat komen binnen 10 jaar zijn:

Donkervoort D8 GT

Wiesmann GT (V8 en of V10)

Artega GT

Ultima GTR

misschien en waar ik ook aan denk zijn:

Lotus Elise met 360+ pk

Ford GT40 replica een goede

FFR GTM

RCR superlite coupe

En de lijst groeit helaas...maar m'n bankrekening niet :lol: maar ze zitten in m'n hoofd en zodra het kan en je 1 van die tegen komt voor het geld dat ik hem kan kopen voor natuurlijk leuke prijzen...sla ik m'n slag 8)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 02 apr 2008, 13:39

Mijn Works GP staat nog te koop in Den Haag.. maarre.. zuinig is die niet..
1 op 8 a 9 ofzo.. maar wel een heerlijk bakkie, ik heb hem ook zakelijk gereden en dat werkt prima gelijk een mooi gesprek met je klanten, is echt nooit negatief overgekomen!

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 02 apr 2008, 13:43

E39 M5

Of een Toyota Avensis/Yaris whatever. Tijd voor kleine Nandortjes.

N.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 02 apr 2008, 13:44

Hans GP1630 schreef:Mijn Works GP staat nog te koop in Den Haag.. maarre.. zuinig is die niet..
1 op 8 a 9 ofzo.. maar wel een heerlijk bakkie, ik heb hem ook zakelijk gereden en dat werkt prima gelijk een mooi gesprek met je klanten, is echt nooit negatief overgekomen!

Ik zag hem staan Hans, midden in de showroom voor ik dacht 32.000 euro.
Ben bang dat hij er over 2 jaar niet meer staat...incl. prijskaartje van net onder de 20.000 euro :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 apr 2008, 13:45

Maurice Hoekstra schreef:
Niels schreef:
Momenteel ben ik ook aan het rondkijken maar een keuze hangt meer af van wat ik tref en wat het kost. Ik heb wel een lichte voorkeur maar de prijs/kwaliteit verhoudin is doorslaggevend. Shortlist (willekeurig):

Audi A4 Avant TDI 115pk (B5, de 130pk B6 is me te duur)
Die van mij komt misschien over 3 maanden beschikbaar. Net nog laten nakijken bij Audi specialist Nienhuis in Midwolde, ding is in een uitstekende staat. Is een Advance facelift uitvoering met o.a. uitgebreid lichtpakket, elektrische lendensteunverstelling, alarm, uitgebreide FIS etc. nieuwprijs in 1999: 39485 euro. (Zelfs de aankoopbon zit er nog bij..) Pon/Abt getuned naar +- 140 pk, is ietsje sneller dan pre-facelift e46 320d. :wink:
Ik ben bang dat er binnen drie maand wel wat anders voor de deur staat :wink: Eind mei verwacht ik nog wat kleingeld van de belasting terug dus dat zal de eerste week van juni zijn dat er wat anders staat :lol:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 02 apr 2008, 14:39

Nou, deze auto hoop ik nog jaren te houden. Wel verstandig ook met net een huisje e.d. Lekker sparen.

Mocht het zover zijn en ik heb het geld, dan graag terug naar BMW of iets anders met RWD.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten