Sowieso meer vermogen, toch wel minstens 200 PK straks. De 120 PK die ik nu heb zijn feitelijk genoeg maar ben er al zo aan gewend dat ik m'n auto nu gewoon traag vind worden, terwijl het ding toch in 9 sec. naar de 100 wil en over de 200 op de teller loopt. Niet wereldschokkend maar ook niet sloom ofzo. Ik moet er ook zakelijk mee langs kunnen komen bij klanten. De 'duurheid' moet er niet vanaf stralen. Een E46 M3 wordt in dat geval al lastig. Prachtige auto en begint 2e hands betaalbaar te worden maar vanwege het imago/uitstraling staat deze niet in de lijst.
Mijn verlanglijstje verandert nog wel eens maar momenteel heb ik het volgende rijtje van 5 kandidaten in m'n hoofd zitten, alleen jong gebruikt. Denk niet meer dat ik een nieuwe auto koop (ivm. afschrijving, bpm/slurptax bullshit etc.). Wil de overheid niet onnodig meer spekken.
1) Golf V GTI (met DSG bak, in het zwart metallic, xenon, bumpers laten spuiten, laten chippen naar +/- 240 PK, 18" R32 velgen eronder en ander onderstel). Toch niet een heel opvallende uitbundige auto en gelijk ruimte voor privé (kind achterin). Nadeel: weer een FWD, zou best eens wat anders willen (AWD of RWD).
2) Golf V R32 DSG (mits geschikt geprijsd, nadeel is dat een GTI leuker schijnt te rijden en het zuipt ook wel erg denk ik, zo'n 6 cilinder, is aan de zware kant voor echt sportief gebruik zegt men). Vind 'em wel erg mooi. Vierwielaandrijving is ook een pluspunt, tenminste veel tractie. Wel mooi geluid, zo'n VR6 motor.
3) Mini Cooper S. Deze met een sperdiff en getuned naar zo'n 200 PK. Vind het fantastisch leuke auto's om te zien en om in te rijden. Voordeel is dat een Mini sociaal overal geaccepteerd is

4) BMW 1 Coupé 135i Voordeel: RWD, megaveel power, freude am fahren. Nadeel: BMW imago

5) Mitsubishi Lancer Ralliart: de nieuwe. Super ding, 240 PK standaard, AWD, gemakkelijk hogere vermogens mogelijk en ongetwijfeld een super wegligging. Nadeel: nog niet eens nieuw leverbaar dus straks 2e hands waarsch. amper beschikbaar/duur. De EVO vind ik sowieso veel te duur.
Hebben jullie ook een dergelijk lijstje in je hoofd zitten? Wat zijn de mogelijke kandidaten als opvolger?